Gå til innhold

71 grader Team


Trotwood

Anbefalte innlegg

Episoden på Discovery+ i dag med første del med hestene:

Spoiler

Jeg blir litt oppgitt av hvor lite vant voksne mennesker er med å være rundt dyr. Det oppstår jo farlige situasjoner når de skriker og gjør seg til og ikke har fokus.

Samtidig synes det jeg det var litt urutinert måte å drive med kløvhest for nybegynnere på. Hester ER jo flokkdyr og det er mye mer naturlig for dem å gå sammen, så det hadde blitt mer harmonisk om hvert lag gikk sammen med to hester. Alternativt at en red på hest og en gikk med kløvhest. Å skille lag kunne de gjort på en etappe uten flokkdyr. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trotwood skrev (3 timer siden):

Episoden på Discovery+ i dag med første del med hestene:

  Skjul innhold

Jeg blir litt oppgitt av hvor lite vant voksne mennesker er med å være rundt dyr. Det oppstår jo farlige situasjoner når de skriker og gjør seg til og ikke har fokus.

Samtidig synes det jeg det var litt urutinert måte å drive med kløvhest for nybegynnere på. Hester ER jo flokkdyr og det er mye mer naturlig for dem å gå sammen, så det hadde blitt mer harmonisk om hvert lag gikk sammen med to hester. Alternativt at en red på hest og en gikk med kløvhest. Å skille lag kunne de gjort på en etappe uten flokkdyr. 

 

Spoiler

Jeg tenker jo at produksjonen burde droppet denne oppgaven jeg.. det er skaper jo en skummel situasjon for både dyr og mennesker. Det å gi uerfarne mennesker ansvar for å sjekke bein, etc er jo ikke bra! 

Jeg har aldri vært interessert i hest og er ganske redd for dyr generelt. Vet aldri hva som kan skje. Så det er ikke like enkelt å bare være rolig i nærheten av de.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tulla25j said:
  Hide contents

Jeg tenker jo at produksjonen burde droppet denne oppgaven jeg.. det er skaper jo en skummel situasjon for både dyr og mennesker. Det å gi uerfarne mennesker ansvar for å sjekke bein, etc er jo ikke bra! 

Jeg har aldri vært interessert i hest og er ganske redd for dyr generelt. Vet aldri hva som kan skje. Så det er ikke like enkelt å bare være rolig i nærheten av de.

 

Spoiler

Deltakerne hadde jo selvfølgelig ikke ansvar for å sjekke bein og sånn, det var bare en del av oppgaven som måtte gjennomføres. Hestene sjekkes på forhånd og de hadde med hestekyndige hele turen. 

Jeg syntes det er fint å ha oppgaver med dyr i nettopp fordi det er så mange som har helt mista kunnskap og evne til å omgås dyr og det er trist. Mer fokus på god og positiv omgang med dyr er supert. Men da må det jo gjøres på en god måte. :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
Spoiler

Så mye skriking og drama i dagens dyreepisode. Man kan selvsagt ikke forvente at folk flest er vandt til å være rundt hest, men folk flest klarer vel å oppføre seg rolig rundt dyr generelt? Teamene klarte jo å takle hunder, ponni og lama på en tidligere etappe, men plutselig er det så vanskelig med hest? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (14 minutter siden):
  Skjul innhold

Deltakerne hadde jo selvfølgelig ikke ansvar for å sjekke bein og sånn, det var bare en del av oppgaven som måtte gjennomføres. Hestene sjekkes på forhånd og de hadde med hestekyndige hele turen. 

Jeg syntes det er fint å ha oppgaver med dyr i nettopp fordi det er så mange som har helt mista kunnskap og evne til å omgås dyr og det er trist. Mer fokus på god og positiv omgang med dyr er supert. Men da må det jo gjøres på en god måte. :)

 

Spoiler

De måtte da ta opp beina for å sjekke de? Flere dro jo opp de for å sjekke skoene. 
 

For all del så er det bra at man skal vite hvordan man omgås dyr. Det å ha med et såpass stort dyr i så ulendt terreng er jo en ganske stor utfordring som jeg ikke mener er riktig når de ikke er vandt med sånne dyr. Det er forskjell på en hund og hest liksom… 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tulla25j said:
  Hide contents

De måtte da ta opp beina for å sjekke de? Flere dro jo opp de for å sjekke skoene. 
 

For all del så er det bra at man skal vite hvordan man omgås dyr. Det å ha med et såpass stort dyr i så ulendt terreng er jo en ganske stor utfordring som jeg ikke mener er riktig når de ikke er vandt med sånne dyr. Det er forskjell på en hund og hest liksom… 

Spoiler

Ja, som sagt, det å sjekke bein var bare en oppgave de måtte fullføre for å få lov til å gå videre. Det betyr selvfølgelig ikke at de hadde ansvaret for at alt var i orden. De som er dyreansvarlig sjekker jo selvfølgelig grundig over hestene før de blir med på noe tv-underholding, ellers kan man ikke bruke de. Tom sa tydelig at hestekyndige var med hele turen, og vi så også at en dyreansvarlig kom og bandt opp hesten til V&W 

 

Jeg driver med hest, har drevet med hesteopplæring av nybegynnere og har vært med på bruk at hest i tv og film-produksjon, og det er regler man må følge, man overlater ikke ansvaret til ukyndige selv om det kan se slik ut på tv 

Men, jeg syntes som sagt at de kunne løst det bedre. Først og fremst brukt litt tid på å la deltakerne bli tryggere på hestene siden det var tydelig at ingen av deltakerne hadde noe hesteerfaring. Og så ved å slippe at deltakerne går alene med en hest, med andre hester i sikte. Hester er roligere når de får gå sammen med andre hester og det hadde vært mindre stress i situasjonen. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trotwood skrev (20 minutter siden):

 

Spoiler

Ja de kunne løst det på en bedre måte. 

Nei vet at det var kyndige med, og det er bra! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Bare legge til - sikkerhetsmessig var det urovekkende å se at deltakerne surret leietaket rundt hånda for å ikke slippe hesten. Det er livsfarlig og noe alle hestekyndige vet at man ikke skal, fordi hvis hesten får panikk og løper har man ikke sjans å holde igjen men blir dratt etter mellom beina på hesten.  Det er bedre med løs hest enn ihjeltrampet menneske... De kunne heller ha fått informasjon dagen før så de hadde hatt bedre tid på å forberede seg log lære trygg omgang ed hest, enn å måtte stresse avsted med en gang. Jeg regner jo med de fikk mer opplæring en de viser på tv, men tydeligvis ikke nok.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (På 15.3.2022 den 13.54):

Jobber sammen med ei som er slik, hu kan si hva hun vil, hoie å gaule om og for det meste og ikke minst slenge morsomheter om andre, men prøv å vær glad om hun har en dårlig dag eller prøv å vær morsom i mot henne, da er 101 ute med en gang, tårer og klaging, raport til sjefen og stygge blikk i dagevis før plutselig en dag kan hun komme, gi deg en kos og si noe som " du er tilgitt men jeg håper du lærte av denne episoden". Sier ikke at Elisa er slik, til det vet jeg for lite da vi bare ser hva 71 vil vi skal se, men ser enkelte likheter ja.

Det er vel kongesetningen når det gjelder hersketeknikk; «jeg har tilgitt deg»

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ref. kveldens episode på Discovery:


Håper Victoria er stolt av seg selv når hun ser episodene i etterkant. Fy fader for en bedriten oppførsel. 
 

Bare syting, klaging og nedlatene snakk om Safari.  

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Ref. kveldens episode på Discovery:


Håper Victoria er stolt av seg selv når hun ser episodene i etterkant. Fy fader for en bedriten oppførsel. 
 

Bare syting, klaging og nedlatene snakk om Safari.  

 

Spoiler

Helt enig.. blir paff. Får vondt av Safari, han er en så fin person som prøver sitt beste. Noen ganger oppfører hun seg som en unge i trassalderen. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett et par episoder, men herregud så intenst slitsomme og vemmelige personligheter enkelte av disse kjendisene har. Vel vitende om at parene er matchet og materialet klippet til for å lage god (?) tv, men det er likevel ikke som at de ikke kan klippe sammen noe som ikke finnes.

Blir helt svett av Elisa etter en episode, så kan knapt tenke meg hvor jævlig det hadde vært å måtte omgås henne 24/7. Det er så intenst, så mye energi, så kort vei i mellom eufori og grining, og i tillegg går skravla i ett bankende kjør. 

Denne Victoria var ny for meg, men kan ikke si at hun innbyr til nærmere bekjentskap heller. Hun fremstår som en usympatisk kjerring med litt for høye tanker om egen suverenitet. Hun er utdannet PT? Lurer på hvordan det fungerer når hun er så totalt tonedøv for de som er ulike henne selv, som Safari. Men nå er det gjerne ikke innlagt pedagogikk i de gjengse PT-utdanningene, heller.

W&W er som forventet: Et sirkus. Det fungerer nettopp fordi det er så forventet, det er denne rollen de alltid har.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia
Spoiler

Synes denne sesongen har vært slitsom. Mye drama, skriking, krangling og drittslenging. Skjønner jo at det er poenget, men det virker som det nesten ikke er noen som koser seg engang. Folk blir sure ut av ingenting og gjør den minste bagatellen til noe stort. Er jo ikke akkurat dette jeg forbinder med 71. Og hvordan de holder på med dyrene, kjente jeg ble mer og mer irritert, jeg er livredd hester selv, men klarer jo å la vær å skrike og få panikk opp i ansiktet på hesten. Ærlig talt... Voksne mennesker du liksom. 

Men det får nå være, velger jo selv å se på dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg kommer til å fortsette å se på dette. Det er altfor dårlig stemning mellom deltagerne, og mye bedriten oppførsel. 😕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke jeg kommer til å fortsette å se på dette. Det er altfor dårlig stemning mellom deltagerne, og mye bedriten oppførsel. 😕

Samme her. Synd, for jeg synes selve turene/opplegget egentlig er bra. Håper de lager det på nytt, med forhåpentligvis bedre lag 🙂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i all verden gjør Victoria i dette programmet? Skulle liksom hun ikke være en sånn råtass.   Har aldri hørt maken til sutring,samme med Vita og Vanda

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (48 minutter siden):

Hva i all verden gjør Victoria i dette programmet? Skulle liksom hun ikke være en sånn råtass.   Har aldri hørt maken til sutring,samme med Vita og Vanda

Lurer på det samme selv. Så utrolig dårlig hun oppfører seg mot Safari, ikke en god lag/turkamerat. Og Vita og Wanda må jeg bare spole forbi, bare krangling og banning. Veldig kjedelig og slitsomt å se på alle lagene utenom Jon og Adam. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

131291 skrev (15 minutter siden):

Lurer på det samme selv. Så utrolig dårlig hun oppfører seg mot Safari, ikke en god lag/turkamerat. Og Vita og Wanda må jeg bare spole forbi, bare krangling og banning. Veldig kjedelig og slitsomt å se på alle lagene utenom Jon og Adam. 

Grunnen til at jeg ikke ser denne serien er nettopp Vita og Wanda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...