Gå til innhold

Uvaksinert, og har fått corona. Hva er deres erfaring?

Verkinator

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått positive tester for corona. Hele familien er positiv. 

Vi voksne er uvaksinerte, og merker så og si ingen symptomer. Barnet vår er kun ett år og har hatt feber, hoste og rennende nese. 

Barnet testet pos i går, og vi voksne i dag. Kan vi forvente oss mye verre forløp? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uvaksinert her og hadde 3 dager m feber. Så en uke med hoste og tungpust. 
Ikke gøy å være syk, men ikke noe å ta på vei for. 
Tok litt Bronkyl et par dager med god effekt :)  

God bedring ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamusen skrev (18 minutter siden):

Uvaksinert her og hadde 3 dager m feber. Så en uke med hoste og tungpust. 
Ikke gøy å være syk, men ikke noe å ta på vei for. 
Tok litt Bronkyl et par dager med god effekt :)  

God bedring ❤️

Tusen takk for svar! Merker bare bittelitt sår hals, men ingen feber enn så lenge. Satser på at vi slipper unna med veldig mildt sykdomsforløp 🤞🏼 

Takk for tips! ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to uvaksinerte som har hatt korona. Den ene fikk et mildt forløp tross at hun hadde astma (omikron), den andre ble dårlig og havnet på respirator (delta).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde korona i fjor. Var som en forkjølelse.  (Er uvaksinert)

Endret av Tunique
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og søstern fikk det likt. Jeg og mannen vaksinert og hun og hennes mann ikke. De ble mye sykere enn oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kun slakk og uvel dagen jeg testa positivt. Svak hodepine og trøtt dagen etter. Tredje dag var jeg frisk/i god form. Ingen ettervirkninger

Endret av Frøya90
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaksinert her. Opplevde mest kvalme og hodepine. Litt som å være fyllesyk i mange dager, men ingen oppkast. Har hatt mye værre influensa før, og føler meg helt fin nå i ettertid. :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har corona nå, er 44 år.

Tirsdag: positiv (ingen symptomer)

Onsdag: begynnende muskelverk og feber fra rundt 16.00. Feber gjennom hele natta, kjente "immunsoldatene" virkelig satte inn støtet :)

Torsdag (i dag): Skiftet på sengen etter nattens svettetokter. Litt hodepine som ved dehydrert.

Jeg har ikke forkjølelse, sår hals, hodepine, tungpust, utmattet osv. Mitt eneste symptom var feberen, men kan jo komme noe mer.

Kjenner jeg har sykdom i kroppen som en veldig mild influensa, men som sagt jeg er jo på dag 2 så kan jo komme noe mer.

Spiser og er oppe og går.

Jeg jobber som lærer og utsatt for mye smitte hele tiden så immunforsvaret er ikke "utrent", og har jobbet med positive flere ganger uten å få det. Jeg ble smittet av egne barn som er tett på meg hjemme.

Passer på å få i meg D og K vitamin, da jeg ikke kan ta vaksinen, for å holde immunforsvaret litt i sjakk.

Det kjennes ut som om kroppen kommer seg mye fortere nå enn ved tidligere influensaer men har jo bare vært syk i 24 timer så mulig det kommer mer.

•  
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en ung uvaksinert som fikk omikron, han fikk veldig høy feber et par dager, mast smak og luktesans og er fortsatt sliten, hoster og tungpustet nå uker etter. Det var ganske langt i sykdomsforløpet (etter feberen) at host osv kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og vet om to uvaksinerte som fikk korona i høst da delta gikk. Hun ble omtrent ikke syk, han var litt smårusten i nesten en uke før han ble verre. Han var på sykehuset i nesten en uke før han ble bedre. Vet ikke om han har long-covid nå.

Menn blir generelt mer syk enn kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uvaksinert og merket følgende:

- Dag 1: Begynte å fryse rett før leggetid.

- Dag 2: Hodepine ved pannen, feber og var generelt sliten. 

- Dag 3: Feber, ubehag i muskler og ledd, og generelt sliten. 

- Dag 4: Feberen forsvinner utover dagen. Litt mindre sliten. 

Var men andre ord syk i under 3 døgn. 

Endret av 0991
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Noen får det lettere enn andre, men det er flest vaksinerte som får det lettere enn uvaksinerte på grunn av beskyttelsen, men det er jo noen uvaksinerte som nesten ikke merker at de er syk også. Det var jo verre med delta. Vet om noen som fikk korona før vaksinene kom og den personen hadde det som en kraftig influensa med feber, muskelverk, hoste osv. Etter noen måneder hadde fortsatt ikke luktesans. 

Nå er det jo omikron så herjer så hvis den er mildere som de sier så får man tro på det. Og av de vaksinerte vs uvaksinerte som jeg vet har hatt det så fikk de uvaksinerte det litt hardere og lengre enn vaksinerte. Likevel de fleste nå får det jo mildt. Med mildt menes vel feber, kroppsverk osv som en influensa. Det er jo det ingen kan vite på forhånd hvor mildt man får det, men det har gått bra for de jeg vet om som har hatt det.

God bedring❤️

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! 

I dag (dag 2 etter pos test) har jeg hatt vondt i hodet og litt sliten bare. Barnet er nå helt fin i formen, mens mannen har litt feber men sier selv at han er mye dårligere når han har influensa. 

Jeg har enda ikke fått hoste, men som sagt, bare vondt i hodet og litt rennende nese. Håper det holder seg slik! 🤞🏼🥰

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje feber første natten.

Dag 2-5 var jeg småfrysen og slapp, og fin om hverandre. Kunne jobbe.

Dag 6-11 (nå): Våkna opp potte tett i nesa + hoste, hadde ikke lukt eller smak. Sånn var det hver eneste dag til i kveld. Men begynner å få den tilbake nå.

Trodde ikke Omicron skulle gjøre noen så tett i pappen uten sykdomsfølelse. Det var bare at jeg var tett i nesa, men 0 hint til lukt og smak...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksen 1: hoste, tap av lukt/smak.

Voksen 2: mye hoste, snørrete, litt vondt i hodet og rygg. Sliten. Tap av lukt/smak.

Barn 1: hodepine, slapp.

Barn 2 (i risikogruppe): ingen symptomer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkinator skrev (På 9.2.2022 den 18.44):

Jeg har nettopp fått positive tester for corona. Hele familien er positiv. 

Vi voksne er uvaksinerte, og merker så og si ingen symptomer. Barnet vår er kun ett år og har hatt feber, hoste og rennende nese. 

Barnet testet pos i går, og vi voksne i dag. Kan vi forvente oss mye verre forløp? 

Man bør vel ha fått med seg at dette er høyst individuelt nå etter 2 år med Covid i omløp. For de fleste går det jo fint, men personliggkjenner jeg også en som er på rehabilitering et år etter sykdom, og en som døde. Ingen av dem med kjente underliggende sykdommer. Statistikken sier at du mest sannsynlig merker det omtrent som en forkjølelse eller influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som ikke kan ta vaksinen (har hatt to blodpropper og et hjerneinfarkt) blir det som valget mellom pest og kolera. 

Da satser man på at statistikken er riktig og at man kommer seg gjennom som en influensa.

Ble syk på onsdag og har fortsatt ingen andre symptomer enn feber på kvelden/natta men vet at dette kan endre seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaskinert, var små foskjøla og snørrete i ca 2 uker. En helt vanlig vinter-regner med at det var omikrom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...