AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #221 Skrevet 20. mai 2022 NewStart87 skrev (49 minutter siden): Jeg selvmedisinerer med koffein. Drikker ikke kaffe, men gjerne en Monster hver dag og bøtter nedpå med cola uten sukker. Ikke akkurat mye sunt eller bra for tennene. Legen min mente koffein har motsatt effekt og gjør meg mer ukonsentrert. Jeg føler meg liksom så ør, jeg er ikke helt med. Under samtaler detter jeg mye ut og begynner å snakke om helt andre emner. Jeg klarer ikke å lese en bok lenger. Dagdrømmer mye. Ganske likt hvordan jeg har det, ikke fått diagnose ennå. Føler jeg selvmedisinerer med brus, godteri, snacks.. Håper inderlig at utredning starter snart. Er så klar for medisin! Hvilke ulike medisiner finnes? Jeg er litt redd for å bii avhengig. Hvilken medisin er best da? Hvilke virkninger har medisinen, over hvor lang tid? Anonymkode: 150e5...f2b 2
NewStart87 Skrevet 20. mai 2022 #222 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ganske likt hvordan jeg har det, ikke fått diagnose ennå. Føler jeg selvmedisinerer med brus, godteri, snacks.. Håper inderlig at utredning starter snart. Er så klar for medisin! Hvilke ulike medisiner finnes? Jeg er litt redd for å bii avhengig. Hvilken medisin er best da? Hvilke virkninger har medisinen, over hvor lang tid? Anonymkode: 150e5...f2b Dette var som å lese om meg selv! Dette med godteri og snacks gjør jeg også, hver bidige dag! Jeg er allerede på Cipralex ( anti depressiva ) mot angst og det jeg er litt redd for er om ADHD medisinen kan trigge angsten min, men ifølge ei venninne som er sykepleier så mener hun all den koffeinen jeg heller i meg trigger nok angsten mer enn hva medisin vil gjøre. Lurer på hvor mange mg koffein jeg faktisk får i meg i løpet av en dag, det er nok ikke lite. Bare en Monster alene ligger jo på nærmere 200 mg. Så drikker jeg kanskje ti bokser cola uten sukker oppå det igjen! Jeg også lurer på hvilke medisiner de andre her inne anbefaler. Føler jeg har hørt så mye negativt om Ritalin, men det er kanskje i høye doser? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #223 Skrevet 20. mai 2022 Jeg også ville lese mer om ritalin. Finner bare 20 år gamle bøker om hvor skadelig det er. Og noen nyere artikler om at det er mer nyttig enn skadelig. Men har hørt det er en som er bedre om man lett blir avhengig av ting, husker ikke hva den het. Aner ikke hvordan det er med tanke på angst f.eks, men de som skal finne riktig medisin og dose med deg, finner vel den som passer deg best. Daglig inntak av godis her og. Før var det mest når jeg var hjemme alene. Begrensa meg blant folk. Nå spiser jeg av og til mens samboeren min er hjemme (han er bortreist på jobb i perioder) men hvis han kritiserer så gjemmer jeg vekk godteri i skuffer rundt om i huset, f.eks på vaskerommet.. og spiser uten at han vet. Før spiste jeg ingenting annet enn matpakke på jobb, drakk bare en iskaffe bortsett fra vann og litt kaffe. Nå går det i iskaffe, brus, monster, minst en storplate sjokolade som varer i maks et par dager, men gjerne også smågodt.. Pælmer innpå når ingen ser meg🤯 Hva med sukkerfri og koffeinfri cola? Den er god synes jeg! Føler ikke jeg blir så påvirket av koffein. Men sukker må jeg ha, synes suget blir verre med kunstig søtning. Så jeg drikker ikke sukkerfri brus, bortsett fra den colaen da. Anonymkode: 150e5...f2b 1
