Gå til innhold

Nedlatende butikkansatte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Engang fikk jeg høre i en butikk at du har nok ikke råd til noe her. Jeg svarte at jeg tjener over en million i året. Da ble dama i butikken sur og ba meg komme meg ut av butikken. Litt rart at hun ikke heller prøvde å selge noe, men i stedet kastet meg ut 😕

Anonymkode: cbdbc...550

Hun trodde sikkert du bare løy og tulla med henne 

Anonymkode: b8e7d...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner jeg får vondt inni meg av hele denne tråden. Jeg er butikkansatt selv, har jobba i ulike butikker i mange år, og er nå i dagligvare.
Jeg er så opptatt av at kundene mine skal bli sett og forstått. Og for meg er ikke hei og hadet god kundeservice, det er bare normal folkeskikk. Kundene forventer å bli sett når de kommer inn i butikken, de forventer at vi skal hjelpe, og vi skal ha svaret på alt de måtte ønske(noe jeg elsker å kunne gjøre/hjelpe med!), men når vi da ikke får hei eller en anerkjennelse tilbake på vår tilnærming, så føler vi oss tatt forgitt og det er veldig nedverdigende.

Jeg er introvert selv, men jeg sier alltid hei eller gir hele min fulle oppmerksomhet til den som ekspederer meg, når jeg handler. Så dette med nedverdigende butikkansatte, det går like godt andre vei! 
Det beste man kan gjøre er å fortsette å være hyggelig, plutselig er den andre part blitt hyggeligere! 

Anonymkode: 2404c...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er tjukk.

Har møtt noen nedlatende folk i klesbutikker, som regel i sånne små uavhengige butikker eller mindre kjeder. Har fått høre at de ikke har noe som passer til meg her, eller at jeg burde gå på XXXX fordi der har de plus size-størrelser. Mange overser meg bare, og går bort til andre slankere kunder.

De visste jo ikke hva jeg skulle handle en gang, kanskje jeg leita etter en veske eller noe tilbehør?

Så nå styrer jeg unna alt av ukjente butikker med mindre jeg er sikker på at de har klær som passer meg 😣

Anonymkode: 6e535...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.53):

Jeg finner det spesielt at enkelte mennesker opplever dette gang på gang, mens andre - som meg selv - har aldri opplevd det.

Jeg tror det er store variasjoner i hvor nærtagende folk er, noen tar seg nær av alt - selv om det ikke er rettet mot dem, mens andre har en helt annen oppfatning.

Og du, hvem tror du at du er, som kan beordre folk fra et forum?

Anonymkode: 15946...a9f

Beordre folk fra er forum?? Du snakker om nærtagende?? Forstod ikke den, jeg… 

Anonymkode: 18edf...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...