AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Hva tenker dere om å inngå et seriøst forhold til en dame som har blitt mamma på egen hånd (ved bruk av donor). Er det for deg annerledes enn å være i forhold med andre alenemødre? Anonymkode: 8bfc9...1d7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Tror jeg ville stått over. Alle andre alenemødre er helt ok, men der ville jeg satt en grense. M49 Anonymkode: 483d6...6f2 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Da er hun 100% mor uten frihet. Så du kan ikke belage deg på noe kjærestetid. Anonymkode: 0aa21...434 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Hvordan hun har fått barn er jo helt irrelevant. Ting som betyr noe er alder, utseende, kropp og grad av ukompleksitet. Anonymkode: a0012...8cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 Det positive med at hun har fått barn med donor, er jo at du slipper forholde deg til en eks, dine og våre helger/ferier/julefeiringer, osv . Det eneste "Negative" er at hun da har barna 100% - men det ville jo vært det samme om det var deres felles barn... Anonymkode: 8c23d...48e 16 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Uten en far står hun for alle utgifter alene (ingen bidrag unntat staten). Så da ender ny kjæreste med å (del)sponse hennes soloprosjekt og har mindre til å realisere seg selv. Kostnaden ved et barn er minst 1.6 mill de første 18 årene. Hva er hans oppside i dette her. Flytte inn , bli med å betale, hvis forholdet ryker sitter han igjne med INGENTING. Ikke hans barn engang dvs ingen rettigheter. Anonymkode: 65e23...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Jeg ville tenkt at det var en person med stor grad av egendriv, som antagelig står rimelig støtt på egne bein, og som i liten grad vil "trenge" meg til noe. Jeg syns det er gode egenskaper, men det krever en stødig og trygg mann som ikke er usikker på seg selv. Anonymkode: ee194...7a7 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Uten en far står hun for alle utgifter alene (ingen bidrag unntat staten). Så da ender ny kjæreste med å (del)sponse hennes soloprosjekt og har mindre til å realisere seg selv. Kostnaden ved et barn er minst 1.6 mill de første 18 årene. Hva er hans oppside i dette her. Flytte inn , bli med å betale, hvis forholdet ryker sitter han igjne med INGENTING. Ikke hans barn engang dvs ingen rettigheter. Anonymkode: 65e23...4f3 Han velger helt selv om han vil være med å betale Det går helt fint an å ha delt økonomi som i at hun betaler for sitt eget barn. Det går også an at han adopterer barnet, om mor vil la ham, så har han helt like rettigheter som mor. Anonymkode: 8c23d...48e 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere om å inngå et seriøst forhold til en dame som har blitt mamma på egen hånd (ved bruk av donor). Er det for deg annerledes enn å være i forhold med andre alenemødre? Anonymkode: 8bfc9...1d7 Det hadde vært et kanskje for min del, litt avhengig av ungen(e). Det er allikevel mye bedre enn ei med eksmann/eksfamilie på slep, de er helt uaktuelle for min del. Anonymkode: 43d03...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Nei, det hadde jeg styrt unna. Anonymkode: dcfcc...928
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han velger helt selv om han vil være med å betale Det går helt fint an å ha delt økonomi som i at hun betaler for sitt eget barn. Det går også an at han adopterer barnet, om mor vil la ham, så har han helt like rettigheter som mor. Anonymkode: 8c23d...48e Men vil hun velge en mann som ikke betaler😉 . Når man bor sammen som en familie er det i praksis umulig å separere utgifter på en slik måte. I teorien skal han altså betale 1/3 av ferier, mat, strøm osv. Hun skal betale klær, fritid osv alene for sitt barn. Alle veit at dette blir en teoretisk øvelse umulig å gjennomføre. Anonymkode: 65e23...4f3 3
Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg ville stått over. Alle andre alenemødre er helt ok, men der ville jeg satt en grense. M49 Anonymkode: 483d6...6f2 hva er den store forskjellen her? Ville ddt ikke vært bedre når du slipper en eks du må forholde deg til? 3
Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Uten en far står hun for alle utgifter alene (ingen bidrag unntat staten). Så da ender ny kjæreste med å (del)sponse hennes soloprosjekt og har mindre til å realisere seg selv. Kostnaden ved et barn er minst 1.6 mill de første 18 årene. Hva er hans oppside i dette her. Flytte inn , bli med å betale, hvis forholdet ryker sitter han igjne med INGENTING. Ikke hans barn engang dvs ingen rettigheter. Anonymkode: 65e23...4f3 hvis man skal bli samnen med en alenemor må man jo regbe med å ta hele pakken uansett. Er du ikke interessert i å være stefar så må du jo bare holde drg unna kvinner med barn generelt, for gode foreldre setter alltid barna først. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er en mann på 46 år. For to år siden valgte jeg å gifte meg med en donormor med fire barn som var i alderen 1-10 år da vi møttes. Jeg var i utgangspunktet skeptisk, var aktiv med slalåm, skyteklubb, veteranbilmiljøet og golf. Har to voksne barn, og følte meg for gammel til å starte på nytt. Ville drikke, holde meg med litt eldre damer som var ferdig med småbarn og være fri. Så møtte jeg en jevnaldrende dame med fire barn for fem år siden. Jeg holdt lenge igjen, men bestemte meg for å hoppe i det. Jeg har aldri angret. Jeg var samværsfar da mine to var små. Nå får jeg følge opp fire barn selv. Jeg ante ikke at det var så givende med den rette kvinnen. Vi har kjøpt hus, jeg har flyttet fra hjembygda jeg aldri skulle forlate. Hverdagene går med til familieliv, lange middager, slalåmturer i helgene og ferier i utlandet (før korona), Nå virker livet før som tomt og innholdsløst, helt uten mening. Jeg kan fortsatt dra på tur med kompiser om jeg vil, dama er vant til å takle barn alene. Men sannheten er at jeg lengter hjem til flokken min. Jeg forsørger henne heller ikke, både hun og hennes store nettverk av selvvalgte enslige mødre tjener alle det dobbelte av meg. De som fikk barn i utlandet før lovendringen gjorde det mulig har høy inntekt, god levestandard og masse pågangsmot. Jeg føler meg fri, sunn, levende og lykkelig. Før følte jeg meg gammel, avdanka og utdatert. Det er ikke så givende å drikke med gutta når du er over 40 år, men er det hva du har vent deg til er det lett å tro det er friheten og lykken. Anonymkode: 3845d...5c6 6 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 6 hours ago, Maleficenta said: hvis man skal bli samnen med en alenemor må man jo regbe med å ta hele pakken uansett. Er du ikke interessert i å være stefar så må du jo bare holde drg unna kvinner med barn generelt, for gode foreldre setter alltid barna først. Men han har jo et poeng da. Er det en barnefar i bildet vil han bidra økonomisk. Anonymkode: 2f5a8...358 1
Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men han har jo et poeng da. Er det en barnefar i bildet vil han bidra økonomisk. Anonymkode: 2f5a8...358 er slett ikke sikkert det. Kommer jo an på hvilket forhold denne mora har med barnefaren det da. er hun alenemor har hun jo rett på barnetrygd og slikt uansett så hun får jo økonomisk støtte. Regner uansett med at rn selvvalgt alenemor har ganske stødig økonomi som ikke vil gjøre henne så avhengig av en mann. Det koster jo en del å få barn med donor. Når det er sagt, er det litt ille å gå inn i et forhold med noen med barn fra før, med holdningen at jeg skal iallefall ikke bidra noe ifht ungen her.. Da er det stor fare for forskjellsbehandling om de skulle ende med å få et felles barn sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Syns det høres bedre ut enn å måtte forholde seg til en eks. Hun har selvsagt barnet hele tiden, men det er jo sånn det "egentlig" skal være når man får barn Anonymkode: a5eff...13d 2
sicario Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Maleficenta skrev (10 timer siden): hva er den store forskjellen her? Ville ddt ikke vært bedre når du slipper en eks du må forholde deg til? Ekser er fullstendig uproblematisk i de aller fleste tilfeller skulle jeg mene. Hvorfor skulle det være problematisk/ negativt å forholde seg til barnets far? Endret 10. februar 2022 av sicario 1
sicario Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Syns det høres bedre ut enn å måtte forholde seg til en eks. Hun har selvsagt barnet hele tiden, men det er jo sånn det "egentlig" skal være når man får barn Anonymkode: a5eff...13d Fordi? Hva er problematisk med en eks/barnets far/mor. Er da null stress det.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva tenker dere om å inngå et seriøst forhold til en dame som har blitt mamma på egen hånd (ved bruk av donor). Er det for deg annerledes enn å være i forhold med andre alenemødre? Anonymkode: 8bfc9...1d7 Helt klart 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Anonymkode: d1b86...fb1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå