AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #101 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser flere har skrevet her i tråden at mange av de som skrek høyest om at de ville tilbake på kontoret plutselig har mange unnskyldninger for å ikke møte opp fysisk. Erfarte det samme da jeg i dag snakket med den eneste venninna jeg har som gjennom hele pandemien har klaget over hjemmekontor og påstått at hun ønsket seg tilbake på kontoret så snart som mulig. Jeg spurte henne om hun var tilbake på kontoret nå, og svaret var «nei». Da jeg spurte hvorfor var svaret at hun «bare ventet på å bli smittet via barna, så da var det ikke noen vits enda» Anonymkode: f3698...b32 Det er jo egentlig bra at hun tar ansvar og holder seg hjemme, spesielt om hun har mulighet for å jobbe hjemmefra. På mitt kontor er det noen gamle travere som har sittet der gjennom hele pandemien fordi "jeg er vant med å gå på kontoret". Da jeg var der for noen uker siden var den samme gubben på plass etter koronasykdom med symptomer, riktignok etter 4 dager isolasjon. Satt i sosial sone og på pulten sin og hostet og nøys. Syns det er påfallende hvor lite fleksible og tilpasningsdyktige enkelte er. Anonymkode: 3d1ab...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 11. februar 2022 #102 Del Skrevet 11. februar 2022 Vi har foreløpig fritt valg, men jeg må være her 2 dager. sitter alene med to andre på et stoort åpent kontorlandskap. Hjemme er jeg utrolig lite effektiv.. man har sofaen, alt av behageligheter, ingen omstendigheter som tilsier at jeg er på jobb. bedre skjermer på jobb også. Klarer ikke å komme inn i den profesjonelle sonen helt hjemme. Jobber 100X bedre på kontoret, så er glad jeg kan komme tilbake mer og mer. Liker også at det er en kontrast mellom jobb og fritid..å kunne gå til jobb en morgentur på 25 minutter, alt det der. men jeg forstår veldig godt de som har barn, lang reisevei, mer logisitikk i hverdagen rundt det å dra på kontoret. Føler også med de som blir slitne av kontorlandskap med masse bråk og skravling ved kaffemaskinen og kleine lunsjer. Det er synd at åpent kontorlandskap har blitt så hot, tas for lite hensyn til de som er introverte og høysensitive for støy. Jeg er det, men er også ekstrovert, så selvom jeg blir sliten av mye snakk og bråk på kontoret (som det sjeldent er), så liker jeg å ha folk rundt meg på jobb., selvom jeg jobber alene uten mye samarbeid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #103 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo egentlig bra at hun tar ansvar og holder seg hjemme, spesielt om hun har mulighet for å jobbe hjemmefra. På mitt kontor er det noen gamle travere som har sittet der gjennom hele pandemien fordi "jeg er vant med å gå på kontoret". Da jeg var der for noen uker siden var den samme gubben på plass etter koronasykdom med symptomer, riktignok etter 4 dager isolasjon. Satt i sosial sone og på pulten sin og hostet og nøys. Syns det er påfallende hvor lite fleksible og tilpasningsdyktige enkelte er. Anonymkode: 3d1ab...41d Hvordan er det «bra at hun tar ansvar og holder seg hjemme» når verken hun eller noen i hennes husstand er syke? Mulig jeg ikke var spesifikk nok, men hun «venter» altså på å bli smittet siden det går mye smitte på skolene, verken hun eller barna har blitt smittet per nå. Det må da være lov å stille spørsmål hvor reell denne lengtingen etter å møte fysisk på kontoret faktisk var. Anonymkode: f3698...b32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #104 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 18.28): Har bare fått hjemmekontor når det har vært pålagt fra regjeringen, ellers har det vært 100% på kontoret. Er pga gamle holdninger fra en eldre sjef. Jobber i administrasjonen i en bygde kommune. Bytter straks jobb! Anonymkode: b1340...693 Håper du sier at dette er grunnen! Om ingen sier fra skjer det ingen endring. Anonymkode: 321a0...