Gå til innhold

Hva tenker folk om Mio? vi synes det er sikkelig fint ,men mange er negative til navnet dessverre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsket boka som barn, så jeg har gode assosiasjoner. Jeg likte det best på navnelista deres. De andre er jeg ikke fan av, men det spiller jo egentlig ingen rolle. Det er vel ingen navn absolutt alle liker. 

Angående at Mio blir en voksen mann, tenker ikke jeg det gjør noe som helst. Det er mange "myke" guttenavn som brukes nå, som flere ikke ser for seg som voksne menn. Men når guttene med slike navn blir voksne, vil det jo være mange av dem. Om hundre år tenker de kanskje på Mio, Milan, Liam osv som skikkelig gammelmannsnavn. Og uansett, selv for barn med veldig uvanlige navn for sin generasjon venner folk seg til det. Jeg kjenner en Gunnar på to, og det tok tid å venne seg til. Men nå som jeg kjenner ham og er vant til det, syns jeg det passer supert. 

Anonymkode: 13674...051

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mio er bedre enn de andre guttenavnene dere vurderer, som jeg synes er grusomme (tror disse kommer til å være overrepresenterte på narko-statistikken om ca 20 år). Men alle navnene er jo veldig konstruerte, med lite historisk bakgrunn og lite norsk-klingende (med litt unntak for Mio). Synes norske navn som Anders, Mikkel og Ola er 10000 ganger finere enn de white trash - navnene dere vurderer.

Anonymkode: 02925...74a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og liker dere uvanlige navn hva med Tollef, Gullik, Ask eller Storm? 

Anonymkode: 02925...74a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg og mannen liker begge godt mio, men møter en del motstand mot navnet. Hva tenker dere? Andre navn vi har tenkt på er Chrisander,Emilian, Nathaniel, Matheo og Milan.

Vi synes guttenavn er vanskelig, har 3 jenter fra før Nova, Elvira og Ava.

Er åpen for forslag,men liker ikke vanlige navn eller topp 50 navn

Anonymkode: f2f05...c0e

Mio, Nova, Elvira og Ava er jo i en helt annen klasse enn unge-mødre-navnene du ellers nevner. Sier meg enig i at Mio er kult, men virker kanskje litt rart på en voksen? Personlig foretrekker jeg Milo som er et vanlig navn i f.eks. Italia, men som her forbindes med vaskemiddel...

Anonymkode: 072d0...d35

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill å droppe Emilian, Chrisander og Nathaniel! Jeg synes guttenavn er usedvanlig vanskelig selv, men styr unna disse!

Elliot?

Louie/Louis/Luis?

Luka?

Hugo? (navnetopp i Sverige, men ikke her enda)

Eino? (er finsk)

Eliah?

Levi?

Anonymkode: 22a0b...973

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (35 minutter siden):

Jo men også Milo & Stitch 😀😀😀

Det var vel Nilo og Stitch 😅

Mio er et babynavn, og kan i mine øyne, aldri bli noe annet. Tenk deg en diger mann på 190 cm, bredskuldret og skjeggete som presenterer seg som Mio. Det blir umulig å ta han seriøst.

Anonymkode: 93a15...8e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var vel Nilo og Stitch 😅

Mio er et babynavn, og kan i mine øyne, aldri bli noe annet. Tenk deg en diger mann på 190 cm, bredskuldret og skjeggete som presenterer seg som Mio. Det blir umulig å ta han seriøst.

Lilo og Stitch ;) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (39 minutter siden):

Jo men også Milo & Stitch 😀😀😀

Lilo! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Å herremin, navnerekka skriker virkelig 20 år og alenemor.

Når det kommer til Mio så tenker jeg at det en dag skal bli til en voksen mann og at det er kjipt å bli assosiert med en barnebok for resten av livet.

Anonymkode: c3d79...39a

20? Max 17. 

Anonymkode: 8d80b...54b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mio er ikke fint, men mye bedre enn alternativene deres. 

Anonymkode: 018f1...03d

Alt er bedre enn alternativene. Alt. 

Anonymkode: 8d80b...54b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lilo og Stitch ;) 

Takk!

:ler:  Jeg retter feil på andres feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg og mannen liker begge godt mio, men møter en del motstand mot navnet. Hva tenker dere? Andre navn vi har tenkt på er Chrisander,Emilian, Nathaniel, Matheo og Milan.

Vi synes guttenavn er vanskelig, har 3 jenter fra før Nova, Elvira og Ava.

Er åpen for forslag,men liker ikke vanlige navn eller topp 50 navn

Anonymkode: f2f05...c0e

Synes navnet Mio er nydelig. Passer også godt sammen med jentenavnene deres synes jeg.

Ser at det er flere som mener at Mio ikke passer på en voksen mann, men det er jeg ikke enig i. Av de andre navneforslagene deres så liker jeg Milan best, synes de andre ble litt «tunge». 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er det dere liker så gå for det. Folk venner seg til det så snart de bli kjent med ungen. Selv jeg som var kjempenegativ da en venninne kalte sønnen Mio synes nå at han kler det skikkelig godt. Han er Mio og kunne ikke hatt et annet navn. Sånn blir det garantert med deres gutt også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker toppmavm, er det rart du har kommet opp med alternativenene du har gjort. Her er noen forsøag som ikke er topp navn som passer med ungene deres:

Eik

Ask

Olai

Ravn

Anonymkode: 00dc4...a62

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke liker toppmavm, er det rart du har kommet opp med alternativenene du har gjort. Her er noen forsøag som ikke er topp navn som passer med ungene deres:

Eik

Ask

Olai

Ravn

Anonymkode: 00dc4...a62

Steinerskolenavn

Anonymkode: 072d0...d35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...