Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Forstår ikke greia. Lina er ikke pakistaner men fra Iran. Hun bor i et gedigent luksushus og virker som hun har gode dager hjemme til å pleie seg selv ikke minst. Dette fra serien som gikk på tv. Om Ørnulf selv har bygget opp hele klesimperiet sitt eller har penger i arv aner jeg ingen ting om. Har ingenting mot ham bortsett fra at han valge Aleks til førstekjempe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nyjenta skrev (40 minutter siden):

Det er faktisk ikke din feil, det er media sin og ikke minst TV2.

Du baserer hele meningen din over at alt med Lina som ble vist var minimalt «farmen»-materiale og bare spill.
 

For det første: Malin sier det var dumt Lina trakk seg fordi hun var «effektiv, rask og sterk». Undre seg hvor Lina viste seg å være dette på skjermen, for det lille vi så var at hun bøtte 3 mursteiner og lagde gjerde med Marit(?). Vi ser den andre influensere jobbe rompa av seg, men vi ser ingenting av Lina selvom Ørnulf også snakker om hvor «hardtarbeidende» hun er.

For det andre: Du skriver at det kun er Christopher som er hennes vitne. Og synes du det er rart han ikke tar parti med henne etter at han og hun kom skeivt ut ref. møte sent på kvelden i forveien? Du skriver ingenting om at Malin faktisk har gått ut, dog har ikke de andre mediene som har huset opp denne saken til de grader skrevet om det kun Nettavisen og avisa oslo, at Ørnulf faktisk bruker ordet “pakkis” i en vits rundt middagsbordet. Han som hardbarka benektet / «reaksjonen du refererer til» at han engang hadde «pakkis» i vokabularet sitt. 
mens TV2 på sin side først mente at det ikke fantes noe klipp med ordet pakkis før de nå hr gått tilbake på det for så å si at «ja, det ble brukt i en av vitsene, MEN den vitsen hadde vi ikke tid til å vise på TV. Vi hadde derimot tid til å vise andre vitser» det vitner jo om at TV2 har klippet disse scenene nøyaktig slik de ønsker.

tv2 sier de har framstilt det så riktig som mulig, men fakta er at 1) de lar Ørnulf presisere å si at han ikke har et slikt ord i vokabularet sitt, mens de samtidig lar DEN vitsen som inneholder ordet pakkis gå under radaren. Lurer på hvordan det hadde tatt seg ut på TV at han i det ene sekundet sier «jeg har aldri brukt det ordet i livet mitt» for så å vise en scene med «pakkis» i vitsen sin :fnise: uansett, så nei: her har du feil, Christopher var ikke hennes eneste vitne, de var det faktisk alle mann. Og nå har jeg lest artikkelene på nytt der sier Lina i hver eneste: det var 2 ganger han brukte dette ordet, en gang med kamera tilstedet og en gang uten kamera til stedet.

så nå kan du svelge «For det er ikke greit hvis det har blitt sagt» for nå er det stadfestet av både TV2 og Malin at dette faktisk er blitt sagt. Men jeg og du som seere har ikke blitt presentert hele sannheten gjennom media og klipping, men sånn er det som oftes. Tror også at TV2 har godtet seg over hvor stort fokus dette har fått, undrer meg ikke om det faktisk er blitt flere seere for Farmen sin del og som vi vet er jo det alt de bryr seg om. 

Tja. Det er ord mot ord her, og hva som er fakta er vanskelig å vite. Uansett spiller kontekst, intensjon og undertone inn, samt håndtering av situasjon. Det merkeligste med saken var at alt var i svingende orden mellom Ørnulf og Lina helt til Ørnulf benektet avtale med Lina om guttekamp, hvor Lina først da dro opp denne saken som et forsøk på påvirkning. Det er faktisk rart oppi dette.

Det var ingen som nevnte/bekreftet at Ørnulf hadde brukt ordet under situasjonen (der folk faktisk tok parti med Ørnulf, og ville de gjort det hvis Lina hadde rett?) eller når saken ble nevnt under valget av andrekjempe i dag, selv om Ørnulf benyttet anledningen til å beklage hans humoristiske oppførsel og håndtering av situasjonen.

At ting har blitt klippet og redigert både her og der stemmer garantert. Men jeg har ingen tro på at TV2 har gjort alt i sin makt for å beskytte Ørnulf på Linas bekostning. For som du sier, TV2 godter seg over fokus, herav skandaler. Kjersti Grinis bruk av N-ordet i fjorårets Farmen Kjendis ble ikke akkurat klippet bort...

Ja nei, jeg vet ikke, og det er det få som gjør. Men basert på informasjonen, hendelsene og reaksjonene til folk så heller jeg fortsatt på at Ørnulf har en god sak og at Lina kom med en overreaksjon med gale motiver. Utover det får vi enes i å være uenige. :) 

For hva det er verd så håper jeg Ørnulf ryker i neste uke, for jeg er ikke hans største fan. Han er en "type i Allers", altså en spesiell kar.

Endret av Ctrl
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (22 minutter siden):

Forstår ikke greia. Lina er ikke pakistaner men fra Iran. Hun bor i et gedigent luksushus og virker som hun har gode dager hjemme til å pleie seg selv ikke minst. Dette fra serien som gikk på tv. Om Ørnulf selv har bygget opp hele klesimperiet sitt eller har penger i arv aner jeg ingen ting om. Har ingenting mot ham bortsett fra at han valge Aleks til førstekjempe.

Beklager at jeg referer meg selv og håper Aleks vinner tvekampen. Han er ingen Einstein men det er ingen av oss. Han har jobbet hardt på gården og det er vel det viktigste i farmen. Samtidig er han veldig god og snill og søt i seg selv og mot alle andre.

Endret av Justlooking
Trykkfeil ..
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig Aleks vinner kampen! Han virker så utrolig snill og god. Morsom er han også. Håper han får bli på gården lenge. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges flotteste programleder må være Tiril Sjåstad Christiansen, for et nydelig vesen. Jeg hadde giftet meg med henne i morgen om huN hadde spurt 🥰

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, Aleks og navn :hoho: Uggluf! :hoho: Han er bare herlig da. Så glad han vant kampen! 

Endret av jukkapalme
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I valg av andrekjempe synes jeg programleder Tiril var flink til å stille spørsmål som inviterte til deling av meninger rundt viktige ting på gården. Blant annet rundt situasjonen med Lina, storbondens oppførsel og valg av førstekjempe. Flere fikk anledning til å kritisere storbonden, og selv konfliktskye Malin lettet på sløret rundt hans kleine humor. Fortjent mot Ørnulf.  

Espen valgt som andrekjempe. Er enig med Espen at det er rart at det er de to av alle som skal ut i kamp, som et resultat av Ørnulfs korttenkthet. Men interessant at Espen framstiller seg som om at han har jobbet ræva av seg samtidig som han gjentatte ganger har vist at han anstrenger seg for å unngå både arbeid og ansvar. Uansett dumt at Aleks og Espen skal duellere mot hverandre da jeg ønsker å se begge videre.  

Tidenes fangst på markedet, synd at Aslak ikke likte noe av det. 😊  

Man kan si hva man vil om Aleks, men han er definitivt en bra kar med et godt hjerte og mye humor i seg. Knallgod i øksekast var han også. Blir bra å se han videre.  

Kjedelig at Espen måtte forlate. Espen kom på 11. plass på Kompani Lauritzen, og 11. plass på Farmen Kjendis. 11 er hans lykkenummer, kanskje uten at han er klar over det 😉 Blir gøy å se han på Torpet! 

Knallbra plan mellom Espen og Aleks om at Espen skal velge Aleks som storbonde og Aleks skal velge Ørnulf som førstekjempe. La det skje. 🙏

Endret av Ctrl
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om Espen før, men likte han også. Digger latteren hans, den er noe av det morsomste jeg har hørt! :hoho: Håper han får bli på Torpet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

I valg av andrekjempe synes jeg programleder Tiril var flink til å stille spørsmål som inviterte til deling av meninger rundt viktige ting på gården. Blant annet rundt situasjonen med Lina, storbondens oppførsel og valg av førstekjempe. Flere fikk anledning til å kritisere storbonden, og selv konfliktskye Malin lettet på sløret rundt hans kleine humor. Fortjent mot Ørnulf.  

Espen valgt som andrekjempe. Er enig med Espen at det er rart at det er de to av alle som skal ut i kamp, som et resultat av Ørnulfs korttenkthet. Men interessant at Espen framstiller seg som om at han har jobbet ræva av seg samtidig som han gjentatte ganger har vist at han anstrenger seg for å unngå både arbeid og ansvar. Uansett dumt at Aleks og Espen skal duellere mot hverandre da jeg ønsker å se begge videre.  

