Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Linas oppførsel var nesten som å se et menneske med angstanfall - og det er det ikke noe galt i. 

Jeg forsvarer ikke oppførselen hennes, men hun trodde åpenbart at ordet pakkis ble brukt. Og da er det klart hun reagerte. Hun kunne bli møtt på de sterke følelsene som dukker opp når man blir trigget - så kunne det blitt en god samtale ut av det hele.. istedetfor at partene havner i konflikt pga selvforsvar. Men det er sikkert veldig vanskelig å zoome ut og se stort på en situasjon når man er trøtt, sliten og pressa. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarinetta skrev (1 time siden):

Linas oppførsel var nesten som å se et menneske med angstanfall - og det er det ikke noe galt i. 

Jeg forsvarer ikke oppførselen hennes, men hun trodde åpenbart at ordet pakkis ble brukt. Og da er det klart hun reagerte. Hun kunne bli møtt på de sterke følelsene som dukker opp når man blir trigget - så kunne det blitt en god samtale ut av det hele.. istedetfor at partene havner i konflikt pga selvforsvar. Men det er sikkert veldig vanskelig å zoome ut og se stort på en situasjon når man er trøtt, sliten og pressa. 

Det kunne sikkert blitt en god samtale, men Lina gav aldri Ørnulf sjansen. Så fort han prøvde å si noe, avbrøt hun. 
Like greit at hun dro, for hun virka ustabil i hode sitt. Sier ikke hun er det, men jeg oppfattet henne som gal og en løs kanon som i den settingen bør beskyttes mot seg selv. 

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Ørnulf. Synes han virker som en flott person med gode verdier. Ja, noen kommentarer kan være litt på kanten.
 

Hva slags wokesamfunn lever vi i når alle skal bli krenka hele tiden? Og kvinner som på død og liv skal drive likestillingskamp hele tiden. Hadde Johaug eller Cecilia Brækhus vært med hadde jo selvfølgelig de blitt satt på de fysiske oppdragene. 

 

😤

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte skrev (23 minutter siden):

Jeg liker Ørnulf. Synes han virker som en flott person med gode verdier. Ja, noen kommentarer kan være litt på kanten.
 

Hva slags wokesamfunn lever vi i når alle skal bli krenka hele tiden? Og kvinner som på død og liv skal drive likestillingskamp hele tiden. Hadde Johaug eller Cecilia Brækhus vært med hadde jo selvfølgelig de blitt satt på de fysiske oppdragene. 

 

😤

Enig. Ørnulf virker som en bra mann. Litt gammeldags og kan komme med vitser og kommentarer som ikke er helt greit i 2023. Men nå skal de liksom leve i 1923. Da hadde de ikke samme hjelpemidler som i dag og tungt kroppsarbeid ble tildelt mennene. Og det var fornuftig at arbeidsfordelingen var sånn at de med mest muskelkraft tok de fysisk mest krevende oppgavene, mens de med mindre muskelkraft tok seg av dyrestell, husarbeid og matlaging. Det er veldig logisk at de fordelte arbeidet sånn den gang, men så kommer folk fra 2023 og vil ha det til å handle om kvinneundertrykking og kjønnskamp. Det finnes jo mange kvinner som er sterkere fysisk enn menn, tenk Aslak mot Marit Bjørgen feks. Da er det logisk at Marit Bjørgen hadde blitt satt til de mer fysisk krevende oppgavene og Aslak hadde havnet på kjøkkenet. Greit å være litt løsningsorientert når man skal få et stort oppdrag i havn.

Ellers så synes jeg den mottakelsen av Aurora var kjempemorsom, noen mener det var mannsjåvinistisk, men sånn oppfattet ikke jeg den scenen.

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte skrev (47 minutter siden):

Jeg liker Ørnulf. Synes han virker som en flott person med gode verdier. Ja, noen kommentarer kan være litt på kanten.
 

Hva slags wokesamfunn lever vi i når alle skal bli krenka hele tiden? Og kvinner som på død og liv skal drive likestillingskamp hele tiden. Hadde Johaug eller Cecilia Brækhus vært med hadde jo selvfølgelig de blitt satt på de fysiske oppdragene. 

 

😤

Trenger da ikke være toppidrettsutøver som kvinne for å kunne bidra til å bygge noe! Har ingenting med woke å gjøre.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Marit ryker. Trodde hun var ei morsom dame med godt humør, men hun er stort sett bare ei konstant krenka slarvkjerring! Og den opptreden de hadde da hun sang om «ræva»… Totalt upassende og overhodet ikke morsomt🙄

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (3 timer siden):

Håper Marit ryker. Trodde hun var ei morsom dame med godt humør, men hun er stort sett bare ei konstant krenka slarvkjerring! Og den opptreden de hadde da hun sang om «ræva»… Totalt upassende og overhodet ikke morsomt🙄

Faren er nok stor for at hun ryker. Blir spennende å se hvem hun velger.

Det som jeg kan irritere meg litt over med Marit, er at hun i det ene øyblikket snakker nordlandsk og i det neste, østlandsk 😱

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (17 timer siden):

Er i grunn enig med deg i det du skriver. Men skjønner også frustrasjonen til damene, for som du sier har Ørnulf gammeldagse holdninger, og ikke nok med det så er han også ganske mannssjåvinistisk til tider. Kan godt tenke meg at flere er enige i det, og håper virkelig han tar seg sammen når det gjelder dette senere.

Men som sagt, enig i at hvis man skal få ferdig ukes-oppdraget så må rollene fordeles sånn som de har blitt med tanke på ferdigheter og erfaring osv. Men synes uansett mannfolket der kunne bidratt en smule mer med vasking og rydding, og kanskje tatt noen av dyrene en gang i ny og ne. Hvis damene også skal ha en sjans i en eventuell finale så må de også få lov til å bidra med de tunge løftene, med andre ord så burde man få lov til å prøve seg på litt forskjellig for å stille sterkere i en finale, dette gjelder jo begge kjønn. 

Syntes det er litt tull. Noen av de mennene som driver på vaskehuset, kunne fint ha blitt bytta ut med noen av damene for bedre fremdrift. De står jo bare å enten holder eller ser på Ørnulf jobbe. Ser jo feks hvor mye raskere de kom når malin kom. De kara brukte jo to dager på basen. Så effektivt var det jo ikke. Maling er jo både sterk og med pågangsmot. Der kan du også putte inn Marit og hun ifluenser dama også. Ingrid hadde nok også kommet seg raskt på ballen,  nårhun hadde fått det litt i fingrene. Så enig med jentene.  Hvis alle ble med å vanne, så hadde det vært mer effektivt med flere hender på ukes oppdraget ellers. Men Ørnulf syntes nok det hørtes kjedelig ut. 

Hvis to tre stk skal vanne hele åkeren alene  to ganger om dagen. Så blir de jo aldri ferdige med det.og arb kapasitet, blir brukt opp på det. Dessuten så vil vannet komme på litt sent, og å vanne i stekende sol, kan ødelegge avlingen.  Så ikke så sikker på om det kommer til å ende bra.  

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (3 timer siden):

Håper Marit ryker. Trodde hun var ei morsom dame med godt humør, men hun er stort sett bare ei konstant krenka slarvkjerring! Og den opptreden de hadde da hun sang om «ræva»… Totalt upassende og overhodet ikke morsomt🙄

Marit er super morsom. Hun er sliten å lei. Så skjønner godt hun klager litt

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 19.1.2023 den 3.47):

Det var en merkelig oppførsel av Uggluf da utfordrerne kom.  Han var kanskje overtrøtt, overgira eller bare rar.

Jeg tror han har blitt fortalt på forhånd om å gjøre det. Så veldig tilgjort ut. Jeg tror mange ting er dirigert av produsentene, og de får beskjed om hva samtaleemner de skal snakke om eller gøye ting de skal gjøre for å skape underholdning. Kan lett se for meg at produsentene har bedd Uggluf om å by Aurora opp til dans.

Dette synes jeg også om første episode hvor Lina pushet frem ideen om et møte. Om det var noe hun fikk beskjed om fra produsentene eller at hun valgte det selv for å promotere egen serie er ikke sikkert. Men tror ikke det var reelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig gøy at forpakterne møtte Torpet-gjengen! Det tror jeg aldri før har skjedd! Herlig med litt slike små twister.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (5 timer siden):

Faren er nok stor for at hun ryker. Blir spennende å se hvem hun velger.

Det som jeg kan irritere meg litt over med Marit, er at hun i det ene øyblikket snakker nordlandsk og i det neste, østlandsk 😱

Akkurat det der er veldig vanlig for nordlendinger (og selvfølgelig folk med andre dialekter også) som har bodd lenge på Østlandet. Hører hun slår totalt om til nordlandsk når hun snakker med Sofie. Moren min er helt lik. Etter ca 50 år på Østlandet snakker hun tilnærmet østlandsk, men slår om til nordlandsk når hun snakker med andre nordlendinger.

Spent på hvem Marit velger jeg også. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte skrev (14 timer siden):

Jeg liker Ørnulf. Synes han virker som en flott person med gode verdier. Ja, noen kommentarer kan være litt på kanten.
 

Hva slags wokesamfunn lever vi i når alle skal bli krenka hele tiden? Og kvinner som på død og liv skal drive likestillingskamp hele tiden. Hadde Johaug eller Cecilia Brækhus vært med hadde jo selvfølgelig de blitt satt på de fysiske oppdragene. 

 

😤

Jeg er på mange måter enig i at jeg syntes på mange områder er Ørnulf en kul fyr. Men jeg hadde klikka i vinkel om jeg hadde vært på den gården der. I to uker til nå skal han fortelle disse damene hva de er i stand til eller ikke. Ingen av dem har utnevnt han som sin talsmann. Og jeg hadde garantert satt det skapet ganske hardt og krasst på plass.

Eneste forskjellen på han og damene iht snekring, er at han har kunnskap. Kjønn har da 0 å si.  Byggingen der går tregt fordi det står 4 karer å se på Ørnulf bygge.  Han er sykt kjønnsdiskrominerende, slik han uttaler seg hele tiden. Og jeg anser at det også ligger endel bak der, å slippe unna oppgaver som melking og oppvask bla.  Han hadde fått grei beskjed om at hvis han uttaler seg en gang til på damene sine vegne, så skulle han fått oppvask oppgave en hel uke, om jeg var storbonde.  Damene kan få svare for seg selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (På 19.1.2023 den 3.47):

Det var en merkelig oppførsel av Uggluf da utfordrerne kom.  Han var kanskje overtrøtt, overgira eller bare rar.

Han prøvde vel på en sykt nedrig og merkelig måte å ta henne med storm. Punktum for min del, iht at han mangler noe vesentlig mellom ørene iht sosiale relasjoner. Ikke vanskelig å se hun var passe forbanna, selv om hun prøvde å ikke vise det.  Det hadde jeg også blitt. Noe så flaut og pinlig

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange sterke jenter der... Håper Sofie skremte henne litt med den håndbaken i alle fall!
Kanskje Ingrid er den svakeste? Om jeg skal gå ut fra det vi har sett på TV... hun har ikke jobbet så mye med de fysiske oppgavene i alle fall. Men igjen så har hun kanskje vært mye i huset med Marit, og dermed skapt et tett bånd med henne. Blir spennende å se hvem det blir!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2023 at 12:54 PM, Kati said:

Også håper jeg Elin blir valgt som andrekjempe. Og at Elin ryker. Hun bidrar ikke noe til underholdning på TV. Mulig hun er dyktig på gården, men dessverre en kjedelig deltaker.

 

Spoiler

Tidligere har vel det bestandig betydd at personen kommer langt. Anonym i første tre uker -> personen kommer minst til finalen.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adobyen

Jeg liker Marit, og håper at hun velger en andrekjempe som hun har muligheter til å vinne mot.  Jeg kjenner dem ikke så godt ennå.

jeg forsto ikke helt gangen i dette med utfordrerne.  Det skal vel være noe i neste episode. Begge er ukjente for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (11 timer siden):

Håper Marit ryker. Trodde hun var ei morsom dame med godt humør, men hun er stort sett bare ei konstant krenka slarvkjerring! Og den opptreden de hadde da hun sang om «ræva»… Totalt upassende og overhodet ikke morsomt🙄

Jeg ser tydeligvis et helt annet program enn deg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 minutter siden):

Uffda. 
Rart hvordan man blir kjent med folk på en annen måte. Stinius tidligere på et annet program og nå Aslak. Koselig med den bromancen mellom han og Aleks 😊

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...