Gå til innhold

Hva er det rareste/styggeste en vilt fremmed har gjort mot deg på gata?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg blitt hostet i trynet av en sur mann som sto å så stygt på meg i butikken smilte lurt og himla med øynene til meg. Har lurt på hvorfor. I dag opplevde jeg en som kom opp til meg og sperret opp øynene kjempe store bare noen cm fra ansiktet mitt å så dypt inni mine som for å prøve å skremme meg mens han gikk fort forbi meg. Andre reagerte på dette også. Og for noen måneder siden. I selvbetjent kassa var det en dame ved siden som glante og mumlet stygg svart boblejakke og lo av meg.  Jeg så meg rundt og var den eneste med svart boblejakke. Nå bor jeg i en liten by da. Men blir helt sjokkert av voksne mennesker. Har ikke opplevd dette fra unggdommer. og begynner å lure på om det er noe gale med meg eller om andre også opplever dette? 

Anonymkode: 9fee6...fb6

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gå av bussen for noen år siden(hadde på meg Canada Goose jakke) og en jente spytta på hetta mi og traff meg i ansiktet. Kjæresten min dytta henne bort og spurte hva faen som var problemet hennes, jeg ble helt satt ut og redd. Takk gud for at det var før corona, visst ikke hadde jeg nok freaka helt ut.🥵 Folk altså!

Anonymkode: 7e624...9b5

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at slikt skjer så ofte? Kom også på nå  at i november satt jeg på en benk var veldig trist så gikk en mann forbi med en gneldrebikkje som beit meg lett en gang i skoen. Så sier han bare snill bisk og ler.... Føler jeg er gal av og til når det skjer så ofte 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på to.

En kar som stengte meg inne i et hjørne mellom to høye trappegelendere og bare stirra på meg.

Det kom politi gående på patrulje, de plukka opp de paniske øya mine og dro karen vekk.

En annen stengte meg inne i et hjørne på en bygning og blokkerte effektiv alle fluktruter, og prøvde å snakke meg i senk i nesten en halvtime. "Bli med hjem da, så kan vi knulle da, kom igjen da, du er så jævlig fin, la meg knulle deg"

Dusten skjønte ikke at jeg var på jobb og egentlig hadde pause, og skulle tilbake..... Kollega kom, så hva som skjedde og jagde dusten avgårde.

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det siste året har jeg blitt hostet i trynet av en sur mann som sto å så stygt på meg i butikken smilte lurt og himla med øynene til meg. Har lurt på hvorfor. I dag opplevde jeg en som kom opp til meg og sperret opp øynene kjempe store bare noen cm fra ansiktet mitt å så dypt inni mine som for å prøve å skremme meg mens han gikk fort forbi meg. Andre reagerte på dette også. Og for noen måneder siden. I selvbetjent kassa var det en dame ved siden som glante og mumlet stygg svart boblejakke og lo av meg.  Jeg så meg rundt og var den eneste med svart boblejakke. Nå bor jeg i en liten by da. Men blir helt sjokkert av voksne mennesker. Har ikke opplevd dette fra unggdommer. og begynner å lure på om det er noe gale med meg eller om andre også opplever dette? 

Det er noe galt med de som gjør det, ikke deg. Har opplevd mye sånt selv men nå er jeg stygg og annerledes enn alle andre. Heldig som kun har fått kommentar på at jakka var stygg da å ikke at selve deg er stygg slik jeg har fått.

Anonymkode: 7294d...747

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 17 og i London med klassen, og en hjemløs mann kalte meg en hore og sparket meg så hardt at jeg nesten ramlet ut i trafikken. 

Anonymkode: 889fa...e89

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si det samme som i en annen tråd:

Mange av de som oppfører seg nedlatende mot andre (og/eller som gjør enda verre ting mot mennesker) plukker seg gjerne ut offer som de antar at de kan greie å skade.

Noen mennesker som har tilfredstillelse av å pine og plage andre mennesker trenger bare et par sekunder for å plukke seg ut et av mange mennesker i et lokale der det ene mennesket som er det som er lettest å skade. Ofrene er ofte hensynsfulle, omsorgsfulle (og kanskje litt forsiktige og engstelige) m.m. og dette fanges raskt opp av de menneskene som er på jakt etter et offer.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1557118-nedlatende-butikkansatte/#comments

Anonymkode: 605f5...ccc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk innom narvesen for mange år siden. Jeg var vel 15 år og skulle kjøpe noe smågodt. Jeg var høy og tynn, og stod og plukket smågodt da en fyr på kanskje 20 stod rett ved og prata med en dame. Han bare tok noe godt og stappet oppi munnen min mens han lo. Jeg var alltid stille og redd og engstelig på den tida, og hadde ekstremt dårlig selvtillit, men jeg reagerte med å si nei og dytte bort hånda hans. Så stod jeg og så på han og han bare lo. Dama hans likte det ikke, og ble veldig forvirra over oppførselen hans. Så gikk de og jeg bare stod der helt stille med hjertebank. Var rasende og lei meg på samme tid, samtidig som angsten var sterk... 

Anonymkode: 22b82...1fb

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle gå av bussen for noen år siden(hadde på meg Canada Goose jakke) og en jente spytta på hetta mi og traff meg i ansiktet. Kjæresten min dytta henne bort og spurte hva faen som var problemet hennes, jeg ble helt satt ut og redd. Takk gud for at det var før corona, visst ikke hadde jeg nok freaka helt ut.🥵 Folk altså!

Anonymkode: 7e624...9b5

Det var nok pga pelsen. 

Anonymkode: f590e...714

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren 2021, da jeg og datteren min skulle ut å reise med fly, stoppet en mann opp rett etter sikkerhetskontrollen og skjelte meg ut for å ikke bruke munnbind på flyplassen. Det var kun oss der utenom vekterne og det var absolutt ikke noe munnbindpåbud. Helt utrolig hvordan folk har tatt seg til rette under pandemien. Snakke slik til fremmede, til og med foran deres barn. 

Ellers var det en godt voksen mann på 7-eleven som stoppet for å si etterveksten min var stygg i sentrum for noen år siden. Da ble jeg litt satt ut. 

Har blitt fridd til av en random egyptisk politimann på flyplassen 🙄 

Anonymkode: 66a1f...c32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har blitt fridd til av en random egyptisk politimann på flyplassen 🙄 

Er du pen?

Anonymkode: cb196...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble angrepet av en vilt fremmed person i taxikø for noen år siden. Virket som han hadde et problem med dialekten min. Ble nødt til å gi han to tette og en badehette.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en ordentlig merkelig opplevelse for et par år siden. Jeg sto å ventet på grønn mann da hunden min plutselig bjeffet på en fyr, til min forskrekkelse, som var på andre siden et stykke unna. Det blir grønn mann å jeg begynner å krysse veien når jeg oppdager at han tar rennafart rett mot oss. Midt uttpå bilveien kaster han seg ned på rygg foran hunden mens han bjeffer og knurrer. Han blir liggende noen sekunder før han reiste seg og gikk kjapt videre. Under hele seansen sto jeg bare målløs og holdt igjen hunden. Dette var heldigvis den korte perioden jeg brukte et slikt grimdbånd for mindre trekking, så ble ikke noe bitt. Ropte noe etter han når han alt var passert, men var virkelig helt målløs i det det skjedde! Har møtt en del eksentrikere kan du si, men heldigvis ikke blitt traksassert på den måten andre beskriver her. Uff, så ekkelt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet opp for å slippe forbi en mann i døra på Rema. Han lo av meg og kalte meg underkuet liten jente som aldri kom til å bli noe. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fremmed mann tok kvelertak på meg på gaten. En annen mann sparket inn vinduet på undergrunnsbanen der jeg satt og ga meg fingeren. En annen mann dyttet meg inn i veggen. En annen befølte meg i skrittet på bussen. En annen fulgte etter meg med en gjeng gutter og sa jeg var stygg og hadde små pupper (jeg var på joggetur). 

Ellers har jeg blitt skreket til fra biler av fremmede menn, blitt kalt innbilsk, hore, fitte, stygg, sur, spyttet på, sparket. 

Jeg har også blitt kidnappet av en fremmed mann da jeg var full, han tok meg med hjem og forsøkte å voldta meg, men fikk det ikke til. 

Disse hendelsene har skjedd på mange ulike steder i verden og ved ulike aldre. Det er flere andre jeg ikke har nevnt. Alt i alt har jeg et problem med å omgås menn og forventer at de vil skade meg. 

Anonymkode: a889d...74c

• Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke på så mye i farten. Men har opplevd å få kommentarer som stygg og homo av fremmede. Også opplevd at folk ser stygt på meg som de er forskrekket over det de ser.

Anonymkode: b4263...915

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr jeg snakket med bet meg i armen sånn at jeg fikk merke. Jeg skulle ha anmeldt forholdet  men gjorde det ikke, fordi jeg på den tiden ikke tenkte over at det var noe jeg kunne gjøre. Det var et sjokk, jeg prøvde bare å være hyggelig. 

Anonymkode: 494a8...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en mann som gjentatte ganger satt seg ved bordet hvor jeg satt inne på en flyplass for mange år siden. Venninna mi var på do og jeg holdt derfor av plassen ovenfor meg. Jeg sa gang på gang at det var opptatt, men han ga seg ikke. Han smatt rundt et hjørne og stod å kikka i retningen mot meg og lata som han leste i en avis før han igjen kom å satt seg. Han tok hintet når venninna mi kom. Jeg fortalte det til venninna mi når hun kom og vi var livredde for at han skulle ombord i samme fly som oss. 

Anonymkode: 96b1e...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden tenker jeg at det får for lite konsekvenser å oppføre seg som drittsekk. I nesten alle eksemplene her inne så mener jeg personen som gjør slikt burde være buret inne. 

Anonymkode: abdcd...0dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...