Troyamin Skrevet 7. februar 2022 #21 Skrevet 7. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): er gastroskopi noe man gjør hos legen eller sykehuset? er livredd sykehuset på grunn av andre ting som har skjedd… det er også en av grunnene til at jg helst vil ha narkose når jg skal gjøre noe sånt.. Anonymkode: abeb0...79f Du skal inn ganske akutt pga mistanke om blindtarmbetennelse eller magesår. Er du på legevakten nå? Da er det stor sjanse for at du blir overført til sykehuset. Der vil du mest sannsynlig få satt inn venflon på oversiden av hånden/underarmen. Sånn i tilfelle du plutselig blir dårligere og må opereres. Samme veneflon vil da kunne benyttes til å gi deg beroligende før gastroskopien. Be om å få kvinnelig sykepleier som kan støtte deg gjennom undersøkelsen. Og be om at du blir guidet gjennom alle tingene de gjør underveis. Endret 7. februar 2022 av Troyamin staveleifer
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #22 Skrevet 7. februar 2022 Du får bedøvelsesspray i halsen og beroligende intravenøst. Det gjør ingenting om du brekker deg underveis. Det er gjort på 4-5 min. Noen ganger i livet må man gjennom ting som ikke er kjekt men må gjøres likevel, her er det bare å puste med magen og øve seg på det. Anonymkode: 6d150...58e 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #23 Skrevet 7. februar 2022 Første gang jeg tok gastroskopi fikk jeg kun bedøvelsespray i halsen, og det var skikkelig ille... Måtte ta en ny gastroskopi (og koloskopi) ett år senere, var redd i en uke på forhånd og nervevrak når jeg kom inn, selv med angstdempende... Fikk smertestillende og beroligende intravenøst, og hele greia var over på noe som kjentes ut som sekunder. Med beroligende og smertestillende, så var det ikke engang ubehagelig! Anonymkode: c1995...ae4
Rapptuss Skrevet 7. februar 2022 #24 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): er gastroskopi noe man gjør hos legen eller sykehuset? er livredd sykehuset på grunn av andre ting som har skjedd… det er også en av grunnene til at jg helst vil ha narkose når jg skal gjøre noe sånt.. Anonymkode: abeb0...79f Du får sikkert narkose om du ikke klarer uten, de er jo barmhjertig. Det går helt sikkert bedre en det du går å tenker på, Trenger du støtte og trøstfram til du skal inn er jeg her og på pm.
Rapptuss Skrevet 7. februar 2022 #25 Skrevet 7. februar 2022 Troyamin skrev (30 minutter siden): Du skal inn ganske akutt pga mistanke om blindtarmbetennelse eller magesår. Er du på legevakten nå? Da er det stor sjanse for at du blir overført til sykehuset. Der vil du mest sannsynlig få satt inn venflon på oversiden av hånden/underarmen. Sånn i tilfelle du plutselig blir dårligere og må opereres. Samme veneflon vil da kunne benyttes til å gi deg beroligende før gastroskopien. Be om å få kvinnelig sykepleier som kan støtte deg gjennom undersøkelsen. Og be om at du blir guidet gjennom alle tingene de gjør underveis. De er to Spessialisten og en sykepleier som støtter deg, slik var det dda jeg var inne.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #26 Skrevet 7. februar 2022 Jeg fikk narkose. Men jeg prøvde uten første gang, og fikk panikk. Altså sånn faktisk panikk, jeg husker veldig lite av hva som skjedde. Så jeg ble satt opp til ny time, da med narkose. Anonymkode: 19584...681
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #27 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har ingen erfaringer å dele, men ville bare ønske deg lykke til❤️ Anonymkode: 32906...edb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #28 Skrevet 7. februar 2022 Hmm. Jeg var på et legekontor, spesialist selvfølgelig, men langt fra noe sykehus. Bedøvelsesspray var valgfritt, jeg ba om det siden jeg brekker meg bare jeg kommet for langt bak i munnen med tannbørsten. Var legen pluss en person til der. Hadde lest meg opp på forhånd, og forberedt meg på at dette kom til å bli ganske jævlig. Altså; det var det ikke. Jeg hulket og rapte og brakk meg konstant mens slangen var nede, men det var overkommelig. Ikke «det jævligste jeg har vært med på» som jeg leste andre skrev. Det går bra! Anonymkode: e8e65...893
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #29 Skrevet 7. februar 2022 Man bør ta gastroskopi våken fordi det er mindre sjanse for at svelget tar skade da. Jeg har ekstrem brekningsrefleks og brakk meg gjennom hele prosedyren, men det var over ganske raskt og det er absolutt ikke det verste jeg har vært med på. Jeg fikk ikke beroligende og ba heller ikke om det, men det kan man selvsagt be om. Når jeg er syk tenker jeg at jeg må bare holde ut slike ting fordi jeg ønsker å finne ut hva som feiler meg fordi det er kjipt å være syk. Anonymkode: 3cd17...8a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå