AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest. Anonymkode: 352ca...a27 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Hvor vil du med dette innlegget? Anonymkode: f3d4b...022 18
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Foreldre har helt sikkert mye å si. Forleldrene mine drikker ikke, jeg drikker ikke. Anonymkode: cf738...635 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Jeg har ikke noe uttalt ønske om at barna mine skal bli avholds. Om de kopierer mitt drikkemønster er jeg komfortabel med det. Anonymkode: 0f958...f71 18 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest. Anonymkode: 352ca...a27 Ja det er altfor mange som tror det er greit å drikke forann barna. Ta seg en øl en sjelden gsng er ok. Men og hive innpå flere, ofte er ikke ok! Men de som drikker de skjønner ikke det.Og prøver å normalisere det å drikke. Der det er alkohol drikker ungdom oftere! Anonymkode: f739b...042 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Kan drikke en enhet med barn tilstede, muligens to om det er over svært mange timer. Drikker helst ikke, foretrekker å være kjørbar og helt tilstede når jeg har ansvar for barn. Anonymkode: 5f44a...296
jabx Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor vil du med dette innlegget? Anonymkode: f3d4b...022 Lurer vel på om folk drikker foran barna sine? 2
Hedda-78 Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 (endret) Jeg drikker max 2 enheter foran bsrna mine. Et glass vin eller to til maten, eller en øl på fredagskvelden. Jeg vil at barna mine skal få et normalt forhold til alkohol. Altså kunne glede seg over god vin og ta en fest i ny og ne. Hverken prinsippfast avholdenhet eller rølpefyll er noe å trakte etter. Endret 13. februar 2022 av Hedda-78 13 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Nei. Jeg er ikke teoretisk og prinsippfast avholds, men i praksis er det vel akkurat det jeg er. Har sjelden og aldri lyst på alkohol, og det har aldri føltes naturlig å drikke noe med ungene tilstede. Ser slett ikke bort fra at det kan relateres til at jeg selv vokste opp i et avholdshjem. Anonymkode: a6b25...76d
Mannegenser Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 Prøver å drikke så mye alkohol foran barn som overhode mulig. Jeg har en mobil utendørsbar som jeg setter ned foran velutvalgte barnehager. Skal innom 185 barnehager i år. 17 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Jeg kan fint ta et glass til maten, men det stopper der. Anonymkode: 1bdb5...2dd
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest. Anonymkode: 352ca...a27 Ja, jeg drikker ofte en øl eller to, evt vin, en kveld. Vil de skal ha et avslappet forhold til alkohol, og lære at man kan kose seg med litt. Anonymkode: eeb28...1f8 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er 23 år gammel, og har aldri sett mine foreldrene drikke alkohol. Jeg har aldri sett alkohol i kjøleskapet, og det har heller aldri opplevd at alkohol har særlig plass i familien. Mange av mine venner som har foreldre som har løst forhold til alkohol, de drikker gjerne oftere enn folk som ikke har det. Kan dere som er foreldre forstå at dere påvirker mer enn dere tror? Jeg har ikke smakt alkohol. Det nærmeste jeg har kommet det, er da jeg luktet på ute på en russefest. Anonymkode: 352ca...a27 Ja det gjør jeg,men aldri mye eller at barna ser jeg blir påvirket Anonymkode: a2b81...4c2
Gjest Jon Are Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Aldri foran min samboer barn ( som nå er voksen mennesker ) . Heller ikke mine nieser og deres barn. Det er en uting syns jeg . Barn uansett alder og forelder/ voksenpersoner som koser seg med alkohol et kvalmt og ekkelt syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvor vil du med dette innlegget? Anonymkode: f3d4b...022 Det kan du finne ut vet å lese trådens tema, samt hovedinnlegget, hvor du kan se et spørsmål. Spørsmål kjennetegnes ved at setningen ender med et spørsmålstegn. Det er ingen krav om at noen må være enig med TS, så det er helt ok å ha andre tanker og meninger rundt dette. Anonymkode: dab83...e98 1
Christina82 Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Ryddet for avsporinger, spekulasjoner og omtale av brudd av norsk lov. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 Nei. Er avholds. Anonymkode: 880de...705
Gjest fransine Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.44): Ja det er altfor mange som tror det er greit å drikke forann barna. Ta seg en øl en sjelden gsng er ok. Men og hive innpå flere, ofte er ikke ok! Men de som drikker de skjønner ikke det.Og prøver å normalisere det å drikke. Der det er alkohol drikker ungf739b...042 Endret 8. oktober 2022 av fransine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå