Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #101 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Få seg ørepropper, flytte eller slå blikket ned bare finne seg i det selv om de vantrives i eget hjem. Nei vet du hva! Det er da for faen ikke slik at man skal måtte finne seg i hva som helst som nabo når adferden helt tydelig bryter med både alminnelig folkeskikk og Norges lover. Skriv en saklig klage til styret. Forhør deg om det er flere i samme borettslag som også plages av pulingen eller narkoen. Det er forhåpentligvis ikke alle i styret som er like innavla der. Får du ingen respons så puss advokat på dem. Anmeld til politiet. Meld deg inn i huseiernes landsforening som noen over her sa. De har garantert vært borti lignende situasjoner. Ikke gi deg! Det er ditt hjem og du har faktisk rett til å trives! Anonymkode: bd6f5...089 Er det forbudt å ha sex i Norges lover? Det skal jo selvfølgelig vises skjønn ved tolkning men tviler sterkt på at en advokat ønsker å kjøre sak på dette Ts skriver at det er eldre bygning med veldig dårlig lydisolering, da må man nok prøve å utbedre litt først 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #102 Skrevet 8. februar 2022 Ha ha, denne tråden tok jo helt av, Wonder Why🤣🤣🤣 Anonymkode: 2fa09...1f0
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #103 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Enmanelskeråhate skrev (19 minutter siden): Er det forbudt å ha sex i Norges lover? Det skal jo selvfølgelig vises skjønn ved tolkning men tviler sterkt på at en advokat ønsker å kjøre sak på dette Ts skriver at det er eldre bygning med veldig dårlig lydisolering, da må man nok prøve å utbedre litt først Det er forbudt å bråke på natta. Det er revnede likegyldig hva en bråker med. Bråk er bråk. Det er ikke forbudt å tapdanse, bruke drillborr eller synge karoke på max volum heller men man skal jo gjøre det kl 02,30 på natta. Folk med normal intelligens forstår dette. Endret 8. februar 2022 av Djungelvrål 6
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #104 Skrevet 8. februar 2022 Djungelvrål skrev (10 minutter siden): Det er forbudt å bråke på natta. Det er revnede likegyldig hva en bråker med. Bråk er bråk. Det er ikke forbudt å tapdanse, bruke drillborr eller synge karoke på max volum heller men man skal jo gjøre det kl 02,30 på natta. Folk med normal intelligens forstår dette. Har du bodd i en gammel bygård feks? Da kan man høre hva naboen ser på tv selv om det ikke er unormalt høyt i hans leilighet, kan man da nekte naboen å se på tv etter 23:00 tror du? Nei, man må leve med det eller gjøre tiltak i sin leilighet
Michaelhe Skrevet 8. februar 2022 #105 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trenger hjelp.. Bor i en firemannsbolig i et lite borettslag hvor regelen er at det skal være stille i alle leiligheter mellom 23:00-06:00. Bygget er gammelt og man hører nesten alt naboen gjør. Naboen over oss fikk seg en ny dame i fjor. De puler nesten hver natt, i mange timer. Høylydt! Skriking og roping så det durer i veggene! To voksne mennesker i 30-40 årene. Vi jobber nesten hver dag, mannen jobber ofte hele uken og har en sammfunsskritisk jobb og jeg jobber vanlige ukedager, men vi står begge opp mellom 05:00-0600! Jeg skjønner at det er nytt og spennende og man puler masse i starten osv.. Men det har gått ett år nå og jeg holder på å klikke snart. Har sendt han melding og sagt i fra, har til og med ringt politi sentralbordet (02800) to ganger (kanskje litt overdramatisk men null søvn gjør deg gal) og de kunne ikke gjøre noe på det tidspunktet men var helt enig i at naboen ikke kunne holde på sånn. Hva skal jeg gjøre?! Er konfliktsky og vil ikke krangle med han men jeg klarer ikke dette mer! Og han gidder ikke høre... Vær så snill og hjelp meg noen 😭 Anonymkode: e960b...1c3 Jeg hadde dette problemet på studenthjemmet. En finsk dame med et voldsomt aktivt sexliv, og stor trafikk til hybelen. En dag tok jeg mot til meg og sa at jeg ikke fikk sove da hun var på kjøkkenet. Hun smilte, og etter det kom vi til en ordning slik at jeg fikk sove. Hun var et veldig hyggelig menneske. (jeg hadde aldri sex med henne selv, bare så det er sagt)
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #106 Skrevet 8. februar 2022 Enmanelskeråhate skrev (24 minutter siden): Har du bodd i en gammel bygård feks? Da kan man høre hva naboen ser på tv selv om det ikke er unormalt høyt i hans leilighet, kan man da nekte naboen å se på tv etter 23:00 tror du? Nei, man må leve med det eller gjøre tiltak i sin leilighet Ja, bråker det kan du selvsagt klage. Naboen kan bruke øreklokker, du trenger da ikke høre på hans tv hele natta.
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #107 Skrevet 8. februar 2022 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Ja, bråker det kan du selvsagt klage. Naboen kan bruke øreklokker, du trenger da ikke høre på hans tv hele natta. Ja ja lev i den troen du da, lykke til 1
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #108 Skrevet 8. februar 2022 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Ja ja lev i den troen du da, lykke til Ja, det er en grunn til at det finnes regler for slikt. Selvsagt skal man få lov til å sove. Det er en menneskerett. 1
norw Skrevet 8. februar 2022 #109 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hva med å flytte? Anonymkode: 8710b...9e7 Hva slags verden lever du i? Langt ifra alle som bare kan/vil flytte. 1
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #110 Skrevet 8. februar 2022 norw skrev (Akkurat nå): Hva slags verden lever du i? Langt ifra alle som bare kan/vil flytte. Det er de som må hyle og skrike hele natta som skal flytte. Slike mennesker er jo ikke egnet til å bo i noe felleskap. De skal på bo landet i et hus langt fra folk. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #111 Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde gått og ringt på hver eneste gang, altså avbrutt hele stasen for dem, hver gang. Sex er greit, det er flott og deilig, men man trenger ikke å dele det med alle. Anonymkode: 62aad...175 7
moroklompen Skrevet 8. februar 2022 #112 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Jeg hadde hengt opp en lapp i fellesgangen med noe slikt som: «Kjære naboer! Jeg setter stor pris at at mennesker har ett godt samliv/sexliv. Det er derimot svært forstyrrende å måtte være passive lyttere til svært høylytte sengeaktiviteter på natten. Jeg hadde satt stor pris på om man nå endelig begynte å ta hensyn til at sexstøy er like mye støy som andre høylytte aktiviteter. Det er dessverre ikke gøy å måtte gå på jobb med underskudd av søvn pga sex hele natten, det er utrolig mye mindre gøy å måtte gå sliten på jobb pga noen andre sitt sexliv. Håper dere kan ta hensyn fra nå av med å nyte sexaktiviteter i stillhet mellom 23-07. Hilsen seksuelt tilfredsstilt (i stillhet, på natten) nabo» Endret 8. februar 2022 av moroklompen 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #113 Skrevet 8. februar 2022 Jeg bor i etborettslag hvor jeg hører det ofte fra forskjellige leiligheter. Utrolig slitsomt. Anonymkode: 5cfc0...ebb
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #114 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i etborettslag hvor jeg hører det ofte fra forskjellige leiligheter. Utrolig slitsomt. Anonymkode: 5cfc0...ebb Nei det kan ikke være mulig i henhold til enkelte her inne, de som lager lyd må visst flytte med en gang, selv den laveste lyd er bråk😂
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #115 Skrevet 8. februar 2022 Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden): Nei det kan ikke være mulig i henhold til enkelte her inne, de som lager lyd må visst flytte med en gang, selv den laveste lyd er bråk😂 Nei, det handler om å vise hensyn når man bor tett på. Min glede som førstegangskjøper av leilighet ble bare borte. Det er forskjell på vanlige lyder og sexlyder. Sexlyder kan jeg leve uten. Anonymkode: 5cfc0...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #116 Skrevet 8. februar 2022 (endret) TS, du har min fulle sympati. Har dessverre ingen råd, men ser ut som om du har fått en del gode tips i tråden. Anonymkode: 63aa7...ad7 Endret 9. februar 2022 av Elaine Marley 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #117 Skrevet 8. februar 2022 Dette høres rart ut. Det er vel ingen damer som frivillig lar seg pule av en mann i timesvis hver dag i ett år? Her lukter det uggent. Hadde nevnt dette for politiet. De er nok mer interessert i det enn litt høye lyder. Anonymkode: 921e0...95a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #118 Skrevet 8. februar 2022 Virker som om flere her i tråden ikke skjønner forskjellen på å ha sex og å ha høylydt sex. Det er ikke ok å hyle og skrike midt på natta dersom man bor tett på andre. Men det er helt ok å ha sex. Anonymkode: a142c...316 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #119 Skrevet 8. februar 2022 Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Er det forbudt å ha sex i Norges lover? Det skal jo selvfølgelig vises skjønn ved tolkning men tviler sterkt på at en advokat ønsker å kjøre sak på dette Ts skriver at det er eldre bygning med veldig dårlig lydisolering, da må man nok prøve å utbedre litt først Det er ikke sexen som er problemet, det er støynivået. Si i fra om du trenger å ha det inn med enda mindre teskjeer. Anonymkode: bd6f5...089 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #120 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har gjort det, de bryr seg ikke Anonymkode: e960b...1c3 HVER GANG. Eller hvis dere er venner på facebook kan du skrive en beskjed på veggen hans 😈 Eller ta lydopptak fra din egen leilighet med lydene deres og spill av HØYT feks ved 20.00. Anonymkode: 02d1b...360 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå