AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #21 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har tre kollegaer som på død og liv, hver dag, forstyrre arbeidet mitt og ofte lunsjen min, med «se så søt (barnets navn) var i går!» så må jeg lide meg gjennom opptil 5 minutter med en blaut unge i et badekar eller at den får sleik i ansiktet av en annen unge. blir stående å nikke og smile når egentlig bare vil rømme fra situasjonen. jeg hater ikke barn, men jeg bryr meg ikke. De betyr absolutt ingenting for meg og det er ikke min jobb å bekrefte hvorvidt ungen deres er «verdens søteste og smarteste». For det stemmer ikke. vær så stolt du vil over barnet ditt men ikke plag meg med det. Og du må ikke tro jeg er alene om dette, de fleste er for høflige til å si : » det her var kjedelig, kan du slutte» og før alle hopper på «men jeg må se på hunden og katten din» .. nei det må du ikke. Ikke fra min side i hvertfall. så vær så snill. Slutt Anonymkode: 732b6...c2b Akkurat sånn føler jeg det når folk prater om hundene sine også. Kunne ikke vært mindre interessant. Anonymkode: a522b...c60 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #22 Skrevet 12. februar 2022 Jeg er selv småbarnsmor og veldig stolt av barna mine, synes de er de vakreste, herligste og mest interessante menneskene å være med.. Men aldri i livet om jeg hadde gjort det du beskriver. Det er kun på forespørsel 😅 Men jeg forventer at folk holder kjeft om at de "ikke gidder å se på andres snørrunger" Anonymkode: 05463...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #23 Skrevet 12. februar 2022 Jeg var som deg TS. Babyprat fikk jeg fnatt av. Så ble jeg mamma, og synes nå det er litt mer interessant å snakke om unger og se bilder av andres. Men jeg hadde ikke snakket mye om dette til barnløse, med mindre de tok initiativ. Jeg tror babyprat er mest interessant for de som er i den verdenen, og når ungen min blir større dabber nok min interesse mer og mer av igjen. Er ikke spesielt glad i andres babyer, synes bare det er litt gøy å høre om hvordan andre opplever babytiden og snakke om praktiske ting rundt det. Jeg forstår deg veldig godt!! Du skulle sluppet det med meg. 😀 Vi kunne gjerne ha prata om hunder, dyr, det har jeg alltid vært interessert i. Anonymkode: 2279c...aaf 1
Anonymbruker*** Skrevet 12. februar 2022 #24 Skrevet 12. februar 2022 Tenker det er helt greit å legge ut om både barn, mann, hund, oppussing eller frimerkesamlingen for den saks skyld når det passer seg. Man må jo klare å lese rommet og ikke være så oppslugt i seg og sitt at man ikke evner å se om den andre er interessert i samtalen. Kan snakke hund i et par timer jeg med noen som er like hundeinteressert som meg. Med andre kan de kjenne meg i flere uker før jeg det hele tatt nevner hunden 🤷 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #25 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akkurat sånn føler jeg det når folk prater om hundene sine også. Kunne ikke vært mindre interessant. Anonymkode: a522b...c60 Det er en vesensforskjell mellom måten folk prater om hunder på og disse babyfolkene. TS har et poeng. Anonymkode: 2279c...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #26 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en vesensforskjell mellom måten folk prater om hunder på og disse babyfolkene. TS har et poeng. Anonymkode: 2279c...aaf Nei, faktisk ikke. Anonymkode: a522b...c60 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #27 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en vesensforskjell mellom måten folk prater om hunder på og disse babyfolkene. TS har et poeng. Anonymkode: 2279c...aaf Nei. Det er drit kjedelig å høre om andres hunder om man ikke liker hunder selv. Jeg er ekstremt lei av bikkjer, det er kun paw patrol det går i på tv, og i lek og i interesser. Nå har datteren vår lyst på bikkje, og jeg takler ikke de overentusiastiske uttrykksfulle dyra som blir portrettert som verdens kuleste og snilleste dyr. Det blir for intens. Ja, de er sikkert søte og jeg vil dem selvsagt ikke noe vondt, men jeg er ikke fan. Katter blir feilaktig fiendtliggjort og blir fremstilt som onde vesener som ikke bryr seg om du dør. Hva med katter? Jeg liker godt å snakke om katter, det er mye hyggeligere. Poenget mitt er at folk har sine hjertesaker, om det er barn, hund, katt eller fiske. Men problemet ligger der at folk blir så sinna når andre snakker om noe som ikke er interessant nok for dem. Anonymkode: 05463...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #28 Skrevet 12. februar 2022 Har små barn selv og det høres ut som om de mangler litt sosiale antenner. Jeg skjønner da utmerket godt at de er spesielle for meg og ikke random folk på jobb... Anonymkode: 3dc06...d5e