Vimsepetra Skrevet 20. mai 2022 #224 Skrevet 20. mai 2022 NewStart87 skrev (25 minutter siden): Dette var som å lese om meg selv! Dette med godteri og snacks gjør jeg også, hver bidige dag! Jeg er allerede på Cipralex ( anti depressiva ) mot angst og det jeg er litt redd for er om ADHD medisinen kan trigge angsten min, men ifølge ei venninne som er sykepleier så mener hun all den koffeinen jeg heller i meg trigger nok angsten mer enn hva medisin vil gjøre. Lurer på hvor mange mg koffein jeg faktisk får i meg i løpet av en dag, det er nok ikke lite. Bare en Monster alene ligger jo på nærmere 200 mg. Så drikker jeg kanskje ti bokser cola uten sukker oppå det igjen! Jeg også lurer på hvilke medisiner de andre her inne anbefaler. Føler jeg har hørt så mye negativt om Ritalin, men det er kanskje i høye doser? Koffein er også stimulerende. Jeg drikker kanskje tre kopper kaffe, eller en Monster i løpet av en arbeidsdag, sånn vanligvis uten medisin. Drikker jeg mer enn det, eventuelt drikker opp energidrikken for raskt, kjennes det på kroppen. Hvorvidt all koffeinen trigger mer enn medisinen gjør aner jeg ikke. Jeg tror hun er inne på noe, men det er litt individuelt. Jeg og samboer har uansett funnet ut at koffein i kombinasjon med medisiner definitivt trigger angst/uro i kroppen. Begge deler er jo stimulerende, og de øker effekten av hverandre. Jeg går på Ritalin nå, og syns det har fungert greit da jeg fant riktig dose. Det er også denne man ofte blir satt på i begynnelsen. Den er billigst, vært lengst på markedet og er dermed mest utprøvd og erfaring med. Såvidt jeg har skjønt, er det også lettere å justere dose med Ritalin, så man bruker den gjerne for å finne riktig dose/nivå til den enkelte først. Men de siste månedene syns jeg effekten har mistet varigheten mer og mer, slik at jeg får flere etapper i løpet av døgnet uten hjelp fra medisinen. Samboer fikk angst av den, så han byttet til et annet merke. Jeg skal også be om noe annet nå, fordi effekten varer så mye kortere enn jeg trenger. Jeg trenger jo å fungere etter jobb også, med alt som skal huskes, gjøres, følges opp og tas vare på. Jeg har hørt mye skryt fra andre adhd'ere i omgangskretsen om Aduvanz, da. Men sånt er så individuelt, så akkurat det må man ta med lege/psykiater. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #225 Skrevet 20. mai 2022 Hvis dere MÅ drikke Cola og slikt ofte, så prøv å bruke sugerør for å spare tennene i det minste. Skyll munnen med vann etterpå også. Anonymkode: 125f4...3b9 2 1
NewStart87 Skrevet 20. mai 2022 #226 Skrevet 20. mai 2022 Vimsepetra skrev (6 minutter siden): Koffein er også stimulerende. Jeg drikker kanskje tre kopper kaffe, eller en Monster i løpet av en arbeidsdag, sånn vanligvis uten medisin. Drikker jeg mer enn det, eventuelt drikker opp energidrikken for raskt, kjennes det på kroppen. Hvorvidt all koffeinen trigger mer enn medisinen gjør aner jeg ikke. Jeg tror hun er inne på noe, men det er litt individuelt. Jeg og samboer har uansett funnet ut at koffein i kombinasjon med medisiner definitivt trigger angst/uro i kroppen. Begge deler er jo stimulerende, og de øker effekten av hverandre. Jeg går på Ritalin nå, og syns det har fungert greit da jeg fant riktig dose. Det er også denne man ofte blir satt på i begynnelsen. Den er billigst, vært lengst på markedet og er dermed mest utprøvd og erfaring med. Såvidt jeg har skjønt, er det også lettere å justere dose med Ritalin, så man bruker den gjerne for å finne riktig dose/nivå til den enkelte først. Men de siste månedene syns jeg effekten har mistet varigheten mer og mer, slik at jeg får flere etapper i løpet av døgnet uten hjelp fra medisinen. Samboer fikk angst av den, så han byttet til et annet merke. Jeg skal også be om noe annet nå, fordi effekten varer så mye kortere enn jeg trenger. Jeg trenger jo å fungere etter jobb også, med alt som skal huskes, gjøres, følges opp og tas vare på. Jeg har hørt mye skryt fra andre adhd'ere i omgangskretsen om Aduvanz, da. Men sånt er så individuelt, så akkurat det må man ta med lege/psykiater. Den Aduvanz mener jeg at jeg har hørt om før også. Skal ta opp dette når jeg får time hos psykiater, så oppdaterer her.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #227 Skrevet 20. mai 2022 Er 35 og utredes for det meste, ADHD, Asperger, osv. Psykologen er usikker på hva jeg har. Kanskje blir jeg med i klubben deres. Livet mitt er miserabelt og det var pga depresjonen jeg først ble fanget opp av psykologene og må skal de prøve å finne ut hvorfor jeg har klart å være såpass selvdestruktiv. Anonymkode: c7925...bd1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #228 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvis dere MÅ drikke Cola og slikt ofte, så prøv å bruke sugerør for å spare tennene i det minste. Skyll munnen med vann etterpå også. Anonymkode: 125f4...3b9 Godt tips! Selv erstatattet jeg cola med vann med isbiter. Vanlig vann duger ikke. Anonymkode: c7925...bd1 1
NewStart87 Skrevet 20. mai 2022 #229 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er 35 og utredes for det meste, ADHD, Asperger, osv. Psykologen er usikker på hva jeg har. Kanskje blir jeg med i klubben deres. Livet mitt er miserabelt og det var pga depresjonen jeg først ble fanget opp av psykologene og må skal de prøve å finne ut hvorfor jeg har klart å være såpass selvdestruktiv. Anonymkode: c7925...bd1 Jeg skal også utredes for Asperger! ADD er jeg allerede utredet for.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #230 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske likt hvordan jeg har det, ikke fått diagnose ennå. Føler jeg selvmedisinerer med brus, godteri, snacks.. Håper inderlig at utredning starter snart. Er så klar for medisin! Hvilke ulike medisiner finnes? Jeg er litt redd for å bii avhengig. Hvilken medisin er best da? Hvilke virkninger har medisinen, over hvor lang tid? Anonymkode: 150e5...f2b Det gjør jeg også😭🙈 Skammer meg sånn over det, men klarer ikke å slutte heller, for alt kjennes så overveldende ut akkurat nå! I går klarte jeg å ødelegge mesteparten av studiedagen min, fordi jeg drakk for mye kaffe og ble ekstremt skjelven, og enda mer rastløs. Men vanligvis så hjelper det med kaffe. I hvert fall med den første koppen om morgenen!🙌🏼 Virker som at behandleren min er veldig skeptisk til at jeg har adhd(uoppmerksom). Men jeg har vært dårlig på å forklare hvor mye symptomene påvirker meg, og til å forklare hvilke symptomer jeg har. Har slitt med utmattelse, og en depressiv episode(?) eller i hvert fall depressive symptomer. Og vært helt tåkete i hodet pga dette 😕 Men nå ser det ut som at utredningen er i ferd med å bli avsluttet, så nå er jeg superstressa, og klar til å bare liste opp absolutt alt av symptomer, for behandleren min😅😬 En tidligere lærer mente at jeg alltid virket fokusert også, men det er jo ikke sant i det hele tatt.. Men så klarte jeg ikke å si så veldig i mot dette forrige time, for da hadde jeg en dårlig dag, og greide så vidt å si noe som helst🤦♀️ Håper at behandleren min tar meg på alvor, når jeg har neste time🤞🏼 Var egentlig ikke meningen og skrive en essay her. Tror at «oversharing» er en av symptomene mine… Anonymkode: 293e5...81a 2
NewStart87 Skrevet 20. mai 2022 #231 Skrevet 20. mai 2022 Legen min sa jeg må ta blodprøver og EKG før oppstart av legemiddel, har dere også vært igjennom dette?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #232 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjør jeg også😭🙈 Skammer meg sånn over det, men klarer ikke å slutte heller, for alt kjennes så overveldende ut akkurat nå! Jeg skammer meg ikke engang. Skjønner nå at det er ganske mye jeg gjør/ikke gjør fordi jeg har adhd. Jeg er ikke bare "lat", har ikke lite viljestyrke etc. Hjernen funker annerledes enn en typisk, sannsynligvis pga mangel på dopamin bl.a. Er ærlig med noen om at jeg ikke får til å slutte å spise sukker, at jeg sikkert er sukkeravhengig. Men vil ikke at noen skal bevitne fråtsingen😜 Jeg har også perioder med utmattelse. Føler meg generelt aldri uthvilt. Skulle skrevet ned symptomer og hvordan de påvirker tidligere, for det er helt kaos og hjernetåke hos meg og nå. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig med uttalelse fra lærere når man har annet enn hyperaktivitet som symptom. Spesielt jenter legger masse krefter i å fremstå som "alle andre". Mye skjules/fremstår normalt. Oversharing er nok et symptom hos meg og! Anonymkode: 150e5...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #233 Skrevet 22. mai 2022 Hei! Jeg kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene her, særlig adhd uoppmerksom type/add. Samtidig har jeg lest mye om høytfungerende autisme blant jenter, og det er mange overlappende symptomer, da både autisme og adhd er nevroutviklingsfortyrrelser. Det er generelt lite kunnskap blant fastleger og behandlere om autisme blant jenter/kvinner, og mest sannsynlig store mørketall. Jo mer jeg leser om det, føler jeg også det passer meg og mine utfordringer. Har noen av dere blitt utredet for autisme, ev har begge diagnoser? Anonymkode: 89000...e21 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #234 Skrevet 22. mai 2022 I utredningen tar man vel for seg både autisme, adhd og diverse annet. Jeg har tenkt at jeg kan ha asperger i tillegg til adhd f.eks. Anonymkode: 150e5...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #235 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 23.19): Kan jeg spørre hvorfor du angrer på valg av yrke? Er det adhd symptomene som gjør jobben vanskelig for deg liksom? Og hva er det som evt blir vanskelig pga symptomene? Bare lurer fordi jeg har søkt studier i år, og jeg er såå redd for å velge feil. Jeg er både redd for at studiet jeg ender opp med, blir for krevende for meg, og redd for hvordan jeg kommer til å klare meg i det yrket jeg velger Anonymkode: 293e5...81a Hei! Glemte bort denne tråden helt og ramlet over den på nytt nå. Jeg tror jeg blir veldig sliten av å være med mennesker. Jeg lader batteriene veldig godt når jeg er alene, og sånn har det vært hele livet. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg studert it/programmering tror jeg. Er det lov å spørre hvilket studie du har søkt? Anonymkode: 1a75a...449
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #236 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 0.48): Hvordan er adhd symptomene deres når dere er skikkelig utmattet? Går tankene fortsatt like fort? Jeg mistenker at jeg kan ha adhd (uoppmerksom eller muligens kombinert), men tankene går ikke like fort hos meg når jeg er sliten. Kjenner fortsatt på mye rastløshet hele tiden da, og klarer ikke å hvile skikkelig, før jeg blir helt utslått og sovner. Og hvordan er hyperaktiviteten deres, for dere som har det? Er det slik at dere behersker dere ute blant folk(og kan se veldig rolige ut), og heller viser det rundt folk dere er trygge på? Setter veldig stor pris på svar!🧡 Anonymkode: b12b9...27d Min hyperaktivitet kommer til uttrykk som tidvis rastløshet, så jeg vandrer rundt i leiligheten og rydder litt når jeg egentlig skal se serie med samboer. Klarer ikke å se en hel film uten å se på telefonen eller spole. Trener tung styrke 3 ggr ukentlig. Låser meg inne på rommet og danser foran speilet med musikk på ørene. Tankekjør - har lært med å regulere dette. Overdreven prating. Har altfor mye på timeplanen min i løpet av dagen. Arbeidshest - kan lett sitte en helg og slå ihjel 8-12 timer med skrivearbeid foran pc på én dag. Kvinne 32, diagnostisert for kort tid siden. Anonymkode: 1a75a...449
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #237 Skrevet 23. mai 2022 Hvor lang tid tok utredningen deres? Jeg begynte på utredning i januar, men det ser jo ut til å ta en evighet. Sist jeg var hos DPS (starten av april) skulle de ringe foreldrene mine før jeg fikk en ny time, men nå har jeg ventet i over 1 mnd uten at noe har skjedd 😩 Og ja, jeg er en utålmodig sjel som helst vil at ting skulle ha skjedd i går 🥹 Anonymkode: eb766...2fa
Vimsepetra Skrevet 23. mai 2022 #238 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid tok utredningen deres? Jeg begynte på utredning i januar, men det ser jo ut til å ta en evighet. Sist jeg var hos DPS (starten av april) skulle de ringe foreldrene mine før jeg fikk en ny time, men nå har jeg ventet i over 1 mnd uten at noe har skjedd 😩 Og ja, jeg er en utålmodig sjel som helst vil at ting skulle ha skjedd i går 🥹 Anonymkode: eb766...2fa Et par-tre mnd, tror jeg? Og så tok det en stund fra diagnosen var satt til jeg kunne begynne på medisiner pga ferieavvikling og sånne ting. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #239 Skrevet 23. mai 2022 Hei❤ Kjenner meg sånn igjen og har lengd mistenkt diagnosen.. men har aldri nevnt det for legen. De siste årene har "symptomene" bare blitt verre. Er 33 år. - Som barn slet jeg i visse fag. Spesielt matte. Har aldri forstått tall og "logisk tenking" om det blir rett å si. Måtte ha oppfølging fra PPT i barneskolen husker jeg. - Trakk meg unna om det var store barnebursdager og for mye stimuli. Har kun trivdes i små gjenger hele livet. Blir idag sliten av én avtale over flere timer med én person. Det tapper meg. - Hadde et rikt indre liv som barn og god fantasi. Som voksen: - Betydelig økning i angst og tidvis depresjon fra tidlig 20 årene. Slet mye med panikkangst i slutten av 20 årene. Dette kombinert med ekstra stress og livsbelastninger. - Har alltid en indre uro. Får ofte høre: "Ikke stress sånn". Kan bli helt opphengt i mobiltelefon, tv eller andre ting og fysisk ikke klare legge det bort. Har skjelvende hender bestandig. Spes om det er en liten setting som stresser meg. - Utsetter ting bestandig! Klarer ikke skjerpe meg. Hele studiet mitt ventet jeg til siste tidsfrist på innlevering og endte opp med reale skippertak. Kontet mange eksamener for å si det sånn. Et under at jeg klarte det. Regninger har jeg sånn passelig kontroll på. - Har aldri funnet min plass og trivdes noen steder. Konstant en trang til å ville flytte, søke ny jobb, begynne på mer studier osv. Finner ikke røtter eller ro noen steder. Har blitt værende fordi jeg har måtte (er mamma). Feks situasjon idag: Sa opp jobben (og det var 100% riktig). Startet i annen jobb (ikke fast). Usikker på hva jeg nå vil og hva jeg nå vil jobbe med og hvor. I fjor takket jeg ja til et studie, men måtte melde meg av igjen like fort da det kræsjet helt med jobben! Nå vet jeg ikke engang om jeg vil ta det studiet ved neste mulighet...blir gal av meg selv. Ombestemmer meg hele tiden - Ofte hjernetåke. Glemmer ting daglig (nøkler, penger, osv). Slår meg ofte fordi jeg dulter bort i ting. Må ofte kjøre hjem for å sjekke om jeg slo av lyset eller vaskemaskin som sto på fordi jeg ikke husker. Ødelegger ting med uhell fordi jeg er klønete. Mister ting i gulvet. - Avbryter folk i setninger av og til. Ikke med vilje egentlig...må bremse meg selv - Liker å ha det ryddig, men så flyter rotet plutselig. Rydder daglig hjemme. - Pms symptomene er ille hver måned. - Søvnproblemer hver natt. Medfører at jeg forsover meg eller får lite søvn - Overkompenserer for å være ok flink i jobben. Får skryt men det sliter meg ut. Har funnet meg en som er lik meg! Han vil ikke ha utredning av ulike årsaker og det respekterer jeg. Ser trekk hos barna som kan minne litt om diagnoser ( han er ikke far til ungene). Eldste er ekstremt lik meg (uoppmerksom type, engstelig, men flink i alle fag) og den yngste sliter på skolen faglig og klarer ikke sitte i ro på stolen under middagen engang. Hun må gjøre noe og det må skje noe hele tiden fra hun står opp til hun legger seg. Havner innmellom i konflikt med jevnaldrende. Dette ble litt langt.. Hva koster en privat utredning? Kan man ta dette på Aleris feks? Anonymkode: f37fa...48d 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #240 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei❤ Kjenner meg sånn igjen og har lengd mistenkt diagnosen.. men har aldri nevnt det for legen. De siste årene har "symptomene" bare blitt verre. Er 33 år. - Som barn slet jeg i visse fag. Spesielt matte. Har aldri forstått tall og "logisk tenking" om det blir rett å si. Måtte ha oppfølging fra PPT i barneskolen husker jeg. - Trakk meg unna om det var store barnebursdager og for mye stimuli. Har kun trivdes i små gjenger hele livet. Blir idag sliten av én avtale over flere timer med én person. Det tapper meg. - Hadde et rikt indre liv som barn og god fantasi. Som voksen: - Betydelig økning i angst og tidvis depresjon fra tidlig 20 årene. Slet mye med panikkangst i slutten av 20 årene. Dette kombinert med ekstra stress og livsbelastninger. - Har alltid en indre uro. Får ofte høre: "Ikke stress sånn". Kan bli helt opphengt i mobiltelefon, tv eller andre ting og fysisk ikke klare legge det bort. Har skjelvende hender bestandig. Spes om det er en liten setting som stresser meg. - Utsetter ting bestandig! Klarer ikke skjerpe meg. Hele studiet mitt ventet jeg til siste tidsfrist på innlevering og endte opp med reale skippertak. Kontet mange eksamener for å si det sånn. Et under at jeg klarte det. Regninger har jeg sånn passelig kontroll på. - Har aldri funnet min plass og trivdes noen steder. Konstant en trang til å ville flytte, søke ny jobb, begynne på mer studier osv. Finner ikke røtter eller ro noen steder. Har blitt værende fordi jeg har måtte (er mamma). Feks situasjon idag: Sa opp jobben (og det var 100% riktig). Startet i annen jobb (ikke fast). Usikker på hva jeg nå vil og hva jeg nå vil jobbe med og hvor. I fjor takket jeg ja til et studie, men måtte melde meg av igjen like fort da det kræsjet helt med jobben! Nå vet jeg ikke engang om jeg vil ta det studiet ved neste mulighet...blir gal av meg selv. Ombestemmer meg hele tiden - Ofte hjernetåke. Glemmer ting daglig (nøkler, penger, osv). Slår meg ofte fordi jeg dulter bort i ting. Må ofte kjøre hjem for å sjekke om jeg slo av lyset eller vaskemaskin som sto på fordi jeg ikke husker. Ødelegger ting med uhell fordi jeg er klønete. Mister ting i gulvet. - Avbryter folk i setninger av og til. Ikke med vilje egentlig...må bremse meg selv - Liker å ha det ryddig, men så flyter rotet plutselig. Rydder daglig hjemme. - Pms symptomene er ille hver måned. - Søvnproblemer hver natt. Medfører at jeg forsover meg eller får lite søvn - Overkompenserer for å være ok flink i jobben. Får skryt men det sliter meg ut. Har funnet meg en som er lik meg! Han vil ikke ha utredning av ulike årsaker og det respekterer jeg. Ser trekk hos barna som kan minne litt om diagnoser ( han er ikke far til ungene). Eldste er ekstremt lik meg (uoppmerksom type, engstelig, men flink i alle fag) og den yngste sliter på skolen faglig og klarer ikke sitte i ro på stolen under middagen engang. Hun må gjøre noe og det må skje noe hele tiden fra hun står opp til hun legger seg. Havner innmellom i konflikt med jevnaldrende. Dette ble litt langt.. Hva koster en privat utredning? Kan man ta dette på Aleris feks? Anonymkode: f37fa...48d Kunne kopiert denne teksten og sagt den var min, -bortsett fra det med mannen, og at jeg selv elsker sosiale sammenkomster, og jeg blir ikke sliten av det. Alt annet stemte på en prikk, -men jeg er 48 år. Anonymkode: d74f3...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå