Minmy Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Ehh, vet ikke helt om jeg er i rett forum nå, men jeg tester: Har noen her prövd å bleke tennene selv hjemme? For eksempel med dette: www.dentway.no? Resultat? Anbefalninger? Evt. frarådelser? Hvitere tenner for under tusenlappen höres jo unektelig bra ut...., for bra for å väre sant :klø: ?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #2 Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg hadde ikke tort å gjøre det heller. Det er sterke greier man leker seg med, jeg ville latt en tannlege gjøre jobben.
Smørblomsten Skrevet 24. oktober 2005 #3 Skrevet 24. oktober 2005 Var hos tannlegen torsdag, og spurte om bleking av tenner. Det koster ca 3500 kr for å å få laget en sånn tann-avstøping som man da skal ligge med om natten. I snitt trenger de fleste bare å sove med denne 4-5 netter for et bra resultat, sa tannlegen... Men tannlegen min mente jeg ikke trenger det, så får avvente litt og se hva jeg gjør...kanskje vi som bare er litt kresne og tror tennene våre er gulere enn de faktisk er!?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 Ehh, vet ikke helt om jeg er i rett forum nå, men jeg tester: Har noen her prövd å bleke tennene selv hjemme? For eksempel med dette: www.dentway.no? Resultat? Anbefalninger? Evt. frarådelser? Hvitere tenner for under tusenlappen höres jo unektelig bra ut...., for bra for å väre sant :klø: ? ← Har hørt at mange er fornøyde med Crest White Strips.
Minmy Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2005 Takk for svar! Jeg innser at det er sterke greier, men om det er samme saker som tannlegen bruker burde det jo ikke väre farlig? Smörblomsten: spurte du legen om det var noen forskjell på den behandlingen man kan gjöre selv og den som tannlegen gjör? Med tanke på prisforskjellem kan jeg godt väre litt ekstra forsiktig jeg Noen andre som har prövd/pratet med tannlegen?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #6 Skrevet 25. oktober 2005 Takk for svar! Jeg innser at det er sterke greier, men om det er samme saker som tannlegen bruker burde det jo ikke väre farlig? Smörblomsten: spurte du legen om det var noen forskjell på den behandlingen man kan gjöre selv og den som tannlegen gjör? Med tanke på prisforskjellem kan jeg godt väre litt ekstra forsiktig jeg Noen andre som har prövd/pratet med tannlegen? ← Jeg har jobbet hos tannlegen... Jeg er tannhelsesekretær
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg innser at det er sterke greier, men om det er samme saker som tannlegen bruker burde det jo ikke väre farlig? ← Før du foretar bleking, må tennene være sjekket og fri for hull osv, siden bleking gjør dem svakere. Det kan du ikke gjøre selv...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #8 Skrevet 25. oktober 2005 Takk for svar! Jeg innser at det er sterke greier, men om det er samme saker som tannlegen bruker burde det jo ikke väre farlig? Smörblomsten: spurte du legen om det var noen forskjell på den behandlingen man kan gjöre selv og den som tannlegen gjör? Med tanke på prisforskjellem kan jeg godt väre litt ekstra forsiktig jeg Noen andre som har prövd/pratet med tannlegen? ← I flg min tannlege er de bleke hjemme produktene så gode nå at det ikke spiller noen rolle. Det er klart de fleste tannleger sier at man må komme til dem for å bleke, da tjener de jo endel på det.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #9 Skrevet 25. oktober 2005 Var en test på slike hjemmeblekingsgreier i Kamille, de konkluderte med at hjemmeblekesettene var virkningsløse. Selv har jeg aldri prøvd. Bruker å få Airflow behandling en gang i året, og det holder dem flekkfrie og gjør at de ser hvitere ut. Det er en slags høytrykksspyling av tennene med salt, vann og luft. Aner ikke hvor mye det koster nå, mamma betaler tannlegetjenestene for meg mens jeg er under utdanning
Smørblomsten Skrevet 25. oktober 2005 #10 Skrevet 25. oktober 2005 Tannlegen sa de avstøpningene man gjorde hos tannlegen og fikk med seg hjem var de beste. Jeg trodde nemlig det var enklest å bleke dem HOS tannlegen der og da, men det var ikke like bra som å sove med det 4-5 netter, sa han.
DjTriXi Skrevet 25. oktober 2005 #11 Skrevet 25. oktober 2005 Er kanskje litt gal, men har i det siste skylt og pusset litt med noen dråper konsentrert sitronsaft de siste par ukene. Ikke ofte, bare ca. hver tredje dag. Noen innspill om hvor lurt dette egentlig er (for tannemaljen...).
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #12 Skrevet 25. oktober 2005 Uansett hva du velger; de greiene på TV-Shop ser i beste fall ut som blanko...
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #13 Skrevet 25. oktober 2005 Er kanskje litt gal, men har i det siste skylt og pusset litt med noen dråper konsentrert sitronsaft de siste par ukene. Ikke ofte, bare ca. hver tredje dag. Noen innspill om hvor lurt dette egentlig er (for tannemaljen...). ← Sitronsaft? Og det skal visstnok bleke tennene? Det er jo syre i det da, og det er jo fy fy for emaljen.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #14 Skrevet 25. oktober 2005 Uansett hva du velger; de greiene på TV-Shop ser i beste fall ut som blanko... ← Noen som har sett de nye blekegreiene fra TVShop hvor man putter et voldsverk med lys på i munnen? Var innom nettsidene til TvShop og de blanko greiene er utrolig nok på bestselgerlista deres.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #15 Skrevet 26. oktober 2005 jeg har prøvd noe altfor sterke greier som jeg kjøpe på qxl.no...fikk det på tannkjøttet å det svei å ble helt hvitt.. jeg ble jo livredd, hehe. men jeg fant ut en måte å ta d på uten å få det på tannkjøttet da og tennene blir jo hvitere, men må brukes ganske ofte å må brukes regelmessig virker d som. tror bare de blir gulere til vanlig hvis man ikke fortsetter å bruke det. + man får fort hull... men har som sagt brukt d noen ganger..men en stund siden nå, prøver heller å pusse mye
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #16 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg kjøpte Rapid white whitening gel/accelerator på tv-shop i fjor siden det var to for en pris. Jeg brukte det hver dag, men mine tenner ble ikke hvitere. Venninnen min fikk den andre, men hun mente at tennene hennes hadde blitt en tanke lysere...tror det heller var litt placebo effekt...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #17 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg tør ikke prøve sånne ting utover å gjøre det hos tannlegen jeg... Da jeg gikk på tannhelsesekretær-utdanningen fikk vi et sett bleking til å prøve på hverandre med av et av firmaene som leverer mye til tannleger i Norge. Det funket ikke, det var sånn engangsgreier. Så hvis jeg skulle gjort det hadde det blitt hos en tannlege, for så å få med alt sammen hjem og bleke de om natten. Hvis det skal funke bør det jo være litt sterke greier = noen jeg ikke ville tullet med på egen hånd. Men det er meg (Og nei, jeg jobber ikke hos noen tannleger i dag, ei heller er jeg sponset av noen, så dette er min egen private mening )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå