Gå til innhold

Din favorittøvelse uten/med helt enkelt utstyr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken øvelse synes du er god, som man kan gjøre uten noe utstyr eller med enkelt utstyr som matte, en vegg, strikk, m.m.?

Anonymkode: 397e1...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å kjøpe en enkel vektstang (finnes sett å få kjøpt til 7-800 kr) og justerbare manualer, de tar lite plass, er rimelige og man kan bruke de til SÅ mye. Mine favoritter å gjøre med kun matte, kroppsvekt og enkle vekter hjemme er: 

Hip thrusts: Har vektstang eller bare platene på magen og bruker sofaen til støtte, fantastisk for rumpe og lår 

Push ups 

Bicep curl 

Tricep push ups 

Knebøy med vektstang på ryggen 

Markløft med vektstang, fantastisk for ryggen 

Liker egentlig ingen mageøvelser, så blir stort sett crunches 

Anonymkode: e7748...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Anbefaler å kjøpe en enkel vektstang (finnes sett å få kjøpt til 7-800 kr) og justerbare manualer, de tar lite plass, er rimelige og man kan bruke de til SÅ mye. Mine favoritter å gjøre med kun matte, kroppsvekt og enkle vekter hjemme er: 

Hip thrusts: Har vektstang eller bare platene på magen og bruker sofaen til støtte, fantastisk for rumpe og lår 

Push ups 

Bicep curl 

Tricep push ups 

Knebøy med vektstang på ryggen 

Markløft med vektstang, fantastisk for ryggen 

Liker egentlig ingen mageøvelser, så blir stort sett crunches 

Anonymkode: e7748...251

Bør man ikke ha ordentlige matter og greier for å bruke de? Har sett for meg at det er risiko for skade på gulv og sånt i stua 😛

Anonymkode: 397e1...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken! Hater den i starten men nå som jeg har gjort den endel og kjenner hvordan den trener hele kroppen så elsker jeg den. 

Anonymkode: 7f7e0...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bein: bulgarsk splittbøy (kan gjøres ekstra sakte og med stopp i bunnen for å bli tyngre uten ekstra vekt, eller gjøre dem med hopp)

rygg (&biceps) - chins (eventuelt roing i slynger/ringer/ med strikk, med supinert eller nøytralt grep for å treffe bipceps)

Bryst & triceps - Pushups, dips, 

Skuldre (& triceps) -pike-pushup, håndstående - statisk, eller med en pushup, eller løfte en og en arm. (med utstyr: skulderpress med stang, kettlebell, manual, strikk)

Rumpe (&hamstings) - Glute bridge, eventuelt med ett ben og gjerne litt elevert. 

Hamstring - nordic hamstring 

Core - hollow rock, V-ups, planke med senking/heving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå på alle fire å gjøre eselspark bak og til siden, man kjenner det definitivt i rumpa🙌🏽

Anonymkode: 977d5...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...