Gå til innhold

Jeg har testet ut vitex agnus castus to sykluser (mot lang syklus)

Laura80

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt eggløsning hver syklus, bekreftet med positiv eltes, temping og alltid mensen 15 dager etterpå, MEN jeg har alltid hatt Laange sykluser. Jeg er 40 nå men de var lange når jeg var 30 også , har alltid vært slik. Ofte har jeg eggløsning rundt dag 25 i syklusen. Jeg har fått to barn (første unnfanget med eggløsning på cd 29!!) på sen syklus så det har gått greit, MEN prøvingen tar jo en evighet når man ikke har eggløsning så ofte. 
Derfor prøvde jeg nå å bestille dråper av vitex agnus castus. Fordi de skal regulere hormoner, spesielt om man kanskje har litt lite progesteron også, slik jeg har trodd. Jeg har normal lengde på lutealfase men det hender jeg spotter litt.

Forrige  syklus var første måned jeg prøvde vitex agnus castus og jeg tok 40 dråper i litt vann hver morgen fra cd2 i syklusen og fram til positiv eltest. Jeg fikk positiv eltest på dag 15😀 og eggløsning dag 16. I lutealfasen brukte jeg en krem av wild yang for å øke progesteron ytterligere. Fikk mensen 15 dager etter eggløsning som normalt. Spottet kanskje litt mindre, men spottet litt. Jeg var redd dette bare var flax så jeg prøvde samme oppskrift på vitex denne gang. Og i dag på cd 14 har jeg KNALL positiv eggløsningstest! 😀 Dvs eggløsning ventet i morgen på cd 15. 

Dette er stort og uvant for meg. Jeg er Så fornøyd! Anbefaler dette dersom du har samme syklus som meg. Vil ikke anbefale å prøve dersom du Har vanlige sykluser med eggløsning til rett tid. Dette tror jeg egner seg for oss med lange sykluser.☺️

Endret av Laura80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (1 time siden):

Jeg har alltid hatt eggløsning hver syklus, bekreftet med positiv eltes, temping og alltid mensen 15 dager etterpå, MEN jeg har alltid hatt Laange sykluser. Jeg er 40 nå men de var lange når jeg var 30 også , har alltid vært slik. Ofte har jeg eggløsning rundt dag 25 i syklusen. Jeg har fått to barn (første unnfanget med eggløsning på cd 29!!) på sen syklus så det har gått greit, MEN prøvingen tar jo en evighet når man ikke har eggløsning så ofte. 
Derfor prøvde jeg nå å bestille dråper av vitex agnus castus. Fordi de skal regulere hormoner, spesielt om man kanskje har litt lite progesteron også, slik jeg har trodd. Jeg har normal lengde på lutealfase men det hender jeg spotter litt.

Forrige  syklus var første måned jeg prøvde vitex agnus castus og jeg tok 40 dråper i litt vann hver morgen fra cd2 i syklusen og fram til positiv eltest. Jeg fikk positiv eltest på dag 15😀 og eggløsning dag 16. I lutealfasen brukte jeg en krem av wild yang for å øke progesteron ytterligere. Fikk mensen 15 dager etter eggløsning som normalt. Spottet kanskje litt mindre, men spottet litt. Jeg var redd dette bare var flax så jeg prøvde samme oppskrift på vitex denne gang. Og i dag på cd 14 har jeg KNALL positiv eggløsningstest! 😀 Dvs eggløsning ventet i morgen på cd 15. 

Dette er stort og uvant for meg. Jeg er Så fornøyd! Anbefaler dette dersom du har samme syklus som meg. Vil ikke anbefale å prøve dersom du Har vanlige sykluser med eggløsning til rett tid. Dette tror jeg egner seg for oss med lange sykluser.☺️

Så gøy å lese!😊 Blir spennende å se om du blir gravid pga dette!😊 Hvorfor anbefaler du det ikke til de med vanlige sykluser? (Bare av ren nysgjerrighet, altså)

Anonymkode: 831a7...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så gøy å lese!😊 Blir spennende å se om du blir gravid pga dette!😊 Hvorfor anbefaler du det ikke til de med vanlige sykluser? (Bare av ren nysgjerrighet, altså)

Anonymkode: 831a7...9f9

Jeg er bare redd de som allerede HAR en vanlig syklus kanskje vil forstyrre den? Jeg vet ikke altså men kan tenke meg at om man har normale hormoner og syklusen er normal så kan kanskje vitex tulle med syklusen. Men har man hormonell ubalanse funker den, ihevrtfsll på lange sykluser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvor bestiller du den? Vet du forresten om den kan interagere med andre medikamenter? 

Anonymkode: 681aa...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spennende! Hvor bestiller du den? Vet du forresten om den kan interagere med andre medikamenter? 

Har ikke peiling , jeg bruker ikke andre medikamenter selv. Men dette var helt amazing, at det skulle rette opp min lange syklus er veldig overraskende. Ikke engang pergoen klarte det.

jeg bestilte min her 

https://www.apotekhjem.no/agnus-castus-50ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fungert for meg også! Gikk fra å ha EL på CD 19 (tidligst) til CD 24. såå kjedelig

nå har jeg hatt positive EL-tester på CD 13/14 fire sykluser på rad. Ikke tatt noe annet enn kapsler av de urtene :) Så tror det funker!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (22 timer siden):

Har fungert for meg også! Gikk fra å ha EL på CD 19 (tidligst) til CD 24. såå kjedelig

nå har jeg hatt positive EL-tester på CD 13/14 fire sykluser på rad. Ikke tatt noe annet enn kapsler av de urtene :) Så tror det funker!

Så bra! Hvor fikk du bestilt kapsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jenteanonym91 said:

Så bra! Hvor fikk du bestilt kapsler?

På mecindo.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Laura80 skrev (På 8.2.2022 den 7.59):

Kremen av wild yang, hvor kjøpte du den?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Nå har jeg bestilt kapsler av vitex og håper det kan hjelpe på mine håpløst lange sykluser! Skal de tas fra cd2 også frem til positiv el-test, slik som med dråpene? Får man effekt fra første syklus, eller tar det flere sykluser før de virker (hvis de virker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har jeg bestilt kapsler av vitex og håper det kan hjelpe på mine håpløst lange sykluser! Skal de tas fra cd2 også frem til positiv el-test, slik som med dråpene? Får man effekt fra første syklus, eller tar det flere sykluser før de virker (hvis de virker)?

Jeg har prøvd noen sykluser nå og lest mer og syns selv man kan starte ta de like etter mens, cd 5 ca. Stopper man til el ser jeg at jeg spotter litt i lutealfase. Leste på amerikanske forum at det skal brukes etter el også. Gjør jeg det har jeg også mindre vonde pupper og spotter ikke. De som stopper brått når de evt blir gravide ser jeg risikere å miste og leste det anbefales å fortsette å ta det til du er 12 uker gravid så trappe ned. De virket på meg fra første syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Dytter litt på denne tråden igjen! Har nå prøvd vitex en syklus. Ble ikke gravid, kjenner ut som det blir cd1 i dag eller i morgen. MEN! Gikk fra å få eggløsning  cd29 sist syklus til cd21 denne syklusen! Så veldig fornøyd med det, man får ta de gledene man kan😁 Nå er jeg veldig spent på å se neste syklus om det var tilfeldig denne syklusen, eller om det er sjans at neste blir kortere eller like kort som denne. 
Lurte på, dere som har testet vitex, vil dere skrive lengde på syklusene deres før og etter vitex? 😁 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...