Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får opp de du søker etter uavhengig av om de søker etter deg.

Hvis det er utbredt å tro at man er begrenset til de som har en selv innenfor sin alderspreferanse, så er det jo ikke rart at det er mange menn i førti og femti årene som tror de har sjans på 18 åringer.

Tinder ønsker å vise deg så mange profiler som mulig. For å friste deg.

Du kan gjøre profilen din usynlig md Tinder Gold. Da kan bare de du selv liker se profilen din.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har «funnet» flere lærere fra vgs, og nå universitet på Tinder. Aldri tenk noe over det, bortsett fra ene som tok kontakt. Sendte ekle bilder osv, men tviler på du har tenkt gjøre det. 

Anonymkode: 4715a...3a8

Takk for svar. Det høres ut som du har funnet lærere fra vgs i etterkant? Og ikke mens du gikk på vgs? Det tenker jeg ikke så mye over - men jeg vil jo helst ikke at mine nåværende elever skal kunne se meg på Tinder. Profesjonalitet og sånt, liksom. Men hvis du har funnet lærere på Tinder - har dere da hatt matchende aldersspenn? 

Har absolutt ikke planer om å sjekke opp nåværende eller tidligere elever. 

Anonymkode: 1b655...467

Skrevet
2 minutter siden, Vaffelhunden said:

Hvis det er utbredt å tro at man er begrenset til de som har en selv innenfor sin alderspreferanse, så er det jo ikke rart at det er mange menn i førti og femti årene som tror de har sjans på 18 åringer.

Du kan gjøre profilen din usynlig md Tinder Gold. Da kan bare de du selv liker se profilen din.

Takk. Det er dette jeg selv mener høres mest logisk utfra Tinders ståsted - og dessverre minst praktisk for min del. 

Skrevet
Vaffelhunden skrev (10 minutter siden):

Nei, dette stemmer ikke. Jeg har en mann som er oppover ørene forelsket i meg, og valgte å skru mine innstillnger rett under hans alder for å unngå at han ser meg der inne. Han fikk meg ikke opp med egen profil, men lånte en kamerat sin profil som er året yngre, og han fikk meg opp uten problem.

Anonymkode: f7203...8c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Det høres ut som du har funnet lærere fra vgs i etterkant? Og ikke mens du gikk på vgs? Det tenker jeg ikke så mye over - men jeg vil jo helst ikke at mine nåværende elever skal kunne se meg på Tinder. Profesjonalitet og sånt, liksom. Men hvis du har funnet lærere på Tinder - har dere da hatt matchende aldersspenn? 

Har absolutt ikke planer om å sjekke opp nåværende eller tidligere elever. 

Jeg er 20 nå, så det varierer på aldersspennet. Har hatt lærere ifra rundt 30-60. Var på Tinder når jeg gikk på vgs, men som sagt aldri tenkt noe over det. Læreren som sendte bilder er over 50, og jeg regner med jeg vil ha han i noen forelesninger neste år sia han tilhører det fakultet. Anser ikke det som noe verre en at ene læreren jeg hadde driver med samme hobby som meg (dans), skjønner at læreren har ett liv utenom skolen som voksen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 20 nå, så det varierer på aldersspennet. Har hatt lærere ifra rundt 30-60. Var på Tinder når jeg gikk på vgs, men som sagt aldri tenkt noe over det. Læreren som sendte bilder er over 50, og jeg regner med jeg vil ha han i noen forelesninger neste år sia han tilhører det fakultet. Anser ikke det som noe verre en at ene læreren jeg hadde driver med samme hobby som meg (dans), skjønner at læreren har ett liv utenom skolen som voksen. 

Skulle skrive at jeg syntes situasjonen med selve læreren er litt ubehagelig, men oppfører en seg ordentlig ser jeg ikke problemet. 

Skrevet

En annen ting som støtter at hvem som får deg opp kommer an på dine innstillinger er at vi i venninnegjengen deler profiler vi liker med hverandre. Ene venninna vår er litt yngre, og hun får opp menn vi andre ikke ser selv om vi søker i samme spennet. Har også testet å skru alderen veldig opp for å se hva som finnes der ute, og da får jeg kun opp noen få i det øvre skiktet, mens ei som er en del eldre på jobben min får opp mange flere i den aldersgruppen. Så nei, jeg kjøper ikke at "alle ser alle" der inne. Det er nok brukere på Tinder til at de ikke har behov for å overlappe. Blir jo bare frustrerende for folk å sveipe og like i all evighet uten å få matcher tilbake fordi vedkommende ikke ser liken deres uansett. 

Anonymkode: 4c9d8...171

• Liker 3
Skrevet

Elevene vil ikke få opp deg dersom du ikke setter aldersspennet ditt ned til deres alder. Dersom det fungerte slik, så hadde jo du fått likes fra folk utenfor din aldersgruppe så lenge de hadde innstilling på din alder, og det gjør du jo ikke (med gold kan man vel se hvem som har liket en). Da hadde hele poenget med aldersgrense vært borte. 

Anonymkode: 4e991...05c

• Liker 3
Skrevet

Blir jo samme som at jeg ikke får se damene der inne selv om jeg huker av for at jeg vil se kvinner. Eneste som kommer opp i bunken min da er damer som har samme innstilling som meg

• Liker 2
Skrevet

Angående hvem som vises: Det er den som sveiper som avgjør hvem som vil vises. Hvis jeg er 28, vises jeg for alle som har den alderen i sitt spenn, uansett hva jeg setter mitt til. Du kan ikke "gjemme" deg for bestemte aldersgrupper.

Anonymkode: 053f5...614

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Angående hvem som vises: Det er den som sveiper som avgjør hvem som vil vises. Hvis jeg er 28, vises jeg for alle som har den alderen i sitt spenn, uansett hva jeg setter mitt til. Du kan ikke "gjemme" deg for bestemte aldersgrupper.

Tinder er ikke interessert i å vise deg til folk som du ikke kommer til å sveipe til høyre på. De prøver jo å oppnå at folk får matcher, ellers vil jo ikke folk fortsette å bruke Tinder. Jeg testet dette senest i helga. Jeg har gold og kan se hvem som liker meg. I helga testet jeg å sette alderskravet mitt ned i alder. Når jeg gjorde det så haglet det inn med Likes fra den aldersgruppen. Så snart jeg økte den igjen så stopper det. dvs, du blir kun vist for den aldersgruppen du selv har valgt at du vil se.

Så TS, så lenge du holder din nederste grense litt over elevenes alder så skal du ikke bli vist for dem. Selvfølgelig kan du bli oppdaget av eldre søsken e.l., men det er da vel ikke noe problem? Alle er jo på Tinder i dag. Bare lag en anstendig profil.

Anonymkode: 8ecb2...d71

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tinder vil prioritere å vise folk som er i hverandres alderspenn, men siden det ikke er ubegrenset med brukere vil de fylle inn med andre som er innenfor bare den enes preferanser. Er bla derfor appen er ubrukelig for kvinner som søker kvinner, siden 80% av de man får opp fortsatt er menn. 

Jeg tenker at du likevel kan være på tinder, så lenge du har en ryddig profil. Det er stuerent å søke forhold på nett i 2022, bare ha i bakhodet at du må kunne stå for innholdet dersom en av elevene screenshoter den og sender rundt på skolen. For rene sextreff hadde jeg valgt noe mere anonymt, spesielt med ditt yrke. 

Anonymkode: 0d555...745

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tinder er ikke interessert i å vise deg til folk som du ikke kommer til å sveipe til høyre på. De prøver jo å oppnå at folk får matcher, ellers vil jo ikke folk fortsette å bruke Tinder. Jeg testet dette senest i helga. Jeg har gold og kan se hvem som liker meg. I helga testet jeg å sette alderskravet mitt ned i alder. Når jeg gjorde det så haglet det inn med Likes fra den aldersgruppen. Så snart jeg økte den igjen så stopper det. dvs, du blir kun vist for den aldersgruppen du selv har valgt at du vil se.

Så TS, så lenge du holder din nederste grense litt over elevenes alder så skal du ikke bli vist for dem. Selvfølgelig kan du bli oppdaget av eldre søsken e.l., men det er da vel ikke noe problem? Alle er jo på Tinder i dag. Bare lag en anstendig profil.

Det er jo kjempelett å teste, og gjorde det med venner for ikke så lenge siden. Jeg ble vist for venner utenfor spennet jeg selv hadde valgt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo kjempelett å teste, og gjorde det med venner for ikke så lenge siden. Jeg ble vist for venner utenfor spennet jeg selv hadde valgt.

Veldig rart, for hos meg skjedde det motsatte. De fant meg ikke lenger når jeg endret søkekriteriene mine. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Veldig rart, for hos meg skjedde det motsatte. De fant meg ikke lenger når jeg endret søkekriteriene mine. 

Ja, og det samme viser min testing av dette. Så det høres rart ut. Tinder overser ofte avstandskrav, men alderskrav har jeg og minne venninner ikke opplevd blir overkredet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...