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #105 Del Skrevet 14. februar 2022 https://www.nrk.no/ytring/arhundrets-reform-1.15838861?fbclid=IwAR2eSEtLHkq7QhvV9hmEMnUrWvGaM2NYxwG17Yz46OPhEmSLtelwcVQkx8Q Fornuftig fyr. Anonymkode: 2f508...e9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #106 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.nrk.no/ytring/arhundrets-reform-1.15838861?fbclid=IwAR2eSEtLHkq7QhvV9hmEMnUrWvGaM2NYxwG17Yz46OPhEmSLtelwcVQkx8Q Fornuftig fyr. Anonymkode: 2f508...e9d For en latsabb. Kvalmende egentlig, at enkelte yrker skal barrikadere seg på hjemmekontor, mens alle andre må gå på jobb som vanlig. Håper det kommer en skikkelig smell mot hjemmekontor. Anonymkode: 2f11f...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #107 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.nrk.no/ytring/arhundrets-reform-1.15838861?fbclid=IwAR2eSEtLHkq7QhvV9hmEMnUrWvGaM2NYxwG17Yz46OPhEmSLtelwcVQkx8Q Fornuftig fyr. Anonymkode: 2f508...e9d Skjønner ikke hvorfor han hang seg opp i TO dager i uka? Personlig ønsker jeg ALLE dager i uka hjemme, og kun dra ned når det er noe spesielt som skjer. Andre ønsker mindre, noen ingenting. Hele argumentet han burde postet var at man burde kunne velge selv, alle er mer effektive med det de selv velger. Men er ellers enig i argumentene, arbeidsgivere kan spare masse penger, offentlig transport kan bli deiligere å ta i rushen når flere er hjemme og miljøet spares. Blir spennende å se hvilke arbeidsplasser som tilpasser seg nå fremover. Anonymkode: 3c0d1...aba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #108 Del Skrevet 14. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: For en latsabb. Kvalmende egentlig, at enkelte yrker skal barrikadere seg på hjemmekontor, mens alle andre må gå på jobb som vanlig. Håper det kommer en skikkelig smell mot hjemmekontor. Anonymkode: 2f11f...e98 Sjalusien lyser av dette innlegget. Da pandemien traff jobbet jeg et sted hvor det ikke var mulig med hjemmekontor. Jeg skjønte at dette var en arbeidsform jeg ville trives med og satte i gang med jobbsøk. Fikk ny jobb og nå er jeg permanent på hjemmekontor. Aldri hatt det bedre i arbeidslivet 😄 Ta tak i din egen situasjon og søk jobber i et yrke som tilbyr hjemmekontor om det er det du ønsker. Anonymkode: d87e5...4c7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #109 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 10.15): Jeg får heldigvis beholde hjemmekontor. Å dra ned på kontoret er både en tidstyv og en energityv. Fy så utrolig deilig det er å kunne ta lunsj når jeg vil og gjøre hva jeg vil i lunsjen, se på en episode med noe, ta en kjapp lur, gjøre noe husarbeid. Dagen er MYE lettere med hjemmekontor.. jeg slutter på dagen om arbeidsgiver prøver å tvinge meg tilbake. Har heldigvis et yrke der jeg kan få jobb lett. Anonymkode: 3c0d1...aba Heldige deg.. Jeg har ingen jobb jeg. Skulle ønske jeg hadde det som deg.. Anonymkode: 8c8e0...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #110 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For en latsabb. Kvalmende egentlig, at enkelte yrker skal barrikadere seg på hjemmekontor, mens alle andre må gå på jobb som vanlig. Håper det kommer en skikkelig smell mot hjemmekontor. Anonymkode: 2f11f...e98 Er han en latsabb fordi han som psykolog skriver en artikkel om hjemmekontor?🤷♀️ Anonymkode: 623c7...1b4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. februar 2022 #111 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): For en latsabb. Kvalmende egentlig, at enkelte yrker skal barrikadere seg på hjemmekontor, mens alle andre må gå på jobb som vanlig. Håper det kommer en skikkelig smell mot hjemmekontor. Anonymkode: 2f11f...e98 Du er smålig. Klart man skal ha hjemmekontor om man kan. Det er helsefremmende og produktivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. februar 2022 #112 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor han hang seg opp i TO dager i uka? Personlig ønsker jeg ALLE dager i uka hjemme, og kun dra ned når det er noe spesielt som skjer. Andre ønsker mindre, noen ingenting. Hele argumentet han burde postet var at man burde kunne velge selv, alle er mer effektive med det de selv velger. Men er ellers enig i argumentene, arbeidsgivere kan spare masse penger, offentlig transport kan bli deiligere å ta i rushen når flere er hjemme og miljøet spares. Blir spennende å se hvilke arbeidsplasser som tilpasser seg nå fremover. Anonymkode: 3c0d1...aba Enig med deg. To dager er for lite. Jeg sa opp jobben min forrige uke nettopp fordi jeg kun får ha to hjemmekontordager. Er jo bare tull. Jeg skal være hjemme, med mindre det er noen spesiell grunn til å møte opp på kontoret, som bør være sånn ca hvert annet kvartal for det meste. Allerede har jeg så mye mindre energi og er så mye mindre motivert selv om jeg har to dager på hjemmekontor. Det må bli mer åpenhet i samfunnet om hvor syke vi blir av hverandre 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #113 Del Skrevet 14. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor han hang seg opp i TO dager i uka? Personlig ønsker jeg ALLE dager i uka hjemme, og kun dra ned når det er noe spesielt som skjer. Andre ønsker mindre, noen ingenting. Hele argumentet han burde postet var at man burde kunne velge selv, alle er mer effektive med det de selv velger. Men er ellers enig i argumentene, arbeidsgivere kan spare masse penger, offentlig transport kan bli deiligere å ta i rushen når flere er hjemme og miljøet spares. Blir spennende å se hvilke arbeidsplasser som tilpasser seg nå fremover. Anonymkode: 3c0d1...aba Ja, det virker som han også i likhet med mange ledere har en egen oppfatning av hva som er det ideelle, og han har landet på to. Mens fleksibilitet og medbestemmelse er best for de fleste, at man får tillit under ansvar. Jeg er redd det blir mindre fleksibelt etter hvert og at mange bedrifter som lover mer medbestemmelse nå, vil ende opp med mer tilstedeværelse fordi enkelte andre bedrifter har det. Anonymkode: f2004...4de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #114 Del Skrevet 14. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: For en latsabb. Kvalmende egentlig, at enkelte yrker skal barrikadere seg på hjemmekontor, mens alle andre må gå på jobb som vanlig. Håper det kommer en skikkelig smell mot hjemmekontor. Anonymkode: 2f11f...e98 Er man mindre på jobb hjemmefra? Tenker det er bedre for de som er avhengig av meg at jeg gjør en skikkelig jobb hjemmefra enn at jeg gjør en halvveis jobb fra kontoret fordi jeg blir forstyrret hele tiden. Jeg er like tilgjengelig uansett hvor jeg befinner meg, kanskje enda mer hjemmefra (slipper reisevei, så jobber lengre dager). 2 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor han hang seg opp i TO dager i uka? Personlig ønsker jeg ALLE dager i uka hjemme, og kun dra ned når det er noe spesielt som skjer. Andre ønsker mindre, noen ingenting. Hele argumentet han burde postet var at man burde kunne velge selv, alle er mer effektive med det de selv velger. Men er ellers enig i argumentene, arbeidsgivere kan spare masse penger, offentlig transport kan bli deiligere å ta i rushen når flere er hjemme og miljøet spares. Blir spennende å se hvilke arbeidsplasser som tilpasser seg nå fremover. Anonymkode: 3c0d1...aba Jeg er forsåvidt enig, for jeg kunne godt ha jobbet alle dager hjemmefra jeg også. Men for min del er det 100 % urealistisk i nåværende jobb, hvor jeg er heldig hvis jeg får en dag i måneden framover. Derfor synes jeg det er fint at han er med på å få frem at hjemmekontor i seg selv er en bra ting. Det er dessverre mange arbeidsgivere med veldig negative holdninger til hele konseptet hjemmekontor. Anonymkode: 2f508...e9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #115 Del Skrevet 15. februar 2022 Kan dere som har hel uke hjemmekontor fortelle hva dere jobber med, eventuelt hvilken utdanning dere tok? Siste året på vgs her, klarer ikke forestille meg å møte opp på et grått kontor hver eneste dag istedenfor å være produktiv hjemme. Vil gjerne høre mulige yrker man kan gjøre hjemmefra! Anonymkode: b2dcf...