Gå til innhold

Hvorfor er det bare et knøttlite mindretall av nordmenn som bryr seg om ulveslakten som pågår nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fakta: Ulvene som slaktes nå, tar ikke sau

Fakta: Ulvene er i et såkalt beskyttet område (der det ikke skal være sau eller andre byttedyr)

Fakta: Ulvene er utrydningstruet. 

En liten gruppe såkalte "aktivister" bryr seg. Resten av Norge gir blanke faen. I utenlandske medier blir Norge nå sett på som barbarer.

Det er ikke lov i hht. til internasjonalt og nasjonalt lovverk å slakte rovdyr i denne perioden. Sverige slakter også rovdyr, men har nå takket nei for å bli med på den nye ulveslakten fordi det bryter mot EU- og internasjonal regler om å slakte rovdyr i perioden der de parer seg. 

Nå går staten inn og slakter ulv. Med helikopter og hagle. Som også strider mot lovverket. 

Og på Norges største forum er det ingen som bryr seg. 

Barbarer. Er vi stolte over å ble sett på som barbarer? Er vi stolte av det som pågår nå? 

Anonymkode: 69953...380

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk flest har kanskje ikke et voldsomt sterkt forhold til ulven og berøres ikke av om den finnes i skogen eller ikke og er mer opptatt av strømregninga. Den er for øvrig ikke en utrydningstruet art.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (7 minutter siden):

Folk flest har kanskje ikke et voldsomt sterkt forhold til ulven og berøres ikke av om den finnes i skogen eller ikke og er mer opptatt av strømregninga. Den er for øvrig ikke en utrydningstruet art.

Link? 

Så vidt jeg vet, er ulven rødlistet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde jeg neimen ikke følt meg trygg i møte med en ulv. Nei takk, aldri i livet. Den bør holdes nede og ikke la det bli for mange og den nærmer seg faretruende for tett innpå hus og hjem, så skjønner godt befolkningen som ikke vil ha ulv omtrent i hælene hver/ annenhver uke. Jeg hadde aldri i verden gått ut for en tur. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er grusomt at vi nærmest utrydder ulven. Norge hadde aldri akseptert at India utryddet tigeren, som dreper flere mennesker hvert år. 

Men når idiotene stemmer Senterpartiet i protest, blir det sånn. 

Anonymkode: 32d4a...896

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Link? 

Så vidt jeg vet, er ulven rødlistet. 

Ulven er rødlistet nasjonalt, men er på langt nær utrydningstruet internasjonalt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg veldig og hjertet mitt blør. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Jeg stemte ikke på disse idiotene som har bestemt det da. Og har deltatt i demonstrasjoner tidligere.

Anonymkode: 9c271...9e1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (22 minutter siden):

Det er riktig, men hvis alle land førte samme politikk som Norge, så ville den raskt bli utryddet. Derfor mener jeg at vår ulvepolitikk ikke er bærekraftig. Skal andre land være med på å holde ulven i live, men ikke Norge? Eventuelt hvorfor?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting Senterparitet kommer til å bli husket for tiden de sitter i regjeringen og det er at de utrydde all ulv og ansatte Stoltenberg som sentralbanksjef.

Anonymkode: c2dec...f45

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvepolitikken i Norge er en skandale, men det gjenspeiler egentlig nordmenns holdninger til natur. Som du sier TS, så er det en veldig liten andel av nordmenn som bryr seg om ulven, og det derfor denne slaktingen får foregå. 

Det er økonomi som styrer Norges forvaltning av natur, og det er katastrofalt i mine øyne. Har naturen ingen økonomisk verdi er den rettsløs, og enda værre er det hvis naturen koster penger - og det gjør ulven. 

Missforstå meg rett, jeg er absolutt for jakt av overskudd og er jeger selv, men det er ingen overskudd av ulv i Norge... 

Ulvebestanden kunne like gjerne vært holdt inngjerdet da de praktisk talt ikke får oppholde seg utenfor ulvesonen. Dette er jo et område på 5% av Norges landareal. Det er virkelig ikke forenlig med ulvens natur hvor ungulvene feks vandrer ut hvert år, og de vandrer langt. Ingen bryr seg om at den norske ulven er innavlet, og at dette ene og alene er den hodeløse "forvaltningen" vi driver av den i dette landet.

Endret av Rytz
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"So when I look today and I am living in a house like everybody else. I think about my brother, the wolf, out there. I think about him all the time. How things go with him is how things go with us. They do not like the wolf, they like the symbol, but they try to kill the wolf. When you’re killing nature, you’re killing yourself"

— Oren Lyons, Faithkeeper of the Wolf Clan

Anonymkode: c9757...65a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (15 minutter siden):

For min del hadde jeg neimen ikke følt meg trygg i møte med en ulv. Nei takk, aldri i livet. Den bør holdes nede og ikke la det bli for mange og den nærmer seg faretruende for tett innpå hus og hjem, så skjønner godt befolkningen som ikke vil ha ulv omtrent i hælene hver/ annenhver uke. Jeg hadde aldri i verden gått ut for en tur. 

Så vi skal drepe alle dyr som kan være farlige? Vi har egentlig ganske mange dyr jeg personlig ville vært redd for møte i skogen, men vi kan ikke avlive alle av den grunn. Hørt om ørn som har tatt hunder, små barn osv, så da burde vel de au avlives? 

Anonymkode: dc579...beb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dessverre på jobb i en helt annen landsdel en ulvejakta, så jeg har ikke mulighet til å demonstrere. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om hva som skjer, jeg synes det er helt forferdelig! Jeg kunne aldri stemt på Sp nettopp på grund av dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så vi skal drepe alle dyr som kan være farlige? Vi har egentlig ganske mange dyr jeg personlig ville vært redd for møte i skogen, men vi kan ikke avlive alle av den grunn. Hørt om ørn som har tatt hunder, små barn osv, så da burde vel de au avlives? 

Anonymkode: dc579...beb

Ikke sant. Og det er nå ganske mange i Norge som har sett ulv (høres jo ut som de er overalt rundt husene i enkelte områder)... men likevel har det ikke skjedd at den har angrepet mennesker. Det eneste dokumenterte tilfellet i Norge der et menneske er blitt drept av ulv, er fra 28. desember i år 1800. Da mener jeg at man kan konkludere med at den ikke er VELDIG farlig. Så da skal man utrydde ulven fordi enkelte har en angst for den, som er mer forankret i fantasier enn det som er realiteten? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opprørt og syns det er tragisk, men vet ærlig talt ikke hva jeg kan gjøre. 
Den ulvejakta som foregår nå virker bare på pur faen, det har ingenting med sauen å gjøre i alle fall. 

Og du som er redd for ulv I skogen - du bør være langt mer redd for å komme mellom en elgku og kalven hennes.

Anonymkode: 189c5...f3f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tussi680 skrev (19 minutter siden):

Det er ganske vanlig å frykte det man ikke kjenner til. Ulven er ikke farlig for mennesker - både historie og forskning støtter kraftig opp under dette.

Jeg har bodd nært ulv. Sett spor etter den og gått spor etter den i flere timer. Aldri sett noe til den, og har aldri vært redd.

Vært år blir det ramaskrik når ungulvene begynner å vandre, og de vandrer seg borti nabolag. Videoene som verserer da hvert år viser jo hyperstressa ulver som synes like lite om å oppholde seg der som enkelte av menneskene som bor der.

Vi har helt glemt hvordan vi sameksisterer med natur. Vi liker å kalle oss et naturfolk, men det å gå en fjelltur på sommeren gjør en ikke til et naturfolk. Det finnes svært få naturfolk igjen i verden, og nordmenn er så langt ifra dette som det kommer omtrent. Vi er miljøverstinger. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ulven så viktig? Vi skyter jo ikke alle, de blir ikke utryddet. 

Vi regulerer bestanden av mange slags dyr i skogen. Jeg skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: 6ed70...d03

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig klarer ikke å se på de nyhetene. Blir så trist og sint. Norge har forpliktet seg internasjonalt om å ta vare på ulven, Men det er det visst ingen politikere som bryr seg om. Helt sykt hvor natur og miljøfiendtlig det har blitt med Støre og Vedum og han miljøvernministeren virker som en meningsløs dott. 

Norge har et elendig og forkvaklet syn på naturen. Rovdyr, myrer med unike plante og dyrarter. Vi skal ikke få ta vare på noenting virker det som. For et gedigent svik det var at politikerne fjernet fredningen av myrene i sommer. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fakta: Ulvene som slaktes nå, tar ikke sau

Fakta: Ulvene er i et såkalt beskyttet område (der det ikke skal være sau eller andre byttedyr)

Fakta: Ulvene er utrydningstruet. 

En liten gruppe såkalte "aktivister" bryr seg. Resten av Norge gir blanke faen. I utenlandske medier blir Norge nå sett på som barbarer.

Det er ikke lov i hht. til internasjonalt og nasjonalt lovverk å slakte rovdyr i denne perioden. Sverige slakter også rovdyr, men har nå takket nei for å bli med på den nye ulveslakten fordi det bryter mot EU- og internasjonal regler om å slakte rovdyr i perioden der de parer seg. 

Nå går staten inn og slakter ulv. Med helikopter og hagle. Som også strider mot lovverket. 

Og på Norges største forum er det ingen som bryr seg. 

Barbarer. Er vi stolte over å ble sett på som barbarer? Er vi stolte av det som pågår nå? 

Trodd ikke de slaktet Ulv? Men du bruker kanskje ordet slakt for å være pretensiøs? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...