Gjest Urias Skrevet 11. februar 2022 #1 Del Skrevet 11. februar 2022 Endelig! Selvsagt alt for sent, men bedre sent enn aldri. Bare å gratulere alle sammen! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLvGWJ/vgs-opplysninger-meteren-og-munnbindpaabudet-ryker (Så tenner vi et lys for de som digger nedstengninger og restriksjoner som nå går en tung tid i møte ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariposa__ Skrevet 11. februar 2022 #2 Del Skrevet 11. februar 2022 Håper dette virkelig backfire!!!! Helt latterlig!!!! 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 11. februar 2022 #3 Del Skrevet 11. februar 2022 Forhåpentligvis bidrar dette til at vi blir «ferdige med» omikron raskere. De kan like gjerne fjerne sunn fornuft tiltaket også for nå blir det mange «smittefester» fremover. Selv velger jeg å utsette feiringen og følger WHO’s anbefaling, men til alle dere andre: håper omikron gir mersmak, eller kanskje ingen smak frem til neste greske bokstav gjør sin entre🥳 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 11. februar 2022 #4 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Greit at meteren forsvinner på enkelte steder. Så det går an å ha skikkelig konserter osv igjen. Men i butikker er det helt unødvendig synes jeg men det er min mening. Der folk mest sannsynlig går rundt med smitte. Hvorfor den trangen til å stå tett oppi fremmede i en butikk? Jeg skjønner det ikke. Jeg kommer uansett ikke til å godta det og kommer til å fortsette med å si i fra til folk som står tett oppi meg i en butikk. Da flytter de seg. Nekter å ha hvem som helst helt oppi meg ufrivillig. Ikke bare på grunn av smitte. Sånt får jeg panikk av og når jeg får panikk så blir jeg ufrivillig sint og irritert. Mens noen steder er det helt greit at meteren forsvinner. Spesielt der folk har blitt rammet av det. Tror og håper de fleste kommer til å fortsette med avstand i butikkene heldigvis. Samme med munnbind kommer mange til å fortsette å bruke så lenge det er mye smitte. Det er jo nesten blitt en vane for mange. Vi må fortsatt tenke på folk i risikogruppene også. Skal ta hensyn til alle. Dessuten vet vi alt for lite om senvirkninger etter omikron enda. Urias skrev (2 timer siden): Så tenner vi et lys for de som digger nedstengninger og restriksjoner som nå går en tung tid i møte Jeg skjønner ikke helt poenget med å godte seg over at folk får det tungt? Det er vondt å ha det tungt og enda vondere at folk synes det er moro. Jeg har i alle fall medfølelse for alle uansett. Blir lei meg når folk har det og får det tungt, og er glad på vegne av alle som blir glade nå. Det fortjener alle. Fordi pandemien har vart så lenge og folk her i Norge har vært flinke under hele pandemien selv om det har vært tøft❤️ Så ja folk fortjener å være glad og feire nå. Men den meteren i butikkene håper jeg folk fortsetter med. Endret 11. februar 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 #5 Del Skrevet 11. februar 2022 Babushka skrev (1 time siden): Forhåpentligvis bidrar dette til at vi blir «ferdige med» omikron raskere. De kan like gjerne fjerne sunn fornuft tiltaket også for nå blir det mange «smittefester» fremover. Selv velger jeg å utsette feiringen og følger WHO’s anbefaling, men til alle dere andre: håper omikron gir mersmak, eller kanskje ingen smak frem til neste greske bokstav gjør sin entre🥳 Tap av smaks- og luktesans er ikke spesielt vanlig ved omikron. Om man frykter en mild forkjølelse, eller knapt noen symptomer i det hele tatt, er det kanskje på tide å bli litt mer fortrolig med å av og til føle uvelhet https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bGwWJe/dette-er-de-klassiske-omikronsymptomene 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2022 #6 Del Skrevet 11. februar 2022 Totalt idiotisk å fjerne påbudet om munnbind, det er ett ikke veldig inngripende tiltak. Det er mange folk i risikogrupper, som har kreft osv som må ta buss,tog etc og handle mat i butikker. Tydelig at myndighetene ikke bryr seg stort om de. Dette kommer også antagelig til å føre til mer fravær som igjen går utover eldre på sykehjem, utsatte operasjoner som i Danmark osv .Dette påbudet kunne de fint hatt til våren kommer i april... 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2022 #7 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Urias skrev (2 timer siden): Endelig! Selvsagt alt for sent, men bedre sent enn aldri. Bare å gratulere alle sammen! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLvGWJ/vgs-opplysninger-meteren-og-munnbindpaabudet-ryker (Så tenner vi et lys for de som digger nedstengninger og restriksjoner som nå går en tung tid i møte ) Spesiell kommentar..Her var det lite empati for folk i risikogrupper gitt... Endret 11. februar 2022 av NorthernLight 29 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2022 #8 Del Skrevet 11. februar 2022 Warrior skrev (40 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt poenget med å godte seg over at folk får det tungt? Det er vondt å ha det tungt og enda vondere at folk synes det er moro. Helt enig. Kvalmt er det. 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. februar 2022 #9 Del Skrevet 11. februar 2022 Godt å slippe munnbind, men meteren kan vi bare beholde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 11. februar 2022 #10 Del Skrevet 11. februar 2022 Jubler ikke før koronasertifikatet blir skrinlagt! 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. februar 2022 #11 Del Skrevet 11. februar 2022 Kommer til å bruke munnbind til den dagen jeg dør. 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 11. februar 2022 #12 Del Skrevet 11. februar 2022 Er så mye drittfolk her til lands, det ser man her på kvinneguiden. Synes synd på alle de i risikogruppen som kommer til å hånes nå for å bruke munnbind. Voksne folk på min egen alder rekker tunge til meg og andre med munnbind, når det er påbudt. Synes virkelig synd på de i risikogruppen som fortsatt ønsker å bruke munnbind selv og holde avstand i butikkene en stund til. Jeg kan ikke fordra hvor utstøtende nordmenn er så snart noen skiller seg litt ut eller ikke tar samme valg som alle andre. Jeg synes det blir deilig å slippe munnbind selv, men har full respekt for de som vil forsette å bruke en stund til. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 11. februar 2022 #13 Del Skrevet 11. februar 2022 NorthernLight skrev (1 time siden): Spesiell kommentar..Her var det lite empati for folk i risikogrupper gitt... NorthernLight skrev (1 time siden): Helt enig. Kvalmt er det. De som har hatt det tungt i denne pandemien er våre barn og unge som har betalt den høyeste prisen. La oss aldri glemme hva myndighetene har påført våre unge. Konsekvensene er helt enorme. Og jeg har dessverre fått oppleve dette på nært hold, og vet hva det vil si. Det er fullt mulig for folk som elsker nedstengninger å holde seg for seg selv og ikke gå ut og møte folk. Det får være deres valg. Men det er på tide å gi folket friheten tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldretusse Skrevet 11. februar 2022 #14 Del Skrevet 11. februar 2022 Warrior skrev (1 time siden): Greit at meteren forsvinner på enkelte steder. Så det går an å ha skikkelig konserter osv igjen. Men i butikker er det helt unødvendig synes jeg men det er min mening. Der folk mest sannsynlig går rundt med smitte. Hvorfor den trangen til å stå tett oppi fremmede i en butikk? Jeg skjønner det ikke. Jeg kommer uansett ikke til å godta det og kommer til å fortsette med å si i fra til folk som står tett oppi meg i en butikk. Da flytter de seg. Nekter å ha hvem som helst helt oppi meg ufrivillig. Ikke bare på grunn av smitte. Sånt får jeg panikk av og når jeg får panikk så blir jeg ufrivillig sint og irritert. Mens noen steder er det helt greit at meteren forsvinner. Spesielt der folk har blitt rammet av det. Tror og håper de fleste kommer til å fortsette med avstand i butikkene heldigvis. Samme med munnbind kommer mange til å fortsette å bruke så lenge det er mye smitte. Det er jo nesten blitt en vane for mange. Vi må fortsatt tenke på folk i risikogruppene også. Skal ta hensyn til alle. Dessuten vet vi alt for lite om senvirkninger etter omikron enda. Jeg skjønner ikke helt poenget med å godte seg over at folk får det tungt? Det er vondt å ha det tungt og enda vondere at folk synes det er moro. Jeg har i alle fall medfølelse for alle uansett. Blir lei meg når folk har det og får det tungt, og er glad på vegne av alle som blir glade nå. Det fortjener alle. Fordi pandemien har vart så lenge og folk her i Norge har vært flinke under hele pandemien selv om det har vært tøft❤️ Så ja folk fortjener å være glad og feire nå. Men den meteren i butikkene håper jeg folk fortsetter med. Enig. Hvorfor slutte med 1 meteren? Er folk så ivrige på å stå rett bak ræva på andre folk? Det kunne vært en regel uansett, pandemi eller ikke. F.eks i Japan gjør folk det hele tiden uansett der. I flere butikker må de holde avstand, mange bruker munnbind og det er regler for hvor mange som kan være i butikken om gangen. Det skader ingen med de reglene. Håndsprit før man går inn i butikken kan også bare bli en vane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jukse okse Skrevet 11. februar 2022 #15 Del Skrevet 11. februar 2022 Huldretusse skrev (1 minutt siden): Enig. Hvorfor slutte med 1 meteren? Er folk så ivrige på å stå rett bak ræva på andre folk? Det kunne vært en regel uansett, pandemi eller ikke. F.eks i Japan gjør folk det hele tiden uansett der. I flere butikker må de holde avstand, mange bruker munnbind og det er regler for hvor mange som kan være i butikken om gangen. Det skader ingen med de reglene. Håndsprit før man går inn i butikken kan også bare bli en vane. Vi trenger ikke regler for og oppføre oss som mennesker. Bra tiltakene fjernes. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. februar 2022 #16 Del Skrevet 11. februar 2022 Tåpeligste jeg har lest på lenge. Som om "meteren og munnbindet" virkelig var så inngripende at folk ikke kunne leve livet sitt. Det er lov å bruke huet i en pandemi, og bry seg litt om andre. Jeg kommer til å fortsette med begge. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 11. februar 2022 #17 Del Skrevet 11. februar 2022 Urias skrev (1 minutt siden): De som har hatt det tungt i denne pandemien er våre barn og unge som har betalt den høyeste prisen. La oss aldri glemme hva myndighetene har påført våre unge. Konsekvensene er helt enorme. Og jeg har dessverre fått oppleve dette på nært hold, og vet hva det vil si. Det er fullt mulig for folk som elsker nedstengninger å holde seg for seg selv og ikke gå ut og møte folk. Det får være deres valg. Men det er på tide å gi folket friheten tilbake. Munnbind og meteren skader ikke barn, men det gjør at de som ønsker å skjerme seg har en mulighet til det. Barna har tålt mye, men å slippe løs alt er jo ikke bra for barna det heller! Vi vet alt for lite om senskader og resmitte. Blir immuniteten kortvarig og vi ser resmitte igjen innen påske så kommer jeg iallefall til å ta barnet mitt ut av bhg før vi vet mer om viruset. Ikke alle er komfortabe med at vi gambler med et ukjendt virus slik vi gjør i Norge nå. Vi et faktisk et av de første vestlige landene som opphever alle tiltak. De har faktisk mer tiltak i Danmark og Sverige nå enn i Norge. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2022 #18 Del Skrevet 11. februar 2022 Urias skrev (3 minutter siden): De som har hatt det tungt i denne pandemien er våre barn og unge som har betalt den høyeste prisen. La oss aldri glemme hva myndighetene har påført våre unge. Konsekvensene er helt enorme. Og jeg har dessverre fått oppleve dette på nært hold, og vet hva det vil si. Det er fullt mulig for folk som elsker nedstengninger å holde seg for seg selv og ikke gå ut og møte folk. Det får være deres valg. Men det er på tide å gi folket friheten tilbake. For de som har blitt alvorlige syke av Covid-19, har fått long-covid og pårørende som har mistet sine kjære til sykdommen har ikke betalt en høy pris.. ok... Fakta er at tiltakene man har hatt siden pandemien startet har reddet mange liv. Frihet var i 1945, det var frihet! vi har ikke hatt strenge tiltak her i Norge i forhold til mange andre land. 22 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 11. februar 2022 #19 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Callisto83 skrev (5 timer siden): Tåpeligste jeg har lest på lenge. Som om "meteren og munnbindet" virkelig var så inngripende at folk ikke kunne leve livet sitt. Det er lov å bruke huet i en pandemi, og bry seg litt om andre. Jeg kommer til å fortsette med begge. Tror nok de som driver utesteder og jobber som bartendere, synes det er fint at meteren og munnbind forsvinner. Synes det er ganske inngripende å være nødt til å stå på en arbeidsplass med munnbind i åtte timer hver dag! Endret 11. februar 2022 av tirben 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. februar 2022 #20 Del Skrevet 11. februar 2022 Urias skrev (7 minutter siden): De som har hatt det tungt i denne pandemien er våre barn og unge som har betalt den høyeste prisen. La oss aldri glemme hva myndighetene har påført våre unge. Konsekvensene er helt enorme. Og jeg har dessverre fått oppleve dette på nært hold, og vet hva det vil si. Det er fullt mulig for folk som elsker nedstengninger å holde seg for seg selv og ikke gå ut og møte folk. Det får være deres valg. Men det er på tide å gi folket friheten tilbake. Synes vi bør gi det litt tid før vi konkluderer med hvor ille tiltakene har vært for barn og unge. Hvem vet, kanskje ikke det er så gøy for disse barna og unge i fremtiden, med long covid og konsekvensene av det. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg