Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Chupacabra skrev (1 time siden):

Trond sikler minst like mye etter seieren som Ørnulf, selv om han gir uttrykk  for noe annet.

Morsomt da Trond tok initiativ til smi-drilling for alle, kun for å forsøke å ødelegge for Ørnulf, som selvsagt ble dritsur.

Hadde Trond i det minste vært ærlig alene overfor kamera, så hadde han vært en av tidenes deltakere. Eller kanskje han spiller spillet så godt at han ikke engang skjønner det selv?

Endret av Djækklåsst
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (1 time siden):

Farmen er en mannekonkurranse hvor mennene vinner hver gang (med få unntak). Hvorfor kan de ikke lager oppgaver som er mer kvinnevennlig??? 🙄

Enig. Har reagert på dette hvert eneste år. Håpløst å se på. 

I Farmen så har 12 menn og 5 kvinner vunnet. 
I Farmen Kjendis har 5 menn og 1 kvinne vunnet. Og det blir vel en mann i år også?

Og forskjellen skyldes ikke at det er få kvinner igjen før finaleuken, eller at kvinner ikke kan, ikke vil eller er svake. Det handler om at menn blir favorisert i finaleuken. Majoriteten av oppgavene finnes ikke nøytrale. Konkurransene er basert på egenskaper, interesser og styrker som gagner menn og som menn finner naturlig. Menn med fysikk. Så det er helt vanlig at 2 eller 3 menn går videre til semifinalen.

I det ene året når en kvinne vant så var det faktisk 3 kvinner i semifinalen. Hvorfor? Fordi gjennom oppholdet hadde kvinnene "rottet seg" sammen med å få ut mennene før finaleuken, der menn røk ut som perler på en snor i tvekamper slik at det bare var èn mann igjen når finaleuken startet. 

Og den smiingen er verst. Har en kvinne noensinne klart å hevde seg? Isåfall kan jeg telle henne på èn finger.

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig IKKE Ørnulf vinner!!! Syntes han var helt ok i begynnelsen, men liker han bare mindre og mindre!! Det fjeset når Trond skulle lære de andre om smiing!!! 🤣

Heier nok mest på Trond, men også litt på Sofie. Bare IKKE Uggluf. 😉

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var ganske tydelig hvorfor Trond plutselig ville lære de andre å smi! Han ønsker jo å virke så grei og hjelpsom, mens han helst ville slippe å møte Ørnulf i finalen.  Trond ser på Ørnulf som sin største konkurrent. 

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tirben skrev (9 minutter siden):

Synes det var ganske tydelig hvorfor Trond plutselig ville lære de andre å smi! Han ønsker jo å virke så grei og hjelpsom, mens han helst ville slippe å møte Ørnulf i finalen.  Trond ser på Ørnulf som sin største konkurrent. 

Ja. 

Jeg samboeren lo godt da han begynte med lynkurset sitt i smia. 🤣Han gamblet nok på at en av dem skulle få det til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Enig. Har reagert på dette hvert eneste år. Håpløst å se på. 

I Farmen så har 12 menn og 5 kvinner vunnet. 
I Farmen Kjendis har 5 menn og 1 kvinne vunnet. Og det blir vel en mann i år også?

Og forskjellen skyldes ikke at det er få kvinner igjen før finaleuken, eller at kvinner ikke kan, ikke vil eller er svake. Det handler om at menn blir favorisert i finaleuken. Majoriteten av oppgavene finnes ikke nøytrale. Konkurransene er basert på egenskaper, interesser og styrker som gagner menn og som menn finner naturlig. Menn med fysikk. Så det er helt vanlig at 2 eller 3 menn går videre til semifinalen.

I det ene året når en kvinne vant så var det faktisk 3 kvinner i semifinalen. Hvorfor? Fordi gjennom oppholdet hadde kvinnene "rottet seg" sammen med å få ut mennene før finaleuken, der menn røk ut som perler på en snor i tvekamper slik at det bare var èn mann igjen når finaleuken startet. 

Og den smiingen er verst. Har en kvinne noensinne klart å hevde seg? Isåfall kan jeg telle henne på èn finger.

Etter hva jeg husker, har finaleuken vært roing, plukking av et par stein, styring av hest, smiing og matlaging.

altså veldig relevant mht hva man kan møte av oppgaver på en Gård. 

Gi meg en god grunn til at en kvinne ikke kan mestre disse. Og gi meg noen gode alternativer til oppgaver som kunne vært mer kvinnevennlige.

 

Endret av SpaceDementia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Morsomt da Trond tok initiativ til smi-drilling for alle, kun for å forsøke å ødelegge for Ørnulf, som selvsagt ble dritsur.

Hadde Trond i det minste vært ærlig alene overfor kamera, så hadde han vært en av tidenes deltakere. Eller kanskje han spiller spillet så godt at han ikke engang skjønner det selv?

Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf. Han hadde neppe arrangert smi-trening hvis han selv skulle ut i den konkurransen. 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpaceDementia skrev (11 minutter siden):

Etter hva jeg husker, har finaleuken vært roing, plukking av et par stein, styring av hest, smiing og matlaging.

altså veldig relevant mht hva man kan møte av oppgaver på en Gård. 

Gi meg en god grunn til at en kvinne ikke kan mestre disse. Og gi meg noen gode alternativer til oppgaver som kunne vært mer kvinnevennlige.

 

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (4 timer siden):

Synd at Jan Tore gikk ut.

Han kunne slått Sofie, men svarte feil med vilje fordi han ville hjem. Kvelden før hadde han fått beskjed fra teamet om sykdom i familien og da ble han veldig urolig og ville hjem. Men hvis han hadde trukket seg før hinderløypa, hadde likevel taperen der måttet dra hjem, derfor valgte han å bli med på konkurransen. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (15 minutter siden):

Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf. Han hadde neppe arrangert smi-trening hvis han selv skulle ut i den konkurransen. 

"Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf". Ødela han for Ørnulf? Ørnulf vant jo smikonkurransen.

Endret av Ruspus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

 

Og den smiingen er verst. Har en kvinne noensinne klart å hevde seg? Isåfall kan jeg telle henne på èn finger.

Kvinner som har vunnet semifinalen som jeg kommer på i farten var Marte i 2015, Sophie i 2016 og i kjendisutgaven Inga Berit i 2018 og Tiril i 2019, men da var det vel kun kvinnelige motstandere, som i 2008, uten at jeg husker om der var smiing alle årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruspus skrev (3 minutter siden):

"Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf". Ødela han for Ørnulf? Ørnulf vant jo smikonkuransen.

Forsøke å ødelegge for Ørnulf. Han klarte det nesten, på håret at ikke Christopher klarte det, noe han neppe ville vært i nærheten av uten veiledning fra Trond dagen før.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (17 minutter siden):

Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf. Han hadde neppe arrangert smi-trening hvis han selv skulle ut i den konkurransen. 

Du tror ikke Trond inviterer de andre to semifinalistene til intens felles studie av gårdsboka, for å sikre at alle får med seg mest mulig derfra før finalen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig for Christopher som ble nr 2 i alle gårdskonkurransene og så nær ved å gå videre.

Jeg tror på Trond eller Sofie som vinner. Sofie er ung og godt trent og kan sikkert stå lenge i en melkespannkonkurranse, og de andre sier hun er den som har lest mest i gårdsboka. 

Ørnulf som er så pass gammel, tror jeg kan få problemer med å holde armene strake med vekt på (melkespann) lenge nok. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ruspus skrev (11 minutter siden):

"Ja, det var jo kun for å ødelegge for Ørnulf". Ødela han for Ørnulf? Ørnulf vant jo smikonkurransen.

For å prøve å ødelegge for han, da. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (12 minutter siden):

Du tror ikke Trond inviterer de andre to semifinalistene til intens felles studie av gårdsboka, for å sikre at alle får med seg mest mulig derfra før finalen?

Trond sa jo selv at Ørnulf gikk så opp i konkurransen og var så oppsatt på å vinne, så han syntes det hadde vært gøy om noen andre, f.eks. Ingrid vant smi-konkurransen hvor Ørnulf var forhåndsfavoritt. Så det var ikke bare for å være hjelpsom at Trond foreslo smi-trening. 
 

Når Trond selv potensielt må ut i samme konkurranse, arrangerer han nok ikke til noen felles gårdsbok- kollokvie. Nå tror jeg nok alle tre som er igjen vil vinne selv , og vil holde kortene tett til brystet. 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Enig. Har reagert på dette hvert eneste år. Håpløst å se på. 

I Farmen så har 12 menn og 5 kvinner vunnet. 
I Farmen Kjendis har 5 menn og 1 kvinne vunnet. Og det blir vel en mann i år også?

Og forskjellen skyldes ikke at det er få kvinner igjen før finaleuken, eller at kvinner ikke kan, ikke vil eller er svake. Det handler om at menn blir favorisert i finaleuken. Majoriteten av oppgavene finnes ikke nøytrale. Konkurransene er basert på egenskaper, interesser og styrker som gagner menn og som menn finner naturlig. Menn med fysikk. Så det er helt vanlig at 2 eller 3 menn går videre til semifinalen.

I det ene året når en kvinne vant så var det faktisk 3 kvinner i semifinalen. Hvorfor? Fordi gjennom oppholdet hadde kvinnene "rottet seg" sammen med å få ut mennene før finaleuken, der menn røk ut som perler på en snor i tvekamper slik at det bare var èn mann igjen når finaleuken startet. 

Og den smiingen er verst. Har en kvinne noensinne klart å hevde seg? Isåfall kan jeg telle henne på èn finger.

Ett år hadde de faktisk sying i gårdskonkurransen.
 

Mht presisjon er smiing en nøytral øvelse, men det er tungt, så mht muskelkraft kan nok mennene ha en fordel. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (29 minutter siden):

Litt kjedelig for Christopher som ble nr 2 i alle gårdskonkurransene og så nær ved å gå videre.

Jeg tror på Trond eller Sofie som vinner. Sofie er ung og godt trent og kan sikkert stå lenge i en melkespannkonkurranse, og de andre sier hun er den som har lest mest i gårdsboka. 

Ørnulf som er så pass gammel, tror jeg kan få problemer med å holde armene strake med vekt på (melkespann) lenge nok. 
 

Pleier det alltid å være melkespannkonkurranse? 

Jeg har ikke sett alle sesonger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...