Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Kan hun Lina ha vært med for å reklamerer for AS storfamilien? De har jo en TV-serie på NRK, og liker rampelyset generelt. Og Farmen har jo mye promotering i forkant + at hun gjorde seg selv til et heftig samtaleemne umiddelbart der inne. 

Tror ikke dette er det siste vi ser av henne i realityserier. 71 grader nord neste? 😄

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg reagerte litt på at Espen ble så opprørt over at Aleks ble valgt som førstekjempe. Alle har jobbet hardt, og spesielt Aleks. Vel, om det var arbeidsinnsatsen som burde vært lagt vekt på så er det jo Espen selv som burde blitt valgt. Så når han/de uttrykte at ingen av dem burde stå der i tvekamp så føltes det feil.

Sykt at de kjøpte et grisehode! Med med en stjernekokk på gården så går det kanskje an. Tviler på at noen som ikke er kokk ville klart å lagd så mye godt ut av det 😶

Digger Aleks, men lo litt av hjelpeløsheten på kjempehytten. Dagens unge har virkelig vokst opp uten kjennskap til det å kjede seg. Derav ikke lært å nyte det. Tenker på flere tidligere deltakere som har kost seg med litt fri fra flokken (ja noen ønsket det) der ute på kjempehytten for litt egentid, mens Aleks holdt på å klikke. Savner telefoooonen min.

Syns det er litt kjedelig at ikke produksjonen kan klippe slik at det blir litt spennende når det er valg da. Flere ganger tatt med at Espen skulle velge øks, og så avtaler om storbondevalg og neste førstekjempe. Dette kan de vel droppe å ha med. Joda, så klarer vi oftest å gjette det, men la oss nå få gjøre det - nettopp gjette litt selv!

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (12 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor det var SÅ grusomt at Aleks ble valgt til førstekjempe. De hadde vært der kort tid,  noen måtte velges.  Noen velger sånn taktikk,  noen velger en annen.  🤷‍♀️

For min del ser førstekjempevalget slik ut: 

- Ørnulf hadde tidligere sagt at han skulle velge førstekjempe utifra arbeidsinnsats, og Aleks var langt ifra den som gjorde minst.
- Aleks var en av de Ørnulf kom best overens med, der Aleks betegnet Ørnulf som en farsfigur.
- At Aleks hadde hjemreisetanker burde jo tale til en fordel for å ikke bli valgt. Særlig siden Aleks ikke forsuret miljøet på gården eller virket umotivert. Handler ikke Farmen om å stå igjen alene til slutt? 
- Mulig Aleks er en sterk konkurrent i finaleuken, men Aleks har ingenting å stille opp med mot Ørnulf i en eventuell kunnskapsfinale.

Hadde Ørnulf rett i plukke Aleks? Jo såklart, men valget ser sosialt rart, taktisk usmart og strategisk feil ut, og bunner ut i at Aleks var det enkleste og feigeste valget med minst motstand i å ta. Og det synes jeg blir for stusselig med tanke på Ørnulfs kaliber.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen er en moroklump, men som han sa, så var han bedagelig anlagt og flink til å få det til å se ut som han jobbet uten at han egentlig gjorde så mye, og han var ikke motivert til å være på Torpet for å kjempe seg inn igjen på gården heller, så det var rett mann som røk ut.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som jeg ikke skjønner hvorfor Espen ble med i utgangspunktet.  🤷‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (8 timer siden):

Ikke hørt, men sett. Var slik forrige sesong. 

Blander du med Camp Kullinaris?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (3 timer siden):

For min del ser førstekjempevalget slik ut: 

- Ørnulf hadde tidligere sagt at han skulle velge førstekjempe utifra arbeidsinnsats, og Aleks var langt ifra den som gjorde minst.
- Aleks var en av de Ørnulf kom best overens med, der Aleks betegnet Ørnulf som en farsfigur.
- At Aleks hadde hjemreisetanker burde jo tale til en fordel for å ikke bli valgt. Særlig siden Aleks ikke forsuret miljøet på gården eller virket umotivert. Handler ikke Farmen om å stå igjen alene til slutt? 
- Mulig Aleks er en sterk konkurrent i finaleuken, men Aleks har ingenting å stille opp med mot Ørnulf i en eventuell kunnskapsfinale.

Hadde Ørnulf rett i plukke Aleks? Jo såklart, men valget ser sosialt rart, taktisk usmart og strategisk feil ut, og bunner ut i at Aleks var det enkleste og feigeste valget med minst motstand i å ta. Og det synes jeg blir for stusselig med tanke på Ørnulfs kaliber.

Storbonden kan velge hvem han vil. Hvofor begrunne valget? Det blir som oftest kritikk uansett hvem som velges og hva begrunnelsen er.

Mulig det er en regel at de MÅ begrunne valget...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (1 time siden):

Blander du med Camp Kullinaris?

Huff ja, helt sikkert der jeg har det fra. Beklager! 

Takk for oppklaring 🙈

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality er min guilty pleasure, og jeg er her og leser hveeer dag, og ser alle episoder. Koser meg, og blir shamed av venner og familie for det. Men dette er jo et sosialantropologisk eksperiment. Castingen er ikke tilfeldig i noe realitykonsept, og det er en kynisme i det. Ikke bare litt. Jeg ser SÅ for meg at hun som lagde så fryktelig mye drama og så dro, har sett alle sesonger, laget strategi, og så mistet grepet. Angrer nok på sin manglende impulskontroll med tanke på elsken hun har på rampelys. Nå er hun skikkelig kjendis i en uke, folk søker opp serien deres, men så er hun glemt. Vi er litt glade i Alex og Christoffer, og har stor respekt for hel ved som Marit og Trond Moi. Jeg synes det er fabelaktig casting i år, og gøy at influenserjenter kan få vise at de ikke bare er bimboer som sminker seg på instagram. Men krenkegreia til den velstående teppearvingen er ikke grei når det er usant det hun hevder. Det er like mye en hersketeknikk. Hun fikk forklart at hun hadde misforstått, men GIR seg ikke. Dette er slikt som ødelegger for dem som virkelig opplever hverdagsrasisme pga hudfarge, etnesitet, kjønn eller legning. Krenkekortet bør være forbeholdt dem som har grunn til gi varsku, ikke dem som ikke har evnen til å lytte. 

Endret av Taffel
Enter er ingen venn. CTRL er.
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintage skrev (14 timer siden):

Kan hun Lina ha vært med for å reklamerer for AS storfamilien? De har jo en TV-serie på NRK, og liker rampelyset generelt. Og Farmen har jo mye promotering i forkant + at hun gjorde seg selv til et heftig samtaleemne umiddelbart der inne. 

Tror ikke dette er det siste vi ser av henne i realityserier. 71 grader nord neste? 😄

Liker rampelyset? Tror du har misforstått 😅

Har du sett instagrammen til familiemedlemmene? Skulle likt å se noen andre ha egen tv-serie for så å gjøre så lite ut av mulighetene det gir som spons og selvpromotering. 

Finner det smått merkelig at vi fortsatt skal diskutere Lina, er litt old news nå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente Aleks med at værdama var singel? 🙈 er ikke hun på lik alder som moren? Veldig koselig at han valgte henne altså, men syntes det plutselig ble lagt opp litt romantisk? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nyjenta skrev (3 timer siden):

Hva mente Aleks med at værdama var singel? 🙈 er ikke hun på lik alder som moren? Veldig koselig at han valgte henne altså, men syntes det plutselig ble lagt opp litt romantisk? 😅

Han tulla bare. Dessuten er vel han sammen med hun influenseren som var med på Torpet i fjor? Martine Lunde. Har lest det her inne, i hvert fall :) Koselig at han valgte Elin, ja siden han hadde snakket så lite med henne. Jeg trodde han ville velge Aslak eller Sofie.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvelia skrev (1 time siden):

Aleksander er morsom, og så virker han som en skikkelig snill person. 

Ler meg i hjel av han!😂 Herlig fyr.

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yvelia skrev (2 timer siden):

Aleksander er morsom, og så virker han som en skikkelig snill person. 

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men han er jo superskjønn og morsom. Virker tvers igjennom snill. Og arbeidsom og lærevillig også. :)

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...