AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #21 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mulig de ikke er uvanlige for alle her.. men… Alfred,Otto, Odin, Dante og Wilhelm har jeg funnet som litt okei men jeg må nok smake mere på de.. lenge 😅 noen med forslag eller synspunkt? Anonymkode: 0d543...ead Alfred, Odin og Wilhelm er greie navn. Otto og Dante er ikke min smak. Anonymkode: 08e56...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 16. februar 2022 #22 Del Skrevet 16. februar 2022 Jeg liker dantes inferno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #23 Del Skrevet 16. februar 2022 Dante gir assisiasjon til Dantes inferno Liker Otto og Wilhelm Anonymkode: d0cf3...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. februar 2022 #24 Del Skrevet 16. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mulig de ikke er uvanlige for alle her.. men… Alfred,Otto, Odin, Dante og Wilhelm har jeg funnet som litt okei men jeg må nok smake mere på de.. lenge 😅 noen med forslag eller synspunkt? Anonymkode: 0d543...ead Alfred er kjempefint, Wilhelm er fint men litt sossete kanskje, Otto er kjempetøft og kult, Odin er skikkelig teit og Dante prøver for hardt 😅 Endret 16. februar 2022 av Entern 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. februar 2022 #25 Del Skrevet 16. februar 2022 (endret) Dobbel post Endret 16. februar 2022 av Entern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #26 Del Skrevet 16. februar 2022 Dante er kjempekult! Alfred er koselig og søtt, likte alle navnene, men Wilhelm, hvorfor ikke Wilhem? Wilhelm høres ut som en talefeil. Anonymkode: d47e3...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #27 Del Skrevet 16. februar 2022 Wilhelm er jo et "dusinnavn", Det er derfor mange liker det, de er vant til å høre det. Jeg synes Dante var sprekt, men da må mor og far lese seg opp på storverket fra 1300-tallet og tolke begrepet skjærsilden. Som norsk liker jeg Odin, et godt norrønt navn, lett å skrive, lett å uttale på alle språk - og kudos til deg som holder deg unna alle de bibelske navnene som "alle" heter nå for tida. Anonymkode: 07305...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 16. februar 2022 #28 Del Skrevet 16. februar 2022 Dante er vell det eneste uvanlige navnet her. Det som hjalp meg mye i navnevalghelvete, var å se på SNL sin liste over guttenavn. Hundrevis av navn, alt fra vanlige til veldig uvanlige. Vi endte med et navn som ikke mange heter, holdt på å ta et navn som ingen heter, men det ble nr2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #29 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wilhelm er jo et "dusinnavn", Det er derfor mange liker det, de er vant til å høre det. Jeg synes Dante var sprekt, men da må mor og far lese seg opp på storverket fra 1300-tallet og tolke begrepet skjærsilden. Som norsk liker jeg Odin, et godt norrønt navn, lett å skrive, lett å uttale på alle språk - og kudos til deg som holder deg unna alle de bibelske navnene som "alle" heter nå for tida. Anonymkode: 07305...7d6 1400 tallet faktisk, og du trenger ikke skjønne boken for å like navnet Dante. Trenger ikke være kristen for å kalle barnet Johannes (døperen) heller, eller "hedning" om man velger Odin Dante Alighieri, fullstendig navn Durante di Alighiero degli Alighieri (født mai/juni 1265, død 14. september 1321), var en italiensk forfatter og poet i middelalderen, kjent for Den guddommelige komedie (La Divina Commedia), det fremste litterære verk på italiensk språk og et av verdenslitteraturens høydepunkter. Dante's Inferno (disambiguation). Inferno ( Italian: [iɱˈfɛrno]; Italian for "Hell") is the first part of Italian writer Dante Alighieri 's 14th-century epic poem Divine Comedy. It is followed by Purgatorio and Paradiso. The Inferno describes Dante's journey through Hell, guided by the ancient Roman poet Virgil. Anonymkode: d47e3...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rowan Skrevet 16. februar 2022 #30 Del Skrevet 16. februar 2022 Odin er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #31 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Av de navnene hadde jeg valgt otto Anonymkode: fa2cd...857 For meg er det samme belastes navn som Ronny, Rino, Kent, Kim André (mye bedre enn de andre), Geir, Tony, Glenn 😬😬 Alfred synes jeg var kjempekoselig ❤️ Anonymkode: 5a394...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #32 Del Skrevet 16. februar 2022 Kun Dante av disse navnene kvalifiserer til å kalles uvanlige. De andre er vanlige, men Otto er jo ikke så mye brukt på barn nå. Alfred er soleklart finest! Og det er et veldig koselig navn. Anonymkode: beed2...a85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #33 Del Skrevet 16. februar 2022 Har en gutt som heter Alfred selv. Elsker navnet, men det er blitt ganske vanlig nå. Dante er kult! Kjør på🥳🤩 Anonymkode: a8b11...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. februar 2022 #34 Del Skrevet 17. februar 2022 Alfred er helt klart det fineste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #35 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg ville at sønnen vår skulle hete Otto. Men faren satte seg på bakbeina 😅 Anonymkode: 02ec4...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #36 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 19.15): Mulig de ikke er uvanlige for alle her.. men… Alfred,Otto, Odin, Dante og Wilhelm har jeg funnet som litt okei men jeg må nok smake mere på de.. lenge 😅 noen med forslag eller synspunkt? Anonymkode: 0d543...ead Synes alle er fine utenom Dante,men det fineste er Alfred Anonymkode: 8b9aa...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2022 #37 Del Skrevet 20. februar 2022 Dante er kult, aldri hørt om en nordmann som heter det. Noe vinnende over navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #38 Del Skrevet 20. februar 2022 Wilhelm er fint. Alfred er det mange små som heter nå, så ikke spesielt uvanlig. Anonymkode: a454f...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #39 Del Skrevet 20. februar 2022 Wilhelm og Alfred - Fine navn 😀 Odin og Otto - Nei.... Dante - et barn som er tett i nesa og roper på Tante.... - Grusomt navn.... Anonymkode: c8ed2...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #40 Del Skrevet 20. februar 2022 Alfred er nydelig ❤️ Anonymkode: c4fed...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå