Gå til innhold

Hvordan gå ned 20 kg til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt = mye sukker? 

Jeg tar gjerne imot tips til å gå opp 10-15 kg til sommeren 😄

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er flink, så kan du miste ca. 1 kilo per uke. Mer sannsynlig kan du miste en halv kilo per uke. Kanskje du kan gå ned 10 kg før sommeren, men 20 kg er urealistisk. Husk at det ikke er bra å spise for få kalorier langsiktig. Du trenger sannsynligvis minst 1200 kalorier per dag, dette bør du sjekke opp selv. Hvis du planlegger å faste, du høre med fastlegen først.

Anonymkode: 86c7b...5f5

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (3 minutter siden):

Frukt = mye sukker? 

Jeg tar gjerne imot tips til å gå opp 10-15 kg til sommeren 😄

Du kan gjerne få litt fett av meg. 😅

Er du veldig tynn siden du trenger å gå opp så mye? 

Jeg veier 90 kg nå, og er 177 høy. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er flink, så kan du miste ca. 1 kilo per uke. Mer sannsynlig kan du miste en halv kilo per uke. Kanskje du kan gå ned 10 kg før sommeren, men 20 kg er urealistisk. Husk at det ikke er bra å spise for få kalorier langsiktig. Du trenger sannsynligvis minst 1200 kalorier per dag, dette bør du sjekke opp selv. Hvis du planlegger å faste, du høre med fastlegen først.

Hvorfor må jeg høre med fastlegen først? 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor må jeg høre med fastlegen først? 

https://www.healthline.com/nutrition/water-fasting

Kort oppsummert, man må passe på å få i seg viktige vitaminer og næring. Man må holde seg hydrert. Og det kan forverre medisinske tilstander. Sikkert mer å tenke på og, men jeg er ikke lege.

Skrevet

https://www.healthline.com/nutrition/water-fasting

Kort oppsummert, man må passe på å få i seg viktige vitaminer og næring. Man må holde seg hydrert. Og det kan forverre medisinske tilstander. Sikkert mer å tenke på og, men jeg er ikke lege.

Er viktig å kun drikke rent vann når man faster. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er viktig å kun drikke rent vann når man faster. 

Ja, kommer an på hvor lenge man skal faste. Men man trenger elektrolytter.

• Liker 1
Skrevet

Ja, kommer an på hvor lenge man skal faste. Men man trenger elektrolytter.

Hvor får man elektrolytter fra? 

Skrevet

20 kg til sommeren er veldig mye, hvis du ikke har mye å miste. Har du mer å ta av, er det nok mer realistisk. Hvis ikke, vil kiloene renne saktere av.

Sier ikke at det er umulig. Det er flott å ha et mål, men man må være realistisk :) 

Anonymkode: 111e1...7fb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan gjerne få litt fett av meg. 😅

Er du veldig tynn siden du trenger å gå opp så mye? 

Jeg veier 90 kg nå, og er 177 høy. 

😄

182 cm. Har ikke veid meg på lenge, men kanskje 65 kg.

Skrevet (endret)

20 kilo er for mye. Ha 10 kilo som mål til sommer, 20 til jul. Da rekker du å både få en slankere og fastere kropp ved å både spise sunnere og trene en del styrke. Du orker ikke å trene særlig dersom du skal sulte deg ned i vekt.

(Og det aller mest fornuftige er selvsagt å begrense sommermålet til fem kilo, men det var vel ikke det svaret du helst ville ha.)

Endret av Momma
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor får man elektrolytter fra? 

Elektrolytter er salt.

Anonymkode: b84c6...942

• Liker 1
Skrevet

Baser kostholdet på grove korn produkter, grønnsaker, belgfrukt, frukt og nøtter. Kutt ot kjøtt og begrens melk. La det gå 12-14 timrr fra siste måltid om kvelden til frokost neste dag. Drikk masse vann. Kutt ut brus. Minimer sukker og bruk f.eks honning i stedenfor. Lag mat fra bunn. Spis deg mett. Spis når du er sulten..kos deg!

Anonymkode: 8f5e8...2ce

Skrevet

Ikke dumt å starte med en faste f.eks juicefaste. Det renser kroppen og gir masse energi.  I tillegg så smaker mat utrolig godt etterpå og det er enklere å bli tilfreds med sunn og ren mat. Du får også mental styrke. Les deg opp på forhånd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke dumt å starte med en faste f.eks juicefaste. Det renser kroppen og gir masse energi.  I tillegg så smaker mat utrolig godt etterpå og det er enklere å bli tilfreds med sunn og ren mat. Du får også mental styrke. Les deg opp på forhånd.

Juicefaste er tull, ikke begynn med sånt svada.

Anonymkode: feda5...cd8

• Liker 16
Skrevet

Jeg gikk ned 25 kilo på 6 måneder en gang, og da kutta jeg noe voldsomt i kalorier og begynte å trene tre ganger i uka. Men jeg drev ikke med sitronvann, shakes osv. Bare ren mat, men ikke så mye av det.

Treninga besto av tung styrketrening og løping etterpå. Det er helt sikkert noen som mener det er feil, men det funka for meg. Jeg hadde mye å gå ned da, gikk fra 125 til 100 kilo.

Anonymkode: feda5...cd8

• Liker 8
Skrevet

Kaloriunderskudd. Eneste måten. Hvordan du oppnår dette er opp til deg - spise mindre, spise sunnere, spise matvarer med mindre kalorier, trene mer, telle kalorier... 

• Liker 4
Skrevet
norw skrev (2 timer siden):

😄

182 cm. Har ikke veid meg på lenge, men kanskje 65 kg.

Hvorfor syns du dette er for lite? Er du mann, så kan jeg kanskje forstå det. Men 15kg opp er for mye🤨

Anonymkode: ec3d1...5f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk ned 17 kg på ca 3 mnd. Fra 67 til 50 kg, i perioden feb- mai 2008. 

Startet med en suppekur i 1 uke, rett og slett for å få en kickstart. Fortsatte så å spise Sundt og LITE kcal. Spisedag hver lørdag. Og begynte å gå masse turer! 

Vil ikke anbefale en slik måte å gå ned i vekt på, da den krever sykt mye viljestyrke og fokus, samt er på grensa til spiseforstyrrelse. MEN vil bare påpeke at man kan klare det om man virkelig går inn for det.. 

Idag veier jeg ca 55 kg, og har vært stabil i flere år.. (jeg er 1.60m høy) 

Anonymkode: 30339...2a0

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...