Gå til innhold

Ikke mottakelig for korona, redd jeg har en autoimmun sykdom.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke mottakelig for dette viruset, har flere ganger prøvd å bli smitta av syke familemedlemmer, men det biter ikke på meg. Redd for at at jeg har en autoimmun sykdom. Har dere med autoimmune sykdommer fått korona enkelt? 

Anonymkode: 88c9b...6fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en autoimmun sykdom og har ikke blitt smittet enda. Jeg har prøvd å unngå det også da, men en nærkontakt testet positivt dagen etter vi hadde vært sammen en hel kveld. Da hadde hen masse symptomer og var skikkelig syk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en autoimmun sykdom, og ble enkelt smittet av omokron i alle fall. De andre variantene har jeg styrt unna. Men inkubasjonstiden var lengre på meg enn på de samboeren min, tror jeg. Kan jo ikke vite sikkert hvor han ble smittet, da. Men mest sannsynlig fra barnet. 

Ble ikke særlig syk heller, rakk heldigvis å ta boosterdose før jeg ble smittet😊

Anonymkode: 3736e...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble raskt syk etter at barnet mitt ble smittet på skolen. Det er nok noe annet som gjør at du ikke har fått det.

Anonymkode: f178c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at du har hatt det uten å få symptomer?

Anonymkode: 3736e...671

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en autoimmun sykdom men har nylig hatt covid. Men har jo ikke fått det før nå, to år inn i pandemien. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.

Anonymkode: 1c3fc...402

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle det ha noe å si? Er det ikke isåfall bare bra om du ikke får korona?

Anonymkode: fbea9...47c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt at man ikke blir smittet av korona om man har en autoimmun sykdom egentlig? 

Anonymkode: 33de5...95a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (8 minutter siden):

Hjelp jeg må være syk, jeg får ikke korona 😂

Somebody call the ambulance!!!!!! 

Anonymkode: 94ae1...b08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne har en autoimmun sykdom og hadde nylig korona. To andre venninner har ingen sykdommer og blir ikke smittet selvom de har vært nærkontakt med flere av oss som har hatt korona. Jeg har ME og får aldri influensa, omgangssyke osv, men fikk korona. 

Anonymkode: da815...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva autoimmun sykdom har med dette å gjøre? Har selv en autoimmun sykdom, men det betyr ikke at jeg har et overaktivt immunsystem som dermed beskytter meg mer enn andre mer "normale" immunsystem. Det betyr rett og slett at mitt immunsystem kan oppfatte deler av meg som kroppfremmed og dermed gå til angrep på mitt eget.

Har for øvrig levd ganske så normalt og ikke blitt smittet enda. Men tviler veldig på at det har med sykdommen å gjøre. For når den setter i gang, er jeg skikkelig dårlig.

Anonymkode: cff35...fbe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller ikke korona tross mange nærkontakter som har hatt det osv, har ingen autoimmunsykdom, det betyr vel heller at immunforsvaret er bra. Vet du egentlig hva en autoimmunsykdom er?

Anonymkode: a0e4c...650

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som ts tror at autoimmun sykdom betyr at man er automatisk immun mot alt.

Anonymkode: 28801...609

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoimmun betyr ikke at man er immun mot sykdommer. Det betyr at man har en sykdom som angriper kroppens egne friske celler og eget immunforsvar. 

Snarere er man kanskje MER mottakelig for sykdom

Jeg har autoimmun sykdom og har hatt korona. Ble nokså syk, men ikke noe mer enn en langvarig influensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det gir ikke så mye mening 🙈 Finnes mange forskjellige autoimmune sykdommer men om man har en av de som gir tørre slimhinner - vil man jo være MER utsatt for alle luftveisinfeksjoner, også Korona som man kan blir smittet med denne veien. Ellers, i andre tilfeller, kan jeg ikke skjønne hva det skal ha å si. Kanskje du mener at en med autoimmune sykdom, kan oppleve så mange vanlige "infeksjon" symptomer som feber, eller muskelverk, forkjølelse symptomer, at man ikke tester seg hver gang og derfor ikke vet at man har fått korona? 

Anonymkode: 69305...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvor er sammenhengen? Har man ikke fått corona så har man en autoimmun sykdom? Hvor kommer denne logikken fra?

Anonymkode: fcfcf...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med autoimmune sykdommer har større sjanse for å bli smittet fordi immunsystemet er opptatt med å angripe seg selv, og ikke beskjempe virus og bakterier som kommer utenefra.

jeg har fem AI sykdommer og corona var ekstremt tøft for meg med sykehus og hele pakka.

Anonymkode: ba2a1...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke mottakelig for dette viruset, har flere ganger prøvd å bli smitta av syke familemedlemmer, men det biter ikke på meg. Redd for at at jeg har en autoimmun sykdom. Har dere med autoimmune sykdommer fått korona enkelt? 

Anonymkode: 88c9b...6fe

Jeg jobber i barnehage, har barn på skolen og i barnehagen. Mannen min jobber i et yrke som gjør han utsatt for korona.

Jeg fikk korona i dag. Ikke av noen i familien eller den barnehagen jeg jobber i. Hvertfall ingen som har synlige symptomer. Hadde det ikke hvert for at jeg var litt mer tett i nesa enn til vanlig ville jeg ikke en gang testet meg.

Enten får du det eller ikke. At du ikke har fått det ennå er ikke grunn til å google på seg sykdommer 🧏‍♀️

Anonymkode: df706...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...