Gå til innhold

FANTASY…. Hvis hadde valgt tida som du ønsker å leve, hvem hadde du blitt og hvilket århundre ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt å bli meg selv - etter at jeg har mottatt min tredje nobelpris.

Anonymkode: 1a6ec...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke an å ha et bedre liv enn i Norge de siste 40 åra, så ville levd livet mitt igjen.

Anonymkode: 6105e...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å levd om 500-1000 år. Innen da har sikkert masse spennende skjedd.

Hvilke religioner har folk om 1000 år funnet på? Og hvordan er de ulike de vi når har laget oss? Er gudene kanskje mer sympatiske (det skal jo ikke mye til)? Har medisin nådd et nivå som faktisk er imponerende om 1000 år? For nå har mennesket vært på månen, men aner ikke hvordan kroppen funker, og det er jo lett pinlig.

Tilbake i tid orker jeg ikke dra. Vi er nok av et bakstrebersk pottitland nå, liksom. Før var det enda verre.

Anonymkode: 8f61f...f49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Profeten Muhammad. 

Anonymkode: 76238...455

Hvorfor ?

Anonymkode: d1af7...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kunne tenkt meg å levd om 500-1000 år. Innen da har sikkert masse spennende skjedd.

Hvilke religioner har folk om 1000 år funnet på? Og hvordan er de ulike de vi når har laget oss? Er gudene kanskje mer sympatiske (det skal jo ikke mye til)? Har medisin nådd et nivå som faktisk er imponerende om 1000 år? For nå har mennesket vært på månen, men aner ikke hvordan kroppen funker, og det er jo lett pinlig.

Tilbake i tid orker jeg ikke dra. Vi er nok av et bakstrebersk pottitland nå, liksom. Før var det enda verre.

Anonymkode: 8f61f...f49

Du har gode tanker da..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Går ikke an å ha et bedre liv enn i Norge de siste 40 åra, så ville levd livet mitt igjen.

Anonymkode: 6105e...6a3

Akkurat 👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å vært født i 1900, da hadde man fått med seg nedturene med verdenskrigene og vært med på oppgangen etterpå samt sett utviklingen av teknologien på den tiden.

Det som er mest positivt er at man hadde dødd lenge før masseinnvandringen og woke-tullet raserte samfunnet.

Anonymkode: 4f22e...046

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ?

En av de mest innflytelsesrike personene i verdenshistorien.  Kunne selvsagt sagt Jesus, men han hadde jo ikke noe fett liv.

Anonymkode: cb414...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av det motsatte kjønn: Nikola Tesla og dermed sett hvordan oppfinnelser som fortsatt forbauser mennesker ble laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (14 timer siden):

Ville vært født 10-15 år før, tror det hadde vært mer gøy. Kanskje.

Ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kunne tenkt meg å vært født i 1900, da hadde man fått med seg nedturene med verdenskrigene og vært med på oppgangen etterpå samt sett utviklingen av teknologien på den tiden.

Det som er mest positivt er at man hadde dødd lenge før masseinnvandringen og woke-tullet raserte samfunnet.

Anonymkode: 4f22e...046

….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En av de mest innflytelsesrike personene i verdenshistorien.  Kunne selvsagt sagt Jesus, men han hadde jo ikke noe fett liv.

Anonymkode: cb414...b35

Jeg også har respekt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt en epoke fram i tid. 

Tror 2100 eller 2200 århundrene kan by på mye interessant. For akkurat nå står vi på et stadie hvor vi prøver å jobbe oss ut og opp fra 1800 og 1900 tallet. Vi opparbeider oss kunnskap, men vi vet egentlig enda lite. F.eks innenfor sykdommer. Psykologiseringen innenfor nevrologiske og revmatologiske sykdommer pågår for fullt enda, til tross for at man burde lært av 1800 tallet. Livet før 1900-tallet bestod ekstremt mye av gjetninger, kunnskapsløshet og forvrengte oppfattelser innenfor det meste. Det var også mye fattigdom og livene var begrenset. 

Så jeg ville sett fram i tid der ingen av oss lever. En tid hvor kunnskap har slått rot og 1800, 1900 og 2000-tallet er lagt bak oss. År 2190 f.eks. 

Anonymkode: f0b8a...e2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville nok valgt en epoke fram i tid. 

Tror 2100 eller 2200 århundrene kan by på mye interessant. For akkurat nå står vi på et stadie hvor vi prøver å jobbe oss ut og opp fra 1800 og 1900 tallet. Vi opparbeider oss kunnskap, men vi vet egentlig enda lite. F.eks innenfor sykdommer. Psykologiseringen innenfor nevrologiske og revmatologiske sykdommer pågår for fullt enda, til tross for at man burde lært av 1800 tallet. Livet før 1900-tallet bestod ekstremt mye av gjetninger, kunnskapsløshet og forvrengte oppfattelser innenfor det meste. Det var også mye fattigdom og livene var begrenset. 

Så jeg ville sett fram i tid der ingen av oss lever. En tid hvor kunnskap har slått rot og 1800, 1900 og 2000-tallet er lagt bak oss. År 2190 f.eks. 

Anonymkode: f0b8a...e2a

Annen perspektiv, men jeg gidder ikke med fremtida… folk lever i digitalverden og hater jeg av…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke enig.

Og det er ok 😀

Tror det hadde vært gøy å være ungdom på 80-tallet og ung voksen på 90-tallet 🤷🏻‍♂️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vokst opp i Israel på Jesu tid, og blitt kjent med ham som et fysisk menneske ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (43 minutter siden):

Jeg ville vokst opp i Israel på Jesu tid, og blitt kjent med ham som et fysisk menneske ❤️

Det hadde vært fantastisk 🤩

Med forbehold om at det var en fæl tid å leve i 😓

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...