AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Del Skrevet 14. februar 2022 Sist jeg strikket var på barneskolen. Nå har jeg innsett at jeg har for mye fritid og har lyst til å ta dette opp igjen. Problemet er at jeg ikke husker noe som helst! Har noen noen gode råd til hvor jeg kan få lært å strikke skikkelig fra bunnen av? Anonymkode: bc808...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Del Skrevet 14. februar 2022 Du finner alt på Youtube! Både på norsk og engelsk 😊 Ville startet med å søke opp "hvordan legge opp til strikk" og "strikke rett og vrang". Jeg lærte meg å strikke på nytt for noen år siden, og det første jeg strikket var et enkelt pannebånd i vrangbord (to pinner rett og to pinner vrang, for eksempel) og det var en grei nybegynnerøvelse for å få det inn i hendene igjen. Anonymkode: ee0af...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du finner alt på Youtube! Både på norsk og engelsk 😊 Ville startet med å søke opp "hvordan legge opp til strikk" og "strikke rett og vrang". Jeg lærte meg å strikke på nytt for noen år siden, og det første jeg strikket var et enkelt pannebånd i vrangbord (to pinner rett og to pinner vrang, for eksempel) og det var en grei nybegynnerøvelse for å få det inn i hendene igjen. Anonymkode: ee0af...f9f Ja, det er masse informasjon og det er problemet! Det er veldig mye dårlig også. Tenkte å høre om noen hadde noen konkrete eksempler så jeg kunne gå rett på sak. Og det må inn med teskje! Selv det du skriver om vrangbord er noe jeg ikke aner hva er. (Selv om jeg har hørt om 'rett' og 'vrang' i forbindelse med strikking.) Anonymkode: bc808...37e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er masse informasjon og det er problemet! Det er veldig mye dårlig også. Tenkte å høre om noen hadde noen konkrete eksempler så jeg kunne gå rett på sak. Og det må inn med teskje! Selv det du skriver om vrangbord er noe jeg ikke aner hva er. (Selv om jeg har hørt om 'rett' og 'vrang' i forbindelse med strikking.) Anonymkode: bc808...37e Garnstudio har veldig gode videoer, så se gjerne på de https://www.garnstudio.com/video.php?action=search&c=1&lang=no Anonymkode: a7c1b...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Garnstudio har veldig gode videoer, så se gjerne på de https://www.garnstudio.com/video.php?action=search&c=1&lang=no Anonymkode: a7c1b...f86 Flott, takk! Anonymkode: bc808...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 14. februar 2022 #6 Del Skrevet 14. februar 2022 Boka strikk! Den har hjulpet meg mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 14. februar 2022 #7 Del Skrevet 14. februar 2022 Petiteknit! Novice genser er en veldig fin genser å begynne med, og petiteknit er i en egen klasse når det kommer til å skrive oppskrifter! Hun har også mange gode instruksjonsvideoer! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjemor74 Skrevet 14. februar 2022 #8 Del Skrevet 14. februar 2022 jeg kjøpte boka; Denne boka lærer deg å strikke" på ark. Flott bok son enkelt forklarer det grunnleggende + illustrasjonsbilder og enkle oppstartsoppskrifter. Lærte mye basic av den + supplerte med videoer på YT. På skappelstrikk finner du en fin og kort oversikt over det mest grunnleggende også (8 korte videoer totalt) Jeg begynte for 6 uker siden og er helt hekta nå. Skal starte på novice genseren nå som flere anbefaler her. Har til nå strikket skjerf, kluter og lue. Startet med div små prøvelapper for å lære grunnleggende teknikker. Er fortsatt helt fersk, men lærer underveis. Øving gjør mester! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Del Skrevet 14. februar 2022 I denne tråden finner du mange gode tips og videoer m.m. og linker til andre tråder med gode tips m.m. Anonymkode: b739b...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er masse informasjon og det er problemet! Det er veldig mye dårlig også. Tenkte å høre om noen hadde noen konkrete eksempler så jeg kunne gå rett på sak. Og det må inn med teskje! Selv det du skriver om vrangbord er noe jeg ikke aner hva er. (Selv om jeg har hørt om 'rett' og 'vrang' i forbindelse med strikking.) Anonymkode: bc808...37e Her kan du finne gode videoer https://www.garnstudio.com/video.php?lang=no Anonymkode: b739b...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Del Skrevet 14. februar 2022 Østerdalsbrura har mange gode videoer der hun viser og forklarer veldig godt om ulike strikketeknikker og hun har også videoer der hun viser steg for steg alt du trenger å vite når du strikker bl.a. selbuvotter og raglangenser🥰 Anonymkode: b739b...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Del Skrevet 15. februar 2022 3 måter å felle av på (det finnes mange flere). Vanlig avfelling Elastisk avfelling Icord avfelling Anonymkode: b739b...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, det er masse informasjon og det er problemet! Det er veldig mye dårlig også. Tenkte å høre om noen hadde noen konkrete eksempler så jeg kunne gå rett på sak. Og det må inn med teskje! Selv det du skriver om vrangbord er noe jeg ikke aner hva er. (Selv om jeg har hørt om 'rett' og 'vrang' i forbindelse med strikking.) Anonymkode: bc808...37e Om du går til Youtube og søker opp Kimmie Munkholm eller Østerdalsbrura, så finner du mange svært gode videoer der de viser og forklarer ting veldig godt 🥰 Anonymkode: b739b...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå