Gå til innhold

Hvordan skille mellom..

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Hei folkens!!

Mange kloke single-hoder her sikkert, så jeg tenkte dette spørsmålet er lurt å stille her.

Hvordan skiller man mellom pulevenn og en man håper det skal bli noe mer med? Når bør man holde igjen? Betyr øm kyssing at man faktisk driver og faller for hverandre for eksempel..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men har vært i den situasjonen 2 ganger. Og begge gangene fant jeg ut at det faktisk ikke var jeg, men gutten, som skilte mellom dette. Dvs., jeg fikk følelser og han ikke. Ettersom jeg har hørt er det lettere for gutter å holde sex og følelser avskilt. Og guttene, som hadde flere pulevenner enn meg, hadde det helt perfekt slik det var. Så jeg sa ingenting, men lot det sakte ebbe ut før det gikk helt galt :)

Men hvis din pulevenn ikke har andre han driver på med samtidig, er det kanskje håp for deg! Hvis dere er ute på byen og han viser følelser offentlig (kysser el.l. slik at andre ser det) så tyder det kanskje på at dette er noe han ikke vil holde skjult for omverdenen..? Det var en av mine måter å teste det på i allefall... Gå hånd i hånd er i allefall noe som tyder på kjæresteri og ikke pulevennskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt elendig på de tinga, blir alltid forelska etter en stund så har kuttet fullstendig ut de tinga. Orker ikke ligge med folk jeg ikke har noen følelser for heller, ihvertfall ikke mer enn en gang hehe.

Men det er vel ikke værre enn å tenke gjennom hva du faktisk kunne tenke deg å gjøre sammen med ham, ønske rdu å gjøre andre ting enn bare å rullle i høyet sammmen med ham tyder det vel på at han er kjærestepotensiale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ja altså, nå er det liksom to av våre felles venner som vet om oss. Og at vi vet at de vet, liksom... For vi sa det til dem.

Men vi holder oss ennå skjult, for selv om begge var innstilt på at vi skulle være kjærester er det ytre ting som gjør at vi bør holde det skjult iallefall en stund til.

Men dette med gutter og følelser, at de skiller mellom sex og følelser.. Hvis han vil ha meg der en natt bare for å ha meg der, og ikke ha sex.. Hvordan skal jeg tolke det?

Jeg har ikke *sånne* følelser for ham ennå , annet enn at jeg vet jeg er glad i ham som venn fra før, pluss at jeg liker ham utrolig godt, og at tanken på å bli sammen en gang i fremtiden ikke er heeelt utenkelig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Som en over skrev: Kyssing offentlig, leiing av hender...ja sånne ting syns jeg kan tyde litt på at det ikke bare er pulings. :)

Men så skal jo dere holde dette hemmelig da, så da blir nok situasjonen litt annerledes. For dere kan jo nemlig ikke kysse og leie offentlig.

Hvis han vil ha deg der en hel natt uten sex, vel...mulig jeg er naiv, men da hadde jeg ikke trodd at det var kun en ting han var ute etter.

Etter av hva jeg har erfart så vil gutter som kun vil pule, rett og slett bare pule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å holde sånt adskilt...

Jeg er enten-eller: har kun ordneltige kjærester jeg, ellers blir jeg så forvirret.

-jente, 31-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

hm, og i går småkysset vi MIDT på dansegulvet på et populært sted... Og jeg ble med ham hjem MIDT i fleisen til alle...

hmmmm!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er flink til å pule, kaniner er vel ofte det:-)

Da er det vel ikke så rart han blir med deg hjem..

Spørr han om du kan låne Visa kortet neste gang du skal shoppe, får du det er du nok mer en en PV for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
hm, og i går småkysset vi MIDT på dansegulvet på et populært sted... Og jeg ble med ham hjem MIDT i fleisen til alle...

hmmmm!!!!

Da er det vel ingen sak? ;)

Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en pulevenn (og knapt nok det - pulte bare en gang og flørta en lengre periode med forviklinger) som ikke brydde seg om å holde det skjult. Tok mye initiativ og kontakt med meg foran "alle" felles kjente osv, inviterte meg på tur o.l, noe som selvsagt nørte opp under mine følelser. Og jeg HADDE følelser, så det var egentlig litt kjipt å etter hvert innse at han aldri ville somle seg til et forhold med meg. Å si rett ut at han ikke ville kunne han ikke - han bare forskjøv det hele... Jeg har etter å ha observert han over tid innsett at han er en veldig sosial fyr som nok henter bekreftelse der han kan få det...

Min nåværende samboer og jeg var pulevenner i lang tid før vi ble ordentlig sammen - i full åpenhet ovenfor hverandre. Vi "visste" ikke fra dag èn at vi kom til å ende opp sammen, men vi var i det minste ærlige med hverandre, trofaste også - dette var ting vi snakket om hele veien. Pr i dag har vi vært sammen i snart tre år, og har det bedre enn noen sinne. han har forresten også hatt "overnattingsvenninner" før han møtte meg, hvor de ikke nødvendigvis hadde sex, uten at han hadde kjærestefølelser for dem. Menn kan også ha behov for nærhet og selskap. Uansett an du ta det som et tegn på at han trives i ditt selskap og kanskje respekterer deg også.

Poenget mitt er at både playere og seriøse sussebasser kan ha mange måter å oppføre seg på ovenfor "pulevenninna" eller den potensielle kjæresten. Man kan si at oddsene er bedre hvis, atte, dersom osv, men noen fasit finnes ikke. Det beste rådet jeg kan gi deg er å tenke over hva du tror du vil selv, og ikke gå veldig på akkord med evt følelser uten å vite hvor du har han. Dersom du føler du trenger å vite om han vil noe mer bør du konfrontere han med dette. Hvis ikke er det gøy å bare flyte på bølgen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Betyr øm kyssing at man faktisk driver og faller for hverandre for eksempel..?

Ikke nødvendigvis. Ikke at man kliner på dansegolvet og drar hjem så alle ser på heller. Det beste er jo å spørre han hva han føler? Hvis du vet hva du selv føler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:ler:

Nå er jo jeg sånn da, henter ut positive ting der de finnes...

Hva med at han ville vite når jeg skulle hjem til hjembyen min da, for han ville bli med? Skulle bo i faren sin leilighet da, men ville bli med, sa han...

:klø:

får så mixa signaler, jeg får bare henge med og se hva som skjer! Heller kutte ut hvis jeg kjenner jeg får følelser. Jeg har jo *noen* følelser for ham nå, siden jeg blir sjalu og usikker og sånne ting. Men jeg er ikke på den der... Jeg er ikke heeeelt borte ennå liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er gammeldags, men en pulevenn er ikke noe for meg iallefall. Har jeg sex med en gutt, så kan du være sikker på at jeg får følelser for han. Og da er det jo utrolig kjiipt om han bare vil være pulevenn.

Men det var jo ikke spørsmålet ditt. Jeg skal fortelle deg hvordan du skiller mellom dette. En pulevenn er ikke interesserrt i å ta deg med til sine venner, han holder deg aldri i hånden, han drar etter sex, han sier aldri at han er glad i deg , han legger som regel ikke skjul på at det er kun sex han vil ha. Han spør deg aldri om ting, er ikke interessert i livet ditt, hunden din, foreldrene dine, hva du studerer osv han er kort og godt ganske likegyldig til deg som person. Det er ihvertfall mine opplevelser med det, og jeg valgte å trekke meg ut, for slikt kan jeg klare meg uten ;)

Endret av foxylady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammeldags, men en pulevenn er ikke noe for meg iallefall. Har jeg sex med en gutt, så kan du være sikker på at jeg får følelser for han.  Og da er det jo utrolig kjiipt om han bare vil være pulevenn.

Men det var jo ikke spørsmålet ditt. Jeg skal fortelle deg hvordan du skiller mellom dette.  En pulevenn er ikke interesserrt i å ta deg med til sine venner, han holder deg aldri i hånden, han drar etter sex, han sier aldri at han er glad i deg , han legger som regel ikke skjul på at det er kun sex han vil ha. Han spør deg aldri om ting, er ikke interessert i livet ditt, hunden din, foreldrene dine, hva du studerer osv han er kort og godt ganske likegyldig til deg som person. Det er ihvertfall mine opplevelser med det, og jeg valgte å trekke meg ut, for slikt kan jeg klare meg uten ;)

Jeg signerer på denne. Og "pulevenner" (liker ikke helt det ordet) er ikke noe for meg heller... Når jeg var singel, prøvde jeg å holde igjen på det området til jeg VISSTE at de var interessert i noe mer enn sex, hvis dere skjønner. Har alltid vært litt redd for å bli "brukt" og jeg har ikke hatt lyst til å ha sex med noen som jeg ikke har hatt sånne følelser for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammeldags, men en pulevenn er ikke noe for meg iallefall. Har jeg sex med en gutt, så kan du være sikker på at jeg får følelser for han.  Og da er det jo utrolig kjiipt om han bare vil være pulevenn.

Men det var jo ikke spørsmålet ditt. Jeg skal fortelle deg hvordan du skiller mellom dette.  En pulevenn er ikke interesserrt i å ta deg med til sine venner, han holder deg aldri i hånden, han drar etter sex, han sier aldri at han er glad i deg , han legger som regel ikke skjul på at det er kun sex han vil ha. Han spør deg aldri om ting, er ikke interessert i livet ditt, hunden din, foreldrene dine, hva du studerer osv han er kort og godt ganske likegyldig til deg som person. Det er ihvertfall mine opplevelser med det, og jeg valgte å trekke meg ut, for slikt kan jeg klare meg uten ;)

Ikke alle som er slik da. Jeg hadde en pulevenn for en stund siden. Vi hadde det kjempebra sammen. Hadde lange samtaler om morgenen, og han var interessert i livet mitt. Men vi gjorde ingenting i full offentlighet. Og var enige om at ingen ville noe mer.

At han ville bli med hjem tolker jeg som et positivt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Jeg liker heller ikke ordet pulevenn :ler:

Men neimen om jeg vet hva som skjer.

Han ble litt stresset av meg i helgen tror jeg, og på toppen av det hele inviterte han med ei dame ut på byen som jeg vet han prøvde å få med under dyna for en uke siden. Han sa det var fordi kompisen var interessert, men jeg tror rett og slett ikke helt på det.

Jeg er liksom bestemt på at noe skal skje som skuffer meg liksom.

Og den ENE meldingen jeg har fått av ham siden alt dette her var kald og upersonlig. Kan jo ha vært tilfeldig da, at han skrev den mellom to undervisningstimer og bare skulle formidle noe, hva vet jeg... Men..

Æsj!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..

Er så ekkelt å være i en slik situasjon.. :tristbla:

Er i en liknende situasjon selv, eller.. jeg vet ikke hva han vil.. Når vi møtes er han kjempekoselig og vi snakker og ler mye sammen, men på sms /msn ol. så er han ikke intr. i å snakke virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig kjent ut ja. Har selv en kompis som jeg ikke har truffet på et halvt år nå, men sist jeg traff han, haddde vi sex. Hadde vært bestevenner lenge før det, men så skjedde altså dette. Nå møtes vi igjen på fredag, og jeg aner ikke hva som skjer!

Har de siste ukene hatt litt mer kontakt me han igjen, og føler liksom a det ligger noe i lufta. Men alt er veldig vanskelig. Trodde ei stund at jeg hadde gjort det helt store, og falt helt for han, men nå er jeg usikker igjen. Forhåpentligvis så treffer jeg han igjen og kan ikke forstå hva jeg så i han, for jeg tviler på at han ser meg som noe annet enn en venn, som d var/er greit å ha sex med.

Men hvor går egentlig det skillet? For er man gode venner, gjør ting sammen, og har sex, blir ikke det et slags forhold? blir så usikker jeg, og nå er det bare to dager til jeg ser han. Uff, for et surr... Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, for hvis han tar initiativet til noe, klarer ikke jeg å si nei, selv om det ikke er så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

vel, nå sov jeg der inatt igjen gitt!! :ler:

skal kanskje tilbake igjen også, for å se film...

vi får seee hva som skjeeer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...