Gå til innhold

Lære tegnspråk for å snakke med kunder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i en liten matbutikk i en liten bygd og vi har en utrolig hyggelig kunde hos oss som er døv. Har lenge tenkt på at jeg synes det er veldig synd å aldri kunne ønske kunden en fin dag, si takk eller spørre om noe så enkelt som en pose uten å bare måtte holde posen opp med ett spørrende blikk. 

Så jeg har lært meg noen enkele setninger på tegnspråk ved hjelp av youtube. Vil det være innafor å plutselig begynne å prate de enkle setningene jeg har lært? Ønsker jo ikke å støte kunden på noe vis, vi har en utrolig god tone uten å prate på noe annen måte enn å gjøre så godt jeg kan å gestikulere eller skrive på en lapp, men synes det er synd å aldri kunne prate sammen, spesielt nå med tanke på munnbindbruk. 

Anonymkode: 174af...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sikkert en opptur for vedkommende å kunne kommunisere med noen ukjente på den måten! Så fint gjort av deg. Bare "prat" vei! 

Anonymkode: 56bac...2d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt sikkert en opptur for vedkommende å kunne kommunisere med noen ukjente på den måten! Så fint gjort av deg. Bare "prat" vei! 

Anonymkode: 56bac...2d9

Takk for svar! Da får jeg bare prøve neste gang kunden er innom. 

Tenker jo at man må føle seg veldig utenfor når svært få kan tegnspråk, så synes jo at man i det minste kan lære seg litt, spesielt i serviceyrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har tips om en bra tegnspråk side eller eventuelt lærerike klipp på youtube tar jeg gjerne imot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jobber i en liten matbutikk i en liten bygd og vi har en utrolig hyggelig kunde hos oss som er døv. Har lenge tenkt på at jeg synes det er veldig synd å aldri kunne ønske kunden en fin dag, si takk eller spørre om noe så enkelt som en pose uten å bare måtte holde posen opp med ett spørrende blikk. 

Så jeg har lært meg noen enkele setninger på tegnspråk ved hjelp av youtube. Vil det være innafor å plutselig begynne å prate de enkle setningene jeg har lært? Ønsker jo ikke å støte kunden på noe vis, vi har en utrolig god tone uten å prate på noe annen måte enn å gjøre så godt jeg kan å gestikulere eller skrive på en lapp, men synes det er synd å aldri kunne prate sammen, spesielt nå med tanke på munnbindbruk. 

Selvfølgelig! Det er bare å gjøre det. Selv om du kanskje gjør noe feil, så skjønner kunden hva du mener :) 

Tenk at du er i Japan og alle snakker kun japansk rundt deg, så kommer plutselig en japaner og sier: Ha en fin dag!

Det blir dagens høydepunkt, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...