Gå til innhold

Småbarnsforeldre.. please slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre kollegaer som på død og liv, hver dag, forstyrre arbeidet mitt og ofte lunsjen min, med «se så søt (barnets navn) var i går!» så må jeg lide meg gjennom opptil 5 minutter med en blaut unge i et badekar eller at den får sleik i ansiktet av en annen unge. blir stående å nikke og smile når egentlig bare vil rømme fra situasjonen.

jeg hater ikke barn, men jeg bryr meg ikke. De betyr absolutt ingenting for meg og det er ikke min jobb å bekrefte hvorvidt ungen deres er «verdens søteste og smarteste». For det stemmer ikke. 

vær så stolt du vil over barnet ditt men ikke plag meg med det. Og du må ikke tro jeg er alene om dette, de fleste er for høflige til å si » det her var kjedelig, kan du slutte» 

og før alle hopper på «men jeg må se på hunden og katten din» .. nei det må du ikke. Ikke fra min side i hvertfall. 

så vær så snill. Slutt

Anonymkode: 732b6...c2b

• Liker 17
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annen smalltalk er ikke mye bedre. Trekk heller konklusjonen at smalltalk i alle former er dørgende kjedelig. 

Anonymkode: 4a2dc...8e7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Deg om det, jeg synes det er hyggelig når kollegene mine forteller om ungene sine over lunsjen. 

Mye gøyere enn å snakke om sport, været eller korona...

Anonymkode: d6b1c...42d

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Annen smalltalk er ikke mye bedre. Trekk heller konklusjonen at smalltalk i alle former er dørgende kjedelig. 

Anonymkode: 4a2dc...8e7

Såklart. Men i dette tilfellet er det ikke det jeg vil frem til 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deg om det, jeg synes det er hyggelig når kollegene mine forteller om ungene sine over lunsjen. 

Mye gøyere enn å snakke om sport, været eller korona...

Anonymkode: d6b1c...42d

Ja meg om det.😊 og jeg er langt fra alene om det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjelder hundefolk og... 😴😴😴

Anonymkode: f6b13...b71

• Liker 14
  • Nyttig 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Forstår deg. Men hva med å snakke om du vil? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjelder hundefolk og... 😴😴😴

Anonymkode: f6b13...b71

Og det var akkurat det jeg skrev, og det var ikke det dette handler om. Man må ikke sammenligne alle temaer. Dette handler isolertsett om akkurat den type mas på jobb

• Liker 2
Skrevet
Athena79 skrev (1 minutt siden):

Forstår deg. Men hva med å snakke om du vil? 

Hva mener du?  Snakke om barna deres?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du?  Snakke om barna deres?

Nei, avskjære dem og begynne å snakke om noe du er interessert i, en hobby eller noe, så kanskje de forstår hintet.

Skrevet
Athena79 skrev (Akkurat nå):

Nei, avskjære dem og begynne å snakke om noe du er interessert i, en hobby eller noe, så kanskje de forstår hintet.

Det funker på ei faktisk, men de andre er helt låst. Virker som de gleder seg hele dagen til å vise frem spermtrollene deres når jeg skal spise😂

Skrevet

Helt enig med TS. Om folk vil opprette en dialog / smalltalk, så bør de ta fatt i noe nøytalt som interesserer begge eller noe de vet interesserer den andre personen. 
Når jeg blir presentert for et helt slide deck av barne bilder eller dyr, tenker jeg mangel på EQ.

Anonymkode: af9fb...ad1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Omtrent det samme som jeg tenker når noen begynner å snakke om sport. Jeg bare nikker og smiler og holder på å gå fra vettet av kjedsomhet. Jeg hater ikke sport, jeg bare bryr meg ikke.

Anonymkode: 66a88...32a

• Liker 7
Skrevet

Åh. Jeg er småbarnsmor selv, men kunne aldri falle meg inn å gjøre sånne ting 😆

Anonymkode: c2757...3b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har tre kollegaer som på død og liv, hver dag, forstyrre arbeidet mitt og ofte lunsjen min, med «se så søt (barnets navn) var i går!» så må jeg lide meg gjennom opptil 5 minutter med en blaut unge i et badekar eller at den får sleik i ansiktet av en annen unge. blir stående å nikke og smile når egentlig bare vil rømme fra situasjonen.

jeg hater ikke barn, men jeg bryr meg ikke. De betyr absolutt ingenting for meg og det er ikke min jobb å bekrefte hvorvidt ungen deres er «verdens søteste og smarteste». For det stemmer ikke. 

vær så stolt du vil over barnet ditt men ikke plag meg med det. Og du må ikke tro jeg er alene om dette, de fleste er for høflige til å si » det her var kjedelig, kan du slutte» 

og før alle hopper på «men jeg må se på hunden og katten din» .. nei det må du ikke. Ikke fra min side i hvertfall. 

så vær så snill. Slutt

Tror du trenger å bli kjent med folk som er som deg på jobben. Må du sitte med babygjengen da? Bare gi et lite smil, og si å, søt. Og se vekk. Si noe som handler om noe annet. 

Da merker de jo at du ikke er intressert. 

• Liker 3
Skrevet

Enig. Forstår at man er stolt og vil vise frem barna sine, men man kan vel begrense seg til et bilde innimellom. De aller fleste forstår vel at egne barn ikke er særlig interessante for andre enn familie? Det finnes mye annet som er spennende å snakke om. 

Anonymkode: 0829a...b21

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ei kollega som var sånn, heldigvis ikke min nærmeste så jeg slapp å bli utsatt for alle filmene og bildene. Men havnet jeg med henne i lunsjen, så var det barna og mannen i hver eneste setning, det var helt sinnsykt. Prøvde man å skifte tema så klarte hun å vri det inn på mann eller barn igjen. 

Jeg hadde også ei litt perifer venninne på snap som sendte laaange filmer av at ungen spiste en brødskive eller lekte med lego eller lignende. Heldigvis perifer nok til at jeg bare kunne blåse i å svare eller i det hele tatt åpne snappene, og så sluttet hun etter en stund. Det er sånn du kan sende til besteforeldre og tanter, alle andre gir totalt faen. Barnet ditt må faktisk gjøre noe interessant for at du skal bla opp en film for kolleger. 

Elsker å få det av mine nevøer da, de kan jeg se sitte og spise en brødskive og storkose meg. Men foreldre må innse at folk som ikke elsker ungen din fra før, ikke får i nærheten av den samme varme følelsen i kroppen som du gjør av ungene dine. Ganske mange gir faktisk blanke i ungene dine.

Anonymkode: 89988...108

• Liker 5
Skrevet

Gjør oppegående folk virkelig dette? Jeg har tre absolutt skjønne og nydelige barn selv, men det kunne ikke ramlet meg inn å vise bilder og fortelle en «morsom historie» om de til en vilkårlig barnløs kollega, jeg gremmes litt ved tanken. 

Anonymkode: 597c0...d5b

• Liker 2
Skrevet

Se så søt unge niesen min har 🥰

last ned (1).jpeg

Anonymkode: 530f1...0f4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gjør oppegående folk virkelig dette? Jeg har tre absolutt skjønne og nydelige barn selv, men det kunne ikke ramlet meg inn å vise bilder og fortelle en «morsom historie» om de til en vilkårlig barnløs kollega, jeg gremmes litt ved tanken. 

Anonymkode: 597c0...d5b

Veldig mange gjør det, men oppegående er de åpenbart ikke

Anonymkode: af9fb...ad1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...