Gå til innhold

Fikk sjokk og ble redd ved svak positiv test (På prevansjon) , og nå med negativ test er jeg lei meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor jeg lager et innlegg om dette men jeg tar regelmessig test fordi jeg ikke har mensen pga prevensjon. Jeg er kanskje litt kontroll freak på den måten.

Fikk sjokk når jeg plutselig så en svak strek. Viste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Snakket med samboer om det. Jeg var redd, da vi ikke akkurat hadde planlagt dette og at vi kanskje ikke ligger best ann i forhold til å få barn akkurat nå (økonomisk og generelt ikke helt stabil jobb). 

Tok en test igjen i mårrest og den ble selvfølgelig negativ. Nå føler jeg meg ikke letta i det hele tatt? Det er så rart?? Jeg var jo så redd, men samtidig fikk jeg den positive responsen fra samboer. Vi rakk nesten å se for oss hvordan ting kunne bli? Jeg ble så overrasket over at han ikke fikk helt panikk. Han har alltid sagt at han tar ansvar og at han ønsker barn, men å faktisk se lykken i fjeset hans var noe helt annet. Han var helt rolig og veldig veldig glad. Roet meg ned så godt det lot seg gjøre. Jeg ble rolig men fortsatt usikker bare pga økonomi delen. Jeg ønsker ikke abort hvis jeg skulle bli gravid. 

Nå sitter jeg her og jeg klarer ikke slutte å tenke på det. Jeg vet det mest sannsynligvis var bra at testen var falsk positiv av økonomiske grunner men herregud... Jeg trodde ikke jeg skulle klare å knytte meg til ideen så fort? Spesielt siden jeg først reagerte med sjokk og redsel. Jeg har alltid ønsket meg barn men så det ikke for meg nå, og nå føler jeg plutselig at den ideen ble så ekte og reel? 

Er det lov å si at jeg er lei meg for at den var falskt positiv uansett? 

Forvirret. 

Anonymkode: a5a67...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her igjen. Vil bare legge til at vi ikke kommer til å prøve. Som sagt er det ikke den beste tiden akkurat nå, men jeg er uansett trist hvis det gir noen mening. 

Igjen så skriver jeg vell egentlig mest bare for å få det ut av systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig med den positive testen. Forstår det både føltes skummelt men også fint hvis den var positiv. Ønsker deg en fin dag :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare følelser som dukker opp ja :) Du får prøve å tenke på det som en forsmak på gleden når dere etter hvert blir klare for å prøve på ordentlig. 

Anonymkode: 414a6...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Føler meg helt klart bedre i dag. Hadde en god samtale om det i går med samboer og han følte så og si det samme som meg. Det var betryggende❤️

Skal ta det som en god forsmak som dere sier 🥰 Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk for svar! 

Føler meg helt klart bedre i dag. Hadde en god samtale om det i går med samboer og han følte så og si det samme som meg. Det var betryggende❤️

Skal ta det som en god forsmak som dere sier 🥰 Takk! 

Det er rart med følelser noen ganger, ikke alltid at vi reagerer slik vi tror vi skal gjøre :) Bra at dere prater åpent om sånt.

Anonymkode: 414a6...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...