Bacteria Skrevet 14. februar 2022 #21 Skrevet 14. februar 2022 Det er mange av oss som jobber turnus. Vi gjør det begge to. Både fordeler og ulemper… den verste for oss (sett i retrospekt) er nok at et av barna som har hatt behov for faste rutiner i liten grad har fått det, iom at ingen dag er lik den andre.. Det kan være vanskelig å få en 8-16 jobb i flere bransjer, krever ofte videreutdanning eller at man går ned i lønn.,,
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #22 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Klart det er relevant at partner bidrar med penger, det er absolutt ikke alle fedre som bidrar økonomisk for å forsørge barna sine! Forøvrig vet jeg også ALT om å være alene, offshore er en DRØM i forhold til den jobben min sykehuslege-mann hadde i flere år da barna var små. Anonymkode: 85cb9...059 Åja, det er en drøm? Har legemannen din begynt offshore nå da, siden du vet ALT om dette? 😂 Anonymkode: 8e49c...d16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #23 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har mye overtid, men fleks. Mannen jobber turnus. Synes det utelukkende gir fordeler. Da ingen av oss er bundet til 8-16, hver dag. Man får gjerne tatt unna ærender utenom rush, tatt unna i huset og gjort klar mat utenom tidspunktene der alle detter inn døra og er utsulta og slitne, og kan alltid få til noen kortere dager gjennom uka. Men det er jo to forutsetninger. Vi setter opp gode planer, og fordeler oppgaver ut i fra hvordan uka blir, alt legges inn i kalenderen. Og - ingen av oss er late, har vel aldri skjedd at vi har satt oss ned på sofaen og åpnet Macen, eller lagt oss for å sove etter vakt, før man er ganske ajour med oppgaver i heimen. Anonymkode: 7a713...2af 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #24 Skrevet 14. februar 2022 Min mann er musiker og jobber ettermiddag, helg eller i utlandet. Han er mao ikke tin stedet annenhver uke heller, som din. Men han bidrar økonomisk uten ham med på lag hadde jeg og de tre barna blitt stående med en enormt trang bolig og hatt en betydelig dårligere økonomi i tillegg til hans fravær. Mao tenker jeg på meg selv som alenemor med delt økonomi. Heller det enn helt alene så sant mannen ikke er slem. Anonymkode: d3813...81c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #25 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja, det er en drøm? Har legemannen din begynt offshore nå da, siden du vet ALT om dette? 😂 Anonymkode: 8e49c...d16 Jeg har venner som har menn som jobber offshore, ja, så jeg vet hva det går i. Men hvis du tror at offshore er bedre enn å være hjemmefra fra 06-18 HVER dag (og ungene legger seg klokka 19, så det er én time daglig ungene ser pappaen og pappaen kan bidra med noe som helst), og så kommer nattevakter på 19 timer (aktiv vakt med løping i 19 timer mellom ulike sengeposter hele natta, noe som gjør at han fungerer dårlig i 2-3 dager etterpå) og helgevakter i tillegg til dette (helgevakt utløser ingen fridager), uten noen friperioder annet enn vanlig ferie + to uker avspasering per år - så anbefaler jeg deg å regne litt på de timene din mann kan bidra hjemme, vs det min mann kunne bidra hjemme. Så skjønner du hva jeg mener. Anonymkode: 85cb9...059 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #26 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sutrekjerringer.... Her har dere menn som jobber for å bidra til familien, og de hjelper til når de har fri. Hilsen en mamma som gjør alt selv, hele tiden og hvor far ikke betaler barnebidrag... Anonymkode: 72737...1fe Jada. Meg meg meg meg meg meg meg. Anonymkode: abc8f...8b0
cmd Skrevet 14. februar 2022 #27 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er jeg helt urimelig?? Han tjener forresten mindre enn meg, men grunnet utdanning har han ikke mye å velge mellom. Når du eller annen i familie blir syk eller skadet på ettermiddag eller i helgene, vil du SKJØNNE de folka som jobber turnus. Det er enkelte jobber med sånn arbeidstid som du må bare akseptere. Du skriver jo selv at han hjelper deg når han har fri. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #28 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åja, det er en drøm? Har legemannen din begynt offshore nå da, siden du vet ALT om dette? 😂 Anonymkode: 8e49c...d16 Forøvrig sa jeg ikke at jeg vet ALT om å jobbe offshore, men jeg vet ALT om å ha aleneansvar for barn selv om man er i et forhold med pappaen deres. (Dette er selvsagt igjen noe helt annet enn å ha 100% aleneansvar for barn uten at barnefar bidrar, men det er ikke det vi snakker om her.) Men at jeg i de årene dette sto på hadde hatt en enklere hverdag og at ungene hadde sett faren sin mye mer hvis han hadde jobbet offshore, det er 100% sikkert. Det finnes mange turnusordninger (og andre arbeidstidsordninger) som er mye tøffere enn offshore. Anonymkode: 85cb9...059
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #29 Skrevet 14. februar 2022 Jeg jobber natt, men har en helt annen type turnus. Jobber feks 4 netter en uke, 2 en annen uke, så 5 dager fri, 3 en annen uke osv. Jeg jobber ca 12 netter i måneden, resten har jeg fri. Jobber hver tredje helg. Jeg er hjemme kl 08. Noen av dagene har mannen fått tilrettelagt på jobb å komme litt før kl 09. Da kommer jeg hjem 08 og lever i barnehage, mens han drar på jobb. De andre dagene leverer han kl 7 og begynner 08. De dagene han begynner 09, så jobber han lengre, så da henter jeg barnet etter jeg har sovet ca kl 1530-1600. Når jeg har jobbet helg, så har jeg stort sett fri et par/flere dager. Da leverer og henter mannen slik jeg kan hente meg inn igjen etter helgen. Påfølgende frihelg får mannen sove ut og jeg tar meg av barnet. Slik får vi begge litt roligere dager. Når jeg har fri så trener jeg osv på dagtid, slik at han kan gjøre slikt på kvelden. Slik har vi altså mye mer tid sammen/hver for oss/mindre stress enn familier hvor begge jobber 8-16 og må stresse med levering hver måned og stresse for å rekke tilbake før barnehagen stenger. Kan han spørre arbeidsgiver om å få endret turnus? Han jobber ca halve måneden og har fri halve. Det blir ca likt som meg. Da slipper du belastningen en hel uke av gangen. Han er sikkert mer sliten også da det er forskjell å jobbe en uke på rad enn tre-fire netter på rad.jeg begynner kl 2130 da, så jeg får mer tid hjemme før jobb. Anonymkode: 865e7...130 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #30 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sutrekjerringer.... Her har dere menn som jobber for å bidra til familien, og de hjelper til når de har fri. Hilsen en mamma som gjør alt selv, hele tiden og hvor far ikke betaler barnebidrag... Anonymkode: 72737...1fe Smart du når du går til angrep på dine medsøstre.. Jeg var også aleneforelder i flere år med ansvar for mine barn. Poenget er at vi var klar over at vi var alene om jobben, mens når en er to om det så forventer en at en deler på oppgavene. Derfor burde du heller gå løs på den udugelige barnefaren du har som attpåtil ikke betaler bidrag ! Anonymkode: c36a4...d01
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #31 Skrevet 14. februar 2022 Med tanke på hvor mange damer her inne med familie som jobber turnus i helse og omsorg, synes jeg det er veldig rart at det er uforenelig med familieliv når en mann jobber turnus. Anonymkode: 8e83f...fca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå