Populært innlegg Blueberrymuffin Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #321 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Jeg har kun lest på nettet, men så nå dagens episode, og kan ikke si annet enn at jeg blir direkte kvalm av måten Lina manipulerer, bruker hersketeknikker og går i offerrollen. Måten hun bare avbryter og fortsetter å prate, typisk hos notoriske løgnere, holde ordet for å holde makten. TV2 bekreftet for VG at de ikke har noe opptak av at ordet «pakkis» blir brukt. I tillegg bekreftes det at TV teamet skal ha vært til stede når dette skal ha funnet sted, i følge Lina. Etter å ha sett episoden, blir uvell av måten hun fremstiller seg som en helgen, som om hun har «overlevd» en vond hendelse, når sannheten er at det aldri fant sted. Er jo tydelig at det Lina gjorde var å dra rasistkortet så fort hun forsto at hun ikke kunne manipulere storbonden til å ta gutte-tvekamp. Tydelig at det var et dårlig forsøk på blackmailing, og at hun prøvde å presse storbonden. Så glad at hun ikke ble trodd og hørt. Slike mennesker er farlige. Når man kan konstruere slike løgner og tro på det, så kan man lure på hvor langt de tørr å strekke det, hvor grensen går for løgner hos slike mennesker? Kunne man da også jugd om voldtekt, vold, og mer alvorlige hendelser, kun for å vinne igjennom, man kan jo lure hvor grensen går. Sier ikke at Lina er slik, er kun ment som et hypotetisk tankespill. Jeg synes det jeg så i dagens episode var både skremmende og motbydelig. Det mest urovekkende var måten hun opphøyet seg selv som en sterk og modig kvinne, som tørr å si ifra om krenkelser, det er bare trist fordi det undergraver så jævlig alle de som faktisk står frem og tørr å si fra om krenkelser. Dette var drøyt og som en av de andre deltagerne sa «direkte uhyggelig». Endret 11. januar 2023 av Blueberrymuffin 46 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pompadeur Skrevet 11. januar 2023 #322 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden): Jeg har kun lest på nettet, men så nå dagens episode, og kan ikke si annet enn at jeg blir direkte kvalm av måten Lina manipulerer, bruker hersketeknikker og går i offerrollen. Måten hun bare avbryter og fortsetter å prate, typisk hos notoriske løgnere, holde ordet for å holde makten. TV2 bekreftet for VG at de ikke har noe opptak av at ordet «pakkis» blir brukt. I tillegg bekreftes det at TV teamet skal ha vært til stede når dette skal ha funnet sted, i følge Lina. Etter å ha sett episoden, blir uvell av måten hun fremstiller seg som en helgen, som om hun har «overlevd» en vond hendelse, når sannheten er at det aldri fant sted. Er jo tydelig at det Lina gjorde var å dra rasistkortet så fort hun forsto at hun ikke kunne manipulere storbonden til å ta gutte-tvekamp. Tydelig at det var et dårlig forsøk på blackmailing, og at hun prøvde å presse storbonden. Så glad at hun ikke ble trodd og hørt. Slike mennesker er farlige. Når man kan konstruere slike løgner og tro på det, så kan man lure på hvor langt de tørr å strekke det, hvor går grensen for løgner. Hos slike mennesker? Kunne man da også jugd om voldtekt, kun for å vinne igjennom, man kan jo lure hvor grensen går hos slike mennesker. Sier ikke at Lina kunne gjort det, kun ment som et hypotetisk tankespill. Jeg synes det jeg så i dagens episode var både skremmende og motbydelig. Det mest urovekkende var måten hun opphøyet seg selv som en sterk og modig kvinne, som tørr å si ifra om krenkelser, det er bare trist fordi det undergraver så jævlig alle de som faktisk står frem og tørr å si fra om krenkelser. Dette var drøyt og som en av de andre deltagerne sa «direkte uhyggelig». Lurer på hvordan det er å jobbe med en slik person til daglig? Det må være slitsomt.. Tror faktisk ikke jeg har sett en deltaker på Farmen Kjendis eller vanlig Farmen gitt et dårligere inntrykk. Endret 11. januar 2023 av Pompadeur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 11. januar 2023 #323 Del Skrevet 11. januar 2023 Pompadeur skrev (20 minutter siden): Lurer på hvordan det er å jobbe med en slik person til daglig? Det må være slitsomt.. Tror faktisk ikke jeg har sett en deltaker på Farmen Kjendis eller vanlig Farmen gitt et dårligere inntrykk. Ja hun var forferdelig slitsom 🙈. Synes Jarl Goli fra første sesongen gav skikkelig dårlige vibber. Mira Craig er også høyt oppe på dårlig inntrykk listen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 11. januar 2023 #324 Del Skrevet 11. januar 2023 Irja skrev (1 time siden): Aleksander har vært mye på tv, og han er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen. I serien «parterapi» på nrk blir han og Martine pariodiert (Martine og Sander) og der blir han fremstilt fullstendig blåst 😄 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 11. januar 2023 #325 Del Skrevet 11. januar 2023 Pølsevann skrev (1 time siden): Synes Linas oppførsel i går var helt merkelig og. Virker som hun prøvde å lage konflikt ved å spørre alle, eller nesten presse alle, til å komme opp med noe å ta opp. De fleste mennesker trenger litt bekreftelse i blant, men Lina trenger det visst hele tiden. Får hun ikke det, så går hun raskt inn i offerrollen. Og da kommer rasismekortet raskt. Det kan godt være at hun er ei hyggelig dame privat, men på Farmen Kjendis framsto hun slett ikke som det. Jeg ser at hun fortsatt holder fast på sin påstand, til tross for at hennes eget "vitne" - Christopher Mørch Husby - benekter at det fant sted noe slikt. (TV2) 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 11. januar 2023 #326 Del Skrevet 11. januar 2023 Zenhouse skrev (2 timer siden): Ja han dro en dårlig vits om hvordan utlendinger lærer norsk. El rettere sagt hvordan de kan misforstå norske ord. Noe sånt. Skjønte det ikke helt. Malin reagerte på det- sa til kamera at hun reagerte og angret på at hun ikke sa fra. ( mulig hun reagerte sterkere etter Lina dro og da sa dette til cam) Så Lina hadde allerede dette «på» Høier. Men jeg synes både hans og Husbys reaksjon vitner om at ordet pakkis ikke ble sagt. Jeg ser heller for meg at en eldre kar som Høier bruker et ord som pakkesel ( om noe ble sagt i det hele tatt) Det som er sikkert er hvertfall at Lina leste utrolig dårlig folk rundt seg, og det var helt merkelig hvordan hun laget egne sannheter basert på sin oppfatning av ting som ble sagt. Hun er ganske lett krenkbar hvis hun ble krenket av den vitsen der. Det var jo mer ordlek egentlig med ord/uttrykk som høres ganske like ut men som har forskjellig betydning slik som «fant tom» og «fantom». Men i innledningen sa han vel noe om at det kunne være noen utfordringer for innvandrere når de skulle lære seg norsk, og det var vel det hun hang seg opp i. Det virker som hun hadde litt overaktive antenner mht hva som kunne oppleves som innvandrerhets der inne. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 11. januar 2023 #327 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Vi har jo skrekkeksemplet fra forrige vanlige farmen på Steinsjøen gård levende i minnet. Dessverre fikk deltageren der flere runder som dramaqueen før exit. Egentlig var det hele bare et trist skue og vedkommende burde vært spart for å slå blindt i luften. Slike selverklærte sterke personer som står opp for seg selv, ender i rene «house of cards» så fort vinden blåser litt mot land. Krenkekortet dras opp lenge før karbolagrene er tomme og hungry slår til. Bak ligger en sårhet der jeg er helt sikker på at både mobbing og rasisme har gjort at man er hypersensitiv for både det som blir sagt, det man tror blir sagt og kroppsspråk. Noe så lite som himling med øynene setter en i krisemodus og sannheten blir bare ens egen. At Strix velger å caste mennesker som helt klart ikke har godt av et opphold på farmen synes jeg er uforsvarlig. De legger opp til et togkrasj vel vitende om at vi ikke klarer å la være å se på. Bekostningen er stor for de utvalgte som skal fylle denne rollen. Derfor ble jeg veldig glad for å se at årets utvalgte i denne rollen fikk en rask exit. Samtalen med storbonden gikk ikke hennes vei og hun bråsnudde og endret taktikk. Tenker de bak kameraene også ble satt ut over utviklingen og mistet kontrollen på narrativet Tenker dette var en strek i regningen for produksjonen. Det er nok å se på søknadsskjemaet og spørsmålene de stiller for å vite at det legges opp en dynamikk der både dårlige vitser, krenkbarhet og eplekjekkaseri skal eksplodere i seertall og: «det får du vite mer om dersom du går inn på tv2.no» (ja, jeg