Tidenes fangst på markedet, synd at Aslak ikke likte noe av det. 😊  

Man kan si hva man vil om Aleks, men han er definitivt en bra kar med et godt hjerte og mye humor i seg. Knallgod i øksekast var han også. Blir bra å se han videre.  

Kjedelig at Espen måtte forlate. Espen kom på 11. plass på Kompani Lauritzen, og 11. plass på Farmen Kjendis. 11 er hans lykkenummer, kanskje uten at han er klar over det 😉 Blir gøy å se han på Torpet! 

Knallbra plan mellom Espen og Aleks om at Espen skal velge Aleks som storbonde og Aleks skal velge Ørnulf som førstekjempe. La det skje. 🙏

Hadde glimrende argument for å velge Ørnulf som førstekjempen også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slutt på at den tapende kjempen velger storbonde? Trodde det nye var at de som er igjen på gården sammen skal bestemme hvem som blir ny storbonde. 
Rett meg gjerne om jeg tar feil her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (22 minutter siden):

Er det ikke slutt på at den tapende kjempen velger storbonde? Trodde det nye var at de som er igjen på gården sammen skal bestemme hvem som blir ny storbonde. 
Rett meg gjerne om jeg tar feil her. 

Hvor har du hørt det? Det har alltid vært den som taper tvekampen som velger storbonde.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det var SÅ grusomt at Aleks ble valgt til førstekjempe. De hadde vært der kort tid,  noen måtte velges.  Noen velger sånn taktikk,  noen velger en annen.  🤷‍♀️

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bingo Bongo skrev (6 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor det var SÅ grusomt at Aleks ble valgt til førstekjempe. De hadde vært der kort tid,  noen måtte velges.  Noen velger sånn taktikk,  noen velger en annen.  🤷‍♀️

Tror nok det hadde blitt bråk uansett hva han valgte. Forøvrig var vel espen den som ikke bidro mest. Men hadde vært gøy å se han i farmen, fordi han er jo en fargeklatt. 

Første året jeg har kjent til nesten alle på forhånd. Bra personer alle sammen.   Kun Lina og influener dama jeg ikke visste hvem var.

Eneste jeg ikke likte var Lina.  Og det før bråket hun satte igang. Når hun lagde der til et problem antingen hadde noe problem å ta opp med henne første døgnet. Selv om alle sa de hadde det fint, og hadde nok med oppgaver å finne seg til rette. Og denne skytingen av at hun var så god samaritan  fikk jeg fnatt av. Så hadde hun fortsatt, hadde jeg ikke orket å sett på. Så egentlig glad hun dro. Opplevde henne som nevrotisk, og svært manipulerende.  Når du drar frem jeg har født 5 barn kortet for å styrke din troverdighet, faller den ganske raskt sammen for min del.  Når man beskylder andre for ting i plenum, så er det ren høflighet å la begge å få snakke fritt. Men hun tillot ikke Høyer å si noe som helst.  Alle skulle bare tro henne og han skulle bare forbli taus.

Tror det ikke hadde blitt noen forskjell om han hadde sagt unnskyld, uavhengig om han hadde sagt det eller ikke. Uansett syntes jeg det var et grovere overtramp, slik hun oppførte seg rundt saken enn selve pakkis uttalelsen. Han er en mann fra en annen tid, og lever litt slik vi ser det i dag som mannsjåvinistisk. Men fra hans tid så er det å be gutta ta de tunge løftene å være gentlemen.  Så tenker det finnes andre måter å si fra på. Forøvrig syntes jeg det var bra Marit tok han på det med en gang. Og han hørte jo på det, og tok det til seg. 

Ang dårlige vitser, så hadde det vært bedre om noen stoppet ham med en gang, det sier de jo selv. Men det er jo ikke alltid lett å ta opp sånt i en bli kjent fase. Så det er noe som heter spist er spist. Men her kunne en eller flere tatt det opp med han på en ordentlig måte i etterkant. Ikke slik psyko opplegget til Lina ble. De andre så jo helt sjokkert  ut i etterkant og delvis traumatisert nok til at noen vurderte å dra, av oppførselen hennes. 

Ellers føler jeg veldig på at høyer er en ganske flink kar som i bunn og grunn egentlig ønsker alle alt godt. Og at han kan bli litt klønete  i visse settinger. Så gi å gi mannen litt slakk tenker jeg da. Iallefall til han har funnet plassen sin.

Jeg oppfattet at Lina snakket veldig manipulerende iht å få presset frem svar som hun ville. Feks maste om at noen måtte ha problemer å ta opp med henne, for hun tok dette på alvor altså.  Godtar ikke svar om at alle har det bra, intenst går på enkelte deltagere til de blir oppgitt og på grensen sier noe for å få henne til å holde kjeft. Klokelig går de ikke på limpinnen, for det ville blitt mye værre. 

Og slik hun hardt prøvde å manipulere Marit til å støtte henne etter påstandene hennes. Og ikke evnet å respektere Marit sitt svar, om at jeg har hørt deg, jeg forstår du føler slik du føler om det er sant. Jeg var ikke der og vet ikke hva som er sant, og vil ikke velge noen side. Og da ser man jo tydelig at Lina presser henne hardt på å velge hennes side. Hvis ikke er hun en fiende hun også. Stolt av Marit som sto støtt i eget syn og valg om å ikke ta noe parti.  

I mitt syn er oppførselen til Lina 10.000 ganger værre enn et ord pakkis. Pakistanere kaller jo seg selv for pakkis hele tiden. Mens Lina sin oppførsel går under psykisk vold faktisk.

 

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (7 timer siden):

Hvor har du hørt det? Det har alltid vært den som taper tvekampen som velger storbonde.

Ikke hørt, men sett. Var slik forrige sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (11 timer siden):

Genser’n til Aleks er så fin😍 Noen som vet hva mønsteret heter? (Den hvite med mønster i bruntoner)

Det er Oder genser.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krutthøna skrev (1 time siden):

Ikke hørt, men sett. Var slik forrige sesong. 

Forrige sesong var det taper av tvekamp som valgte ny storbonde

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (2 timer siden):

Ikke hørt, men sett. Var slik forrige sesong. 

Det har aldri vært slik. Med unntak av i første episode  i vel hver eneste sesong, hvor de gjør nettopp det du skriver, siden det ikke har vært noen tvekamp i forkant.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyjenta skrev (På 12.1.2023 den 23.38):

Synes Lina er en dramaqueen, men finner det merkelig at dere begynner å dra inn familien. Ikke bare Lina som ser problemer der det ikke finnes :fnise: Lag dere heller en egen tråd om familien og ikke ødelegg denne takk, skal handle om Farmen og ikke at broren som er blitt kåret til årets osloborger var med på internatet som 14 åring og ble kastet ut 🙄.. @moderator

forøvrig er Ørnulf tatt i løgn, han sier han ikke har pakkis i vokabularet sitt, men nå har Malin gått ut i avisen og sagt at TV2 klippet bort en pakkis-vits ved middagsbordet. Altså har fyren ordet i vokabularet sitt og har brukt det, så da kan man ikke utelukke at han sa det en gang til.

en gang løgner, alltid løgner. Hvorfor ellers lyve? Men jaja, nå er dama ute. Lurer på hva vi ellers kommer til å skrive om når vi nå ikke har Lina som skyteskive :fnise:

Var det ikke en vits relatert til hans oldefar Fridtjof Nansens problemer med pakk-isen da han var på ekspedisjoner med Fram i nordområdene? Det er jo ikke det samme ordet, "bare" ordspill rundt det. Men uansett enig i at TV 2 burde ha vist dette. I alle tilfeller er det ingenting som tyder på at Ørnulf dro en pakkis-vits på storbondeloftet, som Christopher lo av. Om det var en misforståelse eller noe Lina fant på, vet jeg ikke. Høres ut som når et barn som lyver om hva foreldrene har sagt/gjort skal forsøke å overbevise om det det som sies er sant.

Ellers ser jeg ikke helt poenget med å legge frem disse vitsene fra Ørnulf sin side. De er inspirert av ordspill-kongen Knut Lystad, som sammen med Lars Mjøen hadde noen sketsjer om dette for vel 40 år tilbake. Men da er jo konteksten en helt annen. Å bare fremføre dette slik Ørnulf gjorde i den settingen, med person med innvandrerbakgrunn til stede, blir noe annet. Ikke spesielt morsomt fremført, heller. Hør de første rundt 2,5 minuttene her for Knut Lystads Adolf Hupps fremmedordkurs:

 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...