Gå til innhold

Drikker dere alkohol foran deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest.  

Anonymkode: 352ca...a27

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vil du med dette innlegget? 

Anonymkode: f3d4b...022

• Liker 18
Skrevet

Foreldre har helt sikkert mye å si. Forleldrene mine drikker ikke, jeg drikker ikke. 

Anonymkode: cf738...635

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe uttalt ønske om at barna mine skal bli avholds. Om de kopierer mitt drikkemønster er jeg komfortabel med det. 

Anonymkode: 0f958...f71

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest.  

Ja det er altfor mange som tror det er greit å drikke forann barna. Ta seg en øl en sjelden gsng er ok. Men og hive innpå flere, ofte er ikke ok! Men de som drikker de skjønner ikke det.Og prøver å normalisere det å drikke. Der det er alkohol drikker ungdom oftere!

Anonymkode: f739b...042

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan drikke en enhet med barn tilstede, muligens to om det er over svært mange timer. Drikker helst ikke, foretrekker å være kjørbar og helt tilstede når jeg har ansvar for barn.

Anonymkode: 5f44a...296

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lurer vel på om folk drikker foran barna sine?

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 94ad7...0ce

Skrevet (endret)

Jeg drikker max 2 enheter foran bsrna mine. Et glass vin eller to til maten, eller en øl på fredagskvelden.

Jeg vil at barna mine skal få et normalt forhold til alkohol. Altså kunne glede seg over god vin og ta en fest i ny og ne. Hverken prinsippfast avholdenhet eller rølpefyll er noe å trakte etter.

Endret av Hedda-78
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Jeg er ikke teoretisk og prinsippfast avholds, men i praksis er det vel akkurat det jeg er. Har sjelden og aldri lyst på alkohol, og det har aldri føltes naturlig å drikke noe med ungene tilstede. Ser slett ikke bort fra at det kan relateres til at jeg selv vokste opp i et avholdshjem. 

Anonymkode: a6b25...76d

Skrevet

Prøver å drikke så mye alkohol foran barn som overhode mulig. Jeg har en mobil utendørsbar som jeg setter ned foran velutvalgte barnehager. Skal innom 185 barnehager i år. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan fint ta et glass til maten, men det stopper der.

Anonymkode: 1bdb5...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg drikker ofte en øl eller to, evt vin, en kveld. Vil de skal ha et avslappet forhold til alkohol, og lære at man kan kose seg med litt. 

Anonymkode: eeb28...1f8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja det gjør jeg,men aldri mye eller at barna ser jeg blir påvirket

Anonymkode: a2b81...4c2

Gjest Jon Are
Skrevet

Aldri foran min samboer barn ( som nå er voksen mennesker ) .  Heller ikke mine nieser og deres barn. Det er en uting syns jeg . Barn uansett alder og forelder/ voksenpersoner som koser seg med alkohol et kvalmt og ekkelt syns jeg.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan du finne ut vet å lese trådens tema, samt hovedinnlegget, hvor du kan se et spørsmål. Spørsmål kjennetegnes ved at setningen ender med et spørsmålstegn. Det er ingen krav om at noen må være enig med TS, så det er helt ok å ha andre tanker og meninger rundt dette.

Anonymkode: dab83...e98

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger, spekulasjoner og omtale av brudd av norsk lov. 

Christina82, mod

Skrevet

Nei. Er avholds.

Anonymkode: 880de...705

Gjest fransine
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.44):

Ja det er altfor mange som tror det er greit å drikke forann barna. Ta seg en øl en sjelden gsng er ok. Men og hive innpå flere, ofte er ikke ok! Men de som drikker de skjønner ikke det.Og prøver å normalisere det å drikke. Der det er alkohol drikker ungf739b...042

Endret av fransine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...