har vurdert deltagelse og skjønte fort at alle mine dårlige egenskaper ville vokse som gresset bak utedassen). Må innrømmes at jeg nå lurer på hvor kjedelig fortsettelsen blir. Jeg er ikke bedre enn det…. Endret 11. januar 2023 av Carmen67 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love for equality Skrevet 11. januar 2023 #328 Del Skrevet 11. januar 2023 Zenhouse skrev (2 timer siden): Ja han dro en dårlig vits om hvordan utlendinger lærer norsk. El rettere sagt hvordan de kan misforstå norske ord. Noe sånt. Skjønte det ikke helt. Malin reagerte på det- sa til kamera at hun reagerte og angret på at hun ikke sa fra. ( mulig hun reagerte sterkere etter Lina dro og da sa dette til cam) Så Lina hadde allerede dette «på» Høier. Men jeg synes både hans og Husbys reaksjon vitner om at ordet pakkis ikke ble sagt. Jeg ser heller for meg at en eldre kar som Høier bruker et ord som pakkesel ( om noe ble sagt i det hele tatt) Det som er sikkert er hvertfall at Lina leste utrolig dårlig folk rundt seg, og det var helt merkelig hvordan hun laget egne sannheter basert på sin oppfatning av ting som ble sagt. Å dra dåelig innvandrer vits er ikke noe å se forbi,æaj det var faktisk ekkelt å hlre på men den "pakkiis" greia er vel vanskelig å vite med mindre man har kamera på. Forundrer meg ikke at han christoffer ville løyet for å falsk vitne netpp for å få ut Lina,han tålt henne ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 11. januar 2023 #329 Del Skrevet 11. januar 2023 Love for equality skrev (15 minutter siden): Å dra dåelig innvandrer vits er ikke noe å se forbi,æaj det var faktisk ekkelt å hlre på men den "pakkiis" greia er vel vanskelig å vite med mindre man har kamera på. Forundrer meg ikke at han christoffer ville løyet for å falsk vitne netpp for å få ut Lina,han tålt henne ikke. Ingenting av det du skriver stemmer. Ørnulf kalte aldri Lina for pakkis. Og Christoffer lyver ikke. Kamera teamet har alt på film Lina gjorde en dårlig figur de dagene hun var inne på farmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 11. januar 2023 #330 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Love for equality skrev (34 minutter siden): Å dra dåelig innvandrer vits er ikke noe å se forbi,æaj det var faktisk ekkelt å hlre på men den "pakkiis" greia er vel vanskelig å vite med mindre man har kamera på. Forundrer meg ikke at han christoffer ville løyet for å falsk vitne netpp for å få ut Lina,han tålt henne ikke. Så vi samme program? Er jo tydelig hvem som lyver. Først skal hun ha det til at han har lovet gutte-tvekamp, og serverer det som en sannhet, så jo hvor sjokkert Malin ble når Lina sa det. Så når hun ikke kom videre med den løgnen, ja da dro hun rasistkortet. Man kan godt mene at storbonden sin humor er dårlig, men så er det også grenser for hva man kan bli krenket over. At noen norske ord med lik ordlyd kan være vanskelige å lære for de som flytter til Norge er jo et faktum, så da blir det litt sært at man skal bli krenket for en vits som faktisk baserer seg på et faktum 🙄 Ja, kanskje vitsen var dårlig, men fikk ikke inntrykk av at storbonden var rasistisk på noen måte. Det er å lete med lupe etter krenkelse. Mitt inntrykk var at Christopher virket oppriktig overrasket og overrumplet, slik Malin ble når hun jugde om førstekjempevalget. Men nå er det jo samme hva vi diskuterer, når TV2 faktisk skriver at de ikke har noen opptak hvor order «pakkis» er blitt brukt, og Lina hevder at kamerateam var til stede når det blir sagt. I tillegg er jeg enig med Marit, at det kun virker ut som Lina var interessert i å fyre opp en krig enn å løse problemet. Vi ser jo at Lina ikke engang klarte å ta en T, timeout som Marit kalte det. Min oppfatning etter å ha sett dagens episode er at Lina burde klart å vært mye mer samlet, lyttende og løsningsorientert dersom hun faktisk hadde snakket sant. Måten hun overkjørte alle, så forlot gården uten å gi noen en sjanse til å svare henne impt, og i etterkant til nett-tv skal avsløre den «egentlige» grunnen, så har hun jo allerede skutt seg i foten og indirekte innrømmet at det vi så på TV ikke var den egentlige grunnen. Så der avslørte hun seg mener jeg. I tillegg har TV2 og Strix skrevet at «ingen ble klippet feil, og at det