SmuleSMitt Skrevet 12. februar 2022 #29 Skrevet 12. februar 2022 Begynn å snakk om potteplanter. Det slår aldri feil. Hver gang noen snakker om småbarn, så vrir du samtalen over på potteplanter. De vil snart ta hintet.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #30 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det var akkurat det jeg skrev, og det var ikke det dette handler om. Man må ikke sammenligne alle temaer. Dette handler isolertsett om akkurat den type mas på jobb Anonymkode: 732b6...c2b Så hva skal du fram til med denne tråden egentlig? Be folk om å slutte og prate om sine barn fordi du ikke liker det, eller vil du bare høre hvor mange som er enig eller ikke? I et diskusjonsforum så må du jo tåle at folk kommer med meninger som faller litt utenfor temaet, men allikevel er relevant. Anonymkode: a522b...c60 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #31 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjelder hundefolk og... 😴😴😴 Anonymkode: f6b13...b71 Barnløse hundefolk er mye verre 😬 Anonymkode: 1003f...8d4 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #32 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gjør oppegående folk virkelig dette? Jeg har tre absolutt skjønne og nydelige barn selv, men det kunne ikke ramlet meg inn å vise bilder og fortelle en «morsom historie» om de til en vilkårlig barnløs kollega, jeg gremmes litt ved tanken. Anonymkode: 597c0...d5b Samme her, har aldri drevet med sånt. Nevner knapt at jeg har barn. Anonymkode: 77945...6f8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #33 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg om det, jeg synes det er hyggelig når kollegene mine forteller om ungene sine over lunsjen. Mye gøyere enn å snakke om sport, været eller korona... Anonymkode: d6b1c...42d folk er jo stort sett ganske kjedelige. Jeg hadde en kollega som bare snakket om pulsklokker, og en annen som bare snakket om pizzaovnen. Ville heller hørt om ungene deres.... Anonymkode: 668c1...aa1 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #34 Skrevet 12. februar 2022 Jeg elsker det! Elsker å se små videosnutter og bilder. Er jo ikke som om foreldre flest gjør dette hver dag. Anonymkode: ca9e8...6fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #35 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det funker på ei faktisk, men de andre er helt låst. Virker som de gleder seg hele dagen til å vise frem spermtrollene deres når jeg skal spise😂 Anonymkode: 732b6...c2b For en måte du omtaler andre mennesker på. Veldig kult 👍. Anonymkode: 361cf...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #36 Skrevet 12. februar 2022 Aldri opplevd at småbarnsforeldre gjør dette. Aldri gjort det selv heller. Men bytt tema eller snakk med noen andre, ellers får du jo prøve si fra på en grei måte. Anonymkode: 0480f...752 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #37 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det funker på ei faktisk, men de andre er helt låst. Virker som de gleder seg hele dagen til å vise frem spermtrollene deres når jeg skal spise😂 Anonymkode: 732b6...c2b Du får ikke glemme at du er et spermtroll selv også da i så fall. Anonymkode: a522b...c60 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #38 Skrevet 12. februar 2022 Noen mødre snakker ubeskrivelig mye om barna sine, og ja, de bør virkelig ta seg sammen. Har et par kolleger som jeg forsøker å unngå som pesten nettopp av denne grunnen. Som er synd. De var ikke sånn før de fikk barn. Andre kolleger med barn klarer å ha normale samtaler uten å nevne barna i hver eneste setning! Anonymkode: 2a478...7cf
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #39 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har ikke opplevd at kolleger viser frem bilder, men jeg har en kollega som prater om barna sine under HVER lunsj…. Ofte en «artig» historie som hun selv ler av og som vi andre høflig smiler til. Er drittlei av å høre på hva Emilian gjorde i går…. Ja, han heter det Anonymkode: 64ed6...050 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #40 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har ikke bare en, men to kolleger som snakker konstant om sopp under lunsjen. Jeg liker ikke sopp engang. Og må lide meg igjennom sopptyper, hvor de kan plukkes, hvordan de konserveres og alle sjeldne soppene de har funnet. Høsten er verst, da dreier det seg om soppsnakk hver bidige lunsj 😳 Anonymkode: d6b1c...42d 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå