Gå til innhold

Invitasjon til barnebursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da hadde jeg gått aktivt inn for å bli kjent med de andre foreldrene fremfor å nekte barnet mitt å gå i klassebursdag. Nitrist for barnet å måtte føle seg utenfor fordi foreldrene ikke vil omgås med de andre foreldrene. Er ikke verre enn å legge dem til som venner på Facebook og å ringe en tur.

Anonymkode: 87e6a...67b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Queen94 said:

Blir helt satt ut, barna våre er det mest dyrebare vi har. Det må da være lov å være beskyttende!

Ja jeg er helt enig med deg! Det er derfor jeg er veldig beskyttende! Men ønsker jo selvsagt at barnet mitt skal få delta I bursdag, men samtidig er det viktig at jeg overlater barnet mitt slik at h*n føler seg komfortabel og trygg, og at vi som foreldre også skal føle oss trygge på hvor barna våres er!❤

Anonymkode: 331b4...754

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg gått aktivt inn for å bli kjent med de andre foreldrene fremfor å nekte barnet mitt å gå i klassebursdag. Nitrist for barnet å måtte føle seg utenfor fordi foreldrene ikke vil omgås med de andre foreldrene. Er ikke verre enn å legge dem til som venner på Facebook og å ringe en tur.

Anonymkode: 87e6a...67b

Jeg har ikke nektet barnet mitt noenting, jeg spør om råd. men det er ikke så lett og bli kjent med foreldre som ikke ønsker og bli kjent Heller. Og det er mitt ansvar som forelder og sørge for at barnet mitt er trygg, og I trygge Hender. Har selv prøvd og bli kjent med mange av foreldrene tkl barns som går I klasse med mitt barn.  men det er noen av de som viser liten interesse av og bli kjent.

Veldig ofte blir barnet mitt invitert og det er veldig hyggelig men ofte er det på lekeland osv hvor foreldre kan bli med. Så dette er litt nytt for meg. Det er på ingen måte unormalt og spørre om man er litt usikker man skal alltid følge mammahjertet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

tkl

til barna

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg hadde sånne tanker, helt ærlig..... Man hilser på dem og småprater litt når man leverer, man har navn og nummer, og barnet skal være der i maks to timer sammen med en haug andre unger.

I skolealder blir det helt normalt at barna omgås barn man ikke har aå god oversikt over, og også kjenner foreldre du ikke kjenner. Ofte starter det i bursdager, feks. De snakker med andres foreldre på SFO og skolen ved levering og henting.

De man har mest med å gjøre blir man selvsagt kjent med, men ikke alle. Man kan ikke ta "bakgrunnssjekk" av alle ungene kommer i kontakt med....

• Liker 7
Skrevet

Jeg er hønemor så det holder, og dette er ikke noe jeg har tenkt over engang. Har aldri sett på det som et problem å sende ungene i bursdager. Enten jeg kjenner foreldrene eller ikke. Men jeg sier fra om allergier og tilbyr meg å ta med hvis de føler det er lettere. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Jadzia said:

Jeg er hønemor så det holder, og dette er ikke noe jeg har tenkt over engang. Har aldri sett på det som et problem å sende ungene i bursdager. Enten jeg kjenner foreldrene eller ikke. Men jeg sier fra om allergier og tilbyr meg å ta med hvis de føler det er lettere. 

Tusen takk for svar. Du har sikkert rett det er nok ikke et problem. Ønsket bare og høre hva andre tenker siden dette er litt "nytt"😊  

• Liker 1
Skrevet
Ulrikke skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke huske at jeg hadde sånne tanker, helt ærlig..... Man hilser på dem og småprater litt når man leverer, man har navn og nummer, og barnet skal være der i maks to timer sammen med en haug andre unger.

I skolealder blir det helt normalt at barna omgås barn man ikke har aå god oversikt over, og også kjenner foreldre du ikke kjenner. Ofte starter det i bursdager, feks. De snakker med andres foreldre på SFO og skolen ved levering og henting.

De man har mest med å gjøre blir man selvsagt kjent med, men ikke alle. Man kan ikke ta "bakgrunnssjekk" av alle ungene kommer i kontakt med....

Amen! Som du selv sier TS så tar alle oppegående foreldre vare på barna sine. Hva med å ta utgangspunkt i at de barna dine skal omgås er oppegående og snille mennesker istedenfor motsatt?  Jeg tror at barnet ditt da vil lære å møte mennesker med et åpent sinn istedenfor skepsis. Å si fra om allergier er selvfølgelig innafor….

Anonymkode: 92561...80b

• Liker 1
Skrevet

Pga korona har vi måttet sende barnet vårt i barnebursdag til ukjente hjem siden han var 3 år. Jeg leverte, og hilste på foreldrene da, og så holdt jeg meg i nærheten mens det pågikk, i tilfellet det skulle være noe. Barnet er jo der med kjente klassevenner, og en 6åring klarer vel å håndtere allergien sin? Så lenge du gir beskjed på forhånd.

Anonymkode: 7e4af...b1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei det har jeg ikke sagt. Men jeg kjenner ikke foreldrene og jeg ønsker og bli kjent med de før jeg overlater mitt barn oss de. Mulig jeg er hønemor men..

Tuller du? 😅🙈

Må alle i en hel klasse hjem til hverandre med foreldre før de kan inviteres i bursdag? 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Ulrikke said:

Tusen takk for svar. Jeg tenker mye av det samme som deg.😊👍 hadde det ikke vært for hele pandemien hadde vi nok vært mer sosiale. Da tenker jeg på alle foreldrene osv det er først nå ting begyner og gå litt til normalen.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Fløff said:

Tuller du? 😅🙈

Må alle i en hel klasse hjem til hverandre med foreldre før de kan inviteres i bursdag? 

Nei. Du må lese det jeg sa. Det er helt normalt og ønske hvem man sender barna sine til. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

ønske

Ønske og kjenne de som man overlater barna sine til.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Amen! Som du selv sier TS så tar alle oppegående foreldre vare på barna sine. Hva med å ta utgangspunkt i at de barna dine skal omgås er oppegående og snille mennesker istedenfor motsatt?  Jeg tror at barnet ditt da vil lære å møte mennesker med et åpent sinn istedenfor skepsis. Å si fra om allergier er selvfølgelig innafor….

Anonymkode: 92561...80b

Ja det er jeg veldig enig I.😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Du må lese det jeg sa. Det er helt normalt og ønske hvem man sender barna sine til. 

Vi som bor i Oslo har ikke fått lov til å gi inn i skolegården i det hele tatt for å hente - så de færreste aner hvem hverandre er. 

Men vi har da klasselister, og vet hvem vi får invitasjon av ved navn. Når flere skal er det selvsagt trygt? Du henter og leverer jo 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Hjelp! 

Hva tenker du at skal skje? 
Du sender en melding til moren å informerer om allergier. Feiret akkurat 6 åringen her, noen spiste halal, noen var allergikere, noen ditt og noen datt - det gikk helt fint. Du kan også sikkert bli med inn å ta en kaffe dersom du skal følge med som en hauk også, men på et eller annet tidspunkt så må man la unga få blafre litt med vingene sine altså :) 1 klasse er helt innafor å feire bursdagen til en venn hjemme hos dem. 

Anonymkode: 04d43...234

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar her. Ønsket bare råd og ingen nedsettende kommentarer, vi alle tenker nok forskjellig og har nok forskjellige følelser om saken. Selvfølgelig er jeg enig I at barnet skal få bli med på bursdag. men det er også viktig I hvertfall for meg og vite at barnet mitt har det bra hvor det er. Dette er helt normalt. Har sendt melding nå og alt har ordnet seg. Da gjenstår det og kjøpe gave ❤👍

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Mitt barn har blitt invitert på bursdag, men saken er at jeg ikke kjenner foreldrene til dette barnet godt. og bursdagen er hjemme oss de. Mitt barn har aldri vært på besøk oss de før, men sier at h*n har lekt en del med barnet som har bursdag. Hva ville dere gjort? Sendt barnet I bursdagen eller vært med? Eller droppet det? Mitt barn er allergisk mot diverse også. 

Så hyggelig for barnet ditt å bli invitert i bursdag! 

De fleste skoler praktiserer alle eller ingen. Eller alle guttene/ jentene. 

Er dette ditt første barn eller?

Det er jo nettopp slike initiativ som gjør at barn får venner og knyter nye vennskap! Det spiller da vel ingen rolle at du ikke kjenner foreldrene. Du kommer ikke til å kjenne alle foreldrene i klassen uansett, men det skal jo ikke legge føringer for hvem barnet ditt skal være sammen med. 

Det er ikke normalt å bli med i bursdagen når de er i skolealder. Med mindre dere bor på et lite sted hvor alle kjenner alle. Blir du med, så ødelegger du litt for barnet ditt sin selvstendighet og menstringsfølelse. 

Det er helt vanlig å sende en SMS til arrangør dersom barnet har allergier som det må tas hensyn til. Dersom allergiene er omfattende tar man helst med egen mat.

Anonymkode: 0d2ef...6f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt barn har blitt invitert på bursdag, men saken er at jeg ikke kjenner foreldrene til dette barnet godt. og bursdagen er hjemme oss de. Mitt barn har aldri vært på besøk oss de før, men sier at h*n har lekt en del med barnet som har bursdag. Hva ville dere gjort? Sendt barnet I bursdagen eller vært med? Eller droppet det? Mitt barn er allergisk mot diverse også. 

hvis ungene ikke kjenner hverandre noe særlig fra før, så kan vel en sånn bursdag være en grei plass å begynne? 

:rosaengel: 

Anonymkode: f2201...0ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det har jeg ikke sagt. Men jeg kjenner ikke foreldrene og jeg ønsker og bli kjent med de før jeg overlater mitt barn oss de. Mulig jeg er hønemor men..

Ikke bare mulig at du er hønemor - dette er i overkant om ungen din er seks år.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...