Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2022 #21 Del Skrevet 13. februar 2022 Hvis han har vært ukritisk med å gi fra seg bankID har han nok en svært dårlig sak. Nei, selvsagt skulle ikke hun ha misbrukt tilliten, men det er altså så mange som ikke forstår at bankID ikke skal deles, uansett grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 13. februar 2022 #22 Del Skrevet 13. februar 2022 Om 'hun' makset kredittkort i hans navn for 4 år siden så må han jo bare fortsette å være tufs og betale ut gjelden selv, litt sent å anmelde etter så lang tid. Håper I det minste alle kort er klippet og avsluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #23 Del Skrevet 13. februar 2022 Om han har vært uaktsom med koder og bank-id så vil neppe banken slette kravet. Men om man anmelder så kan man få en dom på det, med erstatningskrav. Man kan bli dømt for dokumentforfalskning, svindel og slilt selv om offeret har vært uforsiktig. Litt samme som at ingen kan gå inn hos meg og ta tv/pc selv om døra står åpen, det er like fult ett tyveri selv om jeg er uaktsom. Anonymkode: ca0a4...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #24 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så problemet er egentlig ikke den urett som han ble utsatt for, men at dette er kjipt for deg økonomisk fordi han ikke kan gi deg like mye som du ønsker. Anonymkode: eef5a...b73 Jeg synes han bør stå opp for seg selv, det burde han jo gjort allerede den gangen. Hadde det vært meg, hadde jeg gått på timen etter jeg oppdaget det! Jeg klarer meg helt fint selv, men det er trangt bomessig og måtte låne ham penger for å få eu-godkjent bilen sin, det var 11.000. Jeg har tidligere gått i kvinnefella men har greid å bygge meg opp igjen etter flere år med sykdom og lav inntekt, til å ha kjøpt egen bolig alene og ha buffer som tåler et utlegg på bilen. Da blir jeg litt oppgitt over at han sitter og betaler på dyr gammel kredittgjeld når han ikke eier mer enn klærne sine… Ja, kanskje jeg prøver å «forandre» ham til å bli litt mer økonomisk bevisst, men det er da til hans eget beste, også? Anonymkode: 80175...c9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #25 Del Skrevet 13. februar 2022 Må bare legge til, jeg antar at toget om sletting av krav er gått for lenge siden, jeg foreslår å anmelde eksen fordi hun også må ta konsekvensen av sine handlinger. Man skal ikke gjøre sånt. Han har fått svi for det i flere år, nå burde det være hennes tur siden hun ikke viser noe slags vilje til å gjøre opp for seg allikevel…. Anonymkode: 80175...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 13. februar 2022 #26 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er foreldelsesfristen på noe sånt? Dette skjedde i 2017-18, de gikk fra hverandre et par år senere og da sa hun at hun skulle gjøre opp for seg. Anonymkode: 80175...c9c Den generelle foreldelsesfristen er 3 år fra man hadde et krav mot vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Del Skrevet 14. februar 2022 Kan anmeldes men bevisbyrden for han blir vanskelig. Eksen min brukte min BankID når jeg sov , den lå i lommeboken min å selv da hadde jeg oppbevart den uaktsomt slo dommer fast så nå sitter jeg med over millionen i forbruksgjeld pga han. Anonymkode: 68f98...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 14. februar 2022 #28 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan anmeldes men bevisbyrden for han blir vanskelig. Eksen min brukte min BankID når jeg sov , den lå i lommeboken min å selv da hadde jeg oppbevart den uaktsomt slo dommer fast så nå sitter jeg med over millionen i forbruksgjeld pga han. Anonymkode: 68f98...d5d Du var jo uaksom da du må ha gitt ham koden din. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #29 Del Skrevet 14. februar 2022 Illuminatum skrev (44 minutter siden): Du var jo uaksom da du må ha gitt ham koden din. Kodebrikken lå i lommeboken når jeg sov. Anonymkode: 68f98...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #30 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kodebrikken lå i lommeboken når jeg sov. Anonymkode: 68f98...d5d Men han måtte jo i tillegg vite det personlige passordet som må oppgis sammen med koden fra kodebrikken? Altså, jeg forsvarer ikke svindel, moralsk sett har du helt rett, men juridisk sett har du måttet være uaktsom i og med at han hadde tilgang til både kodebrikke OG det personlige passordet. Anonymkode: e529b...e9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #31 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kodebrikken lå i lommeboken når jeg sov. Anonymkode: 68f98...d5d Men kodebrikke er jo ikke nok, det kreves jo også et personlig passord du må ha gitt han tilgang på? Anonymkode: c0dbd...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #32 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og maxet dem uten mitt vitende, før regningene kom i posten. Er det noen måte å få igjen pengene på om hun nekter å betale? Hun er ikke lengre min samboer og har blokkert meg overalt. Kan hun anmeldes? Spør for en venn. Anonymkode: 80175...c9c Man anmelder og man kommer ingen vei med det. Eksen makset ut diverse kredittkort i mitt navn, gjemte posten så lenge vi bodde sammen. Da jeg flyttet alene så kom posten og jeg fikk sjokk. 280k å betale på. Han kunne bare si at jeg gjorde dette og ga gaver til han. Jeg kunne ikke motbevise mer enn mitt ord. Anonymkode: 491fc...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #33 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han måtte jo i tillegg vite det personlige passordet som må oppgis sammen med koden fra kodebrikken? Altså, jeg forsvarer ikke svindel, moralsk sett har du helt rett, men juridisk sett har du måttet være uaktsom i og med at han hadde tilgang til både kodebrikke OG det personlige passordet. Anonymkode: e529b...e9e Etter noen år som samboere så kan man fint gjette seg til slikt. Anonymkode: 491fc...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #34 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg måtte betale alt selv etter min eks kjøpte en hel haug med ting på avbetaling i mitt navn. Det var heldigvis kun snakk om 80 000, men for en person på AAP på det tidspunktet føltes det helt umulig å fikse. Anonymkode: 21108...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #35 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter noen år som samboere så kan man fint gjette seg til slikt. Anonymkode: 491fc...ba1 Nei, hvis noen kan gjette passordet ditt da er du uaktsom. Jeg har vært gift i mange år. Jeg kan love deg at mannen min ikke har sjans til å gjette passordene mine. Anonymkode: 41009...6bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #36 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg har vært borte i en lignende situasjon TS og jeg anbefaler deg virkelig å anmelde. Jeg sitter med gjeld til oppunder ørene som jeg knapt klarer og håndtere pga en idiot av en eks. Jeg kom dessverre ingen vei med anmeldelsen siden jeg hadde gitt fra meg personlig informasjon, men anmeldelsen er registrert og skulle det dukke opp noe mer på personen i fremtiden så hjelper det på eventuelt fremtidige saker. Håper det løser seg for deg, jeg vet hvor ræva det er å sitte i en sånn situasjon. Anonymkode: 51855...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 14. februar 2022 #37 Del Skrevet 14. februar 2022 En typisk KG tråd her altså hvor nye opplysninger kommer underveis.... Hvordan vet du TS at det kjæresten din forteller deg er sant? Historien han forteller er en historie om en tafatt kjæreste som er uaktsom med pålogginger og som ikke tar grep når han blir svindlet for et betydelig beløp. Dumsnill er han også, og klarer ikke å stå opp for seg. Du skriver at du prøver å hjelpe han med økonomiske holdninger - som en forelder gjør. Kjempefunn av en mann! Men det er historien han forteller. Jeg hadde derimot ikke umiddelbart trodd på den historien hadde jeg vært deg uten bevis. Min mistanke er at han ikke er blitt lurt men at han faktisk er elendig med økonomi og at det er han selv som har vært uforsiktig og brukt over evne. Og gjør det fortsatt. Noe du egentlig forteller selv siden du må oppdra han. Hadde situasjonen hans nå vært ene og alene pga eksen som svindlet han så hadde du ikke trengt å oppdra han. Han hadde nok hatt store økonomiske utfordringer som et resultat av eksen, men han hadde klart seg og vist at han hadde kontroll. Men har han ikke det så tror jeg mest av alt det er han som har brukt pengene selv. Og nå sitter han da å skylder på eksen for det. Flott type! Tenk om dere går i fra hverandre hva han forteller neste kjæreste om deg.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #38 Del Skrevet 14. februar 2022 nomore82 skrev (25 minutter siden): En typisk KG tråd her altså hvor nye opplysninger kommer underveis.... Hvordan vet du TS at det kjæresten din forteller deg er sant? Historien han forteller er en historie om en tafatt kjæreste som er uaktsom med pålogginger og som ikke tar grep når han blir svindlet for et betydelig beløp. Dumsnill er han også, og klarer ikke å stå opp for seg. Du skriver at du prøver å hjelpe han med økonomiske holdninger - som en forelder gjør. Kjempefunn av en mann! Men det er historien han forteller. Jeg hadde derimot ikke umiddelbart trodd på den historien hadde jeg vært deg uten bevis. Min mistanke er at han ikke er blitt lurt men at han faktisk er elendig med økonomi og at det er han selv som har vært uforsiktig og brukt over evne. Og gjør det fortsatt. Noe du egentlig forteller selv siden du må oppdra han. Hadde situasjonen hans nå vært ene og alene pga eksen som svindlet han så hadde du ikke trengt å oppdra han. Han hadde nok hatt store økonomiske utfordringer som et resultat av eksen, men han hadde klart seg og vist at han hadde kontroll. Men har han ikke det så tror jeg mest av alt det er han som har brukt pengene selv. Og nå sitter han da å skylder på eksen for det. Flott type! Tenk om dere går i fra hverandre hva han forteller neste kjæreste om deg.... Takk for samlivsrådgivningen, men det var nå egentlig ikke det jeg var ute etter. Han har aldri snakket stygt om eksene sine før dette kom frem. Sånn sett er han bedre enn meg 😊 Anonymkode: 80175...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #39 Del Skrevet 14. februar 2022 Nåja, er du sikker på at han snakker sant om dette? Finnes det dokumentasjon? Anonymkode: fe882...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #40 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nåja, er du sikker på at han snakker sant om dette? Finnes det dokumentasjon? Anonymkode: fe882...a21 Nå er det han som isåfall skal anmelde og ikke jeg, jeg antar det finnes skriftlig kommunikasjon på skyld og gjeld ja. Anonymkode: 80175...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå