Gå til innhold

Canada har blitt et totalitært diktatur.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går ble Canada offisielt et tyrannisk totalitært diktatur. Når diktatoren Justin Trudeau erklærte unntakstilstand for å kunne sette sine totalitære planer i gang. Hvor han nå kan sette grunnloven til side, fryse folks bankkontoer, stjele folks eiendom, og kaste folk i fengsel uten en rettferdig rettergang. Han ønsker også å overta kontrollen over penger på private folkefinansierings sider og donasjons sider. Og alt dette fordi folk protesterte mot hans totalitære krav overfor folks valg når det kommer til deres egne helse. I strid med menneskerettighetene.

Og ikke tru dette er så veldig fjernt i Norge heller. PST har tross alt nylig gitt ut en rapport hvor de praktisk talt definerer folk som kritiserer staten som terrorister. Det plasserer PST i samme båt som totalitære regimer som Sovjet, Nord-Korea, Kina, osv. Og regjeringen vurderer akkurat nå å innføre vaksinepass stikk i strid med grunnloven og menneskerettighetene samtidig som denne pandemien er i ferd med å gå over i en endemisk fase. Oppå deres ekstrabeskatning av folket gjennom strømprisene.

Endret av Ørneredet
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ørneredet skrev (1 time siden):

I går ble Canada offisielt et tyrannisk totalitært diktatur. Når diktatoren Justin Trudeau erklærte unntakstilstand for å kunne sette sine totalitære planer i gang. Hvor han nå kan sette grunnloven til side, fryse folks bankkontoer, stjele folks eiendom, og kaste folk i fengsel uten en rettferdig rettergang. Han ønsker også å overta kontrollen over penger på private folkefinansierings sider og donasjons sider. Og alt dette fordi folk protesterte mot hans totalitære krav overfor folks valg når det kommer til deres egne helse. I strid med menneskerettighetene.

Og ikke tru dette er så veldig fjernt i Norge heller. PST har tross alt nylig gitt ut en rapport hvor de praktisk talt definerer folk som kritiserer staten som terrorister. Det plasserer PST i samme båt som totalitære regimer som Sovjet, Nord-Korea, Kina, osv. Og regjeringen vurderer akkurat nå å innføre vaksinepass stikk i strid med grunnloven og menneskerettighetene samtidig som denne pandemien er i ferd med å gå over i en endemisk fase. Oppå deres ekstrabeskatning av folket gjennom strømprisene.

Det er bare trist 😢❤️

• Liker 14
Skrevet
Ørneredet skrev (1 time siden):

Dette burde vært en vekker for mange. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Stemmer det at disse demonstrantene blokkerer grenseoverganger mellom Canada og USA?

Skrevet

Canada er Nord Korea 2.0../s

• Liker 11
Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov å spre oppdiktede konspirasjonsideer på KG?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Chomsky89
Skrevet
abella skrev (10 timer siden):

Jeg trodde ikke det var lov å spre oppdiktede konspirasjonsideer på KG?

Hva er oppdiktet her?

• Liker 13
Skrevet
Lonehill skrev (9 timer siden):

Hvis det er lov til å tro på canadiske medier, har premier Doug Ford i den canadiske provinsen Ontario avblåst koronarestriksjonene, inkludert vaksinepass fra 1. mars. Det kan muligens slå beina unna statstminister Trudeaus unntakstilstand?

https://toronto.ctvnews.ca/we-are-done-with-it-doug-ford-says-ontario-is-moving-on-from-covid-19-1.5782355

Heldigvis flere og flere provinser som går mot Trudeaus.

• Liker 13
Skrevet
Agnesjenta skrev (18 minutter siden):

Heldigvis flere og flere provinser som går mot Trudeaus.

At Ontario hopper av Trudeaus smittevernstat nevner ikke VG i sin omtale. Er ikke det rart?

Ifølge VG er protestantene "bare en salig blanding av hundrevis av restriksjonstrøtte kanadiere, tradisjonelle vaksinemotstandere og ytre-høyre grupperinger".

Akkurat... 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Altså jeg er enig at Canada har vært autoritært under pandemien. Men Gud hjelpe meg, man trenger ikke overdrive så voldsomt som du gjør. De er jo ganske rabiate tullinger disse trailersjåførene som protester( altså noen trailersjåfører)

Jeg er uansett glad for at Norge ikke har valgt den mest autoritære retningen som mange land har valgt. Australia er Skrekkeksemplet. Vi kan ikke få til er velfungerende samfunn hvis vi holder på sånn som de gjør. Konspitullinger får vann på mølla. 

Er det en ting som FHI har skjønt så er det at man må balansere tiltakene mot hva folk kan leve med. Vi er ikke roboter.

Noen mennesker har en veldig lav terskel for å gjøre opprør mot myndighetene. For å mene at myndighetene begår overgrep. Vi må ikke la de få gode argumenter. 

Endret av Kågebruker
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Lonehill skrev (12 minutter siden):

At Ontario hopper av Trudeaus smittevernstat nevner ikke VG i sin omtale. Er ikke det rart?

Ifølge VG er protestantene "bare en salig blanding av hundrevis av restriksjonstrøtte kanadiere, tradisjonelle vaksinemotstandere og ytre-høyre grupperinger".

Akkurat... 

Ja det er virkelig morsomt hvordan arbeiderklassen nå er blitt høyreekstreme… Men i forhold til tidligere omtaler var da denne LITT mer på befolkningens side

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Kågebruker skrev (13 minutter siden):

Altså jeg er enig at Canada har vært autoritært under pandemien. Men Gud hjelpe meg, man trenger ikke overdrive så voldsomt som du gjør. De er jo ganske rabiate tullinger disse trailersjåførene som protester( altså noen trailersjåfører)

Jeg er uansett glad for at Norge ikke har valgt den mest autoritære retningen som mange land har valgt. Australia er Skrekkeksemplet. Vi kan ikke få til er velfungerende samfunn hvis vi holder på sånn som de gjør. Konspitullinger får vann på mølla. 

Er det en ting som FHI har skjønt så er det at man må balansere tiltakene mot hva folk kan leve med. Vi er ikke roboter.

Noen mennesker har en veldig lav terskel for å gjøre opprør mot myndighetene. For å mene at myndighetene begår overgrep. Vi må ikke la de få gode argumenter. 

Mener du at det er "opprør mot myndighetene" når provinsen Ontario gjennom demokratiske kanaler og etter alle kunstens regler og lover bestemmer at nå driter vi i covid, dere? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Det verste med denne pandemien er at gærninger har fått et platform å spre oppgulpet.  

Jeg er i mot vaksinepass på generelle basis- er mer for folk som nekter å ta vaksinen blir nektet helsehjelp om de får covid.  La nå immunforsvaret deres gjør sin ting! 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Outlander skrev (10 minutter siden):

Det verste med denne pandemien er at gærninger har fått et platform å spre oppgulpet.  

Jeg er i mot vaksinepass på generelle basis- er mer for folk som nekter å ta vaksinen blir nektet helsehjelp om de får covid.  La nå immunforsvaret deres gjør sin ting! 

Vet ikke helt hva du mener med oppgulp, bra at du er imot vaksinetvang.

Da regner jeg med du er i mot lovforslaget som er på høring.

Selv er jeg i utgangspunktet ingen vaksinemotstander, men jeg er imot tvang. Jeg vil selv vurdere risiko og velge hvilke vaksiner jeg vil ta uten å risikere å miste jobb, hus og bankinnskudd.

Endret av Agnesjenta
.
  • Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, Agnesjenta said:

Vet ikke helt hva du mener med oppgulp, bra at du er imot vaksinetvang.

Da regner jeg med du er i mot lovforslaget som er på høring.

Selv er jeg i utgangspunktet ingen vaksinemotstander, men jeg er imot tvang. Jeg vil selv vurdere risiko og velge hvilke vaksiner jeg vil ta uten å risikere å miste jobb, hus og bankinnskudd.

Eneste grunn det er vurderet tvang er fordi folk i disse steder er for barnslig og hjernevasket for å tenke fornuftig.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det merkelige med folk som påberoper seg at staten deres har blitt et diktatur er at de alle ønsker å ta fra alle andre enn hvite menn stemmeretten. 

Så som kvinne er jeg ikke urolig for staten, ts. Men for hvorfor du hater alle andre enn hvite menn?

• Liker 2
Skrevet
Anje skrev (2 minutter siden):

Det merkelige med folk som påberoper seg at staten deres har blitt et diktatur er at de alle ønsker å ta fra alle andre enn hvite menn stemmeretten. 

Så som kvinne er jeg ikke urolig for staten, ts. Men for hvorfor du hater alle andre enn hvite menn?

Jeg er ikke TS men hvordan klarer du å lese dette ut av hovedinnlegget?

• Liker 14
Skrevet

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer om vaksinedebatt og saklig tone. Lomvi, mod.

• Opprett ny...