Gå til innhold

Erfaringer, feber hos barn ved korona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er 9,5 år. Han har høy feber nå. 39,5 med Paracet. Første dag. 

Andres erfaringer.

Anonymkode: b716a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 6 år, hadde høy feber første dagen og natta. Mye hosting på natta, og litt klage på vond hals. Var mye bedre dag 2. Dag 3 er han nesten seg selv igjen. 

Anonymkode: d7d5b...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (11 år) har fremdeles høy feber som ikke går vekk ved paracet. 6 dager nå 😭 synes det er skummelt! 

Anonymkode: b0fca...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har bare hatt 39 i feber idag(dag 1).

Håper det går fort over, barnet vårt er for lite til å kommunisere også(ett år).

Anonymkode: 426d6...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt om flere barn som har høy feber og vond hals og naturlig nok er slappe det første døgnet, maks to døgn. Så går det seg til ganske raskt.

Anonymkode: 80bf6...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er forsøksvis paracet. Om dèt ikke virker godt, er ibux greit ved neste inntak. Feber er jo ikke i seg selv en sykdom, selv om det er ubehagelig :klem:

Anonymkode: 8eb97...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hadde 9 åringen her. Hadde feber i halvannet døgn før han var helt frisk og fin igjen. Så lenge ikke barnet har vondt eller feberen går over 40 pleier jeg å unngå paracet. Men har barnet vondt i kroppen er det bedre med paracet så han får sove :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke erfaring med korona og feber, men da min sønn var ca 1 år hadde han fryktelig høy feber. Da fungerte det ikke med paracet i det hele tatt, men da han fikk ibux sank feberen. Fikk beskjed av legen om å gi ibux.

Men les deg litt opp, da jeg er usikker mtp koronanog ibux 

Endret av Tingtang
Ville legge til informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min (11 år) har fremdeles høy feber som ikke går vekk ved paracet. 6 dager nå 😭 synes det er skummelt! 

Anonymkode: b0fca...153

Har du gitt ibux da?

Anonymkode: 236f4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mellom 38 og 39 i 1.5 døgn. Lekte mye, men det var ikke store utfordringen han kunne møte før det ble veldig vanskelig og det måtte trøstes mye. 

Det ble en del barnetv og saft. Det var det eneste barnet ville drikke. På dag 4 var han i tipp topp form😊

Anonymkode: afc12...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 åringen vår hadde 39.5-40 i feber i 2,5 dager. Var veldig slapp og uvel. Ble mye bedre etter 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...