Gå til innhold

Hva er det rareste/styggeste en vilt fremmed har gjort mot deg på gata?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kommentaren "Jasså er det så varmt ute!? " med et stygt blikk, en gang jeg gikk ut av butikken med en is i hånden.

Regner med at det var fordi jeg er lubben og derfor bare har "lov" til å spise is i offentligheten når det er veldig varmt 🙄

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de verste er de som fremstår aggressive og truende, og som tydelig er svært psykisk ustabile, samt de som forsøker å utpresse deg (typ tiggere). Jeg har møtt mye "rart" og folk som sier merkelige ting, men de klart verste er de som manipulerer deg eller opptrer på en måte som gjør at du frykter for ditt eget liv. Det er noen som ikke skulle fått gå løst i samfunnet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De elektriske dørene til Rema ville ikke åpne seg når jeg skulle inn, og rett bak meg kom en gammel mann som sa: «Du har så stygg utstråling at selv ikke dørene vil slippe deg inn».
I dag ville jeg antageligvis ledd av det, men der og da hadde jeg akkurat blitt dumpa til fordel for en annen, så det endte med at jeg sprang tilbake til bilen og gråt da kommentaren virkelig traff det skjøre selvbildet mitt🙈

Anonymkode: 307e0...41a

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 9.09):

En fyr jeg snakket med bet meg i armen sånn at jeg fikk merke. Jeg skulle ha anmeldt forholdet  men gjorde det ikke, fordi jeg på den tiden ikke tenkte over at det var noe jeg kunne gjøre. Det var et sjokk, jeg prøvde bare å være hyggelig. 

Anonymkode: 494a8...6ca

Luis Suarez?

Anonymkode: 8681a...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt kalt alle varianter av ''jævla homse'' og ''bøg'' på gata. En fremmed klasket meg i ansiktet en gang for noe en venninne hadde sagt til han. En annen gang spyttet en helt fremmed (dritfull) dame på meg i det jeg gikk forbi henne og to menn. :) Folk er ikke så tolerante som en skal ha det til.

Nei, jeg er ikke den som skiller meg ut og går kledd i drag - det er det ikke noe i veien med heller - men det aller meste skjedde på bøgda. I starten av denne uken ble jeg kalt ''jævla bøg'' av en servitør i det jeg gikk forbi et spisested her i Trondheim. Det er første gangen jeg har konfrontert noen på ordentlig og jeg tror ikke han gjør det igjen.

Anonymkode: e27eb...f8e

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Opplevd masse rart og har sosial angst pga / eller forverret av det.

Gikk med et par andre midt i en gate i Oslo, var sånn 17-18år.  Så to gutter som kom i retning mot oss, var på kvelden og få andre ute. Så ned i bakken, for å prøve å skjule meg, siden de to kom rett mot oss. Når de passerte, hoppet de mot meg (selvfølgelig meg og ikke de to andre) og skrek BØ! Vi bare hylte litt og lo, men ble skremt fordi jeg følte meg utpekt når jeg egentlig bare ville være usynlig. 

-på en campingplass gikk en gutt forbi og sa porselen når han så meg, var vel 15. Kanskje jeg brukte for mye sminke, virket forsiktig, vet ikke..

-Følte noen var etter meg på vei hjem fra buss, snudde meg og en litt yngre gutt fra samme buss løp etter meg, mens kameraten bare gikk og saktet den første ned litt. Skulle heldigvis ikke langt, fikk akkurat låst meg inn til studenthjem, og gutten kom opp på trappa. Tok i døra, men den hadde heldigvis selvlåst seg bak meg. Kjenner enda jeg blir redd når jeg tenker på det, vet ikke hva som hadde skjedd om jeg skulle gått lengre..

-En skrek etter meg han ikke ville sovet i samme seng som meg, ville heller sovet i matsøppelkassa enn det.. Jeg hadde vel bare spurt om veien og mulig kameratene eglet på ham, så han følte han måtte poengtere noe..

-dame som kom skrikende at det var helt forfærdelig og j…. med alle flaskene i bilen før hun fortsatte og skrike og rope utydelige ting mot meg. Hadde en stor plastsekk med tomflasker, lukket raskt igjen døra og snek meg inni bilen igjen. Skal sier tror hun kom fra en psyk. bolig i nærheten, og nok ikke helt fulle fem.

-Har fått kommentar at når må du ikke ta for mye, av vilt fremmed mann, når jeg tok smågodt. Var da og helt normalvektig.

-Var på løpetur og sikkert spurtet litt og blitt noe rød/ varm. Nå må du passe på så du ikke sliter deg helt ut, var kommentaren fra forbipasserende, også dette en middelaldrende fremmed mann... 

-var på fest med noen andre, gikk mot byen når en fyr kom løpende rett mot meg og kysset meg. Da lo de andre der, fyren kjente tydeligvis de andre og de hadde vel veddet om hvem som kysset noen først den kvelden.. Kjente meg bare ubekvem, overrumplet og redd. Kan kanskje virke harmløst, men synes det var ubehagelig. 

-to jenter her en dag som gikk over gangfelt ser på meg i bilen, prater, ler og ser en gang til.. synes det skjer iblant, personer som kikker og ler, men det er vel kanskje en annen tråd en denne.. 

Kommer ikke på flere nå, men det er et godt knippe sånne episoder. Av en eller annen grunn så har disse kommentarene krøpet under huden min, og påvirket hvordan jeg ser på meg selv. Og har vært med på at jeg etterhvert har lukket meg inne i et skall, og isolerer meg mye.

Endret av Lainy
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En rumensk tigger stappa hånda i buksa mi midt på gata og befølte meg. 

Anonymkode: e0f4a...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig mye vilt folk har opplevd! 

Det verste jeg har opplevd er en gang jeg var 14 og i en stor by. Da kom en mann i 60- årene og spurte om han kunne få kysse meg. Men han gikk bort uten noe tull når jeg sa nei. Jeg opplevde i grunn ikke episoden som ekkel, bare merkelig. Jeg og venninna mi lo av det etterpå. 

Anonymkode: d859e...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg var 15, en gutt et par år eldre enn meg kom forbi og kysset meg, skikkelig stappa tunga inn. Jeg hadde aldri kysset noen før.

Anonymkode: 73b50...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 1.51):

Det siste året har jeg blitt hostet i trynet av en sur mann som sto å så stygt på meg i butikken smilte lurt og himla med øynene til meg. Har lurt på hvorfor. I dag opplevde jeg en som kom opp til meg og sperret opp øynene kjempe store bare noen cm fra ansiktet mitt å så dypt inni mine som for å prøve å skremme meg mens han gikk fort forbi meg. Andre reagerte på dette også. Og for noen måneder siden. I selvbetjent kassa var det en dame ved siden som glante og mumlet stygg svart boblejakke og lo av meg.  Jeg så meg rundt og var den eneste med svart boblejakke. Nå bor jeg i en liten by da. Men blir helt sjokkert av voksne mennesker. Har ikke opplevd dette fra unggdommer. og begynner å lure på om det er noe gale med meg eller om andre også opplever dette? 

Anonymkode: 9fee6...fb6

Høres ut som du ble utsatt for noen som ikke var helt friske i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du gravid?

Svarte nei det er øl mage.

Anonymkode: 7e322...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 5.38):

Det var nok pga pelsen. 

Anonymkode: f590e...714

Likevel da. 🤨 Man kan ikke spytte på folk. 

Anonymkode: bb294...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sto og ventet på bussen da en mann kom og tilbydde meg 200kr for å suge han. Midt i byen i en hverdag, da ble jeg litt satt ut ja.

Anonymkode: 03a67...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-slått i hodet med en kjepp da jeg syklet (hadde hjelm heldigvis)

-ble plystret på

-ble spurt om jeg er russisk 

Anonymkode: bc93c...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

-slått i hodet med en kjepp da jeg syklet (hadde hjelm heldigvis)

-ble plystret på

-ble spurt om jeg er russisk 

Hvordan er det stygt? Blir forbausende ofte spurt om jeg er russisk/ukrainsk, noen ganger av russere/ukrainere selv og mange ganger av andre østeuropeere. Jeg er pen på en litt «unorsk» måte, og synes bare det er underholdende. Skulle lært meg russisk på gøy om jeg ikke var så lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes mye av det som blir skrevet her er bagateller. Har opplevd ting fra fremmede som har såret meg også, så enkelte ting går inn på meg også. Men å bli plystret på? Er det noe av det styggeste noen  har gjort mot deg?

Har blitt plystret på og etter mange ganger jeg også, jeg bare ler inni meg og glemmer det. Mye av det som er tatt opp her er åpenbart sagt i velmening. Å spørre om det er varmt nok nå for is siden en  forbipasserende spiser is, eller si til en som trener at hn ikke må slite seg helt ut er ting jeg lett kunne sagt uten at jeg mente noe vondt med det.

Jeg synes folk er for skjøre, hvis dere går rundt å husker på disse tingene som noe vondt og forferdelig så vil dere få det ganske slitsomt etterhvert som årene går. Lær dere heller at drittsekker finnes overalt og la ting prelle litt av. Husk at folk som sier idiotiske ting til fremmede har det kjipt med seg selv. Og før de traff på nettopp deg sa de antageligvis noe dritt til den de møtte på før deg, og vil antageligvis gjøre det samme med nestemann som kommer etter deg. Det er ingenting galt med deg. Men har du den tankegangen så blir du paranoid og tror det.

Anonymkode: e53fb...9b5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Synes mye av det som blir skrevet her er bagateller. Har opplevd ting fra fremmede som har såret meg også, så enkelte ting går inn på meg også. Men å bli plystret på? Er det noe av det styggeste noen  har gjort mot deg?

Har blitt plystret på og etter mange ganger jeg også, jeg bare ler inni meg og glemmer det. Mye av det som er tatt opp her er åpenbart sagt i velmening. Å spørre om det er varmt nok nå for is siden en  forbipasserende spiser is, eller si til en som trener at hn ikke må slite seg helt ut er ting jeg lett kunne sagt uten at jeg mente noe vondt med det.

Jeg synes folk er for skjøre, hvis dere går rundt å husker på disse tingene som noe vondt og forferdelig så vil dere få det ganske slitsomt etterhvert som årene går. Lær dere heller at drittsekker finnes overalt og la ting prelle litt av. Husk at folk som sier idiotiske ting til fremmede har det kjipt med seg selv. Og før de traff på nettopp deg sa de antageligvis noe dritt til den de møtte på før deg, og vil antageligvis gjøre det samme med nestemann som kommer etter deg. Det er ingenting galt med deg. Men har du den tankegangen så blir du paranoid og tror det.

Amen! 

Hva er det med å være persilleblad? Enkelte må ha hatt et enkelt liv, og ikke ane hva mennesker kan bli utsatt for.. Ikke for det, jeg syns det er bra sånn sett, for jeg ønsker jo ikke andre vondt, men litt livserfaring og et blikk litt utenfor seg selv kan være fint og lurt.

Anonymkode: 3a327...90b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kalikalinka skrev (12 timer siden):

Hvordan er det stygt? Blir forbausende ofte spurt om jeg er russisk/ukrainsk, noen ganger av russere/ukrainere selv og mange ganger av andre østeuropeere. Jeg er pen på en litt «unorsk» måte, og synes bare det er underholdende. Skulle lært meg russisk på gøy om jeg ikke var så lat.

Ikke stygt, bare rart :) Dette var lenge før krigen, og den som spurte hadde trolig ikke noe imot Russland eller noe sånt. Jeg syntes bare det var litt pussig å bli spurt om det i forbifarten, mens jeg stod og ventet på grønn mann. Ikke noe smalltalk eller noe, han spurte bare om jeg er russisk, jeg sa nei og han gikk videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Amen! 

Hva er det med å være persilleblad? Enkelte må ha hatt et enkelt liv, og ikke ane hva mennesker kan bli utsatt for.. Ikke for det, jeg syns det er bra sånn sett, for jeg ønsker jo ikke andre vondt, men litt livserfaring og et blikk litt utenfor seg selv kan være fint og lurt.

Anonymkode: 3a327...90b

Jeg er en av de som svarte plystring. Jeg svarte litt i forbifarten, og syntes det var rart og uventet å bli plystret på. Leste litt fort og så ikke at tråden skal kun omhandle negative ting som sitter i årevis senere. Jeg så bare "rart" og skrev mitt bidrag. Ser at tråden ikke er for meg, så da går jeg videre. Ha en fin dag med å diskutere det negative da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...