PetterKanin Skrevet 16. februar 2022 #21 Del Skrevet 16. februar 2022 Man merker jo blinkingen i speilene selv på høylys dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #22 Del Skrevet 17. februar 2022 Athena79 skrev (13 timer siden): Eller andres kjære. Absolutt! Men tydelig at en del folk ikke bryr seg så hardt om fremmede. Anonymkode: 63162...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #23 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg slipper alltid forbi. Hvordan kan man unngå å merke blålysene i speilet? Anonymkode: 65495...280 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #24 Del Skrevet 19. februar 2022 tdm900 skrev (På 2/16/2022 den 18.36): Det er noen tilfeller hvor de helst ikke bruker sirene, pga pasienten de har med. Det er mer regel at sirene IKKE brukes enn brukes, dessverre! Ja, jeg følger alltid med, bremser ned og blinker til siden for å gi tegn til utrykningskjøretøyet at de er sett! Anonymkode: aabb6...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #25 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 8.33): Jeg slipper alltid forbi. Hvordan kan man unngå å merke blålysene i speilet? Anonymkode: 65495...280 For enkelte (veldig få, håper jeg) er det fullt mulig å ikke legge merke til hverken sirene eller blålys. Jeg så det for noen år siden midt i Oslo sentrum. Personbil som ventet på grønt lys. Sjåføren så helt rolig ut. Rett bak: Svær brannbil med fulle sirener og blålys. Anonymkode: ea4ab...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 21. februar 2022 #26 Del Skrevet 21. februar 2022 Jeg prøver, i likhet med andre. Et par ganger, derimot... Så ikke ambulansen umiddelbart på motorvei, men sannsynligvis kom den fra påkjøringsfeltet jeg nettopp hadde passert (jeg lå i venstre). En annen gang, på E18 fra Oslo i retning Sandvika, tre felter: lå bak en annen bil i venstre. Pol'ti dukker opp, og jeg legger meg i midten. Roer ned, og tenker bilen jeg lå bak også skal legge seg i midten. Men nei, den fortsetter ferden i venstre. Pol'ti presser seg forbi meg, og jeg legger meg nesten over i høyre. Der er det en annen bil 😬 De som kjører utrykning er beredt på at folk stresser unødvendig. Har hørt historier om utrykning med klar bane i motgående, og folk bremser likevel helt opp - uten grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #27 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 16.07): Ja, jeg har ikke hatt noen tabber til nå. Men jeg kan godt forstå at det skjer. Har man høy musikk på, er i helt andre tanker så er det nok fort gjort å ikke få det med seg. Anonymkode: 6e4f4...f5f En skal ikke være i andre tanker når man kjører. En skal følge med på veien. Anonymkode: 02009...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #28 Del Skrevet 23. februar 2022 Gjør så godt jeg kan. Fikk en ambulanse bak men en gang og jeg måtte stoppe ved et avkjøringsfelt for en innkjøring til venstre. Da ble jeg usikker på hvor jeg skulle plassere meg. På veiskulderen eller i avkjøringsfeltet på venstre side? Veiskulder er vel riktig, men jeg gir mer plass hvis jeg svinger helt ut av veien og ut på avkjøringsfeltet. Da ble jeg faktisk litt stressa. Anonymkode: 2661e...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå