NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #21 Del Skrevet 12. februar 2022 FiegoFiego skrev (11 timer siden): Hei! Har fått korona. Kan jeg gå på butikken med munnbind? En del folk jeg har snakka med mener det, så lenge det er få mennesker i butikken. Men finner det ikke på fhi. Noen som vet? Nei . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 12. februar 2022 #22 Del Skrevet 12. februar 2022 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Nei . Jo, det kan hun. Endret til anbefalt isolasjon i dag, så i teorien kan hun gå på butikken helt lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 12. februar 2022 #23 Del Skrevet 12. februar 2022 Ja, men ikke gidd da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #24 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 12. februar 2022 #25 Del Skrevet 12. februar 2022 Turid truseløs skrev (54 minutter siden): Nå kan du det, ikke anbefalt men heller ikke ulovlig. Bruk munnbind, hold avstand, handle når det er minimalt med kunder om du må Hun trenger hverken munnbind eller avstand. Nå er det fritt fram! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #26 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 12. februar 2022 #27 Del Skrevet 12. februar 2022 Lucille skrev (3 minutter siden): ja, men det er jo lov å bruke litt vett og litt omtanke for folk rundt seg og. Så du har brukt munnbind på butikken hele livet når du har vært forkjølet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #28 Del Skrevet 12. februar 2022 Kaktusogsol skrev (2 minutter siden): Så du har brukt munnbind på butikken hele livet når du har vært forkjølet? nei, hvorfor skulle jeg det? men jeg kommer til å gjøre det senere i dag når jeg går i butikken på dag 4 i covidisolasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 12. februar 2022 #29 Del Skrevet 12. februar 2022 Lucille skrev (5 minutter siden): nei, hvorfor skulle jeg det? men jeg kommer til å gjøre det senere i dag når jeg går i butikken på dag 4 i covidisolasjon. Siden du er så opptatt av vett og omtanke for andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 12. februar 2022 #30 Del Skrevet 12. februar 2022 15 minutter siden, Lucille said: ja, men det er jo lov å bruke litt vett og litt omtanke for folk rundt seg og. Du skal bruke munnbind resten av livet ditt? For Korona forsvinner ikke. Det kommer til å være her i maaaange år fremover. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #31 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) matsats skrev (14 minutter siden): Du skal bruke munnbind resten av livet ditt? For Korona forsvinner ikke. Det kommer til å være her i maaaange år fremover. Hvem sa noe om "resten av livet"? Jeg har covid idag. Det er anbefalt at jeg holder meg isolert idag. Selv om det ikke lenger er et påbud om isolasjon, så er det fortsatt en anbefaling. Mange av tiltakene vi har levd med i nesten to år nå har faktisk bare vært anbefalinger. Så den tolkningen av at påbudet er borte betyr fritt frem, mener jeg det ikke finnes særlig støtte for. Det er fortsatt anbefalt å overholde fire dagers isolasjon. Fordi jeg ikke har noen som kan handle for meg, kommer jeg til å bruke munnbind når jeg handler i dag. Og når det gjelder "korona forsvinner ikke"-argumentet, så understreket jo regjeringen nettopp det, og ikke ved å latterliggjøre munnbindbruk men ved å peke på at tiltak kan komme tilbake ved nye koronavarianter. Så hva er egentlig poenget ditt? Endret 12. februar 2022 av Lucille 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 12. februar 2022 #32 Del Skrevet 12. februar 2022 I asiatiske land bruker man munnbind i hverdagen om en er syk. Sånn blir det nok her og. Kanskje ikke så dumt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 12. februar 2022 #33 Del Skrevet 12. februar 2022 19 minutter siden, Lucille said: Hvem sa noe om "resten av livet"? Jeg har covid idag. Det er anbefalt at jeg holder meg isolert idag. Selv om det ikke lenger er et påbud om isolasjon, så er det fortsatt en anbefaling. Mange av tiltakene vi har levd med i nesten to år nå har faktisk bare vært anbefalinger. Så den tolkningen av at påbudet er borte betyr fritt frem, mener jeg det ikke finnes særlig støtte for. Det er fortsatt anbefalt å overholde fire dagers isolasjon. Fordi jeg ikke har noen som kan handle for meg, kommer jeg til å bruke munnbind når jeg handler i dag. Og når det gjelder "korona forsvinner ikke"-argumentet, så understreket jo regjeringen nettopp det, og ikke ved å latterliggjøre munnbindbruk men ved å peke på at tiltak kan komme tilbake ved nye koronavarianter. Så hva er egentlig poenget ditt? Hva er det du babler om? Hva har munnbind og isolasjon å gjøre med hverandre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. februar 2022 #34 Del Skrevet 12. februar 2022 Sommerkommer skrev (20 minutter siden): I asiatiske land bruker man munnbind i hverdagen om en er syk. Sånn blir det nok her og. Kanskje ikke så dumt I asiatiske land brukte man munnbind pga luftforurensningen i mange år før corona. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #35 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) matsats skrev (På 12.2.2022 den 12.53): Hva er det du babler om? Hva har munnbind og isolasjon å gjøre med hverandre? jeg babler ikke. Jeg sier bare at idag erstatter jeg et inngripende smittevernstiltak (isolasjon) med et mindre inngripende (munnbind), istedet for å gå rett til null smittevernstiltak (gå i butikken med covid uten munnbind). Endret 1. januar av Marcie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 12. februar 2022 #36 Del Skrevet 12. februar 2022 3 minutter siden, Lucille said: jeg babler ikke. Jeg sier bare at idag erstatter jeg et inngripende smittevernstiltak (isolasjon) med et mindre inngripende (munnbind), istedet for å gå rett til null smittevernstiltak (gå i butikken med covid uten munnbind). Det er ikke et spesielt avansert resonnement, så hvis du ikke skjønner det, så kan jeg ikke hjelpe deg. Det er et lite avansert og enda mindre riktig resonnement. Munnbind har tilnærmet null (i beste fall 10%) effekt. Isolasjon har full effekt. Så det du skriver er rent vås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #37 Del Skrevet 12. februar 2022 mammamora90 skrev (2 timer siden): Nå ble det en anbefaling om isolasjon i 4 dager, og ikke et påbud. Dermed er det lov å gå i butikken om du har fått påvist korona. Husk at selv om det ikke er forbud lenger, så kan du, og alle andre som har korona, ta hensyn og ikke legge handleturene til de travleste tidspunktene på dagene. Det er veldig få som handler i butikken rett etter åpningstid og rett før stengetid for eksempel. Jeg handler alltid rett før stengetid for å unngå smitte så godt jeg kan, men nå når isolasjon er en anbefaling og ikke et påbud, må jeg som er i risikogruppe isolere meg helt😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. februar 2022 #38 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) . Endret 1. januar av Marcie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #39 Del Skrevet 12. februar 2022 Kaktusogsol skrev (1 time siden): Så du har brukt munnbind på butikken hele livet når du har vært forkjølet? Du har fått med deg at covid er noe annet enn en forkjølelse disse to siste årene, eller? Hva med risiko for long covid, f.eks? Det er lov å tenke på andre enn seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 12. februar 2022 #40 Del Skrevet 12. februar 2022 2 minutter siden, Gjest Nora said: Du har fått med deg at covid er noe annet enn en forkjølelse disse to siste årene, eller? Hva med risiko for long covid, f.eks? Det er lov å tenke på andre enn seg selv. Du snakker om "vett og omtanke" som at munnbind skulle ha en betydelig effekt. Det har ikke det. Hvis du har covid og går i butikken, så vil du smitte andre om det er andre folk der. Munnbind har null betydning ettersom Omikron er så ekstremt smittsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg