AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #41 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har av og til merket meg at enkelte butikkansatte prater til kunder på en veldig nedlatende måtte, som om kundene skulle være stokk dumme. Tror virkelig de butikkansatte at kundene vil gå ditt igjen når de blir snakket til som om de var stokk dumme. Så dere som jobber i butikk og har en nedlatende tone og latterliggjør kundene, slutt eller finn dere en annenjobb. Anonymkode: 40c91...78a Etter å ha jobbet i diverse butikker under studietiden, så kan jeg informere om at dette går to veier. Det er overraskende mange kunder som oppfører seg nedlatende og vemmelig overfor den bak disken. Vet ikke om det er fordi at de er så miserable og usikre i eget liv at de føler at de må tråkke på folk i lavtlønnede yrker eller hva som plaget de. Bakgrunnen til den dårlige oppførselen er forøvrig irrelevant. Og voksne (middelaldrende) mennesker var verst! Det var mer en noen få ganger jeg måtte minne meg selv på at situasjonen var midlertidig og at jeg var på vei mot en fet utdanning og ditto lønn, for å si det sånn. Når en daglig må ta i mot dritt fra kunder om ting man ikke på noen måte rår over som butikkansatt, som dagens trender, hvor dyrt det er, manglende størrelser, «feil» størrelser (det er ikke den butikkansatte skyld at kunden er feitere enn hun vil erkjenne), åpningstider, at bæreposen koster penger, bytteregler, kvaliteten på klærne osv så skjønner jeg godt at man innimellom har vanskelig for å holde seg profesjonell og svarer kunden tilbake med samme mynt. Anonymkode: 0708c...256 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 13. februar 2022 #42 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når en daglig må ta i mot dritt fra kunder om ting man ikke på noen måte rår over som butikkansatt, som dagens trender, hvor dyrt det er, manglende størrelser, «feil» størrelser (det er ikke den butikkansatte skyld at kunden er feitere enn hun vil erkjenne), åpningstider, at bæreposen koster penger, bytteregler, kvaliteten på klærne osv så skjønner jeg godt at man innimellom har vanskelig for å holde seg profesjonell og svarer kunden tilbake med samme mynt. Anonymkode: 0708c...256 Som kunde kan jeg informere om at en størrelse i butikk X slett ikke alltid tilsvarer samme størrelsesnummer i butikk Y, som forhandler andre merker. Til og med uten å shame den uheldige kunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 13. februar 2022 #43 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hva med når de kommer med spydige kommentarer, som: Det er nok litt for dyrt for deg her (på ett parfymeri) de vet ingenting om min økonomi og hva som er for dyrt for meg. Trodde de ville selge ikke jage kundene? Anonymkode: 40c91...78a Slik du forteller det er det ikke ok. Men hvis du er en av de kundene som forventer den klassiske «det billigste og beste», så kan jeg forstå at det kan komme en slik kommentar, selv om det er lite elegant å fremføre den så direkte. Hvis du tramper inn på Høyer og forventer å kjøpe en kvalitetsullgenser til 349,-, og gjerne i tillegg presterer å påpeke at alt der så siiiinnsykt dyrt - man får fem gensere for den prisen på HM, så forstår jeg at den butikkansatte kan komme til å påpeke at det gjerne ikke er noe for deg i butikken. Eller som jeg selv ville sagt: «Beklager, men vi har nok ikke noe i det prissegmentet du tenker på i butikken nå. Men har du hørt på *forslag til annen butikk*?» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #44 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): "bare" en butikkansatt.. Den nedlatende er jo faktisk deg da. Dersom alle vi som "bare" er butikkansatte ikke møter opp på jobb så hadde du merka det godt. Hva med å drite i å sparke det som tydeligvis er nedover for deg og heller faktisk anerkjenne at vi gjør faktisk en viktig jobb vi også. Anonymkode: 2104b...c46 AMEN til det!!! 👏🏻 Hilsen en stolt butikkansatt! 🤗 Anonymkode: 65ac6...992 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #45 Del Skrevet 13. februar 2022 Adobyen skrev (3 minutter siden): Som kunde kan jeg informere om at en størrelse i butikk X slett ikke alltid tilsvarer samme størrelsesnummer i butikk Y, som forhandler andre merker. Til og med uten å shame den uheldige kunden. Når alt gjennomgående er for lite i small fordi kunden åpenbart er en større størrelse, så er det hverken merket eller den ansattes problem. Når de da i tillegg presterer å henvise til størrelsen på den oversizede genseren de har på seg, så blir det bare pinlig. Jeg kjøper stadig vekk gensere fra Samsøe i 1-2 størrelser mindre enn jeg egentlig bruker fordi mye av klærne deres har et for vidt snitt ift hva jeg liker. Det betyr dog ikke at jeg plutselig er blitt tynn som en sild. Såpass selvinnsikt har jeg. Anonymkode: 0708c...256 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. februar 2022 #46 Del Skrevet 13. februar 2022 Som butikkansatt på 7. Året er min erfaring at det går begge veier. Jeg har opplevd nedlatende ansatte som kunde selv, men mest av alt nedlatende kunder. Noen av dem er direkte ufine og sårende. Slik som f.eks folk som kommer inn i butikken, ser på meg og sier høyt at med overvektig ansatt så er ikke dette en butikk de ønsker å bli sett i. Og det er før jeg har fått sagt hei. Folk flest er heldigvis greie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natea Skrevet 13. februar 2022 #47 Del Skrevet 13. februar 2022 Knirke skrev (2 timer siden): Jeg fikk regelrett kjeft av en kassemedarbeider en gang, foran en kø av andre kunder. Fordi jeg hadde headset på (musikken var av) og jeg ikke responderte på hans intense stirring, falske smil og "HEI!" som alle butikkansatte tydeligvis er opplærte til å møte kunder med. Han mimte noe som skulle forestille meg som digger musikk og ikke hører etter, og sa det er umulig å snakke med "sånne som meg". Jeg har aldri satt min fot i den butikken igjen for å si det sånn🙄 Men her var det jo du som var frekk? Syns du han skulle latt være å hilse i stedet?🤔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 13. februar 2022 #48 Del Skrevet 13. februar 2022 1 hour ago, Natea said: Men her var det jo du som var frekk? Syns du han skulle latt være å hilse i stedet?🤔 Ja gjerne, hvis det hadde vært mulig. Jeg er på butikken for å handle mat, ikke for å pludre med butikkansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 13. februar 2022 #49 Del Skrevet 13. februar 2022 Knirke skrev (29 minutter siden): Ja gjerne, hvis det hadde vært mulig. Jeg er på butikken for å handle mat, ikke for å pludre med butikkansatte. At medarbeidere hilser på kundene er noe de har fått opplæring i å gjøre fordi det er alminnelig folkeskikk og for at kundene skal føle seg sett. Du kunne gjerne tatt det til etterretning selv? Det koster ikke spesielt mye å trykke utav seg et «hei» eller å la være å snakke i telefonen akkurat når du beveger deg gjennom kassasystemet, gjør det vel. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #50 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg går helt vanlig kledd, men uansett så har ikke valg av klær noe å si på økonomi. Anonymkode: 40c91...78a I det overfladiske drittsamfunnet vi lever i, stemmer dessverre ikke dette.. Men ja, jeg er jo enig. Anonymkode: 9dcfb...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #51 Del Skrevet 13. februar 2022 Knirke skrev (4 timer siden): Jeg fikk regelrett kjeft av en kassemedarbeider en gang, foran en kø av andre kunder. Fordi jeg hadde headset på (musikken var av) og jeg ikke responderte på hans intense stirring, falske smil og "HEI!" som alle butikkansatte tydeligvis er opplærte til å møte kunder med. Han mimte noe som skulle forestille meg som digger musikk og ikke hører etter, og sa det er umulig å snakke med "sånne som meg". Jeg har aldri satt min fot i den butikken igjen for å si det sånn🙄 Andre folk vet jo ikke om musikken er av eller ikke. Det er ikke greit å kjefte uansett, men det er veldig frustrerende å betjene folk som snakker i mobil eller har headset på. Nå vet jeg ikke om denne ansatte egentlig ville noe annet enn å si hei til deg, men det er veldig vanlig at folk kommer inn med mobil eller headset på og så gjerne bestiller noe eller ber om noe som krever at den ansatte spør om noe tilbake. Eller at man rett og slett må be om at kunden gjentar, fordi støy rundt gjorde at man ikke hørte første gangen. Da skal jeg love deg at det ikke er så kjekt å kjempe for at kunden skal gidde å kommunisere. Og jeg garanterer deg at hvis man gir opp forsøket på å kommunisere, blir det kjeft å få fra kunden etterpå: Jeg skulle jo ha to, ikke en! Jeg skulle ha med ost! Jeg skulle ikke ha ditt og datt! Jeg skulle ha ditt og datt! Det er greit at man jobber i et serviceyrke, men de færreste av oss er synske, så det hadde vært fint om kundene viste oss såpass respekt at de var mottakelig for kommunikasjon det øyeblikket det tar å betale. Anonymkode: 80782...dd1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #52 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Andre folk vet jo ikke om musikken er av eller ikke. Det er ikke greit å kjefte uansett, men det er veldig frustrerende å betjene folk som snakker i mobil eller har headset på. Nå vet jeg ikke om denne ansatte egentlig ville noe annet enn å si hei til deg, men det er veldig vanlig at folk kommer inn med mobil eller headset på og så gjerne bestiller noe eller ber om noe som krever at den ansatte spør om noe tilbake. Eller at man rett og slett må be om at kunden gjentar, fordi støy rundt gjorde at man ikke hørte første gangen. Da skal jeg love deg at det ikke er så kjekt å kjempe for at kunden skal gidde å kommunisere. Og jeg garanterer deg at hvis man gir opp forsøket på å kommunisere, blir det kjeft å få fra kunden etterpå: Jeg skulle jo ha to, ikke en! Jeg skulle ha med ost! Jeg skulle ikke ha ditt og datt! Jeg skulle ha ditt og datt! Det er greit at man jobber i et serviceyrke, men de færreste av oss er synske, så det hadde vært fint om kundene viste oss såpass respekt at de var mottakelig for kommunikasjon det øyeblikket det tar å betale. Anonymkode: 80782...dd1 Enig! Anonymkode: 5103a...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 13. februar 2022 #53 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, jeg går helt vanlig kledd, men uansett så har ikke valg av klær noe å si på økonomi. Anonymkode: 40c91...78a Enig . Å hadde faktisk vært artig å gått kledd som en lasaron ( millionær i forkledning ) , å etterhvert avslørt seg å sagt : synd at dere ikke tror det er noe for meg her 😂 . Jeg mener man må behandle alle likt . Uansett bekledning . Om de legger igjen en 50-lapp eller 5000. Kunder er kunder ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 14. februar 2022 #54 Del Skrevet 14. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Glemte å spørre om det er flere som har opplevd slike butikkansatte? Anonymkode: 40c91...78a Jeg har ikke opplevd at de er direkte nedlatende, men jeg syns det er veldig mange (kanskje 4 av 10 ? ) som er ufattelig dårlig på service/normal høflighet. Hvis du ikke engang klarer å si "Hei" / "Hade" / "se i retning av kunden" der du står å fikler med mobilen, så bør du virkelig ikke jobbe i en butikk. Legger ikke igjen 1 krone i sånne butikker av rent prinsipp og jeg må ta meg sammen for å ikke Endret 14. februar 2022 av Jr.Garcon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #55 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Glemte å spørre om det er flere som har opplevd slike butikkansatte? Anonymkode: 40c91...78a Enkelte jenter/damer i detaljhandel (klær,smykker,kosmetikk) kan være veldig nedlatende uten at jeg skjønner hvorfor. Hva tror de at de er? Javel så har du fått deg jobb i en butikk som selger dyre vesker..men hva så? I utlandet har jeg vært i noen virkelig eksklusive merkebutikker, og de ansatte har vært superhyggelige. Anonymkode: 2780c...02a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #56 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enkelte jenter/damer i detaljhandel (klær,smykker,kosmetikk) kan være veldig nedlatende uten at jeg skjønner hvorfor. Hva tror de at de er? Javel så har du fått deg jobb i en butikk som selger dyre vesker..men hva så? I utlandet har jeg vært i noen virkelig eksklusive merkebutikker, og de ansatte har vært superhyggelige. Anonymkode: 2780c...02a Som om det å jobbe i dyre butikker er likestilt med å være kirurg eller andre jobber det man tjener flere millioner. Ut fra holdningen til enkelte butikkansatte.. Anonymkode: b639c...359 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #57 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 11.15): Merkelig konkludering fra deg her. Du vet da vel at de som plager andre mennesker ikke plager absolutt alle mennesker? Synes du at det er rart at Per og Kari gjentatte ganger har erfart å bli slått av ektefellen sin ettersom du selv ikke hart blitt slått av ektefellen din, og er det da Per og Kari som er nærtagende når de erfarer å bli slått? Anonymkode: e4db3...365 Ja, på sett og vis synes jeg det er rart at enkelte mennesker opplever så mye dramatikk i livet sitt gang på gang. Anonymkode: 01584...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #58 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 12.11): Som ansatt i butikk uten ansvar finnes det ikke et snev av ting jeg kan gjøre for å forandre på ting. Det står på sjefen og de over sjefen igjen. Å klage til meg fordi det er for lite tilbudsvarer. Hjelper ikke. Det regnes ut fra fjoråretstall og etterspørsel. Skyld heller på dine medkunder. De som handler for mye. Men i 98 % gangene så tar jeg meg i det. For er det noe jeg har lært så er det at det vil altid være nok av de kundene som aldri veit hva det vil si og jobbe på gulvet. Anonymkode: 92b7f...f76 Å skylde på ansatte er idiotisk. Tror aldri jeg har fremmet en klage i en butikk noensinne. Når det er sagt så vil butikkmedarbeidere være det første og eneste tilgjengelige leddet for en eventuell gyldig klage, så da er det naturlig at den formidles til deg. Så bør jo du eventuelt ta den videre om det er et reelt problem og ikke noe totalt tullete og urimelig fra en skrullete kunde. Anonymkode: 01584...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 14. februar 2022 #59 Del Skrevet 14. februar 2022 20 hours ago, Tripptrapp1 said: At medarbeidere hilser på kundene er noe de har fått opplæring i å gjøre fordi det er alminnelig folkeskikk og for at kundene skal føle seg sett. Du kunne gjerne tatt det til etterretning selv? Det koster ikke spesielt mye å trykke utav seg et «hei» eller å la være å snakke i telefonen akkurat når du beveger deg gjennom kassasystemet, gjør det vel. 🙄 Jeg forventer faktisk at butikkansatte blir opplært i såpass folkeskikk at de ikke skjeller ut hver eneste introvert som kommer inn i butikken for at de ikke sier "HEI!".. Det er også fryktelig ubehagelig å bli stirret på av butikkansatte som krever blikkontakt bare fordi de har lært det på kurs. Jeg har forøvrig aldri snakket i telefonen i kassa. Om jeg hadde gjort det, så hindrer ikke det den butikkansatte i å gjøre jobben sin, som er å slå inn varer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 14. februar 2022 #60 Del Skrevet 14. februar 2022 Knirke skrev (1 time siden): 🙄 Jeg forventer faktisk at butikkansatte blir opplært i såpass folkeskikk at de ikke skjeller ut hver eneste introvert som kommer inn i butikken for at de ikke sier "HEI!".. Det er også fryktelig ubehagelig å bli stirret på av butikkansatte som krever blikkontakt bare fordi de har lært det på kurs. Jeg har forøvrig aldri snakket i telefonen i kassa. Om jeg hadde gjort det, så hindrer ikke det den butikkansatte i å gjøre jobben sin, som er å slå inn varer. I all verden. Dersom du oppfatter «hei» og lignende høflighetsfraser som å bli skjelt ut, så er det i din ende det er noe galt og ikke hos den butikkansatte. Kan garantere deg at personen i kassen har null videre interesse av å innlede en lengre samtale med deg enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå