Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #21 Skrevet 10. februar 2022 sicario skrev (1 minutt siden): Fordi? Hva er problematisk med en eks/barnets far/mor. Er da null stress det. det kan jo så klart være problematisk om de har et trøblete forhold eller har et trøblete samarbeid 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #22 Skrevet 10. februar 2022 sicario skrev (1 minutt siden): Fordi? Hva er problematisk med en eks/barnets far/mor. Er da null stress det. Veldig mange som er sjalu på en eks som man har barn med. Det kan også være der er konflikter mellom mor og far. Uenigheter om samvær osv. Med et donorbarn er ikke dette en kilde til usikkerhet og konflikter som nevnt. Anonymkode: b250f...610 2
sicario Skrevet 10. februar 2022 #23 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig mange som er sjalu på en eks som man har barn med. Det kan også være der er konflikter mellom mor og far. Uenigheter om samvær osv. Med et donorbarn er ikke dette en kilde til usikkerhet og konflikter som nevnt. Anonymkode: b250f...610 Så da er problemet sjalusi, ikke eksen i seg selv 😊. Om det er mye konflikter og et særs dårlig samarbeid foreldrene i mellom så ser jeg at det kan bli mye stress.
sicario Skrevet 10. februar 2022 #24 Skrevet 10. februar 2022 Maleficenta skrev (2 minutter siden): det kan jo så klart være problematisk om de har et trøblete forhold eller har et trøblete samarbeid Absolutt. Om samarbeidsklima mellom foreldrene er ræva, så er det jo stress ja.
Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #25 Skrevet 10. februar 2022 sicario skrev (Akkurat nå): Absolutt. Om samarbeidsklima mellom foreldrene er ræva, så er det jo stress ja. og tror faktisk ikke det er så spesielt sjeldent
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #26 Skrevet 10. februar 2022 Man oppdrar ikke andre sine barn! Anonymkode: 18d8e...5cd
sicario Skrevet 10. februar 2022 #27 Skrevet 10. februar 2022 Maleficenta skrev (5 minutter siden): og tror faktisk ikke det er så spesielt sjeldent Tja. Vet ikke. De jeg ser rundt meg (foreldre, venner, kollegaer) klarer det i hvert fall helt fint. Har ikke akkurat inntrykket av at så mange ikke klarer å samarbeide og sette barna sine først. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #28 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva tenker dere om å inngå et seriøst forhold til en dame som har blitt mamma på egen hånd (ved bruk av donor). Er det for deg annerledes enn å være i forhold med andre alenemødre? Anonymkode: 8bfc9...1d7 Jeg hadde sagt nei takk, men det hadde jeg nok med alle alenemødre uavhengig av årsak. Anonymkode: 0889d...f25 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #29 Skrevet 10. februar 2022 Jeg kan være barnets far #stoltspermdonor Anonymkode: e0c6a...e9d 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #30 Skrevet 10. februar 2022 dropper alle forhold med alenemødre. Anonymkode: d53d5...b7d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #31 Skrevet 10. februar 2022 Helt supert, en kvinne som har tatt bevist valg og jeg går da utfra at hun vet hva hun vil, har økonomien i orden, samt ingen slitsom idioteks. Vinn vinn. Anonymkode: ac3d6...c03 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #32 Skrevet 10. februar 2022 Jeg kunne ikke gjort det. Jeg et alenepappa selv, men hadde jo aldri i verden bevisst gått inn for å skape et barn som ikke har både mor og far til stede. Jeg synes det er ekstremt umoralsk, rett og slett. Anonymkode: bcc57...b64 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #33 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er kvinne, men hadde mye heller datet en mann med 100% ansvaret for barn uten noen mor i bildet enn en mann med delt omsorg. Jeg har datet en mann med delt omsorg før. Det bestemte hele livet vårt. Hvor vi bodde, når vi kunne dra på ferie, alt mulig, ble bestemt av barnemor. Også redselen for at hun skulle være vanskelig, som hun var i perioder. Jeg måtte følge alle mulige av hennes regler også. Hun hold barnet fra ham når hun først oppdaget at vi hadde blitt sammen. Jeg elska barnet hans, hun var morsom og enkel og nydelig, men situasjonen med barnemor var for meg ulevelig. Anonymkode: 8f55e...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #34 Skrevet 10. februar 2022 Det står all respekt av en kvinne som har ønsket seg barn og valgt å få det, uavhengig av en far og partner. Denne kvinnen er reflektert og har tatt bevisst valg og ansvar. Jeg vil tro at en slik selvstendig kvinne er mer kresen på daten sin enn mange andre kvinner er. Anonymkode: ef7ce...f8b 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #35 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har barn med donor. Har masse støtte i venner og familie så kommer ikke til å mangle barnevakt når babyen min blir eldre. Selv om barnet ikke har en far så har det masse kjærlighet rundt seg. Det er ikke slik at det å ha en far utelukkende betyr trygghet for barnet mange har fraværende fedre. Dersom en mann skal inkluderes i vår lille familie i fremtiden er tilstedeværelse et kritrium. Og menn som er mest redd for pengene sine passer nok ikke med oss da jeg er opptatt av å ikke være så materialistisk. Veien til å bli mor har lært meg at andre tung er viktigst og en eventuell mann som er riktig for meg vil forøvrig være velkommen både med og uten barn, alene eller med eks Anonymkode: 52cc9...e45 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #36 Skrevet 11. februar 2022 Økonomi taler mot det. Naturlig nok vil du bruke tid, kjærlighet og ressurser på barnet, men uten noen rettigheter. Blir som å betale halve huslånet til dama, men at hun er oppgitt som eier. Anonymkode: 97dd0...867
Maleficenta Skrevet 11. februar 2022 #37 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Økonomi taler mot det. Naturlig nok vil du bruke tid, kjærlighet og ressurser på barnet, men uten noen rettigheter. Blir som å betale halve huslånet til dama, men at hun er oppgitt som eier. Anonymkode: 97dd0...867 han får rettigheter om han adopterer barnet
Maleficenta Skrevet 11. februar 2022 #38 Skrevet 11. februar 2022 sicario skrev (16 timer siden): Tja. Vet ikke. De jeg ser rundt meg (foreldre, venner, kollegaer) klarer det i hvert fall helt fint. Har ikke akkurat inntrykket av at så mange ikke klarer å samarbeide og sette barna sine først. hørt om mange som ikke klarer det fint
Hr. Aktiv Skrevet 11. februar 2022 #39 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 8.53): Hva tenker dere om å inngå et seriøst forhold til en dame som har blitt mamma på egen hånd (ved bruk av donor). Er det for deg annerledes enn å være i forhold med andre alenemødre? Anonymkode: 8bfc9...1d7 Det hadde gått helt fint. Værre med de som har valgt å fryse ut sin ex for å bli alenemor. De dumper jeg. 2
kar90 Skrevet 11. februar 2022 #40 Skrevet 11. februar 2022 Det er helt feil å sette seg selv foran barn på den måten. Klarer man ikke finne en partner skal man heller ikke ha barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå