Gå til innhold

Hva tenker folk om Mio? vi synes det er sikkelig fint ,men mange er negative til navnet dessverre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes Mio er et fint navn. Så noen nevne Elliott her, det er også veldig fint! 

Anonymkode: b01a4...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må dessverre slenge meg på de som sier at det blir for sukkersøtt til en voksen mann. 

Av de andre navnene du nevner syns jeg selv at Matheo er finest.

Navnene på døtrene dine er nydelige 🤩

Anonymkode: 06f55...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio er et nydelig navn på et barn, men jeg føler det blir litt rart på en voksen mann? Men det er kanskje bare meg :)

Av de andre navnene liker jeg Nathaniel og Matheo best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio har blitt ganske populært. 72 gutter fikk navnet Mio i 2021. Det er et navn på vei oppover, hvis ikke det plutselig snur. 

Det er i bunn og grunn et fint navn da. Kjenner også ei jente som heter det. 

Anonymkode: e8707...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio er ikke en favoritt hos meg. Likte god Milan og Matheo.  

Andre forslag jeg har:

Viktor

Emrik

Emil

Olai

Oliver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kompis som heter Mio! Han er 205 cm på strømpelesten og er verdens hyggeligste fyr. Ingen som tenker over navnet hans mer enn første gangen de møter han. Når man kjenner noe så blir navnet en del av deg uansett hva det er ig hvor gammel du er. Jeg kjenner også en Steinar, Birger og Salve - det er heller ikke navn som er vanlige i min generasjon (rundt 30 år), men det er ingen som tenker over det heller. 

Kall barnet hva dere vil. 

Anonymkode: 72429...821

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med en over her som skriver at guttenavna dine skriker singel tenåringsmor som ikke vet hvem faren er.Mio er det minst verste, men det er et navn for katter, kanskje marsvin. 

Anonymkode: c72e1...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio er ikke et navn som passer på en voksen mann, man er faktisk voksen mesteparten av livet. 
Ønsker man et kort navn finnes det bedre alternativer. 

Ola

Ivo

Mats

Ask

Birk

Hugo

Anonymkode: 78db5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi faller nok på navnvalget Mio, hvis vi ikke går for Mio Nathaniel, men vi er ikke helt sikker enda, bare ene jenta har mellomnavn, så er ikke et must

Anonymkode: f2f05...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke heter sikkelig. sKikkelig.

Ellers nei.

Anonymkode: 1525a...c44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio eller ”Chrisander,Emilian, Nathaniel, Matheo og Milan“. Dette er bare drittnavn.

Stinker lav utdannelse, elg i solnedgang, solarium, surfebadeshorts, a4 med sotede vinduer, home is my castle, overvekt, tynt hår, piercing, jessheim prøver å være fresh på insta, kosebukse og moonboots. Oppsummert, bad taste og en fin samling HARRY navn!  hehe :)

Hva med et normalt navn, som gutten kan leve av når han er rektor, advokat eller sykepleier som 50 åring? Rektor Mio…?

Anonymkode: 58df4...c63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mio eller ”Chrisander,Emilian, Nathaniel, Matheo og Milan“. Dette er bare drittnavn.

Stinker lav utdannelse, elg i solnedgang, solarium, surfebadeshorts, a4 med sotede vinduer, home is my castle, overvekt, tynt hår, piercing, jessheim prøver å være fresh på insta, kosebukse og moonboots. Oppsummert, bad taste og en fin samling HARRY navn!  hehe :)

Hva med et normalt navn, som gutten kan leve av når han er rektor, advokat eller sykepleier som 50 åring? Rektor Mio…?

det skal du få lov til og synes . Jeg er sykepleier og mannen advokat, så ingen av oss har dårlig utdannet, rett over 30 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det skal du få lov til og synes . Jeg er sykepleier og mannen advokat, så ingen av oss har dårlig utdannet, rett over 30 år

Akkurat det er det ingen som tror på, kjære ;) Man skriver i så fall bedre norsk enn som så.  Og hvis så er tilfellet, bad taste kan man ha uavhengig av utdannelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mio er søtt på et lite barn, men passer dårlig til en voksen mann. De andre navnene dere har tenkt på er jo typiske unge mødre/blogger-navn, og temmelig vanlige etterhvert.

Anonymkode: 88122...e56

Må bare kommentere dette: Dette er noe vi tenker fordi det er et relativt nytt navn i Norge, så vi kjenner ingen voksne eller eldre som heter det. Husk at navn som f.eks Gunvald, Tiedemann og Hartvig engang var babynavn. Nå forbinder vi dem med eldgamle gubber. Innen Mio har blitt gammel, er det helt sikkert blitt et voksennavn. De færreste navn holder seg aktuelle i flere generasjoner på rad, så de fleste navn har vi en mening om at er "barnenavn" eller "voksennavn" pga hvilken generasjon de hører til.

Anonymkode: 331e6...085

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utlandet er Mio et japansk navn for jente. 

«From Japanese 美 (mi) meaning "beautiful" combined with 桜 (o) meaning "cherry blossom" or 緒 (o) meaning "thread".»

Ellers er det et svensk navn brukt for gutter. 

«From the book "Mio, my Mio" by Swedish author Astrid Lindgren. Mio is the name of the main character, a young boy.
It is an invented name and no meaning was given by the author.»

Anonymkode: df5bc...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å være et barnebok/fantasy-navn, er Mio også et japansk jentenavn. Blir fullstendig feil på en voksen mann.

Chrisander og Emilian er tullenavn på linje med Alfbert og Rogerolf, ingen barn burde belastes med dette. Milan(o) er en by, blir som å kalle ungen Aalborg eller Örebro. Nathaniel er nok det beste fra den lista, men spesielt norsk er det ikke.

Anonymkode: d017b...fa3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...