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #116 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan dere som har hel uke hjemmekontor fortelle hva dere jobber med, eventuelt hvilken utdanning dere tok? Siste året på vgs her, klarer ikke forestille meg å møte opp på et grått kontor hver eneste dag istedenfor å være produktiv hjemme. Vil gjerne høre mulige yrker man kan gjøre hjemmefra! Anonymkode: b2dcf...18e Jeg kan ha hjemmekontor, jobber innenfor administrasjon, og har en master i samfunnsvitenskap. Men jeg hater hjemmekontor, og har foretrukket å være på bortekontoret under pandemien. Ser at det kan endre seg nå som alle andre kommer tilbake, den deilige, rolige stemningen som har vært der er i fred med å forsvinne nå 😅 Har vært så digg med stort kontor, pauser når jeg vil, slippe lunsj osv. Anonymkode: 1e560...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #117 Del Skrevet 15. februar 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dere som har hel uke hjemmekontor fortelle hva dere jobber med, eventuelt hvilken utdanning dere tok? Siste året på vgs her, klarer ikke forestille meg å møte opp på et grått kontor hver eneste dag istedenfor å være produktiv hjemme. Vil gjerne høre mulige yrker man kan gjøre hjemmefra! Anonymkode: b2dcf...18e Jeg jobber som utvikler. Det er en bra jobb hvis du er glad i tekniske ting. Bra lønn og jeg kan jobbe fra hvor jeg vil i hele verden. Så lenge jeg er tilstede på møter kan jeg også jobbe når jeg vil. Anonymkode: 5e31e...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #118 Del Skrevet 15. februar 2022 Oooog der var jeg fysisk tilbake på jobb, etter masse mas fra sjefen. Og det første som skjer? Jo, han på nabopulten drar opp skiskytingen i OL på den store skjermen som vi har status-meldinger på midt i kontorlandskapet. RETT i glaningen på meg. Og så sender han ut melding på Slack med "Kom og se OL, fi har det på storskjerm borte hos oss, juhuu"... Altså.. Kjempelett å jobbe og konsentrere seg når det står ti-tolv aper og hoier og kauker og ser på OL og LENER seg til pulten min mens de gjør det.. Anonymkode: 3344b...9d1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 15. februar 2022 #119 Del Skrevet 15. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Oooog der var jeg fysisk tilbake på jobb, etter masse mas fra sjefen. Og det første som skjer? Jo, han på nabopulten drar opp skiskytingen i OL på den store skjermen som vi har status-meldinger på midt i kontorlandskapet. RETT i glaningen på meg. Og så sender han ut melding på Slack med "Kom og se OL, fi har det på storskjerm borte hos oss, juhuu"... Altså.. Kjempelett å jobbe og konsentrere seg når det står ti-tolv aper og hoier og kauker og ser på OL og LENER seg til pulten min mens de gjør det.. Anonymkode: 3344b...9d1 Ja nå kan sjefen jammen være glad du ikke sitter hjemme og jobber konsentrert! 😄👍🏼 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #120 Del Skrevet 15. februar 2022 Fiora skrev (10 minutter siden): Ja nå kan sjefen jammen være glad du ikke sitter hjemme og jobber konsentrert! 😄👍🏼 Viktig å være fysisk tilstede for å gi de "Ærlige Tilbakemeldingene". Og det hadde jo sjefen helt rett i, jeg ga en veldig, veldig Ærlig Tilbakemelding som ikke ville funnet sted om jeg ikke var på kontoret. Om det var så bra for det sosiale miljøet, vet jeg derimot ikke Anonymkode: 3344b...9d1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå