Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Djækklåsst skrev (59 minutter siden):

Forsøke å ødelegge for Ørnulf. Han klarte det nesten, på håret at ikke Christopher klarte det, noe han neppe ville vært i nærheten av uten veiledning fra Trond dagen før.

For så vidt. Men ser ikke noe galt i det. Dessuten hadde det vel ikke vært unaturlig at de haddde øvet seg i smia, uansett om Trond hadde instruert dem elle ikke.

Endret av Ruspus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Jeg tenkte på det at, de fikk vite om smiinga på forhånd denne gangen, så de fikk tid til å øve.  Har de fått slikt forvarsel tidligere år også?  Jeg husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt i å øve før en konkurranse, man leste jo pensum før prøver på skolen også. Ville vært dumt å ikke øve, når man hadde muligheten, spør du meg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (7 timer siden):

For så vidt. Men ser ikke noe galt i det. Dessuten hadde det vel ikke vært unaturlig at de haddde øvet seg i smia, uansett om Trond hadde instruert dem elle ikke.

Selvsagt er det ikke noe galt i det! Trond ønsker å vinne, i motsetning til Ørnulf er han bare ikke så interessert i å innrømme det :)

Ville Trond ha gjort det samme om Ørnulf hadde vunnet ro- og hestekjerre-konkurransen og det var han selv som skulle ha konkurrert mot de øvrige i smiing? Neppe.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (7 timer siden):

Litt kjedelig for Christopher som ble nr 2 i alle gårdskonkurransene og så nær ved å gå videre.

Ikke bare det, han var også raskest gjennom hinderløypa, som i de fleste andre sesonger har ført til direkte semifinaleplass.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Ikke bare det, han var også raskest gjennom hinderløypa, som i de fleste andre sesonger har ført til direkte semifinaleplass.

Synes kanskje han hadde fortjent semifinaleplassen, så litt synd. Men Sofie er heller ingen dårlig kandidat, så nå heier jeg på henne. Hadde vært litt kult om hun hadde danket ut de to "store" 🤞

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarsel, det som står under kan være avslørende mtp hvem som kommer til finalen.

Spoiler

I denne artikkelen er det et bilde av at Sofie kaster seg rundt halsen på Trond etter det som i bakgrunnen fremstår som en steinstablingskonkurranse:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/rlmO0w/ute-av-farmen-kjendis-jeg-angrer

Det har ikke vært noen slik konkurranse, så dette må vel da være en av de konkurransene som avgjør hvem som når finalen. To muligheter: Dette er første semifinale, Sofie vinner, og Ørnulf og Trond må kjempe om den siste plassen i melkespann eller noe annet. Den andre muligheten er at Trond allerede har nådd finalen i en annen øvelse, og at Sofie kaster seg om halsen hans etter å ha slått Ørnulf i den siste konkurransen.

Det er i hvert fall vanskelig å tolke bildet annerledes enn at Sofie kommer til finalen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sitter igjen med etter årets sesong:

Moralsk vinner: Sofie
Fineste personlighet: Christopher
Mest humoristiske: Aleksander
Taktikkeren: Ørnulf
Smiskeren: Trond
Den kaotiske: Lina
Den kjedeligste: Elin
Årets kruttønne: Marit
Den forfengelige: Aleksander
Mest kontroversielle: Ørnulf
Den som kommer best ut av oppholdet: Sofie
Andre som også går ut med hodet høyt hevet: Christopher og Aleksander

Resten går i glemmeboka.

Jeg håper vi får se Sofie, Christopher og Aleksander mer framover i diverse program. Flott trio.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (13 timer siden):

Kvinner som har vunnet semifinalen som jeg kommer på i farten var Marte i 2015, Sophie i 2016 og i kjendisutgaven Inga Berit i 2018 og Tiril i 2019, men da var det vel kun kvinnelige motstandere, som i 2008, uten at jeg husker om der var smiing alle årene. 

2008 var best. Kun Torkel igjen som gutt. Mammagutten. Husker han skulle bære staur. Husker hun eldre klikket på Catharina. Det var en veldig gøy sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (2 minutter siden):

2008 var best. Kun Torkel igjen som gutt. Mammagutten. Husker han skulle bære staur. Husker hun eldre klikket på Catharina. Det var en veldig gøy sesong. 

Han fikk ut den hederlige Hugo, og trodde visst at veien da lå åpent for at han selv skulle vinne, i konkurranse med damene. Men i den avgjørende melkespann-konkurransen, hvor det den gang var en hel haug som konkurrerte i den grenen, så ramlet armene hans sammen først av alle, og han var fullstendig sjanseløs. Og han var jo åpenbart forelsket i Silje som vant, og som senere ble sammen med Gaute, noe som førte til at Torkel åpenbart ble bitter, selv om han selvsagt nektet for det:

Torkel torve: - Jeg er skuffet over TV 2 (seher.no)

Farmen: - Ikke sjalu på Gaute (seher.no)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (13 timer siden):

Jeg tenkte på det at, de fikk vite om smiinga på forhånd denne gangen, så de fikk tid til å øve.  Har de fått slikt forvarsel tidligere år også?  Jeg husker ikke.

Kan ikke huske det nei, men selv hadde jeg sørget for å øve uka før finalen. Litt mer skjult.. den nøkkel(?)oppgaven i smia er med hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett farmen i alle år. En ting jeg hadde blitt skuffet over om jeg var med er at de får vin og øl. Jeg liker ikke vin og øl er heller ingen høydare. Jeg har mange ganger lurt på om de hadde gitt ut Coca Cola som jeg drikker daglig.

Skulle jeg vært med over flere uker og vin/øl blir levert flere ganger, så hadde jeg nok spurt produksjonen om de kan levere litt Coca Cola til meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LiseTV skrev (4 timer siden):

Tiril er ikke en god programleder.

Jeg synes det høres ut som om hun tror hun snakker med en gjeng med unger. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (7 timer siden):

Tiril er ikke en god programleder.

Hun har sagt opp, så det blir ikke henne mer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (16 timer siden):

Advarsel, det som står under kan være avslørende mtp hvem som kommer til finalen.

Skjul innhold

I denne artikkelen er det et bilde av at Sofie kaster seg rundt halsen på Trond etter det som i bakgrunnen fremstår som en steinstablingskonkurranse:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/rlmO0w/ute-av-farmen-kjendis-jeg-angrer

Det har ikke vært noen slik konkurranse, så dette må vel da være en av de konkurransene som avgjør hvem som når finalen. To muligheter: Dette er første semifinale, Sofie vinner, og Ørnulf og Trond må kjempe om den siste plassen i melkespann eller noe annet. Den andre muligheten er at Trond allerede har nådd finalen i en annen øvelse, og at Sofie kaster seg om halsen hans etter å ha slått Ørnulf i den siste konkurransen.

Det er i hvert fall vanskelig å tolke bildet annerledes enn at Sofie kommer til finalen.

Spoiler

Akkurat det bildet er jo som et dårlig samleie mellom en ung jente og en godt voksen mann, jfr Ingrid. Trodde det ikke var greit, eller gjelder det bare Ørnulf kanskje?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sol79 skrev (3 timer siden):

Skjul innhold

Akkurat det bildet er jo som et dårlig samleie mellom en ung jente og en godt voksen mann, jfr Ingrid. Trodde det ikke var greit, eller gjelder det bare Ørnulf kanskje?

Spoiler

Sofie har jo ikke reagert særlig på det, da, det hadde vært mer «dobbeltmoralsk» om det hadde vært Ingrid.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 15.2.2023 den 19.08):

Dagens program: 

Skjul innhold

Smiing: Litt usikker på hvorfor Tiril startet konkurransen med en klokke, og ropte "tid" når de skulle starte. Er ikke vinneren førstemann som vrir om nøkkelen i boksen? 

Finaleuken er alltid en høydare i sesongen, og hver gang tenker jeg "hvorfor kjører de ikke mer konkurranser ellers i sesongen også?". De kunne f.eks kjempet om å bli storbonde. Eller kanskje immunitet mot å bli førstekjempe eller andrekjempe. Mye mer givende å se de konkurrere enn at de vaser rundt og hakker på hverandre.

Jeg tror det var fordi det var noe tidsopplegg på de boksene. Etter 5 min fikk de jo lov å åpne boks nr. 2, ikke før. Så var nok det hun tok tiden på.

Enig ang. flere konkurranser i Farmen! Det er jo konkurranse-reality, så burde helt klart vært mer enn den ene tvekampen på søndagene! Som i tillegg ofte er over på ekstremt kort tid. Er så mye de kunne konkurrert om ja... hvem som skulle bli storbonde, første- og andrekjempe og kanskje de kunne konkurrert om litt penger også. Kanskje folk kunne hatt sin personlige lommebok?? De som klarte oppgaver fikk penger til å kjøpe seg det de ville... 

Cookie123 skrev (På 16.2.2023 den 0.49):

Pleier det alltid å være melkespannkonkurranse? 

Jeg har ikke sett alle sesonger...

Jeg tror nesten uten unntak at den siste finalebilletten blir utdelt i melkespann. Altså at den som taper der får den sure 3.plassen. Så det er jo en konkurranse om vilje - den som er best psykisk, kan utholde smerten og vil mest til finalen.

Men vi får se. Først skal den første finalebilletten deles ut, og det blir spennende!! Må jo helt klart være noe kjønnsnøytralt da. Kanskje det blir noe logikk eller bygge klosser/varde e.l. Kanskje en løype med dyr involvert.

Semifinalen var i alle fall veldig gøy! Men syns såå synd på Christopher da! SÅ nær så mange ganger. Uff :( spesielt når det var på bekostning at Ørnulf fikk plassen. Sykt irriterende! Jeg hadde vært så mye mer fornøyd med Trond, Christopher og Sofie videre. Da hadde jeg hatt håp for finalen. Nå er jeg bare dødsredd for at Ørnulf vinner hele greia... Kunne ikke la være å være SUR på Ingrid igjennom smiekonkurransen. Kunne du ikke tatt Ørnulf som førstekjempe uka før?? Da hadde vi sluppet dette!

Matlagingskonkurransen var supergøy! Heiet så hardt på Sofie, så ekstremt fornøyd med utfallet der! :D Hun er så flink, og tar alt på strak arm. Hvor mange andre influenserjenter på hennes alder fyrer opp bål med den største selvfølgelighet 😅 Aleks må jeg bare le av, og Tirils kommentar -jeg tar en agurk jeg 😅 Hun som er gravid, det ville vært livsfarlig å smake på Aleks pølse gitt. Bare synd at dette gjorde at han røk ut. Jeg heiet mer på Sofie ja, men skulle ønske Aleks også var med videre. Han burde vunnet steinplukkingen, men men.

Bare Sofie tar seieren helt i land nå 🙏

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (På 15.2.2023 den 23.05):

Farmen er en mannekonkurranse hvor mennene vinner hver gang (med få unntak). Hvorfor kan de ikke lager oppgaver som er mer kvinnevennlig??? 🙄

Hvorfor det? Årets "unge jenter" på Farmen vil jo så gjerne gjøre "mannfolkarbeid". 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (23 timer siden):

Jeg har sett farmen i alle år. En ting jeg hadde blitt skuffet over om jeg var med er at de får vin og øl. Jeg liker ikke vin og øl er heller ingen høydare. Jeg har mange ganger lurt på om de hadde gitt ut Coca Cola som jeg drikker daglig.

Skulle jeg vært med over flere uker og vin/øl blir levert flere ganger, så hadde jeg nok spurt produksjonen om de kan levere litt Coca Cola til meg.

Om 50 år får de sikkert kjøpt coca cola på markedet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...