Gå til innhold

Nabo som puler høylydt!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Viss de skriker og bærer seg så ille som du sier, så hadde jeg ringt politiet og sagt at jeg var bekymret for at noen i naboleiligheten ble mishandlet. Da er de gjerne litt mer motivert til å rykke ut enn til en hyrdestund.

Anonymkode: bd6f5...089

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

HVER GANG.

Eller hvis dere er venner på facebook kan du skrive en beskjed på veggen hans 😈

Eller ta lydopptak fra din egen leilighet med lydene deres og spill av HØYT feks ved 20.00.

Anonymkode: 02d1b...360

Forresten, sett på lydopptaket hver gang du ser de har besøk😃

Anonymkode: 02d1b...360

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke sexen som er problemet, det er støynivået. Si i fra om du trenger å ha det inn med enda mindre teskjeer.

Er det gjort støymåling da? Det må jo være 1 bud. Hva hvis de over egentlig har helt normal sex men lydisoleringen er omtrent ikke eksisterende? Som sagt har vært i flere gamle bygårder der det høres ut som bråk selv om det er helt normal rolig lyd

Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er lov, men legg lydoptaket på facebookveggen deres med spørsmål om de merket noe til støyen i natt.

Skrevet
Flintis skrev (3 minutter siden):

Nå vet jeg ikke om dette er lov, men legg lydoptaket på facebookveggen deres med spørsmål om de merket noe til støyen i natt.

Finnes ikke noen lov mot å ta opptak av *lyd* i egen leilighet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte på det med å legge det på facebooken deres?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg trenger hjelp.. 

Bor i en firemannsbolig i et lite borettslag hvor regelen er at det skal være stille i alle leiligheter mellom 23:00-06:00. Bygget er gammelt og man hører nesten alt naboen gjør. Naboen over oss fikk seg en ny dame i fjor. De puler nesten hver natt, i mange timer. Høylydt! Skriking og roping så det durer i veggene! To voksne mennesker i 30-40 årene. 

Vi jobber nesten hver dag, mannen jobber ofte hele uken og har en sammfunsskritisk jobb og jeg jobber vanlige ukedager, men vi står begge opp mellom 05:00-0600! Jeg skjønner at det er nytt og spennende og man puler masse i starten osv.. Men det har gått ett år nå og jeg holder på å klikke snart. Har sendt han melding og sagt i fra, har til og med ringt politi sentralbordet (02800) to ganger (kanskje litt overdramatisk men null søvn gjør deg gal) og de kunne ikke gjøre noe på det tidspunktet men var helt enig i at naboen ikke kunne holde på sånn. Hva skal jeg gjøre?! Er konfliktsky og vil ikke krangle med han men jeg klarer ikke dette mer! Og han gidder ikke høre... 

Vær så snill og hjelp meg noen 😭

Anonymkode: e960b...1c3

Dere banker på døra, og spør om det var deilig. Deretter så foreslår du en firkant, dere to og dem, evt foreslå trekant. 

Da skal du se at de blir stille begge to, og forhåpentligvis også mindre høylytte framover. 

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (10 minutter siden):

Jeg tenkte på det med å legge det på facebooken deres?

Hvordan tenker du at det er ulovlig vs andre lydopptak/videoer man deler der?

Nå sier ikke jeg at det er en god idé å gjøre det, da ville jeg heller brukt riktige kanaler for å fremme hvor lite fornøyd jeg er, men at det er ulovlig sliter jeg med å se.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Når det ikke nytter å klage til beboeren selv, må du skrive skriftlig klage til borettslaget for forstyrrelser etter kl 23. Da må de ta det opp på møte og finne en løsning. 

Du skal ikke måtte slite med søvnene pga folk som ikke eier folkevett!

Føler med deg ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, og ihvertfall ikke når de lager støy med viten og vilje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tenker du at det er ulovlig vs andre lydopptak/videoer man deler der?

Nå sier ikke jeg at det er en god idé å gjøre det, da ville jeg heller brukt riktige kanaler for å fremme hvor lite fornøyd jeg er, men at det er ulovlig sliter jeg med å se.

Jeg påstår ikke at det er ulovlig, bare mener det bør undersøkes først og da med tanke på netthets ol.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trenger hjelp.. 

Bor i en firemannsbolig i et lite borettslag hvor regelen er at det skal være stille i alle leiligheter mellom 23:00-06:00. Bygget er gammelt og man hører nesten alt naboen gjør. Naboen over oss fikk seg en ny dame i fjor. De puler nesten hver natt, i mange timer. Høylydt! Skriking og roping så det durer i veggene! To voksne mennesker i 30-40 årene. 

Vi jobber nesten hver dag, mannen jobber ofte hele uken og har en sammfunsskritisk jobb og jeg jobber vanlige ukedager, men vi står begge opp mellom 05:00-0600! Jeg skjønner at det er nytt og spennende og man puler masse i starten osv.. Men det har gått ett år nå og jeg holder på å klikke snart. Har sendt han melding og sagt i fra, har til og med ringt politi sentralbordet (02800) to ganger (kanskje litt overdramatisk men null søvn gjør deg gal) og de kunne ikke gjøre noe på det tidspunktet men var helt enig i at naboen ikke kunne holde på sånn. Hva skal jeg gjøre?! Er konfliktsky og vil ikke krangle med han men jeg klarer ikke dette mer! Og han gidder ikke høre... 

Vær så snill og hjelp meg noen 😭

Anonymkode: e960b...1c3

Hva sa politiet når du ringte?

Anonymkode: cb234...da5

Skrevet

Dette er enkelt: send skriftlig klage om brudd på ordensreglementet til styrer hver gang det skjer. Skriv tidspunkt og type bråk. Styret er pliktig å følge opp gjentatte brudd på ordensreglementet. Allier deg  gjerne med naboene (kan vel ikke være bare dere som reagerer på bråket? Hvis det er tilfelle er det kanskje dere som er særlig sensitive??) skjønner godt at politiet ikke bruker ressurser på dette. Det er bruddene på husordensreglene som er det sentrale her, og som må følges opp av styret.

Anonymkode: a02e6...3e7

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Mistenker at TS er misunnelig på at andre enn henne får pult.

Anonymkode: 31701...9cc

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, så kanskje dette allerede er foreslått. Jeg hadde ringt politiet hver gang og sagt at "naboene er høylytte, kan høres ut som noen blir skadet. Forresten lukter det hasj, kanskje de er ruset." Hver gang.

Anonymkode: 5914f...fc0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 17.19):

Tubaspilling og opera er også koselyder, mange som koser seg med musikk.  Hva vil du frem til?

Anonymkode: c7f9f...ac8

At det ikke er sammenlignbart overhodet.

Skrevet
O.G. skrev (4 minutter siden):

At det ikke er sammenlignbart overhodet.

Bråk er bråk.  Samme om det er musikk eller hyl og stønn.  Slike mennesker skal selvsagt ikke bo mad andre, de er ikke egnet. De skal bo på landet vekk fra folk.  

• Liker 5
Skrevet
Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Bråk er bråk.  Samme om det er musikk eller hyl og stønn.  Slike mennesker skal selvsagt ikke bo mad andre, de er ikke egnet. De skal bo på landet vekk fra folk.  

Er du også så sjalu på disse pulerne da?

Skrevet
O.G. skrev (10 minutter siden):

Er du også så sjalu på disse pulerne da?

Nei, pleier ikke å være sjalu på gale mennesker. Det ville jo vært rart.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...