vi ser på TV gir et korrekt bilde av hva som skjedde». Om man skulle være i tvil, delte Lina et innlegg på Instagram for å forklare seg: Ironisk nok har hun nå slettet det innlegget. Endret 12. januar 2023 av Blueberrymuffin 28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pompadeur Skrevet 12. januar 2023 #331 Del Skrevet 12. januar 2023 Når det gjelder førstekjempevalget, så tenker jeg at det er som det pleier i Farmen: Noen har lyst til å dra hjem, og så spiller man et lite skuespill for at det skal se ut som om det ikke er avtalt spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 12. januar 2023 #332 Del Skrevet 12. januar 2023 Pompadeur skrev (10 timer siden): Fra nå av er hun jo mest kjent som «dama som mistet forstanden i Farmen Kjendis». Tror ikke det var noe der å miste😂 Hun er jo rene lystløgneren. Først at ØH hadde inngått avtale om å velge guttekamp. Så at Malin var den som gikk rundt og sa det, og Malin sin reaksjon når hun ble konfrontert med det, sier vel helt klart at ikke var sannhet i noe av det. Påsto Christoffer også hadde hørt «pakkis» bli sagt, noe han absolutt ikke hadde. Dama er jo «psyk på sinn»! 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 12. januar 2023 #333 Del Skrevet 12. januar 2023 Blueberrymuffin skrev (9 timer siden): Jeg har kun lest på nettet, men så nå dagens episode, og kan ikke si annet enn at jeg blir direkte kvalm av måten Lina manipulerer, bruker hersketeknikker og går i offerrollen. Måten hun bare avbryter og fortsetter å prate, typisk hos notoriske løgnere, holde ordet for å holde makten. TV2 bekreftet for VG at de ikke har noe opptak av at ordet «pakkis» blir brukt. I tillegg bekreftes det at TV teamet skal ha vært til stede når dette skal ha funnet sted, i følge Lina. Etter å ha sett episoden, blir uvell av måten hun fremstiller seg som en helgen, som om hun har «overlevd» en vond hendelse, når sannheten er at det aldri fant sted. Er jo tydelig at det Lina gjorde var å dra rasistkortet så fort hun forsto at hun ikke kunne manipulere storbonden til å ta gutte-tvekamp. Tydelig at det var et dårlig forsøk på blackmailing, og at hun prøvde å presse storbonden. Så glad at hun ikke ble trodd og hørt. Slike mennesker er farlige. Når man kan konstruere slike løgner og tro på det, så kan man lure på hvor langt de tørr å strekke det, hvor grensen går for løgner hos slike mennesker? Kunne man da også jugd om voldtekt, vold, og mer alvorlige hendelser, kun for å vinne igjennom, man kan jo lure hvor grensen går. Sier ikke at Lina er slik, er kun ment som et hypotetisk tankespill. Jeg synes det jeg så i dagens episode var både skremmende og motbydelig. Det mest urovekkende var måten hun opphøyet seg selv som en sterk og modig kvinne, som tørr å si ifra om krenkelser, det er bare trist fordi det undergraver så jævlig alle de som faktisk står frem og tørr å si fra om krenkelser. Dette var drøyt og som en av de andre deltagerne sa «direkte uhyggelig». Også måten hun er på i sync, da hun satt der og smilte - fikk frysninger🙈 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 12. januar 2023 #334 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg ble sittende å tenke at Lina var ett slitsomt menneske. Allerede hvordan hun var "På'n" om å ha møte med storbonden og den andre hjelperen, uten at det nødvendigvis var viktig der og da, så skjønte jeg at "Hjelp, dette er ett menneske jeg hadde kommet dårlig overens med". Hun langer storm i ett vannglass. Uansett, er jo ikke noe mer å surre på, men likevel trist å bruke både "kvinne"-kortet, og "rasisme"-kortet uten at det er nødvendig på noe som helst måte. Førstekjempe valget så tidlig, hadde jeg valgt den sterkeste konkurrenten siden man har altfor lite grunnlag i henhold til hvem man trives med etc.. Så synes forklaringen til storbonden var litt dårlig angående sitt valg, men nåvel, Aleks er ett "lett bytte" vil jeg tippe. Synes forøvrig det er veldig morsomt at INGEN tar kokken ut til utslagskonkurranse de første ukene på Farmen, det kan jeg ikke huske å ha sett i hvert fall. Bare en morsom observasjon jeg har gjort meg i løpet av farmen kjendis sesongene. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pompadeur Skrevet 12. januar 2023 #335 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) EtFo skrev (40 minutter siden): Tror ikke det var noe der å miste😂 Hun er jo rene lystløgneren. Først at ØH hadde inngått avtale om å velge guttekamp. Så at Malin var den som gikk rundt og sa det, og Malin sin reaksjon når hun ble konfrontert med det, sier vel helt klart at ikke var sannhet i noe av det. Påsto Christoffer også hadde hørt «pakkis» bli sagt, noe han absolutt ikke hadde. Dama er jo «psyk på sinn»! Synes oppriktig synd på Ørnulf og Christoffer som forsøksvis blir hengt ut som rasister. Tenk om resten av gruppa hadde trodd på dette? Jeg tviler på at TV 2’s utvelgingsprosses med psykolog++, har vært helt i vater her. Mulig det blir et oppgjør på kammerset.. Endret 12. januar 2023 av Pompadeur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. januar 2023 #336 Del Skrevet 12. januar 2023 Love for equality skrev (8 timer siden): Å dra dåelig innvandrer vits er ikke noe å se forbi,æaj det var faktisk ekkelt å hlre på men den "pakkiis" greia er vel vanskelig å vite med mindre man har kamera på. Forundrer meg ikke at han christoffer ville løyet for å falsk vitne netpp for å få ut Lina,han tålt henne ikke. Snakk om å konspirere. Hvorfor ikke forholde deg til fakta istedenfor å koke suppe på imaginære spikre slik som Lina? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyjenta Skrevet 12. januar 2023 #337 Del Skrevet 12. januar 2023 Blueberrymuffin skrev (8 timer siden): Ironisk nok har hun nå slettet det innlegget. Synes det er like skummelt at man kan komme med slike løgner på nettet og være skråsikker i sin sak. Eller kanskje du har misforstått forskjellen på at når det er privatbruker så vises ikke innlegget når de refereres til i aviser og nettsteder. Men du serverer jo dette som rene fakta, «ironisk at hun nå har slettet innlegget». Viser bare hvor fort det er å bli misforstått, noe jeg tror Lina er blitt. jeg biter merke i hvor bra Malin snakker om Lina som ressurssterk, rask og effektiv. Dette var ikke noe som ble vist, så at «det er riktig klippet» tror jeg ikke særlig på, tror det er «mest gunstig for oss å melke på»-klippet. Rett alle avisartiklene første dagen hvor alt kun handlet om et unødvendig møte midt på natten. hadde forstått om avisartiklene handlet om episode 2, men var jo episode 1 som de hause opp så fælt som ikke var like stort. Synes jo episode 2 var mye verre. Men igjen, sesongpremiere med pangstart har nok farmen-produksjonen gledet seg Max over og jublet med bobler. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 12. januar 2023 #338 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg liker Aleks, jeg☺️ Men som mamma til unge gutter, så merker jeg at jeg er litt svak for dem🥹 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 12. januar 2023 #339 Del Skrevet 12. januar 2023 EtFo skrev (1 time siden): Jeg liker Aleks, jeg☺️ Men som mamma til unge gutter, så merker jeg at jeg er litt svak for dem🥹 Aleks er fin han. Litt naiv og "dum" til tider, men gi han litt tid. Tror han er den av gutta som har godt av å være der inne. Bli skitten under neglene og få jobbet litt fysisk. Få litt andre inntrykk enn de han lever i til daglig. Håper han vinner tvekampen ☺️ 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 12. januar 2023 #340 Del Skrevet 12. januar 2023 EtFo skrev (1 time siden): Jeg liker Aleks, jeg☺️ Men som mamma til unge gutter, så merker jeg at jeg er litt svak for dem🥹 Jeg liker også Aleks og jeg er ikke mamma en gang 😂 Syns han virker skikkelig god og jeg ler godt av alt det morsomme han sier 💜 Krutthøna skrev (7 minutter siden): Aleks er fin han. Litt naiv og "dum" til tider, men gi han litt tid. Tror han er den av gutta som har godt av å være der inne. Bli skitten under neglene og få jobbet litt fysisk. Få litt andre inntrykk enn de han lever i til daglig. Håper han vinner tvekampen ☺️ Helt enig. Tror han har godt av å være der inne lengst mulig jeg også. Og det er mye bedre å være naiv og ikke den smarteste enn smart og slem. Aleks virker snill og morsom og jeg håper virkelig han vinner kampen. Da får han litt mestringsfølelse også. Men vet ikke hvem jeg håper han velger til 2.kjempe. Jeg liker alle gutta, egentlig. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå