Cuba Skrevet 25. oktober 2005 #1 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har begynt å trene spinning og syns det er kjempe gøy! Men merker at jeg blir nummen og mister litt følelsen i føttene, så snakket med treneren om dette.. spurte først og fremst om hvor mye jeg måtte regne med å gi for et brukbart par og ho sa at for 500-600 kroner får jeg et bra par.. glemte jo å spørre om hvor jeg burde kjøpe de Så håper jo at noen her har noen idé!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #2 Del Skrevet 25. oktober 2005 Spinningsko har de i de fleste sportsbutikker, så det er vel ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ja, kunne vel egentlig tenke ut det selv.. Tenkte kanskje det var en hemmelig spinning-sko-butikk jeg vet du.. Vil bare få tak i noe bra, så var kanskje mest ute etter anbefalinger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #4 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Jeg var i flere sportsbutikker uten å finne spinningsko, men fant til slutt på en sykkelbutikk. De varierer jo veldig i pris, mine var relativt rimelige (ca 500 inkl. lås), men jeg er godt fornøyd. Endret 25. oktober 2005 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ja, håper jeg finner noen greie i den prisklassen jeg og! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #6 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ser at noen har en type som de også kan bruke å gå med, altså er låsen såpass langt inn i sålen at den ikke tar borti gulvet når de går, og de kan bruke disse skoene på styrketrening osv. Mine er ikke slik, og jeg innbiller meg at en slik kombinasjonsløsning ikke er noen god løsning. Sålen på en spinningsko skal være ganske hard, og da tviler jeg på at skoen kan være noe særlig å gå med. (og omvendt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ja, det er jeg helt enig i! Det er jo den største grunnen til at jeg kjøper spinning-sko; at de har harde såler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 25. oktober 2005 #8 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har begynt å trene spinning og syns det er kjempe gøy! Men merker at jeg blir nummen og mister litt følelsen i føttene, så snakket med treneren om dette.. spurte først og fremst om hvor mye jeg måtte regne med å gi for et brukbart par og ho sa at for 500-600 kroner får jeg et bra par.. glemte jo å spørre om hvor jeg burde kjøpe de Så håper jo at noen her har noen idé!?!?! ← Jeg merket også den nummenheten i føttene før jeg kjøpte meg sykkelsko. Det er så utrolig deilig med skikkelige sko på spinning. Jeg kjøpte mine i en sykkelbutikk, da hadde man et svært utvalg både i utseende og prisklasser. Sjekk der du trener hva slags sykkelpedaler de har. Er et par treningssentere i Bergen som bruker en annen type enn den låsen de fleste pedalene har. Bare i tilfelle. I de aller fleste tilfeller er det den vanligste låsen som brukes. Håper du finner noen sko du liker og blir like glad i skoa dine som jeg er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 25. oktober 2005 #9 Del Skrevet 25. oktober 2005 Kjøpte på xxl. De har ofte bra tilbud. Gav vel en 500 og så kostet låsen 170,- tror jeg. Obs! Lås føler ikke alltid med, sjekk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 28. oktober 2005 #10 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Jeg har ennå ikke forsøkt meg på spinning, men har planer om det. MÅ man ha spesielle sko for det, kan man ikke bruke vanlige joggesko? og hva er dette med lås på sko? En annen ting, hvis man ikke har en sånn sykkelbukse med forsterker/polstring i skrittet/baken, blir man helt av i baken da eller går det greit uten? Endret 28. oktober 2005 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #11 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Du trenger ikke spinninsko, pedalene har lås på den ene siden og reimer på den andre, så vanlige joggesko kan brukes til du finner ut om spinning er noe for deg. Spinningsko anbefales først og fremt pga at sålen er stivere enn på vanlige joggesko, og du unngår feilbelastning. At du er låst fast til pedalen gjør det også lettere å bruke opptrekk enn hvis du bare bruker reimene, men jeg kjøpte ikke mine første spinningsko før etter jeg hadde gått lenge på spinnning, det funker som sagt helt greit uten også. Når det gjelder polstret bukse har jeg ikke brukt det, og heller ikke savnet det. I løpet av en time sitter vi i grunnen lite på setet, vi står i forskjellige posisjoner, så jeg har aldri opplevd å bli øm i rompa. Det finnes forresten polstrede setetrekk du kan kjøpe, slik at du kan bruke ditt vanlige treningstøy dersom du føler behov for polstring. (mener de selges rimelig på f.eks Biltema) Lykke til på spinning! Endret 28. oktober 2005 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 28. oktober 2005 #12 Del Skrevet 28. oktober 2005 Takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #13 Del Skrevet 28. oktober 2005 og hva er dette med lås på sko? ← Låsen er en metalldings under som du "knepper" inn i pedalen slik at bena er låst fast til pedalene. Når du trør skal du både tråkke ned med det ene benet og dra opp med det andre(slik at du får med musklene på fremsiden av lårene også) , og dette er enklere å få til riktig dersom du har sko med lås. Det finnes to typer lås (muligens flere), så sjekk med treningsstudioet ditt hvilken type de bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 3. november 2005 #14 Del Skrevet 3. november 2005 Har heller aldri sett spinningsko i vanlige sportsbutikker, men prøv ut en sykkelbutikk. Forresten veldig viktig med skikkelige sko, jeg opplevde engang å få krampe når jeg hadde på vanlige joggesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2005 #15 Del Skrevet 3. november 2005 Ser spinningssko i de fleste sportsbutikker..selv kjøpte jeg mine på G-sport. Jeg har Diadora, og er kjempefornøyd med dem. De kostet ca 1100 med klips. De fra XXL virket så myke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 4. november 2005 #16 Del Skrevet 4. november 2005 Når det gjelder "vanlige" så er det best å la være å sykle med aerobic sko. Både for din del og skoens del. Dempingen kan bli ødelagt. Men vanlige innesko/hallskp er veldig greit, ofte stivere såle enn aerobic-sko også. Altså, sko med demping har ikke så veldig godt av sykkelpedalene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 9. november 2005 #17 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg kjøpte mine på G-sport, og har hatt de i nesten 5 år nå og de er like gode! Tror jeg betalte ca 700-800 kroner for de, merke Diadora. Jeg anbefaler spinningsko på det sterkeste, tråkket blir mye bedre. Dessuten var jeg plaget med krampe under foten da jeg brukte vanlige sko. Husk å få hjelp av de på butikken til å sette på låsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 9. november 2005 #18 Del Skrevet 9. november 2005 De første gangene på spinning kommer en til å bli øm i baken uansett hvor mye "beskyttelse" en har. Trust me! Men, det er veldig gøy. Jeg har trent det i snart to år, og det er kanonkjekt å merke hvor mye bedre jeg er til å spinne nå enn før! Har faktisk ikke kjøpt meg spinning sko ennå. Men, skal ønske meg til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 9. november 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 9. november 2005 Får se om jeg finner meg noen bra da Merket også det med øm i baken, men det var bare en eller to ganger.. merker ikke noe mer nå.. ikke noe plagsomt.. sitter jo ikke hele tiden heller.. Men jeg merker at musikken har utrolig mye å si! På tirsdager er det skikkelig kul musikk og da blir det mye morsomere enn f.eks. på torsdag da det er en musikktype jeg hører noe særlig på.. Rart.. Så for meg har det mye med motivasjon å gjøre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå