Gå til innhold

Hva syns du om disse uvanlige guttenavnene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mulig de ikke er uvanlige for alle her.. men…

Alfred,Otto, Odin, Dante og Wilhelm har jeg funnet som litt okei men jeg må nok smake mere på de.. lenge 😅 noen med forslag eller synspunkt?

Anonymkode: 0d543...ead

Alfred, Odin og Wilhelm er greie navn. Otto og Dante er ikke min smak. 

Anonymkode: 08e56...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dante gir assisiasjon til Dantes inferno 

Liker Otto og Wilhelm

Anonymkode: d0cf3...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alfred,Otto, Odin, Dante og Wilhelm har jeg funnet som litt okei men jeg må nok smake mere på de.. lenge 😅 noen med forslag eller synspunkt?

Alfred er kjempefint, Wilhelm er fint men litt sossete kanskje, Otto er kjempetøft og kult, Odin er skikkelig teit og Dante prøver for hardt 😅

Endret av Entern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dante er kjempekult! Alfred er koselig og søtt, likte alle navnene, men Wilhelm, hvorfor ikke Wilhem? Wilhelm høres ut som en talefeil.

Anonymkode: d47e3...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilhelm er jo et "dusinnavn", Det er derfor mange liker det, de er vant til å høre det. Jeg synes Dante var sprekt, men da må mor og far lese seg opp på storverket fra 1300-tallet og tolke begrepet skjærsilden.

Som norsk liker jeg Odin, et godt norrønt navn, lett å skrive, lett å uttale på alle språk - og kudos til deg som holder deg unna alle de bibelske navnene som "alle" heter nå for tida. 

Anonymkode: 07305...7d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dante er vell det eneste uvanlige navnet her. Det som hjalp meg mye i navnevalghelvete, var å se på SNL sin liste over guttenavn. Hundrevis av navn, alt fra vanlige til veldig uvanlige. Vi endte med et navn som ikke mange heter, holdt på å ta et navn som ingen heter, men det ble nr2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Wilhelm er jo et "dusinnavn", Det er derfor mange liker det, de er vant til å høre det. Jeg synes Dante var sprekt, men da må mor og far lese seg opp på storverket fra 1300-tallet og tolke begrepet skjærsilden.

Som norsk liker jeg Odin, et godt norrønt navn, lett å skrive, lett å uttale på alle språk - og kudos til deg som holder deg unna alle de bibelske navnene som "alle" heter nå for tida. 

Anonymkode: 07305...7d6

1400 tallet faktisk, og du trenger ikke skjønne boken for å like navnet Dante. Trenger ikke være kristen for å kalle barnet Johannes (døperen) heller, eller "hedning" om man velger Odin  :)

Dante Alighieri, fullstendig navn Durante di Alighiero degli Alighieri (født mai/juni 1265, død 14. september 1321), var en italiensk forfatter og poet i middelalderen, kjent for Den guddommelige komedie (La Divina Commedia), det fremste litterære verk på italiensk språk og et av verdenslitteraturens høydepunkter.

Dante's Inferno (disambiguation). Inferno ( Italian: [iɱˈfɛrno]; Italian for "Hell") is the first part of Italian writer Dante Alighieri 's 14th-century epic poem Divine Comedy. It is followed by Purgatorio and Paradiso. The Inferno describes Dante's journey through Hell, guided by the ancient Roman poet Virgil.

Anonymkode: d47e3...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Av de navnene hadde jeg valgt otto

Anonymkode: fa2cd...857

For meg er det samme belastes navn som Ronny, Rino, Kent, Kim André (mye bedre enn de andre), Geir, Tony, Glenn 😬😬

Alfred synes jeg var kjempekoselig ❤️

Anonymkode: 5a394...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Dante av disse navnene kvalifiserer til å kalles uvanlige. De andre er vanlige, men Otto er jo ikke så mye brukt på barn nå.

Alfred er soleklart finest! Og det er et veldig koselig navn. 

Anonymkode: beed2...a85

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som heter Alfred selv. Elsker navnet, men det er blitt ganske vanlig nå. Dante er kult! Kjør på🥳🤩

Anonymkode: a8b11...943

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville at sønnen vår skulle hete Otto. Men faren satte seg på bakbeina 😅

Anonymkode: 02ec4...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 19.15):

Synes alle er fine utenom Dante,men det fineste er Alfred

Anonymkode: 8b9aa...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilhelm er fint. Alfred er det mange små som heter nå, så ikke spesielt uvanlig.

Anonymkode: a454f...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelm og Alfred - Fine navn 😀

Odin og Otto - Nei.... 

Dante - et barn som er tett i nesa og roper på Tante.... - Grusomt navn.... 

Anonymkode: c8ed2...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...