Gå til innhold

Koselig med peis. Hvor se den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må jeg låne den på Deichman? Eller ligger den ute er sted?

Anonymkode: 96a0c...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Må jeg låne den på Deichman? Eller ligger den ute er sted?

Anonymkode: 96a0c...2b2

Ser ikke slik ut

Anonymkode: 480ce...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste er hvor en bygning er i flammer og du ser hvem som løper fra og hvem som løper mot. Der har du noen sekunders reell karakteravsløring der og da. Utover det, er peis og flammer koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Et par år senere..Opp

Jeg har så lyst å se denne igjen. Men finner ikke hvor jeg kan se den, Noen som kan hjelpe ?

Anonymkode: af16c...922

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Et par år senere..Opp

Jeg har så lyst å se denne igjen. Men finner ikke hvor jeg kan se den, Noen som kan hjelpe ?

Biblioteket har:  https://bibsok.no/?mode=p&tnr=4418278 Bestilles på fjernlån. Logg deg inn med bibliotektskortnummeret ditt, eller send en mail til ditt lokale bibliotek så fikser de det. 

Anonymkode: f6abf...df4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Biblioteket har:  https://bibsok.no/?mode=p&tnr=4418278 Bestilles på fjernlån. Logg deg inn med bibliotektskortnummeret ditt, eller send en mail til ditt lokale bibliotek så fikser de det. 

Anonymkode: f6abf...df4

Takk❤️Men har ikke dvd maskin. Ikke hatt på mange år. Har folk fortsatt det hjemme?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk❤️Men har ikke dvd maskin. Ikke hatt på mange år. Har folk fortsatt det hjemme?😅

Å denne serien er absolutt en av mine store favoritter🥰 Den ble jo også kåret til bar norsk serie i sn tid. Helt utrolig at den ikke er å få kjøpt eller strømmet lengre. Nesten litt merkelig.

Jeg har ihvertfall tenkt å låne den på biblioteket i sommer☺️

Bare å få seg en dvd, får lett en grei til 300 kr. Sikkert mindre på Finn🙂

Anonymkode: 48dd4...6f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å denne serien er absolutt en av mine store favoritter🥰 Den ble jo også kåret til bar norsk serie i sn tid. Helt utrolig at den ikke er å få kjøpt eller strømmet lengre. Nesten litt merkelig.

Jeg har ihvertfall tenkt å låne den på biblioteket i sommer☺️

Bare å få seg en dvd, får lett en grei til 300 kr. Sikkert mindre på Finn🙂

Anonymkode: 48dd4...6f6

Den havnet midt en stor rettighetstvist mtp strømming. Mange serier fra den tida gjorde det, himmelblå er et annet eksempel. 

Eldre serier ble de enige om, og alle kommende har jo strømming i kontrakten, men alle disse seriene fra mellom 1997 og 2015 havnet i et slags hull.  (Se feks her)

(Når det gjelder dvd-spiller så "løste" mannen min det ved å kjøpe seg playstation 🙈)

Anonymkode: 02bc6...462

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den havnet midt en stor rettighetstvist mtp strømming. Mange serier fra den tida gjorde det, himmelblå er et annet eksempel. 

Eldre serier ble de enige om, og alle kommende har jo strømming i kontrakten, men alle disse seriene fra mellom 1997 og 2015 havnet i et slags hull.  (Se feks her)

(Når det gjelder dvd-spiller så "løste" mannen min det ved å kjøpe seg playstation 🙈)

Anonymkode: 02bc6...462

Denne rettighetsfloken ble løst i den nye avtalen med Norwaco fra 2022, der NRK kan legge ut alt egenprodusert materiale laget før 2015:

https://www.norwaco.no/portefolje/avtale-om-nrks-bruk-av-tv-arkiv

Sitat

Utvidet avtale fra 2022
Etter lange forhandlinger og mekling hos riksmekler, er NRK og Norwaco enige om ny arkivavtale. Avtalen er utvidet og gjelder alle NRKs egenproduserte TV- og radioprogrammer fra før 1. januar 2015. Det er heller ikke noen begrensning på hvor mye innhold NRK kan legge ut i sine strømmetjenester.

Dermed kan publikum glede seg til gjensyn med programmer som Kodenavn Hunter, Offshore, Størst av alt, Berlinerpoplene, Jul i Blåfjell og Jul på Månetoppen, i tillegg til allerede tilgjengelig eldre arkivinnhold.

Noe som har ført til at for eksempel 1. sesong av "Kampen for tilværelsen", som tidligere hadde havnet i et limbo, nå er blitt tilgjengelig igjen, og siden "Koselig med peis" ble sendt i 2011, burde det i forhold til den nye avtalen ikke være noe i veien for at NRK kan legge dette i arkivet sitt igjen i likhet med "Himmelblå"; forutsatt at det ikke er noe annet som hindrer dette.

Anonymkode: c0387...9b9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 0.28):

Denne rettighetsfloken ble løst i den nye avtalen med Norwaco fra 2022, der NRK kan legge ut alt egenprodusert materiale laget før 2015:

https://www.norwaco.no/portefolje/avtale-om-nrks-bruk-av-tv-arkiv

Noe som har ført til at for eksempel 1. sesong av "Kampen for tilværelsen", som tidligere hadde havnet i et limbo, nå er blitt tilgjengelig igjen, og siden "Koselig med peis" ble sendt i 2011, burde det i forhold til den nye avtalen ikke være noe i veien for at NRK kan legge dette i arkivet sitt igjen i likhet med "Himmelblå"; forutsatt at det ikke er noe annet som hindrer dette.

Vet du tilfeldigvis om andre sesong av Kampen for tilværelsen vil legges ut også etterhvert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rumle skrev (1 time siden):

Vet du tilfeldigvis om andre sesong av Kampen for tilværelsen vil legges ut også etterhvert?

Sikkert, men i og med at 2. sesong ikke omfattes av den nåværende Norwaco-avtalen (sesongen ble sendt i mars 2015), er det umulig å si når en ny avtale kommer på plass; tidligere har det vært rundt nyttår.

På den annen siden oppmuntrer selv serieskaperen til lokal lagring her ved å kopiere den til en minnepenn folk har tatt med seg:

https://www.nrk.no/norge/erlend-loe-serien-_kampen-for-tilvaerelsen_-er-ein-av-fleire-tv-seriar-og--filmar-som-er-forsvunne-1.15936923

Det som er på nett, kan forsvinne når som helst; det som er lagret på harddisken, er alltid tilgjengelig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sikkert, men i og med at 2. sesong ikke omfattes av den nåværende Norwaco-avtalen (sesongen ble sendt i mars 2015), er det umulig å si når en ny avtale kommer på plass; tidligere har det vært rundt nyttår.

På den annen siden oppmuntrer selv serieskaperen til lokal lagring her ved å kopiere den til en minnepenn folk har tatt med seg:

https://www.nrk.no/norge/erlend-loe-serien-_kampen-for-tilvaerelsen_-er-ein-av-fleire-tv-seriar-og--filmar-som-er-forsvunne-1.15936923

Det som er på nett, kan forsvinne når som helst; det som er lagret på harddisken, er alltid tilgjengelig.

Det visste jeg ikke, takk for info :blomst2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...