Gå til innhold

Gratulere Norge🇳🇴Skal dere feire i dag?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Gratulere til alle :) Nå som alt er fjernet. Fint å se folk lykkelig igjen. Fint å se folk feirer, koser seg og er glade. 

Jeg skal også være med å feire siden venner og kjente feirer, og later som jeg er glad for alle andres skyld. Ja det blir tøft og vondt fremover og bare late som. Bare vente 24/7 på det jeg frykter mest, mens sånn er livet. Det viktigste er å se andre lykkelig. Det gjør meg også glad på andres vegne. 

Skal dere feire? Hvordan feirer dere? 

Eneste jeg håper nå er at det ikke blir mange sykehusinnleggelser, sånn at det må stenges ned igjen. For det er tøft med nedstengninger på ny og så gjenåpninger på ny. 

Håper også folk holder seg hjemme når de er syke og tenker på andre mennesker de kan smitte som kan bli alvorlig syke🥺men det regner jeg med de fleste gjør.

Ellers fortjener alle denne lykken nå over gjenåpningen❤️ Husk å feir med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg spiser alltid sjokolade på lørdager, så det skal jeg gjøre i kveld også.

Gleder meg over å kunne droppe munnbindet som jeg ikke har noe stor tro på uansett. Men kjenner ikke på noen lykke pga dette. Jeg har tross alt mistet troa på både medier og mennesker underveis, så sitter igjen litt desillusjonert.

Men vi får nyte livet så godt vi kan, så får vi ta det neste når det kommer. Jeg er heldigvis født med en stor del glede i meg, likevel kjenner jeg ikke på noe særlig akkurat pga dette. Er ikke helt sikker på hvorfor.

Men det er jo deilig, og dessuten er det snart vår!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde allerede en avtale om å dra ut å drikke vin med ei venninne, så da blir vi vel en del av feiringen 💃🏻 Er ikke så veldig redd korona selv akkurat nå, har tre doser og hadde korona forrige uke, så tror jeg er ganske beskyttet. Blir deilig å slippe munnbindet. Håper bare ikke det blir helt kaos i kveld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt blir uendret, så jeg har ikke noe å feire, men skjønner de som gleder seg i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har ikke feiret de to foregående gjenåpningene og jeg kommer ikke til å feire i dag.

Jeg kan imidlertid utbringe en skål for de som i lang tid har slitt med meteren og restriksjonene og håper de får glede av gjenåpningen og fjernede restriksjoner. Det gjelder selvsagt utelivsbransjen.

Så håper jeg at gjenåpningen også får betydning for barn og unge og ensomme personer som er de som har slitt mest under pandemien.

Mine tanker går også til alle de som er ekstra utsatt for sykdom på grunn av redusert imunforsvar og livstruende sykdom, håper dere blir møtt med respekt og ikke hån når dere beveger dere ute med munnbind på og krever avstand når dere er i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke for å feire noe som helst. Disse tiltakene burde vært borte for lenge siden. 

Men ja, jeg skal på fest i kveld. Det er helt uavhengig av disse tiltakene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt med mye folk, så i kveld er en kveld jeg i hvert fall ikke skal på byen for å feire. Grøss og gru så masete det kommer til å bli!  

Jeg var sånn før covid også, så ting blir ikke så veldig forandret for min del.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (1 time siden):

Gratulere til alle :) Nå som alt er fjernet. Fint å se folk lykkelig igjen. Fint å se folk feirer, koser seg og er glade. 

Jeg skal også være med å feire siden venner og kjente feirer, og later som jeg er glad for alle andres skyld. Ja det blir tøft og vondt fremover og bare late som. Bare vente 24/7 på det jeg frykter mest, mens sånn er livet. Det viktigste er å se andre lykkelig. Det gjør meg også glad på andres vegne. 

Eneste jeg håper nå er at det ikke blir mange sykehusinnleggelser, sånn at det må stenges ned igjen. For det er tøft med nedstengninger på ny og så gjenåpninger på ny. 

Håper også folk holder seg hjemme når de er syke og tenker på andre mennesker de kan smitte som kan bli alvorlig syke🥺men det regner jeg med de fleste gjør.

Nei, skal selvsagt ikke feire. Det er helt naturlig at vi nå går inn i en mer normal tid. Det skulle bare mangle. 

Det jeg gjør, er å håpe at til høsten, når det kommer mer smitte, så bruker politikerne sunn fornuft og går motsatt vei av nå: innføre tiltak trinnvis og gi det tid til å se om det har tilstrekkelig effekt.

Det verste som kan skje, er slik som i mars 2020 der alt ble innført samtidig og ingen til dags dato vet hva som hadde effekt, og hva som ikke hadde effekt. Det eneste vi med 100% sikkerhet vet, er at det var uheldig å utsette barn og unge, arbeidstakere og arbeidsgivere, eldre og pårørende, de med svak psykisk helse osv, den påkjenningen den samlede effekten av tiltakene hadde på folks liv. Det må ikke gjentas.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig feire, med hjemmelaget pasta og rødvin, kanskje har jeg til og med rødvin i pastasausen. Dette blir bra 🎉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hottentått

Feirer ikke noe, men er glad for lettelsene. Lørdagen blir som vanlig idag uansett, minus munnbindet i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke feire noe. Og ting er ikke glemt. som hetsen mot de uvaksinerte, splittelsene. håper det kommer en ny mutasjon snart .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg venter med hovedfeiringen til det ikke er korona lenger. Her jeg bor er smittetallene ganske høye nå 3-4% så jeg kommer til å opprettholde munnbind og meter for min del. 

Jeg er redd for å få korona, er vaksinert da.

Når det er sagt unner jeg folk å ha et mer normalt liv, jeg bare drøyern litt for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og Svein Østvik skal opp til Støre og drekke jagermeister. 

12bebdf3-341f-4b88-bae2-4a3a17639ff6.jpeg

Endret av Tunique
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (3 timer siden):

UTROLIG deilig ❤️ skal feire med en oscar sylte brus uten sukker og potetgull idag, dårlig vær her og har ikke barnefri idag, men til helga blir det en bytur og fering med venner :) men skal feire bursdagen til mini imorgen da er han 9 og endelig trenger man ikke holde en meter avstand :) så skal han feire med gutta på onsdagen, så det blir nok bra :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
Hatsumomo skrev (1 time siden):

Blir ikke noe feiring da jeg har fått korona og ligger syk.

God bedring🤗

MorTil2 skrev (1 time siden):

Nei, skal selvsagt ikke feire. Det er helt naturlig at vi nå går inn i en mer normal tid. Det skulle bare mangle. 

Det jeg gjør, er å håpe at til høsten, når det kommer mer smitte, så bruker politikerne sunn fornuft og går motsatt vei av nå: innføre tiltak trinnvis og gi det tid til å se om det har tilstrekkelig effekt.

Det verste som kan skje, er slik som i mars 2020 der alt ble innført samtidig og ingen til dags dato vet hva som hadde effekt, og hva som ikke hadde effekt. Det eneste vi med 100% sikkerhet vet, er at det var uheldig å utsette barn og unge, arbeidstakere og arbeidsgivere, eldre og pårørende, de med svak psykisk helse osv, den påkjenningen den samlede effekten av tiltakene hadde på folks liv. Det må ikke gjentas.

Mars 2020 blir det nok ikke mer med mindre det kommer en farlig mutasjon. Det var jo strengt og alt ble stengt med en gang i 2020 for da visste vi ingenting om korona, alt var nytt og fantes ingen vaksine mot det. 

gira97 skrev (28 minutter siden):

skal ikke feire noe. Og ting er ikke glemt. som hetsen mot de uvaksinerte, splittelsene. håper det kommer en ny mutasjon snart .

Nei det er ikke greit med hets mot noen. Det er trist at noen opplever hets. Det bør ikke være sånn i 2022. Voksne folk må skjerpe seg med mobbing og hetsing. Alle er tross alt like mye verdt. Både vaksinerte, og uvaksinerte. 
Håper ikke det kommer ny mutasjon. Håper omikron var den siste, men det er det nok ikke. Lov å drømme. I alle fall ikke komme farligere mutasjoner. 

Feirer ikke for gjenåpning jeg heller men er med å feirer og later som jeg er glad for å glede de rundt meg. Selv om jeg gråter inni meg og synes dette er tungt. Ikke fordi folk ikke fortjener å leve som normalt for det gjør alle nå selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...