AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #41 Skrevet 11. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: hvis ungene ikke kjenner hverandre noe særlig fra før, så kan vel en sånn bursdag være en grei plass å begynne? Anonymkode: f2201...0ec Jo jeg er enig med deg.😊❤ Anonymkode: 331b4...754 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #42 Skrevet 11. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Så hyggelig for barnet ditt å bli invitert i bursdag! Ja det er alltid stas❤ 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette ditt første barn eller? Ja det er det.😊❤ 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo nettopp slike initiativ som gjør at barn får venner og knyter nye vennskap! Det spiller da vel ingen rolle at du ikke kjenner foreldrene. Du kommer ikke til å kjenne alle foreldrene i klassen uansett, men det skal jo ikke legge føringer for hvem barnet ditt skal være sammen med. Det er ikke normalt å bli med i bursdagen når de er i skolealder. Med mindre dere bor på et lite sted hvor alle kjenner alle. Blir du med, så ødelegger du litt for barnet ditt sin selvstendighet og menstringsfølelse. Det er helt vanlig å sende en SMS til arrangør dersom barnet har allergier som det må tas hensyn til. Dersom allergiene er omfattende tar man helst med egen mat. Tusen takk jeg er enig I veldig mye av det du sier.🙂 Anonymkode: 331b4...754 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #43 Skrevet 11. februar 2022 9 minutter siden, kankankan said: Ikke bare mulig at du er hønemor - dette er i overkant om ungen din er seks år. Det er notert 👍 Anonymkode: 331b4...754 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #44 Skrevet 11. februar 2022 Queen94 skrev (51 minutter siden): Herregud for en holdning du har! Har du ingenting pent å si så la vær så skrive! Beklager at jeg ikke vil stryke ts med hårene på helt urimelige forventninger og unormal usikkerhet. Barnebursdager i klasseregi har eksistert i «all evighet», og det er ikke vanlig å kjenne alle foreldre og enda mindre vanlig å ha vært hjemme hos dem i forkant. Anonymkode: 5ebbb...11f 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #45 Skrevet 11. februar 2022 Snakk med foreldrene på forhånd om allergier. Følg barnet til døra og gi dem en lapp med mobilnummeret ditt. Hent barnet 5-10 min før selskapet er ferdig Anonymkode: 6f8b4...c28 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #46 Skrevet 11. februar 2022 Det er vel ikke vanlig å utsette egne barn eller barnas venner for omsorgssvikt i en bursdag!? Anonymkode: 2e546...dde
Queen94 Skrevet 11. februar 2022 #47 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Beklager at jeg ikke vil stryke ts med hårene på helt urimelige forventninger og unormal usikkerhet. Barnebursdager i klasseregi har eksistert i «all evighet», og det er ikke vanlig å kjenne alle foreldre og enda mindre vanlig å ha vært hjemme hos dem i forkant. Anonymkode: 5ebbb...11f Joda, skjønner godt hva du mener, men når man er ny på barnebursdager så er det ikke enkelt å vite alt. Syntes det er lov å skrive på en pen måte enn å være ufin. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #48 Skrevet 11. februar 2022 21 minutter siden, Queen94 said: Joda, skjønner godt hva du mener, men når man er ny på barnebursdager så er det ikke enkelt å vite alt. Syntes det er lov å skrive på en pen måte enn å være ufin. Enig.🙂 Ts. Anonymkode: 331b4...754 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #49 Skrevet 11. februar 2022 Mine foreldre var lite sosiale, jeg var som liten i mange bursdager hvor jeg aldri hadde vært på besøk tidligere. Nå er vår for liten til bursdager ennå, men å sende han i bursdag ville jeg ikke vært bekymret for. Mtp allergier så ville jeg naturligvis informert, og muligens tilbudt meg å sende med noe. Egg kan feks være lett å kutte, noen mener glutenallergi og andre synes det er vanskelig å servere noe når de skal ta hensyn til mange allergier. Anonymkode: 92e77...f4c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #50 Skrevet 11. februar 2022 Queen94 skrev (4 timer siden): Blir helt satt ut, barna våre er det mest dyrebare vi har. Det må da være lov å være beskyttende! Så lenge man ikke blir så overbeskyttende at barnet lider av det så. Anonymkode: 7ca0c...6b5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #51 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mitt barn har blitt invitert på bursdag, men saken er at jeg ikke kjenner foreldrene til dette barnet godt. og bursdagen er hjemme oss de. Mitt barn har aldri vært på besøk oss de før, men sier at h*n har lekt en del med barnet som har bursdag. Hva ville dere gjort? Sendt barnet I bursdagen eller vært med? Eller droppet det? Mitt barn er allergisk mot diverse også. Anonymkode: 331b4...754 Selvsagt sendt i bursdag! Anonymkode: dd411...88d
Queen94 Skrevet 12. februar 2022 #52 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så lenge man ikke blir så overbeskyttende at barnet lider av det så. Anonymkode: 7ca0c...6b5 Tenker det er ikke galt å spørre uansett. Og foreldre må få lov å spørre på et formuen, men helt riktig at det er ok så lenge barnet ikke har nå negativ effekt av det.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #53 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mitt barn har blitt invitert på bursdag, men saken er at jeg ikke kjenner foreldrene til dette barnet godt. og bursdagen er hjemme oss de. Mitt barn har aldri vært på besøk oss de før, men sier at h*n har lekt en del med barnet som har bursdag. Hva ville dere gjort? Sendt barnet I bursdagen eller vært med? Eller droppet det? Mitt barn er allergisk mot diverse også. Anonymkode: 331b4...754 Hadde selvfølgelig sendt barnet i bursdag! Hvis barnet syns det er greit å gå alene hadde jeg ikke blitt med. Du møter foreldrene når du leverer i bursdagen. Ang allergier: hva slags allergier har barnet ditt? Du må si fra til foreldrene og kan samtidig tilby å sende med allergivennlig mat. Anonymkode: 4df9c...0ce
Molly85 Skrevet 12. februar 2022 #54 Skrevet 12. februar 2022 Her må du ta en telefon og forklare allergiene barnet har, og evt sende med noe. Og så kan du bli med inn, hilse på foreldrene, se at barnet ditt finner seg til rette, og så dra hjem. Evt være der hele tiden om det blir mest naturlig.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #55 Skrevet 13. februar 2022 Da vårt barn begynte på skolen, ble vi forldre enige om at vi i noen år skulle delta på bursdager, både for at vi skulle bli kjent, barna skulle bli kjent, og vi skulle gjennom flere møtepunkt skape gode relasjoner mellom barn og voksne, og skapene godt klassemiljø. Det var en fin måte å bli kjent med de andre barna og foreldrene. Vi skrev i invitasjonen at forldre var hjertelig velkommen, og for vårt barn var det avgjørende at en av oss var med i bursdag for at det skulle bli en positiv opplevelse. Jeg ville spurt om foreldrene ville ha to hender ekstra under selskapet, og tilby dine tjenster . Som mamma selv kan barnebursdag virke som en stressende ting, flere par hender er gull verdt. Anonymkode: f9e13...b3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå